| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 6 / 6
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Uvajanje funkcionalnega živila na slovenski trg: primer Pomurskih mlekarn
Sebjan Hari, 2009, diplomsko delo

Opis: V letu 2009 smo s pomočjo terenske in spletne ankete ugotavljali potencialni interes potrošnikov za novo funkcionalno živilo Pomurskih mlekarn — mleko z dodatki fitosterolov. Iz rezultatov obeh anket smo ugotovili, da je prepoznavnost pojma »funkcionalno živilo« zelo slaba, pozna ga le 20% anketirancev, kjer je poznavanje pojma odvisno od starosti in izobrazbe. Približno 50% anketirancev je pripravljenih kupiti izdelek (pripravljenost ni odvisna od starosti in izobrazbe), le približno 30% pa jih je pripravljenih plačati višjo ceno zanj, kjer je pripravljenost odvisna od starosti le v spletni anketi. Vzporedno smo raziskovali trg konkurenčnih izdelkov na domačem trgu in izpostavili nekatere podobne izdelke na tujih trgih, kjer smo ugotovili, da mleka z dodatki fitosterolov na domačem trgu ni, najdemo pa veliko različnih fermentiranih jogurtov s funkcionalnimi sestavinami, med drugim tudi z dodatki fitosterolov. Na drugih trgih se podobni izdelki nahajajo v obliki fermentiranih stogramskih jogurtov, ki vsebujejo takšno količino fitosterolov, da z eno stekleničko zadovoljimo potreben dnevni vnos. Glede na rezultate obeh anket, poglobljen intervju s tržniki Pomurskih mlekarn in dokaj dobro pokritost trga sklepamo, da je novi izdelek potrebno tudi cenovno približati kupcem obstoječega izdelka - pomurskega mleka. Ob tem je ključnega pomena, da kupcem korektno predstavimo vse bistvene značilnost in prednosti uživanja mleka.
Ključne besede: anketa, novo funkcionalno živilo, fitosteroli, mleko, raziskava trga.
Objavljeno: 19.10.2009; Ogledov: 2073; Prenosov: 290
.pdf Celotno besedilo (1,48 MB)

2.
Večkriterijska in ekonometrična analiza mlečnih izdelkov pomurskih mlekarn d. d.
Sebjan Hari, 2012, magistrsko delo

Opis: Osrednji namen raziskave je bil ocenitev mlečnega proizvodnega programa podjetja Pomurske mlekarne d. d. z orodjem za večkriterijsko odločanje DEX. Analiza je zajemala 4 alternative: Pomursko mlejko, Lejko mlejko, Fyto mlejko in Posneto mleko v prahu. Raziskava je pokazala, da se po parametrih, ki smo jih v modelu upoštevali, Pomursko mlejko in Lejko mlejko v matriki tržnega premoženja uvrščata v kategorijo izdelkov s strategijo rasti, Fyto mlejko in Posneto mleko v prahu pa v kategorijo izdelkov selektivne strategije. Izpostavila se je možnost izboljšanja pozicije Posnetega mleka v prahu (analiza »what if«), in sicer s povečano distribucijo in posledično morebitnim povečanjem deleža na slovenskem trgu. Poleg tega smo z ekonometričnim modelom predstavili spremembe v obsegu povpraševanja po lahkem mleku (do 1,5 % mm) v Sloveniji. Rezultati kažejo, da porast cene lahkega mleka na slovenskem tržišču povzroči zmanjšanje povpraševanja po njem za 1,15 enote; povečanje povprečne neto plače povzroči povečanje povpraševanja po lahkem mleku za 1,24 enote; povečanje cene jogurta, katerega količina ne presega 300 g in vsebuje 3,2 % mm, pa povzroči povečanje povpraševanja po lahkem mleku za 0,73 enote. Na podlagi trendovskih izračunov smo napovedali vrednost neodvisnih spremenljivk, ki nakazujejo, da se bo povpraševanje po lahkem mleku, ob izpolnjenem pogoju »ceteris paribus«, v Sloveniji do leta 2014 konstantno povečevalo.
Ključne besede: večkriterijska odločitvena analiza, ekonometrično modeliranje, trendna napoved, mlečni izdelki
Objavljeno: 05.10.2012; Ogledov: 2219; Prenosov: 163
.pdf Celotno besedilo (1,04 MB)

3.
4.
5.
Effect size measurement in functional milk product marketing
Karmen Pažek, Črtomir Rozman, Jernej Turk, Darja Majkovič, Sebjan Hari, Matej Kolenko, Sašo Pamič, Jernej Prišenk, 2011, izvirni znanstveni članek

Opis: The paper presents the application possibility of "Effect size" and Cohen's-d index in the case of introduction of new milk products on the market. The field and online survey were used to establish the potential interest of finalconsumers for new functional food product of dairy company in Slovenia - milk with phytosterols additives. Two techniques possibilities of Cohen-d index were calculated; manual and using the Cohen's-d calculator. Further, the application is focused on two main questions in survey regarding observed problem: 1) Would you buy milk with phytosterols additives, which scientifically proven lowers concentration of cholesterol in blood? 2) Would you pay for it at a higher price? The sample includes 419 surveys, 150 surveyswere conducted on field (control group) and 269 surveys were provided online (experimental group). The Cohenćs-d index (d) results show by using manual and Cohen's-d calculator for both groups "small" effect (d=0.35, i.e. d=0.34 ), and "zero or near zero" effect (d=0.15, i.e.= 0.15) when deciding to buy new milk product.
Ključne besede: effect size, Cohen`s-d index, functional food, milk
Objavljeno: 10.07.2017; Ogledov: 332; Prenosov: 57
.pdf Celotno besedilo (804,43 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

6.
Multi-criteria and econometric evaluation of dairy products
Karmen Pažek, Jernej Turk, Sebjan Hari, Črtomir Rozman, Jernej Prišenk, 2014, izvirni znanstveni članek

Opis: This study examined the multi-criteria assessment of four dairy products: "Pomursko mlejko" (Pomurje milk), "Lejko mleko" (light milk), "Fyto mleko" (Fyto milk) and "Posneto mleko v prahu" (dried milk). The research was executed by using a multi-criteria methodology, DEX, which was complemented by an econometric analysis for light milk to estimate the trends in production and consumption before analyzed dairy products were implemented on the market. DEXi computer program results indicated that all analyzed milk products were 'above average'. The econometric model was applied to examine changes in the demand for low-fat milk (light milk). Empirical results showed significant consumer response to the increase in the prices of low-fat milk demonstrating income elasticity (1,15 unit).
Ključne besede: multi-attribute decision theory, DEXi, econometric analysis, milk products
Objavljeno: 10.07.2017; Ogledov: 323; Prenosov: 49
.pdf Celotno besedilo (636,19 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

Iskanje izvedeno v 0.18 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici