| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
ANALIZA POSLOVNEGA OKOLJA ZA ISKANJE STRATEŠKIH PRILOŽNOSTI NADALJNJEGA RAZVOJA PODJETJA
Sašo Nedelko, 2013, magistrsko delo

Opis: Potreba po razvojnem in velikostnem spreminjanju podjetij izhaja iz želje po dolgoročnem obstoju podjetij. V kolikor želi podjetje poslovati na dolgi rok in pri tem dosegati dobre konkurenčne rezultate, mora vso svojo energijo in trud, usmeriti v proces planiranja rasti in razvoja, ki pa se v podjetju običajno prične s sistematičnim proučevanjem celotnega poslovnega okolja. V prvem delu magistrskega dela smo se osredotočili na teoretično pojasnjevanje vloge strateškega managementa pri planiranju razvoja, predstavitev poslovnega okolja podjetja, iz katerega izhajajo osrednje zmožnosti za nadaljnji razvoj ter predstavitev nekaterih pomembnejši metod in modelov, ki služijo kot orodje za izvedbo analize zunanjega okolja podjetja. Kot izhodišče za pojasnjevanje teoretičnega dela, smo izbrali MER model integralnega managementa. V drugem delu magistrskega dela, torej aplikativnem delu, pa smo se osredotočili na analizo delovanja podjetja X in analizo zunanjega okolja v katerem deluje podjetje X. Osrednji namen izvedbe drugega dela magistrske naloge, je bil za podjetje X poiskati strateške priložnosti za nadaljnji razvoj. Kot podlago za izvedbo analize zunanjega okolja podjetja X, smo uporabili metodo Interesnih udeležencev, PESTEL analizo, Porterjev pristop k analizi panoge in Matriko panoge.
Ključne besede: strateški management, razvoj podjetja, poslovno okolje podjetja, analiza interesnih udeležencev, PESTEL analiza, Porterjev pristop k analizi panoge, matrika panoge.
Objavljeno v DKUM: 12.06.2013; Ogledov: 2186; Prenosov: 396
.pdf Celotno besedilo (1,14 MB)

2.
ANALIZA POSLOVNEGA OKOLJA PODJETJA TALUM D.D.
Sašo Nedelko, 2010, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: Gospodarske, podjetniške ter konkurenčne spremembe in pritiski so le nekateri dejavniki, ki v današnjih časih pogosto zaznamujejo usodo številnih podjetij ter posledično povzročijo propad mnogih še tako uspešnih podjetij. Da pa bi podjetja uspešno preživela ali celo izkoristila nekatere spremembe in pritiske, ki nastajajo na primer v času globalne gospodarske krize, so primorana sproti opazovati, ocenjevati in analizirati dogajanja v svojem poslovnem okolju. Analiza poslovnega okolja je namreč prvi korak v procesu strateškega menedžmenta, ki ga mora podjetje opraviti, če želi postaviti dolgotrajne in uspešne strateške cilje. In prav tega sem se tudi sam lotil pri pisanju svojega diplomskega seminarja, ter v njem poskušal kar se da uspešno oceniti in analizirati poslovno okolje za podjetje Talum, d. d., iz Kidričevega. Na podlagi zgodovinske oziroma historične metode, ki vsebuje pojave, ki so v preteklosti ključno vplivali na poslovanje podjetja Talum d.d., ter s pomočjo nekaterih v praksi uveljavljenih modelov in analiz (PEST-analiza, PESTEL-analiza, Porterjev model konkurence v panogi, analiza finančnih kazalcev ter SWOT-analiza) za analiziranje poslovnega okolja podjetja pa sem na koncu diplomskega seminarja izpostavil za podjetje Talum, d. d., ključne prednosti in slabosti ter priložnosti in nevarnosti, ki izhajajo iz njegovega poslovnega okolja, ter hkrati zaposlenim v upravi podjetja ponudil vprašanja za strateški razmislek. Med samim analiziranjem poslovnega okolja podjetja Talum, d. d., sem ugotovil, da lahko svoje na začetku zastavljene teze z gotovostjo potrdim. Modeli in analize, ki sem jih opravil za podjetje, namreč kažejo, da ima podjetje Talum, d. d., zagotovo določene prednosti ter priložnosti, ki jih lahko izkoristi v svoj prid. Prednosti, ki jih lahko podjetje izkoristi so, dolgoletne izkušnje in znanje v tovrstni panogi, možnost vlaganja v nove tehnologije, proizvodni proces, skoncentriran na enem mestu, ugoden geografski položaj podjetja za izvoz, zagotavljanje finančne pomoči podjetju s strani države, odlična organiziranost in vodenje podjetja ter številne druge. Kot priložnosti za podjetje pa lahko izpostavim možnost širjenja dejavnosti na področja, ki niso povezana s proizvodnjo primarnega aluminija, zapiranje nekaterih tujih podjetij iz iste panoge, ugodna lega za izgradnjo lastne sončne in vetrne elektrarne, sofinanciranje EU v obliki nepovratnih sredstev za ekološke projekte (izgradnja sežigalnice) ter možnost nakupa emisijskih kuponov na borzi.
Ključne besede: menedžment, podjetje Talum d. d., analiza poslovnega okolja, PEST analiza, PESTEL analiza, Porterjev model konkurence v panogi, analiza finančnih kazalnikov, SWOT analiza
Objavljeno v DKUM: 24.01.2011; Ogledov: 5722; Prenosov: 2065
.pdf Celotno besedilo (404,98 KB)

Iskanje izvedeno v 0.06 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici