| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Računalniški kriminal in poslovna informatika
Sara Čagran, 2023, magistrsko delo

Opis: Vsi mislijo, da je kibernetski kriminal samo kraja osebnih podatkov nekoga. Toda pri opredelitvi izrazov lahko rečemo, da se „kibernetski kriminal nanaša na uporabo elektronske naprave (računalnika, prenosnega računalnika itd.) za krajo podatkov nekoga ali poskus škodovanja nekomu z uporabo računalnika. Poleg tega gre za nezakonito dejavnost, ki vključuje vrsto težav, od kraje do uporabe vašega sistema ali naslova IP kot orodja za storitev kaznivega dejanja. Svet nenehno razvija nove tehnologije, zato se zdaj veliko zanaša na tehnologijo. Večina pametnih naprav je povezana z internetom. Obstajajo koristi in obstajajo tudi tveganja. Eno od tveganj je veliko povečanje števila kibernetskih kriminalitet, ni dovolj varnostnih ukrepov in operacij, ki bi pomagale zaščititi te tehnologije. Računalniška omrežja omogočajo ljudem v kibernetskem prostoru, da v nekaj sekundah dosežejo kateri koli povezani del sveta. Kibernetska kriminaliteta ima lahko različne zakone in predpise iz ene države v drugo, pri tem pa omenja tudi, da je prikrivanje sledi veliko lažje pri zagrešitvi kibernetske kriminalitete in ne resničnih kaznivih dejanj. Organizacije sprejemajo e-poslovanje iz več razlogov in koristi. Nekatere od teh koristi vključujejo boljše upravljanje informacij, boljšo integracijo dobaviteljev in prodajalcev, boljše partnerstvo v kanalih, nižje transakcijske stroške, boljše razumevanje trga in razširjeno geografsko pokritost. Za uspešno izkoriščanje e-poslovanja je običajno potrebna kreativna povezava med strategijo organizacije in tehnologijo, ki jo podpira, in upravljanjem njihovih poslovnih aplikacij informacijske in komunikacijske tehnologije, ki so vse bolj integrirane in konvergentne ter omogočajo prilagodljivo vedenje podjetja in zaposlenih. Kibernetski kriminal poudarja osrednjo vlogo omrežnih računalnikov v naših življenjih, pa tudi krhkost tako na videz trdnih dejstev, kot je identiteta posameznika. Kibernetski kriminal predstavlja za organe pregona velike in resne težave, saj se vsa dejanja lahko zgodijo med velikimi razdaljami na različnih lokacijah. Zaradi tega je za reševanje kibernetskega kriminala danes potrebno mednarodno sodelovanje. Internetno omrežje zajema cel svet in zato kriminalcem omogoča več skrivališč, tako virtualno kot tudi v resničnem svetu. V globalni dobi kibernetskega kriminala se morajo organizacije zaščititi pred razširjenim obsegom groženj. Globalna perspektiva obveščanja o grožnjah je ena ključnih sestavin varnostne zaščite. Osredotočanje predvsem na osnovne zaščite kot npr. šifriranje podatkov, je še vedno ključno za vsa podjetja. Toda nove tehnologije in novi načini uporabe te tehnologije so razširili obseg groženj. Mobilne naprave so se pojavile kot priljubljene tarče. Njihove varnostne zaščite so razmeroma šibke in zasnovane za enostavno uporabo z odvzetimi uporabniki, zaradi česar so omogočene zaščite še šibkejše. Poleg tega, ker stalni trend prinašanja lastne naprave (BYOD) vmešavanje osebnih in korporativnih podatkov na napravah, ti podatki postanejo dostopni prek mobilnih omrežij, ki so pogosto slabo zavarovana. Ko hekerji vdirajo v eno napravo lahko dostopajo do celotnega omrežja uporabnika. Človeški dejavnik je še vedno najpomembnejši element varnosti in je najbolj zahteven. Visoko ciljno usmerjena e-poštna sporočila ali druga sporočila, ki nosijo zlonamerno programsko opremo, vendar se prikrivajo, kot da bi jih poslal prijatelj ali kolega, se je pojavila kot orožje izbire kibernetskega kriminala. Širjenje socialnih omrežij omogoča kibernetskim kriminalcem, da izsledijo povezave med posamezniki, kar vodi do učinkovitejšega ciljanja.
Ključne besede: e-poslovanje, oblike e-poslovanja, varnost elektronskega poslovanja, računalniški kriminal, hekerji, penetracijski test, prihodnost računalniškega kriminala
Objavljeno v DKUM: 10.10.2023; Ogledov: 416; Prenosov: 71
.pdf Celotno besedilo (1,60 MB)

2.
Vpliv odnosa prodajalca na vedenje kupca
Sara Čagran, 2021, diplomsko delo

Opis: Raziskave iz preteklih let so pokazale, da ima odnos prodajalca na vedenje kupca velik vpliv. Prodajalci, ki so usmerjeni na kupca oziroma na odjemalce na sploh, se z njim poistoveti (interakcija ter empatija prodajalca s kupcem), in to lahko poveča učinkovitost in uspešnost podjetja. Rezultati podjetja kar se tiče prodaje so z dobrim odnosom prodajalca tako vedno boljši (Skok, 2012). Današnje prodajno okolje je na trgu vedno bolj konkurenčno, zato se morajo podjetja mobilizirati in tehnično napredovati, da tako napredujejo in so vzporedne z vedno bolj razvitim svetom. To morajo početi za trajnostno naravnani razvoj, da tako pridobijo vsaj malo prednosti pred njihovimi konkurenti. To je tudi en korak do boljše učinkovitosti in uspešnosti samega podjetja. Dan danes pa so odnosi med prodajalci in kupci iz dneva v dan bolj dolgoročni, kar daje podjetju neko dolgoročno sredstvo za obstoj in zvestobo kupcev. Osredotočanje na same kupce je pravzaprav neko orodje podjetja, s katerim pripomore k boljšemu učinkovanju podjetja (Skok, 2012) Največji razlog za spremembe v prodaji je internet, ki je na področju dostopnosti in uporabnosti informacij povzročil popoln preobrat. To podkrepijo tudi razne raziskave sodobnih nakupovalnih navad. Posledica razvitega svetovnega spleta je ta, da kupec danes več kot 70% nakupnega procesa opravi sam. velike spremembe pa so nastale tudi na področju izdelkov ali storitev. Napredna in zelo razvita tehnologija omogoča tehnološke postopke ter znanja, tako, da je kakovost izdelkov postala pogoj za obstoj na trgu ter za podjetja ne predstavlja več konkurenčne prednosti. Čeprav danes neposrednega odnosa med prodajalcem in kupcem ni čutiti tako živo (brezosebna trgovska središča) je še vedno prisoten v vseh načinih prodaje, kjer se oba udeleženca v prodaji tudi osebno srečata. Prodajalec mora v prvi vrsti razumeti ponudbo, kar pomeni, da zna kupcu razložiti ter nuditi jasna sporočila glede izbranega izdelka ali storitve. Kajti, če prodajalec kupcu ne bo znal pojasniti in razumljivo razložiti kaj ponujajo, bo za kupca ponudba nezanimiva in ga ne bo nikoli pritegnila v nakup. V prodaji pa je zelo pomembna tudi komunikacija, saj preko te podjetja obveščajo svoje stranke in prodajne zastopnike o morebitnih spremembah, novostih, akcijah in trendih, ki se odvijajo in dogajajo v določenem obdobju. Pri prodaji je pomembna tako verbalna kot neverbalna komunikacija. S pomočjo neverbalne komunikacije kupcev lahko prodajalci pridejo do informacij in spoznanj, katerih kupec ustno nikoli nebi povedal. Tako se lahko na podlagi tega osredotočajo na spremembe podjetja in ga izboljšujejo tudi po tej smeri. Neverbalna komunikacija med prodajalcem in kupcem nekako sprosti vzdušje in kupec se takoj počuti bolj lagodno ter mu je tako na neki način lažje izvršiti nakup. Vsako podjetje ima med svojimi zastavljenimi cilji za določeno leto tudi cilj, ki ga imenujejo zadovoljne stranke. Zadovoljstvo strank je podjetju v velikem interesu, saj na podlagi tega povečujejo njihov prihodek in pridobivajo nove ter obdržijo stare stranke. Zadovoljstvo kupcev je zelo pomembno, saj podjetja preko tega vidijo, kako dobro je njihovo delovanje ter morda na podlagi tega kaj tudi spremenijo. Pomanjkanje etike v prodaji lahko privede do nezadovoljnih uporabnikov, slabe publicitete, pomanjkanja zaupanja, izgube posla in včasih tudi sodnega postopka. Tako etika predstavlja ključno vlogo v ustvarjanju in ohranjanju dolgoročnih odnosov z uporabniki. Prav tako je etika pomemben dejavnik, ki vpliva na uspešnost poslovanja organizacije, saj vpliva na njeno sposobnost ustvarjanja močnih odnosov z uporabniki (Madhani, 2020, str. 53).
Ključne besede: zadovoljstvo kupcev, kupci danes, odnosi med prodajalci in kupci, lastnosti prodajalca, komunikacija
Objavljeno v DKUM: 05.11.2021; Ogledov: 907; Prenosov: 104
.pdf Celotno besedilo (950,31 KB)

Iskanje izvedeno v 0.02 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici