1.
Vplivnostni marketing z vidika vplivnežev in naročnikovSara Vrečko, 2024, magistrsko delo
Opis: Vplivnostni marketing je sodobno marketinško orodje, ki v današnjem digitalnem času presega tradicionalne meje oglaševanja. Ni zgolj trend, temveč transformativna paradigma, ki se giblje na zapletenem presečišču digitalnih medijev, avtentičnosti in povezovanja različnih akterjev t. i. podjetij, vplivnežev in odjemalcev. Vplivneži so sledilci trendov in njihovi ustvarjalci. Podjetja lahko z njihovo pomočjo pridobijo dostop do obsežnega občinstva in vstopnico v ospredje družbene relevantnosti, krmarijo po nenehno spreminjajoči se pokrajini potrošniških preferenc in skozi kreativne pristope izkoriščajo njihove glasove kot učinkovite informativne ter tudi prodajne kanale.
V okviru magistrskega dela smo skozi teoretični in empirični del raziskali preučevano področje vplivnostnega marketinga z vidika vplivnežev in naročnikov. V teoretičnem delu smo najprej predstavili temeljna izhodišča in pojme, definirali vplivnostni marketing, predstavili zgodovino vplivnostnega marketinga ter dobre in slabe plati le-tega. Po splošni opredelitvi vplivnostnega marketinga smo v nadaljevanju opredelili, kdo so vplivneži, vrste vplivnežev, družbena omrežja za sodelovanje in načine sodelovanj z vplivneži. Z namenom pridobitve relevantnih informacij smo v empiričnem delu opravili poglobljeno analizo omenjenega področja s pomočjo dveh strukturiranih anketnih vprašalnikov. S preverjanjem zastavljenih hipotez smo ugotovili, da lahko podjetja s sodelovanjem z vplivneži gradijo zaupanje in verodostojnost pri svojem ciljnem občinstvu, kar pozitivno vpliva na nakupno odločitev potrošnikov. Večina naročnikov se pri sodelovanju z vplivneži raje odloča za dolgoročna kot enkratna sodelovanja. Instagram je med vplivneži najbolj priljubljeno družbeno omrežje ter vodilna platforma za vplivnostni marketing, ki jo podjetja najraje uporabljajo za sodelovanje z vplivneži. Vplivneži ustvarjajo vsebine, promovirajo izdelke ali storitve podjetij v zameno za plačilo ali druge ugodnosti, pa vendar večini vplivnežev vplivnostni marketing ne predstavlja osrednjega vira dohodkov.
Ključne besede: vplivnostni marketing, vplivneži, naročniki, družbena omrežja, Instagram, sodelovanje z vplivneži
Objavljeno v DKUM: 20.08.2024; Ogledov: 230; Prenosov: 173
Celotno besedilo (3,69 MB)