| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
MNENJA STARŠEV O SMISELNOSTI VPELJAVE MATEMATIČNIH VSEBIN V VRTEC
Romana Šepul, 2013, magistrsko delo

Opis: Z magistrsko nalogo smo raziskali starševsko poznavanje vsebin iz področja matematike v času predšolskega izobraževanja, nekatera področja vključevanja staršev v usvajanje matematičnih vsebin ter njihov odnos do matematike v času šolanja. Prav tako smo dobili vpogled v aktivnosti z matematičnimi cilji, ki se jih starši v prostem času igrajo ali jih izvajajo skupaj z otroki. V prvem delu magistrske naloge predstavljamo vsebinska področja matematike, ki naj bi jih otroci usvajali že v vrtcu. Ker v Kurikulu za vrtce (Bahovec idr., 1999) niso posebej opredeljena smo si pomagali z Učnim načrtom za osnovne šole (Žakelj idr., 2011). Povzemamo pa tudi nekatera teoretična izhodišča vključevanja staršev v razvoju otrokovih matematičnih kompetenc. V empiričnem delu predstavljamo rezultate ankete za starše. Zajeti vzorec N=300 anket so izpolnjevali starši otrok vključenih v štiri koroške vrtce in en prekmurski vrtec. Ankete smo obdelali s pomočjo deskriptivne in inferenčne statistike (2 preizkus). Raziskava je pokazala, da ima izobrazba staršev močan vpliv na njihovo mnenje o smiselnosti vpeljave matematičnih vsebin v vrtec, na prepoznavanje vsebinskih področij matematike, ki naj bi jih otroci usvajali že v vrtcu, na igro z matematičnimi cilji z otrokom in tudi na odnos do matematike v času šolanja. V praktičnem delu predstavljamo dejavnosti, iz vseh vsebinskih področij matematike, ki smo jih v šolskem letu 2012/13 izvajali v Vrtcu Mežica, v skupini otrok starih od 4-5 let, v sklopu projekta »Ta zanimiva matematika«. Ob tem želimo poudariti, da lahko s primernim pristopom, dobro motivacijo, ugodno čustveno klimo in dovolj konkretnega materiala v vrtcu izvajamo dejavnosti iz vseh vsebinskih področij ter tako omogočimo otrokom, da si pridobijo čim več izkušenj, ki jim bodo v pomoč pri nadaljnjem učenju in usvajanju zahtevnejših matematičnih vsebin.
Ključne besede: Matematika, starši, vrtec, starševsko vključevanje, odnos do matematike.
Objavljeno v DKUM: 19.09.2013; Ogledov: 3400; Prenosov: 669
.pdf Celotno besedilo (5,85 MB)

2.
CUISENAIROVE PALIČICE V VRTCU
Romana Šepul, 2009, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Cuisenairove paličice v vrtcu je namenjeno vsem tistim, ki imajo pri vsakodnevnem delu stik z otrokom v predšolskem obdobju in jih zanima razvoj matematičnih sposobnosti predšolskega otroka. Z uporabo didaktičnih pripomočkov in igrač pri predšolskem otroku razvijamo matematično znanje, ki temelji na razumevanju. Cuisenairove paličice so didaktični pripomoček, ki omogočajo otroku samostojno raziskovanje in ga prepričajo, da matematika v vsakdanjem življenju res deluje. V svetu se že več desetletij uporabljajo za poučevanje na področju matematike, pa tudi na drugih področjih. Pri nas se uporabljajo zelo redko, vendar ne za namene poučevanja, ampak zgolj kot konstrukcijski material pri prosti igri otrok. Namen diplomske naloge je prikazati poznavanje in uporabo Cuisenairovih paličic kot didaktičnega pripomočka za področje matematike v vrtcu. Kot je bilo pričakovano vzgojiteljice Cuisenairovih paličic niso poznale po imenu, nekatere pa so jih le vizualno prepoznale. Ker ni gradiv za njihovo uporabo, so v praktičnem delu podane aktivnosti za uporabo Cuisenairovih paličic s ciljem, da bi jih vzgojiteljice uporabile in preizkusile pri usmerjenih aktivnostih iz področja matematike v vrtcu. Aktivnosti omogočajo, da otroka vpeljemo v svet matematike na način, ki bo prilagojen njegovim kognitivnim zmožnostim.
Ključne besede: Cuisenairove paličice, matematika, vrtec, didaktični pripomoček, aritmetika.
Objavljeno v DKUM: 31.03.2009; Ogledov: 7330; Prenosov: 1619
.pdf Celotno besedilo (7,18 MB)

Iskanje izvedeno v 0.07 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici