| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 10
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
"Here and there one seed sprouts, and then it seems we have done something" : nurturing creativity in elementary schools
Saša Poljak Istenič, 2023, izvirni znanstveni članek

Opis: The Lisbon Strategy and other documents of the European Union advocating for a knowledge-based society have provided the ground for restructuring schools and changing pedagogical approaches to teaching and learning, focusing on creativity and entrepreneurship. One of the approaches increasingly popular in Slovenia has been Edward de Bono's methodology. The article analyses the benefits, controversies, and potentials of de Bono's "lateral thinking" methods for increasing creativity when introduced to children in elementary school courses and extracurricular activities. Based on the qualitative study, it explores how this "pragmatic" approach to creativity is realised in Slovenian elementary schools, and reflects on teaching creativity in schools as a systemic approach.
Ključne besede: creativity, Edward de Bono, elementary school, metaphors, creative ability, elementary education, creative teaching, lateral thinking, Slovenia
Objavljeno v DKUM: 20.02.2024; Ogledov: 22; Prenosov: 4
.pdf Celotno besedilo (231,10 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

2.
Razvoj vinskega turizma v občini Podčetrtek : diplomsko delo univerzitetnega študija
Mojca Bračun, 2023, diplomsko delo

Opis: Občina Podčetrtek spada med poznane termalne destinacije, v tem delu pa obravnavamo vinski turizem na tem območju in njegove priložnosti za razvoj. V teoretičnem delu smo zapisali in opredelili glavne pojme, ki so potrebni za razumevanje in nadaljnjo raziskovanje – vinski turizem, vinski turist in njegove izkušnje v turizmu. Prav tako smo predstavili Slovenijo kot vinsko destinacijo in petzvezdična doživetja, ki se odvijajo pod znamko Slovenia Unique experience, in kaj pomeni tovrstni turizem za razvoj podeželskega okolja. V praktičnem delu pa smo z vinogradniki izvedli intervjuje, v katerih so opisali svoje vizije razvoja vinogradništva v občini, ki kaže še veliko možnosti za napredek, čeprav nekateri to dejavnost opuščajo. Na podlagi pregleda literature in intervjujev pa smo na koncu še zapisali predlagano turistično ponudbo in smernice za trajnostni razvoj vinskega turizma na destinaciji.
Ključne besede: turizem, vinski turizem, razvoj turizma, vinski okoliš, trajnost
Objavljeno v DKUM: 09.01.2024; Ogledov: 129; Prenosov: 20
.pdf Celotno besedilo (1,59 MB)

3.
Gastronomski turizem na Ohridu : analiza stanja in možnosti za izboljšave
Mirjana Peshevska, 2023, diplomsko delo

Ključne besede: gastronomija, gastronomski turizem, Ohrid, tradicionalna hrana
Objavljeno v DKUM: 10.10.2023; Ogledov: 355; Prenosov: 43
.pdf Celotno besedilo (1,12 MB)

4.
Gastronomski turizem : vloga v trajnostnem razvoju destinacije
Saša Poljak Istenič, Mojca Polak, 2023, samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji

Opis: Gastronomski turizem postaja pomembna usmeritev slovenskega turizma tudi zaradi razvojnih potencialov Slovenije kot turistične destinacije. Enako skrb zahteva oblikovanje luksuznih doživetij. Pri tem so potrebne usmeritve v inovativno vrednotenje vseh ravni gastronomije za doseganje rasti dodane vrednosti. Za to bo treba upoštevati različne dejavnike, ki bodo usklajeno prispevali k trajnostnemu razvoju gastronomskega turizma, kot je bilo začrtano v kandidaturi Slovenije za evropsko gastronomsko regijo 2021.
Ključne besede: gastronomski turizem, motivi, gastronomsko doživetje, trajnostni razvoj, turistična destinacija
Objavljeno v DKUM: 05.10.2023; Ogledov: 266; Prenosov: 17
.pdf Celotno besedilo (29,07 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

5.
Vinski turizam grada Samobora : diplomsko delo univerzitetnega študija
Lovro Mrkonjić, 2023, diplomsko delo

Opis: U sklopu ovog diplomskog rada proveli smo istraživanje i napravili analizu trenutne situacije i napretka vinskog turizma u gradu Samoboru u Hrvatskoj. Prvo smo se upoznali sa samim gradom te ključnim pojmovima ovog istraživanja i rada, a nakon toga i s trenutnom situacijom vinskog turizma. Nakon toga smo napravili istraživanje na temelju intervjua s poljoprivrednicima, turističkom zajednicom i samom gradskom upravom grada Samobora. Kroz istraživanje došli smo do zaključka kako vinski turizam u gradu Samoboru ne samo da nije dovoljno razvijen nego je i nedostatno razvijen. Postoji mnogo prostora za napredak, a sami poljoprivrednici spremni su na suradnju s turističkom zajednicom i Gradom te čekaju na trenutak kada će napokon moći prikazivati i pokazivati turistima procese proizvodnje te same autonomne vinske proizvode. U razgovoru s gradskom upravom došli smo do zaključka kako se u skoroj budućnosti očekuje veća potražnja za vinskim proizvodima, dok se sadašnja potražnja i interes odnose na samo deset posto turista koji dolaze. Grad želi pokrenuti razvoj vinskog turizma u skladu sa zakonskim okvirima i cilj im je pružati kvalitetan doživljaj i vinski proizvod svakom turistu.
Ključne besede: vinski turizam, vino, turist, vinski turist, grad Samobor
Objavljeno v DKUM: 07.07.2023; Ogledov: 436; Prenosov: 76
.pdf Celotno besedilo (663,41 KB)

6.
Izzivi in priložnosti za razvoj pivskega turizma v Ljubljani po pandemiji COVID-19 : magistrsko delo
Neli Selan, 2022, magistrsko delo

Opis: Pivovarstvo je močna gospodarska panoga, saj je v porastu zanimanje za izdelavo piva. V Sloveniji se je število mikropivovarjev povečalo in z njim priložnosti za razvoj pivskega turizma, ki obsega kulinarična doživetja, kot so obisk pivovarn, okušanje lokalne pijače (piva) in hrane ter množico drugih aktivnosti, povezanih s pivom. V teoretičnem delu smo predstavili kulinarični turizem in njegovo podzvrst pivski turizem. Preučili smo stanje pivovarstva in pivskega turizma v Evropski uniji ter Sloveniji. Podrobneje smo analizirali stanje pivskega turizma pred, med in po pandemiji COVID-19, ki je pustil velike posledice v obratovanju mikropivovarn in posledično pivskem turizmu. Navedli smo primere dobre prakse razvoja pivskega turizma v Ljubljani po pandemiji COVID-19, Natoč mi še enga in Union Experience. V empiričnem delu naloge smo raziskovali izzive in priložnosti za razvoj pivskega turizma v Ljubljani po pandemiji COVID-19. Ugotovili smo, da ima Slovenija/Ljubljana velik potencial za razvijanje pivskega turizma, saj ima bogato kulturno dediščino, ki je priložnost za razvoj pivskih tur in za trženje pivskega turizma. Po pandemiji COVID-19 je v Sloveniji želja deležnikov pivskega turizma zagnati projekt Beer Pass in organizirati festival na temo piva, katerega rdeča nit bi bilo pivo. Na podlagi pregleda literature in opravljenih intervjujev smo podali predloge mikropivovarjem in STO za trajnostni razvoj pivskega turizma v Ljubljani, v smeri obogatitve pivskih tur z doživljanjem pivske zgodbe in povečanega informiranja, promocije mikropivovarjev in njihovih pivsko-turističnih produktov.
Ključne besede: kulinarični turizem, pivski turizem, pivovarstvo, pandemija COVID-19.
Objavljeno v DKUM: 08.07.2022; Ogledov: 585; Prenosov: 105
.pdf Celotno besedilo (1,99 MB)

7.
Kulinarična dediščina Zasavja in njeno vključevanje v sodobno turistično ponudbo : magistrsko delo
Urška Senčar Hočevar, 2022, magistrsko delo

Opis: Prehranjevanje večina ljudi pojmuje kot nekaj vsakdanjega, celo nepomembnega, a nujnega za preživetje, vendar sta lokalna hrana in njeno vključevanje v turistično ponudbo vse bolj sodoben trend turizma. Turist s hrano ne le poteši lakoto, ampak tudi zazna destinacijo, ki se predstavlja s hrano. Namen magistrskega dela je bil raziskati in opisati tradicionalno kulinarično dediščino Zasavja ter kako jo vključiti v sodobno turistično ponudbo. Pri raziskovanju smo uporabili več metod kvalitativnega raziskovanja, in sicer analizo strokovne in znanstvene literature, metodo deskripcije, metodo analize vsebine, terensko delo, delno strukturiran intervju. S kmečkimi gospodinjami, ki pripravljajo tradicionalne jedi v svojih gospodinjstvih in so vključene v društva podeželskih žena, z gostinci ter turističnimi ponudniki in zaposlenimi v turističnoinformacijskih centrih v vseh treh zasavskih občinah smo opravili delno strukturirane intervjuje, katerih analizo smo naredili z metodo kodiranja. Analiza je pokazala, da želijo intervjuvanci, ki se že vrsto let ukvarjajo s kulinarično dediščino, vključiti in zaščititi jedi pod skupno blagovno znamko, saj bi s tem dosegli večjo prepoznavnost in zaupanje pri uporabnikih, ki povprašujejo po zasavskih jedeh. Na podlagi naše raziskave smo ob koncu magistrskega dela predlagali konkretne predloge za boljšo vključenost kulinarične dediščine v turistično ponudbo Zasavja.
Ključne besede: Zasavje, kulturna dediščina, kulinarična dediščina, kulinarični turizem, blagovna znamka
Objavljeno v DKUM: 15.04.2022; Ogledov: 882; Prenosov: 115
.pdf Celotno besedilo (3,47 MB)

8.
Uloga baštine u turističkoj ponudi Općine Bihać : diplomsko delo univerzitetnega študija
Mira Reljić, 2021, diplomsko delo

Opis: Baštinski turizam je vrsta turizma u kojem učestvuje veliki broj turista, kako bi se upoznali sa identitetom, historijom, kulturom i običajima turističke destinacije koju posjećuju. U diplomskom radu raspravljali smo o turističkoj ponudi područja općine Bihać i značaj koji ima baština u toj ponudi. U teoretskom dijelu diplomskog rada definirali smo prirodnu i kulturnu baštinu, baštinski turizam, kao i upravljanje istim. Nakon toga uslijedilo je opisivanje razmatranog područja kroz njegove osnovne, geografske, te historijske karakteristike, prirodnu i kulturnu baštinu, te turizam. U nastavku smo uz pomoć SWOT analize ocijenili stanje turizma u Bihaću. U empirijskom dijelu rada smo preko pregleda turističkog gradiva, istraživanja označavanja baštine na terenu, te polustrukturiranih intervjua ispitali na koji način je baština u Bihaću promovirana, kojoj baštini se daje najviše pažnje u turističkoj promociji, te koja je funkcija baštine u sveukupnoj turističkoj ponudi. Rezultati su pokazali da baština, naročito prirodna, ima veoma bitnu ulogu u turističkoj ponudi i promociji Bihaća, a promoviše se putem web stranica, društvenih mreža, turističkih brošura, televizije i sajmova. Na osnovu prikupljenih podataka dali smo svoje preporuke za uspješnije integriranje baštine u turističku promociju i ponudu Bihaća.
Ključne besede: baština, turizam, turistička promocija, turistička ponuda, općina Bihać
Objavljeno v DKUM: 22.12.2021; Ogledov: 559; Prenosov: 103
.pdf Celotno besedilo (1,40 MB)

9.
Filozofija restavracije Tri lučke in njena prepoznavnost v turizmu
Nika Prevodnik, 2021, diplomsko delo

Opis: Gastronomija predstavlja pomemben del turistične ponudbe destinacije in je eden izmed temeljnih načinov spoznavanja načina življenja in kulture krajev, ki jih obiskujemo. V Posavju se nahaja naša raziskana restavracija, restavracija Tri lučke, katere filozofija kuhinje temelji na pristnosti okusov, ki povezujejo tradicionalnost in lokalnost s pridihom modernosti. Prav tako so prisotni na različnih področjih turizma, kar smo v raziskavi opredelili kot eno izmed njihovih konkurenčnih prednosti na turističnem trgu. Z namenom analizirati prepoznovanost Treh lučk med prebivalci Posavja, smo izvedli anketni vprašalnik. Na podlagi pridobljenih rezultatov smo ugotovili, da Posavci, ki so sodelovali v raziskavi, Trem lučkam kot turistično-kulinarični atrakciji v Posavju pripisujejo velik pomen, saj jih več kot tretjina Tri lučke šteje kot eno izmed pomembnejših atrakcij v Posavju. Velika večina je Tri lučke obiskala že vsaj enkrat v življenju, nekateri jo obiščejo tudi večkrat letno ali celo mesečno. V diplomskem delu smo opravili tudi polstrukturirana intervjuja z restavracijo Tri lučke in gostilno Repovž, kateri smo spraševali o vključevanju ter vpetosti v lokalno turistično ponudbo. Gostilna Repovž je bila izbrana, ker si z našo primarno restavracijo Tri lučke delita zelo podobno filozofijo gostilne in hrane. Po opravljeni raziskavi smo naredili še primerjavo z gostilno Repovž, pri kateri smo ugotovili, da sta si kuhinji zelo podobno in da ima gostilna Repovž kar nekaj konkurenčne prednosti zaradi svoje samooskrbne kmetije in domačih izdelkov z domačega vrta. Pripravili smo tudi nekaj priporočil za izboljšavo ponudbe Treh lučk in njihovo povezanost z lokalno skupnostjo in lokalno ponudbo. S predlogi smo temeljili predvsem na trajnosti v okoljskem (»zero waste«) in družbenem pomenu (povezovanju turističnih deležnikov v Posavju).
Ključne besede: gastronomija, gostinstvo, kulinarični turizem, Posavje, restavracija Tri lučke
Objavljeno v DKUM: 25.11.2021; Ogledov: 588; Prenosov: 90
.pdf Celotno besedilo (2,04 MB)

10.
Vključevanje kulturne dediščine v turistično ponudbo občine sevnica
Luka Gošek, 2021, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo obravnavali območje občine Sevnica in njeno turistično ponudbo v povezavi s kulturnim turizmom. Občina Sevnica se nahaja v Posavju in zajema 11 krajevnih skupnosti. V nalogi je predstavljen turizem na območju občine, njegova organiziranost ter aktualna turistična ponudba. Prav tako so predstavljeni elementi kulturne dediščine na destinaciji, ki so razdeljeni na premično, nepremično ter nesnovno dediščino in njihovo že aktivno vključevanje v turistično ponudbo. Opravljena je tudi primerjalna analiza turistične ponudbe z občino Ljubljana ter destinacijo Škofjeloško, s pomočjo katere so preko trendov v turizmu nato predstavljene tudi idejne zasnove za nove turistične produkte, ki vključujejo elemente kulturne dediščine.
Ključne besede: Kulturna dediščina, turizem, Sevnica
Objavljeno v DKUM: 18.11.2021; Ogledov: 926; Prenosov: 100
.pdf Celotno besedilo (2,34 MB)

Iskanje izvedeno v 0.24 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici