| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 67
Na začetekNa prejšnjo stran1234567Na naslednjo stranNa konec
1.
Application and comparison of non-contact vibration monitoring methods for concrete railway sleepers
Boštjan Kovačič, Sebastian Toplak, Rinaldo Paar, Samo Lubej, 2022, izvirni znanstveni članek

Opis: This paper describes the non-contact vibration monitoring of prestressed reinforced concrete railway sleepers. The monitoring was carried out using physical measuring equipment consisting of a seismograph and geophones, a robotic total station (RTS) and scanning laser Doppler vibrometry (SLDV) equipment. Measurements of the dynamic response of sleepers to the dynamic loading induced by the running of train sets provides data that give an insight into the actual state of the sleeper structure at the moment when it is most stressed. The main objective of the study was to identify the most appropriate form of monitoring to monitor events related to the occurrence of cracks in the rail sill, which can also be caused by the impact of vibration. As is well-known, monitoring the dynamic response of railway sleepers is very important for the sustainable management and maintenance of railway lines. The vibration analysis was carried out in the field on the Ormož–Ptuj section of the railway line, in Velika Nedelja and in the laboratory of the UM FGPA, where the vibration was simulated using a hydraulic kit with a static and pulsed force of 100 kN. Several cycles of measurement were carried out and the results were compared with the results of the field monitoring. The vibration parameters measured for the concrete sleepers are necessary to develop a realistic dynamic model of the railway line, which will be able to predict its response to impact loads and the possible occurrence of damage, as has recently been observed for concrete sleepers in several European Union countries.
Ključne besede: monitoring, measurement equipment, railway line, displacements, deformations
Objavljeno v DKUM: 12.03.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 5
.pdf Celotno besedilo (6,49 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

2.
Načrtovanje kolesarske infrastrukture na primeru državne kolesarske povezave Celje - Laško
Tjaša Pušnik, 2024, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je v prvem delu prikazano načrtovanje kolesarske infrastrukture. V drugem delu teoretičnim izhodiščem sledi praktični primer načrtovanja kolesarske povezave med Celjem in Laškim. V teoretičnem delu so predstavljeni pravne podlage z zakonodajo in strokovna priporočila za načrtovanje kolesarske infrastrukture. V praktičnem delu sledita analiza in načrtovanje na primeru G17, ki poteka na odseku med Celjem in Laškim. Ta kolesarska povezava bo pomembno vplivala na kolesarje, ki se dnevno vozijo med Celjem in Laškim, turiste, ki bodo lahko brez večjih naporov prikolesarili v Laško, ter obiskovalce Thermane, ki imajo v mestu pomembno turistično vlogo. Najprej so predstavljene značilnosti območja, zasnovanih devet odsekov in predstavljeni tehnični podatki. Vedeti moramo, da ima pomembno vlogo omenjene kolesarske poti izgradnja mreže kolesarskih poti, katere osnovni cilj je povezati vseh 31 občin celjske regije ter skupaj z ostalimi regijami povezati Avstrijo in Hrvaško, preko Slovenije. Na koncu sledi primerjalna analiza možnih poti na dveh odsekih.
Ključne besede: načrtovanje kolesarske infrastrukture, državna kolesarska povezava, odsek Celje–Laško
Objavljeno v DKUM: 17.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 40
.pdf Celotno besedilo (3,70 MB)

3.
Varno pritrjevanje kosovnega tovora v cestnem prometu
Filip Laura, 2024, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu sem želel prikazati pomembnost varnega nalaganja in pritrjevanja kosovnega tovora na tovorna vozila, ki tovor prevažajo v cestnem prometu. Vsebina diplomske naloge je razdeljena na tri dele. V prvem delu so na podlagi zakonsko sprejetih navodil prikazana teoretična navodila, vezana na področje nalaganja in privezovanja kosovnega tovora. Na kratko so opisane metode in sredstva za nalaganje in pritrjevanje kosovnega tovora na prikolice in ukrepi za preprečevanje drsenja in prevračanja tovora med prevozom. V drugem delu so prikazane in opisane fizikalne sile, ki delujejo na tovor pri prevozu. Podanih je nekaj primerov teoretičnih izračunov določitve števila potrebnih privez oziroma določitve največje mase tovora, ki je lahko za izbrano število privez naloženo na vozilu. V zadnjem delu so prikazani primeri nalaganja in privezovanja tovora v praksi s slikovnim prikazom in obrazložitvami uporabljenih metod privezovanja ter izračuni.
Ključne besede: kosovni tovor, sile na tovor, nalaganje tovora, pritrjevanje tovora
Objavljeno v DKUM: 11.09.2024; Ogledov: 45; Prenosov: 39
.pdf Celotno besedilo (4,13 MB)

4.
Vožnja desno ob rdeči luči na semaforju : diplomsko delo
Urša Beranič, 2023, diplomsko delo

Opis: Pešci veljajo za najbolj ogrožene udeležence v prometu. Z raznimi spremembami in dopolnitvami zakonov lahko pride do zmede ter nerazumevanja določenih novih dopolnitev oziroma sprememb. Ena izmed sprememb je bila v zadnjih letih vključitev zelene puščice na nekatera ustrezna semaforizirana križišča. Zelena puščica v prometu dovoljuje vožnjo v desno tudi, kadar na semaforju sveti rdeča luč. Diplomsko delo opisuje začetne administrativne postopke in realizacije namestitve zelene puščice na semaforje v nekdanji Vzhodni Nemčiji ter Sloveniji, kjer se je posledično spremenil tudi Zakon o pravilih cestnega prometa. V diplomskem delu smo raziskali slovensko zakonodajo, ki se dotika zelene puščice in na podoben način poskusili predstaviti tudi nemško. Analizirali smo prometno varnost v območju opazovanih križišč in poiskali prednosti ter slabosti zelene puščice. Praktičen del diplomskega dela je v prvi fazi zajemal štetje prometa na terenu in izvedbo anketiranja naključnih oseb, v drugi fazi pa analizo pridobljenih podatkov.
Ključne besede: spremembe v prometu, varnost v prometu, zelena puščica
Objavljeno v DKUM: 08.09.2023; Ogledov: 387; Prenosov: 124
.pdf Celotno besedilo (2,43 MB)

5.
Prevoz armiranobetonskih elementov : magistrsko delo
Juraj Bilić, 2023, magistrsko delo

Opis: Skoraj vsa podjetja v gospodarstvu se srečujejo s prevozom in manipulacijo tovora, tako je tudi v gradbeništvu, kjer je v veliki meri zajeta organizacija ter tehnologija izvajanja prevoza materialov, opažev, strojev in lastnih izdelkov iz proizvodnje na gradbišče ali iz enega gradbišča na drugo. Magistrsko delo temelji na prevozu armiranobetonskih elementov podjetja Pomgrad d.d. iz proizvodnje do gradbišča, kjer v celoti sestavljajo prefabricirano armiranobetonsko halo. Opisana je tehnologija za cestnega in kombiniranega železniško-cestnega prevoza. Na podlagi pridobljenih rezultatov smo s pomočjo tehnološkega, časovnega in ekonomskega vidika analizirali in primerjali obe vrsti prevoza. Največji poudarek smo namenili ekonomskemu vidiku, kjer smo ugotovili, da je z uporabo vlačilcev omenjenega podjetja kombinirani prevoz stroškovno nekoliko višji, vendar bi z manjšimi izboljšavami kombinirani prevoz lahko postal stroškovno sprejemljivejši. V zaključku magistrskega dela smo s pomočjo nastavljenih enačb v računalniškem programu Microsoft Excel izdelali model izračuna, ki ob vnosu osnovnih parametrov prikaže rentabilnejšo vrsto prevoza.
Ključne besede: tehnologija prometa, organizacija prometa, cestni prevoz, železniški prevoz, armiranobetonski elementi.
Objavljeno v DKUM: 19.05.2023; Ogledov: 668; Prenosov: 52
.pdf Celotno besedilo (6,25 MB)

6.
7.
8.
Uporaba brezpilotnih zrakoplovov pri načrtovanju prometnih ureditev : magistrsko delo
Alem Salaji, 2020, diplomsko delo

Opis: Zajemanje podatkov o prometu in mobilnosti je sestavni del vsake aktivnosti v procesu načrtovanja in upravljanja s prometnim sistemom. Tradicionalni postopki so praviloma zamudni, dragi in pogosto ne dovolj natančni, zato prometni strokovnjaki iščejo rešitve, kako bi na terenu hitreje, ceneje in učinkoviteje zajemali podatke o prometu in mobilnosti ter jih nato z ustrezno programsko opremo obdelovali. Takšna nova možnost se je ponudila s pojavom cenovno dostopnih brezpilotnih zrakoplovi (dronov), ki lahko bistveno olajšajo snemanje dogajanja v kombinaciji s programsko opremo za obdelavo slik, ki omogoča hitro in učinkovito obdelavo posnetega materiala.
Ključne besede: promet, prometni tok, brezpilotni zrakoplov, dron, analiza posnetkov
Objavljeno v DKUM: 28.09.2020; Ogledov: 1227; Prenosov: 147
.pdf Celotno besedilo (3,10 MB)

9.
Umestitev skupnega prostora in obvozne ceste v občini videm
Robert Koletnik, 2019, diplomsko delo

Opis: Obravnavan odsek se nahaja v središču naselja Videm pri Ptuju v neposredni bližini šole. Problem predstavljajo prometne obremenitve, ki so glede na prometno infrastrukturo in glede na neposredno bližino osnovne šole in vrtca previsoke. Na podlagi analiz trenutnega stanja smo predlagali uvedbo slepe ulice na obravnavanem odseku in izgradnjo nove obvozne ceste. Izmed šestih analiziranih variant trase smo po vrednotenju vseh variant izbrali najprimernejšo in ji določili tipski prečni profil. Predlagali smo rekonstrukcijo križišča, kjer se obvozna cesta priključuje na to križišče. Na območju slepe ulice smo predlagali umestitev skupnega prostora.
Ključne besede: skupni prostor, obvozna cesta, kapacitetna analiza, prometna varnost
Objavljeno v DKUM: 25.09.2019; Ogledov: 1468; Prenosov: 90
.pdf Celotno besedilo (6,44 MB)

10.
Pritrjevanje in varovanje tovora v cestnem prometu
Patrik Vogrinčič, 2019, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo temelji na proučevanju pritrjevanja in varovanja tovora v cestnem prometu v obdobju med leti 2007 in 2016. Pritrjevanje tovora je zelo pomembno z vidika varnosti. Statistični podatki kažejo, da trend prometnih nesreč na območju Republike Slovenije zaradi nepravilnosti pri varovanju tovora narašča. Policija na terenu ugotavlja vedno več kršitev glede pritrjevanja tovora. V Republiki Sloveniji narašča tudi število registriranih novih tovornih vozil. V magistrskem delu smo predstavili in opisali pripomočke za pritrjevanje in varovanje tovora. Večji poudarek smo namenili platnenim pritrjevalnim trakom. Uporabili smo jih kot primer pri izračunih. Opisali smo načine, s katerimi se tovor pravilno pritrdi in varuje v cestnem prometu. Na primerih iz vsakdana smo izračunavali potrebno število pritrjevalnih trakov. Pri tem smo ugotovili, da so poklicni vozniki uporabljali zadostno število pritrjevalnih trakov. Na koncu smo v programu Microsoft Excelu kot rešitev podali model za hitrejše določanje števila potrebnih pritrjevalnih trakov. Model po vnešenih vhodnih podatkih izpiše število potrebnih pritrjevalnih trakov.
Ključne besede: prometno inženirstvo, tovorni promet, varovanje tovora, pritrjevanje tovora, pritrjevalna sredstva
Objavljeno v DKUM: 03.07.2019; Ogledov: 1726; Prenosov: 363
.pdf Celotno besedilo (11,31 MB)

Iskanje izvedeno v 0.11 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici