| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
NARAVOSLOVNI DAN VODA V 3. RAZREDU OSNOVNE ŠOLE
Sandra Forjanič, 2010, diplomsko delo

Opis: V teoretičnem delu diplomske naloge govorimo o dnevih dejavnosti. Posebno pozornost namenjamo naravoslovnemu dnevu. Osredotočili smo se na pregled učnih načrtov in učbeniških gradiv prvega triletja za spoznavanje okolja s stališča naravoslovnih dni in vode. Iz njih smo izpisali vsebine, ki se nanašajo na naravoslovne dni in vodo. Zapisali smo tudi nekaj teorije o vodi in opredelili predmet spoznavanje okolja. V praktičnem delu predstavljamo primer priprave za naravoslovni dan. Osnovna literatura nam je Prenovljen učni načrt za spoznavanje okolja, zato govorimo o vsebinskih sklopih in ne več o tematskih sklopih. V praktičnem delu predstavljamo tudi, kako je potekal naravoslovni dan, na temo voda, v 3. a razredu na Osnovni šoli Sveti Jurij. Predstavljamo delo na posamezni postaji in pojasnimo, kako je šlo delo od rok učencem. Potek naravoslovnega dne dokumentiramo z raznimi fotografijami. Na koncu predlagamo učiteljem, kako naj sami organizirajo naravoslovne dneve in tudi ostale dneve dejavnosti, da bodo učenci motivirani za delo in bodo pridobili veliko novih izkušenj.
Ključne besede: naravoslovni dan, učbeniška gradiva, predmet spoznavanje okolja, priprava za naravoslovni dan, voda, delo po postajah.
Objavljeno: 11.02.2010; Ogledov: 4060; Prenosov: 595 
(1 glas)
.pdf Celotno besedilo (2,73 MB)

2.
DIDAKTIČNI PROSTOPI UČITELJEV DRUGEGA VZGOJNO-IZOBRAŽEVALNEGA OBDOBJA V INKLUZIVNIH RAZREDIH
Sandra Forjanič Čantala, 2015, magistrsko delo

Opis: V večino slovenskih osnovnih šol so v sodobnem času vključeni tudi učenci s posebnimi potrebami. Taka oblika šolanja se imenuje inkluzija. (Schmidt, 2001, str. 13–14) Inkluzija v vzgoji in izobraževanju je dolgotrajen proces. Učitelji morajo spremeniti svoje poučevanje, svoje poglede na vzgojo in stopiti z že ustaljenih tirnic. (Kavkler, 2008) V magistrskem delu smo proučevali didaktične pristope učiteljev drugega vzgojno-izobraževalnega obdobja v inkluzivnih razredih. V prvem delu naloge smo predstavili, kako pojem inkluzija razlagajo različni avtorji. Glede na 2. člen (Opredelitev otrok s posebnimi potrebami) Zakona o usmerjanju otrok s posebnimi potrebami (2011) smo opredelili učence s posebnimi potrebami. Posamezne kategorije učencev s posebnimi potrebami smo posebej predstavili in opisali njihove značilnosti. Razložili smo, kako potekata vzgoja in izobraževanje teh učencev ter predstavili prilagoditve in didaktične pristope za vsako kategorijo učencev posebej. Preučili smo tudi individualizirano delo za otroke s posebnimi potrebami ter na podlagi Bele knjige proučili, kako je potrebno delati oz. kaj pripraviti za take otroke. Del prvega dela naloge smo namenili tudi predstavitvi teoretičnih izhodišč o izkustvenem učenju. Razložili smo pomen izkustvenega učenja in predstavili metode izkustvenega učenja. Posebno pozornost smo namenili izkustvenemu učenju pri otrocih s posebnimi potrebami. V drugem delu predstavljamo izsledke empirične raziskave o uporabi didaktičnih pristopov učiteljev drugega vzgojno-izobraževalnega obdobja v inkluzivnih razredih ter njihove uporabe izkustvenega pouka pri delu z učenci. Zanimalo nas je, katere didaktične pristope uporabljajo učitelji, kako prilagajajo in individualizirajo delo za učence s posebnimi potrebami in na kakšen način se poslužujejo izkustvenega učenja. Pri tem smo namenili pozornost učiteljem drugega vzgojno-izobraževalnega obdobja z različnim številom let dela v vzgoji in izobraževanju, primerjali smo učitelje glede na lokacijo šole, na kateri poučujejo, glede na število učencev v oddelku in glede na število učencev s posebnimi potrebami v oddelku. V raziskavi smo uporabili deskriptivno in kavzalno-neeksperimentalno metodo empiričnega pedagoškega raziskovanja. Podatki so bili pridobljeni in zbrani s pomočjo spletnih anketnih vprašalnikov med pomurskimi učitelji drugega vzgojno-izobraževalnega obdobja. Ugotovili smo, da učitelji drugega vzgojno-izobraževalnega obdobja uporabljajo veliko didaktičnih pristopov v inkluzivnih razredih. Učencem s posebnimi potrebami pomagajo na podobne načine in na podoben način individualizirajo delo. Večina učiteljev je mnenja, da je izkustveno učenje koristno za vse učence, zato se ga tudi v večji ali manjši meri poslužujejo vsi anketirani učitelji.
Ključne besede: inkluzija, učenci s posebnimi potrebami, didaktični pristopi, prilagoditve pouka, individualizirano delo, izkustven pouk.
Objavljeno: 19.01.2016; Ogledov: 1840; Prenosov: 98
.pdf Celotno besedilo (1,32 MB)

Iskanje izvedeno v 0.06 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici