| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
TRŽENJE AVTENTIČNOSTI:SREDNJEVEŠKI UPRIZORITVENI TURIZEM
Simon Hojnik, 2015, diplomsko delo/naloga

Opis: Srednjeveške uprizoritve so prikazi zgodovinski aktivnosti, katere preučujejo in v njih sodelujejo posamezniki ali skupine, njihova aktivnost pa v osnovi predstavlja: upizoritev bojev in tehnik mečevanja in uporabe ostalega orožja, ki je zaznamvovano v virih tedanjega obdobja; uprizoritve žive zgodovine, v katerih imajo opazovalci preko uprizoriteljev možnost spoznati interpretacijo življenja v srednjem veku. Problematika tovrstnih aktivnosti je zajemala razlikovanje med pristnostjo in nepristnostjo, saj mnogi izmed uprizoriteljev zavedno ali nezavedno ne razlikujejo med enim in drugim področjem. Za izbiro takšne tematike smo se odločili, ker smo želeli na podlagi strokovne literature in mnenj strokovnjakov s tega področja, ustvariti mejo, ki ločuje pristno od nepristnega in je s tem tudi ostalim omogočala razlikovanje med enim in drugim. Predpostavljali smo, da bomo naleteli na nekatere izzive, saj to področje v preteklosti ni bilo predmet mnogih akademskih raziskav, kar je pomenilo, da smo bili primorani se po pomoč obrniti na posameznike s pravimi informacijami. V tem koraku nas je skrbela problematika, da informacij, ki so nujne za uspeh naše naloge, ne bomo prejeli zaradi lastnega interesa uprizoriteljev. Kasneje smo to skrb ovrgli, saj je v interesih uprizoriteljev, da povedo več o njihovih dejavnostih in hobijih. To velja še toliko bolj za tiste, ki dobro poznavajo avtentiko, saj želijo, da javnost tudi sama začne zavračati srednjeveška prepričanja in mite, katere so si ustvarili s pomočjo modernih virov (serij, filmov, igric, knjig, itd.). Ugotovitve, na katerih temeljijo vse ostale, so dosledno upoštevanje ustreznih zgodovinskih virov ali strokovnih mnenj posameznikov, ki se poklicno okvarjajo s proučevanjem zgodovine, predmetov, tehnik, navad in običajev nekega zgodovinskega obdobja. Ko dobro spoznamo zgodovinske lastnosti in izvor določenega elementa, postane razlikovanje med pristnostjo in fantazijo lažje.
Ključne besede: avtentika, avtentičnost, pristnost, nepristnost, srednji vek, uprizoritve, živa zgodovina, boji, motivi, intervju, anketa
Objavljeno: 30.09.2015; Ogledov: 625; Prenosov: 113
.pdf Celotno besedilo (1,66 MB)

2.
Zemljevidi in aplikacije
Simon Hojnik, 2019, magistrsko delo

Opis: Naloga v osnovi proučuje, kako se posamezniki odzivajo na uporabo potovalnih aplikacij, namenjenih lokacijskemu pozicioniranju za potrebe turistov. Prvi del naloge se osredotoča na teoretične vidike tradicionalnih in novodobnih metod za odkrivanje destinacije. Podrobneje smo proučili njihov izvor, zgodovinsko ozadje, način delovanja in splošne značilnosti, teoretične modele (model sprejetja tehnologije, teorija inovacijske difuzije in socialna kognitivna teorija), proučili pa smo tudi nekatere pozitivne in negativne učinke, identificirane v prejšnjih raziskavah. S pomočjo ugotovitev smo v drugem delu zastavili pet hipotez, ki ugotavljajo, kaj vpliva na pogostost uporabe potovalnih aplikaciji in ali uporaba potovalnih aplikacij zmanjšuje uporabo tiskanih medijev. Hipoteze smo nato testirali s pomočjo anketnega vprašalnika, na katerega se je odzvalo 359 posameznikov. V skladu s poprejšnjimi raziskavami smo ugotovili, da imajo zaznana uporabnost potovalne aplikacije, zaznana enostavnost uporabe, zaznana združljivost in zaznano zaupanje v lastno učinkovitost pozitiven vpliv na uporabo potovalnih aplikacij. Nismo pa zaznali, da bi pogostost uporabe potovalnih aplikacij vplivala na zmanjšanje uporabe tiskanih medijev, čeprav je pogostost uporabe tiskanih medijev v korelaciji s starostjo uporabnikov.
Ključne besede: zemljevidi, aplikacije, pametni telefoni, lokacijsko pozicioniranje, turizem
Objavljeno: 04.07.2019; Ogledov: 199; Prenosov: 33
.pdf Celotno besedilo (2,03 MB)

Iskanje izvedeno v 0.06 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici