| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Globalizacija in ekonomska neenakost
Samo Šoba, 2022, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi smo predstavili značilnosti globalizacije in ekonomske neenakosti. Podrobneje smo si pogledali, kako merimo ekonomsko neenakost in skozi zgodovinski pregled prikazali trende globalne neenakosti. V sklopu empirične analize smo analizirali ekonomsko neenakost, globalizacijo, gospodarsko rast in življenjski standard v izbranih državah v razvoju: Mali, Sudan, Argentina, Sierra Leone in v izbranih razvitih državah: Švica, Švedska, Slovenija in Združene države Amerike. Analizirali smo vpliv ekonomske neenakosti na gospodarsko aktivnost in življenjski standard ter povezavo med ekonomsko neenakostjo in globalizacijo. Z uporabo Grangerjevega testa vzročnosti smo ugotovili, da v analiziranih državah v razvoju ekonomska neenakost ne vpliva na gospodarsko aktivnost (BDP), razen v Sudanu, kjer ekonomska neenakost negativno vpliva na BDP, prav tako ekonomska neenakost ne vpliva na življenjski standard, merjen s HDI, razen v Maliju, kjer dohodkovna neenakost negativno vpliva na HDI. Naši empirični rezultati kažejo tudi, da globalizacija v analiziranih državah v razvoju ne vpliva na ekonomsko neenakost, razen v Sierri Leone, kjer globalizacija vpliva na premoženjsko neenakost. Ugotovili smo, da v izbranih razvitih državah ekonomska neenakost ne vpliva niti na gospodarsko aktivnost, niti na življenjski standard ter, da globalizacija ne vpliva na ekonomsko neenakost.
Ključne besede: ekonomska neenakost, globalizacija, Grangerjeva vzročnost
Objavljeno v DKUM: 25.10.2022; Ogledov: 570; Prenosov: 182
.pdf Celotno besedilo (1,79 MB)

2.
Ocenjevanje dobaviteljev
Samo Šoba, 2019, diplomsko delo

Opis: Vsako podjetje, ki teži k uspešnosti in razvijanju mora vedno paziti pri izbiri materiala/stvari, ki se uporabljajo pri samem poslovanju. Podjetje, ki teži v razvijanju in uspešnosti mora predvidevati korake v prihodnosti in, če to uspe uspešno, potem na takšen način doseže določeno konkurenčno prednost. Sama nabava v podjetju je zelo pomembna, sploh pa v današnjih časih, kjer podjetja težijo k izbiri takšnih dobavitevljev, ki imajo določene produkte, ki ne škodujejo okolju in olajšajo samo poslovanje podjetja ter tako dosežejo konkurenčno prednost. Nabavna služba mora iskati zelo veliko informacij o samih dobaviteljih in izbrati način kako to presoditi. Vsako podjetje ima različne načine presoje svojih dobaviteljev, v mojem primeru ima podjetje Unior d.d. zelo posebne metode, ki jih bom opisal v nadaljevanju. Odločitve za pravega dobavitelja so lahko ključen člen za razvoj in obstoj samega podjetja. Izbira dobaviteljev je ključnega pomena za podjetje prav tako tudi izbira samega nabavnega trga, zato je potrebno zelo dobro preučiti razne tržne priložnosti in probleme glede nabavnega trga. Dobavitelji, ki imajo pogoj za sodelovanje se tako znajdejo na listi odobrenih dobaviteljev. Podjetja vedno bolj težijo v dolgoročnemu sodelovanju z dobavitelji, da ni potrebno iskati vedno novih in potem takem povečati stroške iskanja informacij o posameznih dobaviteljih. V teoretičnem delu vam bom predstavil pomembne informacije o sami nabavi, nabavnem trgu in samem ocenjevanju dobaviteljev. Praktični del je sestavljen iz opisa Unior d.d., kako ocenjujejo dobaviteljev in po katerih metodah presojajo dobavitelje. Sama nabavna služba od Unior d.d. se veliko posveča že obstoječim dobaviteljem (redno preverjanje njihove kakovosti) in pa seveda tudi iskanju novih dobaviteljev.
Ključne besede: dobavitelji, metode, konkurenčna prednost, nabavni trg.
Objavljeno v DKUM: 05.11.2019; Ogledov: 1263; Prenosov: 154
.pdf Celotno besedilo (1,67 MB)

Iskanje izvedeno v 2.48 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici