1.
MNENJA STARŠEV O SMISELNOSTI VPELJAVE MATEMATIČNIH VSEBIN V VRTECRomana Šepul, 2013, magistrsko delo
Opis: Z magistrsko nalogo smo raziskali starševsko poznavanje vsebin iz področja matematike v času predšolskega izobraževanja, nekatera področja vključevanja staršev v usvajanje matematičnih vsebin ter njihov odnos do matematike v času šolanja. Prav tako smo dobili vpogled v aktivnosti z matematičnimi cilji, ki se jih starši v prostem času igrajo ali jih izvajajo skupaj z otroki.
V prvem delu magistrske naloge predstavljamo vsebinska področja matematike, ki naj bi jih otroci usvajali že v vrtcu. Ker v Kurikulu za vrtce (Bahovec idr., 1999) niso posebej opredeljena smo si pomagali z Učnim načrtom za osnovne šole (Žakelj idr., 2011). Povzemamo pa tudi nekatera teoretična izhodišča vključevanja staršev v razvoju otrokovih matematičnih kompetenc.
V empiričnem delu predstavljamo rezultate ankete za starše. Zajeti vzorec N=300 anket so izpolnjevali starši otrok vključenih v štiri koroške vrtce in en prekmurski vrtec. Ankete smo obdelali s pomočjo deskriptivne in inferenčne statistike (2 preizkus). Raziskava je pokazala, da ima izobrazba staršev močan vpliv na njihovo mnenje o smiselnosti vpeljave matematičnih vsebin v vrtec, na prepoznavanje vsebinskih področij matematike, ki naj bi jih otroci usvajali že v vrtcu, na igro z matematičnimi cilji z otrokom in tudi na odnos do matematike v času šolanja.
V praktičnem delu predstavljamo dejavnosti, iz vseh vsebinskih področij matematike, ki smo jih v šolskem letu 2012/13 izvajali v Vrtcu Mežica, v skupini otrok starih od 4-5 let, v sklopu projekta »Ta zanimiva matematika«. Ob tem želimo poudariti, da lahko s primernim pristopom, dobro motivacijo, ugodno čustveno klimo in dovolj konkretnega materiala v vrtcu izvajamo dejavnosti iz vseh vsebinskih področij ter tako omogočimo otrokom, da si pridobijo čim več izkušenj, ki jim bodo v pomoč pri nadaljnjem učenju in usvajanju zahtevnejših matematičnih vsebin.
Ključne besede: Matematika, starši, vrtec, starševsko vključevanje, odnos do matematike.
Objavljeno v DKUM: 19.09.2013; Ogledov: 3400; Prenosov: 669
Celotno besedilo (5,85 MB)