1. Aplikacijski programski vmesnik za zgodnjo oceno pridelka jabolk : magistrsko deloAnže Ferčec, 2024, magistrsko delo Opis: Cilj magistrskega dela je bil implementirati aplikacijski programski vmesnik, ki bi sadjarjem na enostaven način, s pomočjo desetih slik iz sadovnjaka, omogočal izračun zgodnje napovedi pridelka. V magistrskem delu je najprej predstavljen pomen tehnologije v agrikulturi in pregled sorodnih obstoječih del. Temu sledi predstavitev zasnove projekta in nato podroben opis implementacije vsakega dela naše rešitve, kjer je predstavljena implementacija strežnika, iskanja referenčnega objekta, iskanja jabolk ter napovedi pridelka. Na koncu magistrskega dela je opisano še testiranje naše implementacije na štirinajstih skupinah slik iz različnih sadovnjakov. Testi so pokazali, da je aplikacijski programski vmesnik dosegel povprečno 79,49 % natančnost pri napovedovanju pridelka jabolk. Ključne besede: ocena pridelka, sadjarstvo, obdelava slik, detekcija objektov, aplikacijski programski vmesnik Objavljeno v DKUM: 06.02.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 26
Celotno besedilo (13,58 MB) |
2. A hierarchical knowledge graph embedding framework for link predictionShuang Liu, Chengwang Hou, Jiana Meng, Peng Chen, Simon Kolmanič, 2024, izvirni znanstveni članek Ključne besede: knowledge graph embedding, knowledge graph completion, negative sampling, link prediction Objavljeno v DKUM: 04.02.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 3
Celotno besedilo (1,76 MB) |
3. Izdelava fotorealistične scene z uporabo skeletnih animacijAndraž Gobec, 2024, diplomsko delo Opis: Animiranje realističnih gibov živali in ljudi je ključnega pomena za doseganje fotorealizma v računalniški animaciji. Namen diplomskega dela v teoretičnem delu je predstaviti metode za razvoj realističnih animacij s pomočjo skeletnih struktur. V praktičnem delu diplomskega dela, ki se osredotoča na ustvarjanje fotorealistične scene človeka, ki jezdi konja, bodo predstavljene vse faze animiranja, vključno z modeliranjem, teksturiranjem in osvetlitvijo, ter implementacija različnih tehnik za doseganje visoke stopnje fotorealizma. Ključne besede: Blender, 3D modeliranje, skeletna animacija, jezdenje konja, fotorealizem Objavljeno v DKUM: 19.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 33
Celotno besedilo (4,64 MB) |
4. Generativna umetna inteligenca: revolucija v ustvarjanju medijskih vsebinRok Nabergoj, 2024, magistrsko delo Opis: Magistrsko delo raziskuje vpliv generativne umetne inteligence (UI) na medijsko industrijo in kreativne procese. S tehnološkim napredkom generativna UI prinaša revolucijo v ustvarjanje medijskih vsebin, kot so besedila, slike, zvok, videoposnetki in 3D modeli. Naloga analizira različna orodja za generativno UI, njihove funkcionalnosti, prednosti, omejitve in praktične primere uporabe, ter obravnava etična vprašanja. Ugotovitve kažejo, da generativna UI povečuje produktivnost in ustvarjalnost v medijski industriji z avtomatizacijo rutinskih nalog. Kljub prednostim je potrebno obravnavati etična vprašanja, da se zagotovi odgovorna uporaba tehnologije v prihodnosti. Ključne besede: Generativna umetna inteligenca, tehnološki napredek, avtomatizacija, medijska industrija, etična vprašanja Objavljeno v DKUM: 19.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 52
Celotno besedilo (6,52 MB) |
5. Prenos človeške obrazne topologije na izmišljen 3D animiran lik ter prikaz čustev z obrazno mimiko v računalniškem okolju BlenderVeronika Zidar, 2024, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu smo raziskali anatomijo človeškega obraza, šest glavnih čustev ter njihov prikaz z mimiko obraza. Razložili smo kodirni sistem obrazne aktivnosti (FACS) in njegov kod aplicirali na šest osnovnih čustev ter primere dobrih praks v filmski industriji. Ustvarili smo 3D model izmišljenega lika v računalniškem okolju Blender ter teoretično znanje prenesli na topologijo, pripisovanje okostja ter animacijo modela, s katerimi smo prikazali šest človeških čustev. Svojo uspešnost smo preverili s spletno anketo, katere rezultate smo v svojem delu tudi predstavili in opisali ugotovitve, pridobljene na podlagi opravljene ankete. Ključne besede: Računalniška animacija, obrazna mimika, topologija obraza Objavljeno v DKUM: 08.08.2024; Ogledov: 78; Prenosov: 26
Celotno besedilo (8,95 MB) |
6. Volumetrični prikazovalnikiŽiga Vujanović, 2024, diplomsko delo Opis: Tehnologija za tridimenzionalno prikazovanje slik postaja vedno bolj dostopna in popularna. 3D zasloni in naglavni zasloni so že stalnica moderne tehnike, vendar so samo približek 3D prikazovalnikom, kot jih poznamo iz znanstvene fantastike.
Napredki in odkritja v laserski tehnologiji v zadnjem desetletju nam danes omogočajo nove, inovativne pristope za razvoj t.i. pravih 3D volumetričnih prikazovalnikov, ki sliko prikazujejo v prostem volumnu poljubne velikosti, brez potrebe po zaslonu ali drugih pripomočkih, kot so recimo 3D očala.
Volumetrični prikazovalniki so sicer znani že nekaj časa in so nam nekateri na voljo tudi v komercialni obliki, ampak vsi pristopi so bili do sedaj omejeni na velikosti in obliko volumna, v katerem se slika prikazuje.
V pričujočem zaključnem delu smo raziskali področje in preučili različne tehnike za prikaz. Opredelili smo lastnosti in omejitve posameznih pristopov ter jih med seboj primerjali, z namenom da ugotovimo kateri pristop se najbolj približa volumetričnim prikazovalnikom, kot jih poznamo iz znanstvene fantastike. Ključne besede: volumetrični prikaz, volumetrični zaslon, 3D prikaz, 3D zaslon Objavljeno v DKUM: 08.08.2024; Ogledov: 189; Prenosov: 31
Celotno besedilo (2,97 MB) |
7. 3D modeliranje foto-realističnega bivalnega prostora : diplomsko deloNika Milenović, 2024, diplomsko delo Opis: Izbira primernih tekstur in osvetlitve je za foto-realizem v računalniški grafiki ključnega pomena.
Namen diplomskega dela (v teoretskem segmentu) je predstaviti okolje za razvijanje Blender, namenjeno 3D modeliranju in 3D animaciji, hkrati pa predstaviti, kako osvetlitev in teksture vplivajo na foto-realizem pri 3D modeliranju. V praktičnem delu bodo predstavljeni vsi postopki modeliranja posameznih modelov našega prostora, končni izdelek in implementacija različnih virov osvetlitve ter tekstur za dosego najvišje stopnje foto-realizma. Ključne besede: 3D modeliranje, foto-realizem, teksture, osvetlitev, Blender Objavljeno v DKUM: 22.05.2024; Ogledov: 294; Prenosov: 62
Celotno besedilo (3,96 MB) |
8. Development of a human anatomy learning application for the HoloLens platform : diplomsko deloAleksandr Shishkov, 2024, diplomsko delo Opis: This thesis explores the development of an augmented reality (AR) application for educational purposes, focusing on human anatomy visualization using the Microsoft HoloLens 2 device. Leveraging Blender, Unity, and the Mixed Reality Toolkit (MRTK), the project aims to create immersive educational experiences. Key stages involve model selection, preparation in Blender, and addressing export challenges to Unity. Performance optimizations and scripting solutions ensure efficient functionality, while the user interface is designed for intuitive navigation. Through features like layer visibility toggling and object manipulation, the application offers a comprehensive learning experience. Ongoing testing ensures optimal performance on the HoloLens 2 device, highlighting the potential of AR in education to enhance engagement and learning outcomes. Ključne besede: human anatomy, augmented reality, Microsoft HoloLens 2, Unity Objavljeno v DKUM: 22.05.2024; Ogledov: 234; Prenosov: 24
Celotno besedilo (2,08 MB) |
9. Razvoj e-priročnika za sadjarstvo : magistrsko deloSamo Miklavc, 2024, magistrsko delo Opis: Sodobno kmetovanje je danes že visoko razvito in tehnološko podprto. Večina kmetovalcev uporablja internet in pametne telefone. Da bi pripomogli k čim bolj sonaravni in
ekonomični pridelavi jabolk, smo v tej magistrski nalogi izdelali e-priročnik za sadjarje.
V priročniku imajo sadjarji vse podatke o trenutno aktivnih škodljivih organizmih in
potrebnih ukrepih za uspešno zatiranje škodljivcev na enem mestu. E-priročnik je na
voljo kot mobilna aplikacija za pametne telefone s sistemom Android. Poleg mobilne
aplikacije smo izdelali tudi spletno stran, namenjeno sadjarskim strokovnjakom, kjer
lahko vnašajo podatke, ki se prikazujejo v e-priročniku na pametnem telefonu. Ključne besede: sadjarstvo, priročnik, digitalizacija, mobilna aplikacija Objavljeno v DKUM: 22.05.2024; Ogledov: 193; Prenosov: 48
Celotno besedilo (4,36 MB) |
10. A new transformation technique for reducing information entropy : a case study on greyscale raster imagesBorut Žalik, Damjan Strnad, David Podgorelec, Ivana Kolingerová, Luka Lukač, Niko Lukač, Simon Kolmanič, Krista Rizman Žalik, Štefan Kohek, 2023, izvirni znanstveni članek Opis: This paper proposes a new string transformation technique called Move with Interleaving (MwI). Four possible ways of rearranging 2D raster images into 1D sequences of values are applied, including scan-line, left-right, strip-based, and Hilbert arrangements. Experiments on 32 benchmark greyscale raster images of various resolutions demonstrated that the proposed transformation reduces information entropy to a similar extent as the combination of the Burrows–Wheeler transform followed by the Move-To-Front or the Inversion Frequencies. The proposed transformation MwI yields the best result among all the considered transformations when the Hilbert arrangement is applied. Ključne besede: computer science, algorithm, string transformation, information entropy, Hilbert space filling curve Objavljeno v DKUM: 22.05.2024; Ogledov: 160; Prenosov: 17
Celotno besedilo (26,44 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |