| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 177
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
PRAVICE IN DOLŽNOSTI OTROK V OSNOVNI ŠOLI
Petra Muršec, 2009, diplomsko delo

Opis: V današnji sodobni in demokratični Sloveniji je vzgoja otrok drugačna, kot je bila v preteklosti, saj imajo otroci vse več pravic in vse manj dolžnosti. Prav to smo v pričujočem diplomskem delu želeli podkrepiti s študijo relavantne literature v teoretičnem delu in z empirično raziskavo med učenci 3., 5., 7. in 9. razreda (n = 154) mestne in primestne šole. Ugotovili smo, da v obstoječi literaturi obstajajo vrzeli pri dolžnostih, kar se je tudi potrdilo v empirični raziskavi.
Ključne besede: otrok, vzgoja, pravice, dolžnosti
Objavljeno: 20.03.2009; Ogledov: 5282; Prenosov: 630
.pdf Celotno besedilo (2,27 MB)

3.
ROČNA DELA KOT INTERESNA DEJAVNOST V OŠ
Simona Žiberna, 2009, diplomsko delo

Opis: POVZETEK Poučevanje ročnih spretnosti se v šolah pojavi s šolskim zakonom o obveznem obiskovanju osnovne šole leta 1869. Učenci so pridobivali znanje rokodelstva na različnih področjih, kot npr. lesarstvo, oblikovanje iz gline ter papirja, šivanje, kvačkanje, pletenje, vozlanje, vezenje itd. Nekatere navedene ročne spretnosti tudi danes zasledimo v učnih načrtih za devetletno osnovno šolo, predvsem pri tehniki, naravoslovju ter likovni vzgoji. Kvačkanje, vezenje ter vozlanje pa so ročne spretnosti, ki so sčasoma izgubile veljavo in popolnoma izginile iz učnih načrtov, pridobivanje znanja teh spretnosti pa se pojavlja le še v obliki interesne dejavnosti, kjer je le-ta organizirana. V diplomskem delu smo predstavili ročne spretnosti, makrame, vezenje in kvačkanje ter psihološke, pedagoško-didaktične in zgodovinske vidike o interesni dejavnosti ročna dela. Zaradi zbranih informacij o ročnih spretnostih, smo se v diplomskem delu odločili raziskati število delujočih interesnih dejavnosti po posameznih osnovnih šolah Dolenjske in Bele Krajine. Tako smo v empiričnem delu ugotavljali število delujočih interesnih dejavnosti ročna dela na Dolenjskem in v Beli Krajini, njihov program, število in starost učencev, udeleženih v interesno dejavnost, način pridobivanja materialov ter razloge za pomanjkanje le-teh po osnovnih šolah. Rezultati so nam pokazali, da je interesnih dejavnosti z razvijanjem ročnih spretnosti in obenem razvijanjem čuta za slovensko narodno kulturo in tradicijo veliko manj, kakor bi si na razredni stopnji želeli. V iskanju rešitve te problematike, smo izdelali didaktični model letne priprave interesne dejavnosti ročna dela, ki predstavlja le eno izmed mnogih načinov širjenja interesa ročnih spretnosti med mladimi.
Ključne besede: KLJUČNE BESEDE Interesna dejavnost, učenci, razredna stopnja, ročna dela
Objavljeno: 25.03.2009; Ogledov: 5637; Prenosov: 619
.pdf Celotno besedilo (5,06 MB)

4.
DELO NA PROSTEM V 1. RAZREDIH ZASAVSKIH OSNOVNIH ŠOL PRI PREDMETU SPOZNAVANJE OKOLJA
Bojana Šergan, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu Delo na prostem v 1. razredih zasavskih osnovnih šol pri predmetu spoznavanje okolja so v teoretičnem delu opisani šolski sistemi in šolska obveznost po drugih državah, predstavljen je razvoj osnovnega šolstva in dela na prostem v Zasavju v preteklosti, možni načini organizacije in izvedbe dela izven učilnice ter možna izbira vsebin, ki jih lahko izvajamo na prostem v 1. razredih. V empiričnem delu je zajeto in izdelano mnenje učiteljev o delu na prostem. Rezultati kažejo, da imajo učitelji 1. razredov na vseh zasavskih osnovnih šolah in podružnicah, ki so bili zajeti v raziskavo, podobne poglede na izvajanje in učinkovitost dela na prostem. Kljub rezultatom nas je zanimalo, kako prvošolci funkcionirajo pri delu izven zidov šolske zgradbe. Zato je v praktičnem delu predstavljena dejavnost na temo bližnja okolja, ki smo jo izvedli z otroki. To dejavnost in še mnoge druge lahko vključimo v vzgojno-izobraževalni proces vsake šole in s tem dolgoročno pripomoremo k nadaljnjemu vseživljenjskemu izobraževanju.
Ključne besede: učenci, razredna stopnja, spoznavanje okolja, Zasavje, delo na prostem
Objavljeno: 08.04.2009; Ogledov: 2750; Prenosov: 182
.pdf Celotno besedilo (2,67 MB)

5.
ODNOS OSNOVNOŠOLCEV DO HRANE
Monika Čeh, 2009, diplomsko delo

Opis: POVZETEK Temeljni namen uživanja hrane je dopolniti kemijske elemente, ki sestavljajo celice in tkiva človeškega telesa (Walker, 2004). Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu definiramo in opisujemo zdravo prehrano ter razlagamo, kakšen pomen ima le-ta na posameznikovo zdravje. Podrobneje nakazujemo načrtovanje dnevnih obrokov ter predstavljamo vrste alternativnih oblik prehranjevanja. V empiričnem delu diplomskega dela ugotavljamo, kakšno znanje imajo učenci različnih starosti o prehrani ter kakšna je vloga staršev in šole pri oblikovanju prehranjevalnih navad učencev.
Ključne besede: Ključne besede: zdrava prehrana, motnje hranjenja, prehranjevalne navade, osnovna šola, razredna stopnja.
Objavljeno: 15.04.2009; Ogledov: 3716; Prenosov: 643
.pdf Celotno besedilo (3,20 MB)

6.
POZNAVANJE PRAZNIKOV IN PRAZNOVANJ NA PREHODU IZ PRVEGA V DRUGO TRILETJE OSNOVNE ŠOLE
Jožica Plevnik, 2009, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava poznavanje praznikov in praznovanj med učenci. V teoretičnem delu diplomskega dela smo podrobneje predstavili praznike in praznovanja v Sloveniji ter s stališča le-teh tudi pouk spoznavanja okolja v prvem triletju in družba v četrtem ter petem razredu osnovne šole. Iz zornega kota praznikov in praznovanj smo podrobno analizirali vse učbeniške komplete za pouk spoznavanje okolja (za 1., 2. in 3. razred) in družba (4. in 5. razred), ki jih je potrdil Strokovni svet republike Slovenije za splošno izobraževanje. V empiričnem delu diplomskega dela smo ugotavljali, kakšno znanje in védenje imajo o praznikih in praznovanjih učenci in učenke 3., 4. in 5. razredov OŠ Šmarje pri Jelšah in OŠ Franja Malgaja Šentjur pri Celju. Rezultati kažejo, da učenci dobro poznajo definicijo praznika in simbole praznikov in praznovanj, nekoliko manj védenja in znanja pa imajo o namenu in pomenu praznikov in praznovanj ter o poznavanju datumov praznikov in praznovanj.
Ključne besede: prazniki, praznovanja, nacionalni učni načrt, spoznavanje okolja, družba
Objavljeno: 21.04.2009; Ogledov: 3813; Prenosov: 369
.pdf Celotno besedilo (15,81 MB)

7.
PROMETNA VARNOST OTROK V OSNOVNI ŠOLI ČRNA NA KOROŠKEM
Breda Kogelnik, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu »Prometna varnost otrok v OŠ Črna na Koroškem« proučujemo promet in prometno varnost. V teoretičnem delu predstavljamo relevantno literaturo v zvezi z raziskovalnim problemom. V empiričnem delu je predstavljena analiza raziskave med učenci OŠ Črna na Koroškem, kjer smo preverjali védenje učencev o prometni varnosti, razumevanje pojma prometna varnost, vlogo staršev pri skrbi za prometno varnost ter kako na to vplivajo spol, razred šolanja ter kraj bivanja. V praktičnem delu smo izdelali prometno-varnostni načrt OŠ Črna na Koroškem, ga opremili s fotografijami nevarnih mest na šolski poti. Izdelali smo načrt varne šolske poti, kjer smo v zemljevid šolskega okoliša vrisali pot, ki predstavlja najvarnejšo pot iz okoliških naselij do šole.
Ključne besede: promet, učenci, prometna varnost, prometna vzgoja, prometno-varnostni načrt
Objavljeno: 05.05.2009; Ogledov: 3461; Prenosov: 403
.pdf Celotno besedilo (3,20 MB)

8.
MOŽNOSTI OBLIKOVANJA ODNOSA OSNOVNOŠOLCEV DO NARAVE V ČASU POUKA
Polona Celan, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi Možnosti oblikovanja odnosa osnovnošolcev do narave v času pouka so v teoretičnem delu predstavljeni bistveni problemi današnjega stanja okolja tako v svetu kot Sloveniji, ter kako lahko onesnaževanje vpliva na zdravje ljudi, predvsem otrok. Predstavljen je projekt Ekošola kot projekt Evropske unije in projekt Ekošola kot način življenja, ki se izvaja v Sloveniji in vključuje v vzgojno-izobraževalni sistem okoljsko osveščanje in izobraževanje že pri majhnih otrocih. V empiričnem delu diplomske naloge smo raziskovali odnos osnovnošolcev do narave. Odnos do narave smo ugotavljali pri anketiranih učencih na naslednjih področjih: znanje in vedenje o ekologiji, igre v naravi, rekreacija v naravi, izvajanje delovnih obvez v naravi, soočanje z nevarnostmi narave in izvajanje dejavnosti, ki razvijajo estetski odnos do narave. Rezultati raziskave so pokazali, da anketirani učenci vedo mnogo o ekologiji, saj veliko časa preživijo v naravi in tako ustvarjajo do nje pozitiven odnos. To se kaže predvsem v tem, da se kar 91 % anketiranih učencev udeležuje čistilnih akcij v okolici šole.
Ključne besede: stanje okolja, bolezni otrok, ekošola, ekošola kot način življenja, odnos osnovnošolcev do narave.
Objavljeno: 11.06.2009; Ogledov: 2691; Prenosov: 129
.pdf Celotno besedilo (817,74 KB)

9.
OZAVEŠČANJE UČENCEV O SPREMEMBAH V OKOLJU S POMOČJO SODOBNIH DIDAKTIČNIH STRATEGIJ V PRVEM TRILETJU
Andreja Rečnik, 2009, diplomsko delo

Opis: V praktičnem diplomskem delu z naslovom Ozaveščanje učencev o spremembah v okolju s pomočjo sodobnih didaktičnih strategij v prvem triletju je teoretični del razdeljen na okoljski in pedagoško-didaktični vidik. V okoljskem vidiku so predstavljene splošne okoljske spremembe in težave v ravnanju z okoljem v današnjem času ter okoljska vzgoja kot pomemben dejavnik vzgoje za dolgoročno prihodnost. Pedagoško-didaktični vidik predstavlja sodobne didaktične strategije pouka in didaktične pristope za pouk okoljske vzgoje ter opredelitev predmeta spoznavanje okolja z vidika okoljske vzgoje. Empirična raziskava nam prikaže, kako učiteljice uresničujejo cilj, pri katerem učenci spoznavajo, da so spremembe v okolju za živali ali rastline včasih ugodne, včasih pa škodljive, in katere didaktične strategije uporabljajo. Rezultati so pokazali, da nekatere učiteljice cilj obravnavajo površinsko, da pa v proces poučevanja vnašajo elemente odprtega pouka. V praktičnem delu je priložena priprava na učno uro, ki sem jo z elementi izkustvenega in problemskega pouka izvedla tako, da so učenci izbrani cilj iz raziskave usvojili z neposrednim opazovanjem narave in človekovega vpliva nanjo ter da so s praktičnimi dejavnostmi samostojno prišli do novih spoznanj.
Ključne besede: Spremembe v okolju, okoljska vzgoja, predmet spoznavanja okolja, sodobne didaktične strategije, prvo triletje.
Objavljeno: 03.06.2009; Ogledov: 3085; Prenosov: 444
.pdf Celotno besedilo (5,00 MB)

10.
Iskanje izvedeno v 0.31 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici