1. Vodenje in sodelovanje vodilnih destinacij Termalno Panonske Slovenije z njihovimi turističnimi deležniki : diplomsko delo univerzitetnega študijaInes Simončič, 2022, diplomsko delo Opis: Destinacijski management deluje na način strateškega pristopa in razvoja, kjer se na trgu izmenjujeta ponudba, povpraševanje ter odnosi med turisti in turističnimi deležniki. Destinacijski management vključuje promocijo turistične destinacije, ustvarjanje novih blagovnih znamk, uspešno trženje turističnih produktov in storitev, vse to pa z zagotavljanjem pogojev sodelovanja za doseganje skupnih vizij turističnega razvoja, tako na lokalni kot tudi na nacionalni ravni. Pri tem pa je v prvi vrsti osrednjega pomena vprašanje, kakšni vodje vodijo vodilne destinacije, da bodo njihovi deležniki najbolj zadovoljni z vzpostavljenim sodelovanjem. V diplomski nalogi smo se omejili na Panonsko Termalno makro destinacijo in analizirali, v kolikšni meri turistični deležniki prepoznajo t.i. transformacijski tip vodenja pri vodjih vodilnih destinacij, kako so zadovoljni s sodelovanjem in kako je to dvoje povezano. Pri raziskavi smo se osredotočili na tri dimenzije vodenja, in sicer na dimenzijo transformacijskega vodenja idealiziranih vplivov, dimenzijo transformacijskega vodenja idealiziranega vedenja ter dimenzijo transformacijskega vodenja inspiracijske motivacije. S pomočjo analize anketnega vprašalnika smo preverili ali so dimenzije ocene transformacijskega stila vodenja pozitivno povezane z zadovoljstvom s sodelovanjem z vodilno destinacijo. Osrednje ugotovitve zaključnega dela so bile v skladu z našimi hipotezami, čeprav je osrednja omejitev bila velikost vzorca (zgolj 53 med 104 predstavniki turističnih deležnikov je vedelo, kdo so vodje njihovih vodilnih destinacij). Na podlagi rezultatov smo oblikovali predloge izboljšav in smernice za bolj učinkovit odnos med vodilnimi destinacijami in turističnimi deležniki Termalno Panonske Slovenije, prav tako smo izpostavili predloge za nadaljnje raziskovanje. Ključne besede: vodenje, sodelovanje, vodilne destinacije, turistični deležniki, management turističnih organizacij in destinacij Objavljeno v DKUM: 12.01.2023; Ogledov: 107; Prenosov: 33
Celotno besedilo (2,11 MB) |
2. Sanjarjenje o potovanjih kot tehnika soočanja s krizo covid-19 : diplomsko delo univerzitetnega študijaTena Gregorić, 2022, diplomsko delo Opis: Pandemija covida-19 se je v zelo kratkem času razširila po svetu in omejila gibanje ljudi.
Sprejeti ukrepi, kot so karantena in omejevanje gibanja, so močno vplivali na duševno
stanje ljudi. Ljudje so iskali različne načine za spopadanje s strahom in negotovostjo ob
nastali situaciji. Spretnost spoprijemati se z določeno situacijo pomaga prenašati in
minimalizirati stresne situacije v življenju. Tehnike obvladovanja stresa lahko človeku
pomagajo, da se fizično in psihično bolje počuti.
V zaključnem delu smo raziskovali vlogo sanjarjenja o potovanjih kot eno izmed oblik
mehanizmov spoprijemanja s krizo pandemije covida-19. O vsakem potovanju najprej
začnemo sanjariti in razmišljati, šele nato začnemo o le-tem tudi raziskovati in zbirati
informacije. Med karanteno so bili ljudje več mesecev zaprti v svojih domovih, zato smo
raziskali ali so v tem obdobju načrtovali prihodnja potovanja in ali so se spominjali
preteklih potovanj ter tako med drugim uporabljali sanjarjenje kot tehniko obvladovanja
stresa, povezanega s pandemijo covid-19. Raziskavo smo izvedli na podlagi treh fokusnih
skupin, z udeleženci, ki so pred pandemijo vsaj enkrat letno odšli na daljše potovanje.
Ugotovili smo, da je večina udeležencev v času karantene sanjarila o prihodnjih
potovanjih, pregledovali so tudi fotografije in video posnetke s prejšnjih potovanj.
Raziskava je pokazala, da ljudje sanjarjenje doživljajo kot nekaj pozitivnega in kot nekaj
kar jim daje upanje. Poleg tega smo preverili ali so udeleženci že potovali na destinacije
o katerih so sanjarili v začetku pandemije covid-19. Izkazalo se je, da so na nekatere od
teh destinacije tudi že odpotovali, kar potrjuje, da je v določeni meri sanjarjenje tudi prva
faza potovanja. Ključne besede: sanjarjenje, mehanizmi spoprijemanja s stresom, covid-19, potovanja, turizem Objavljeno v DKUM: 03.11.2022; Ogledov: 131; Prenosov: 53
Celotno besedilo (907,24 KB) |
3. Lomljena drevesa : magistrsko deloNina Turnšek, 2022, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu je predstavljena podatkovna struktura imenovana lomljeno drevo. Gre za dvojiško iskalno drevo, kjer se oblika drevesa spremeni po vsakem posegu (operaciji) v drevo. Vozlišče, nad katerim izvajamo poljubno operacijo, je na koncu operacije vedno v korenu drevesa. Postopku, ki vozlišče premakne v koren drevesa, pravimo \emph{lomljenje}. Namen lomljenih dreves je, da so podatki, ki jih pogosto uporabljamo, hitro dostopni. Tako podatki, ki jih večkrat uporabljamo, ostanejo bližje vrha drevesa in jih ob naslednji uporabi hitreje najdemo. Podatki, ki so redko v uporabi, se nahajajo nižje v drevesu.
Na podlagi amortizirane časovne zahtevnosti je analizirana hitrost delovanja osnovnih operacij lomljenih dreves. Amortizirana časovna zahtevnost je povprečen čas posamezne operacije v najslabšem zaporedju operacij. V magistrskem delu je predstavljen tudi implementiran program za lomljena drevesa, v katerem so definirane osnovne operacije na lomljenih drevesih. Nazadnje je narejena še analiza hitrosti delovanja operacij implementiranega programa za lomljena drevesa in primerjava lomljenih dreves z drugimi uravnoteženimi drevesi. Ključne besede: lomljeno drevo, lomljenje, amortizirana časovna zahtevnost, uravnotežena drevesa Objavljeno v DKUM: 28.10.2022; Ogledov: 122; Prenosov: 25
Celotno besedilo (2,11 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
4. Trženje destinacijskih porok kot orodje destinacijskega marketinga slovenije : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijaZala Tratnik, 2022, diplomsko delo Opis: Poročni turizem predstavlja pomemben del turistične dejavnosti ter vpliva na ugled in prepoznavnost destinacije. V zadnjih desetletjih lahko zaznamo porast za njegovo zanimanje, kar se odraža tudi v (poročnih) znanstvenih in strokovnih študijah. Pari, ki se odločajo za sklenitev zakonske zveze, vse pogosteje zaradi različnih razlogov izberejo poroko na destinaciji. Takšno poroko imenujemo destinacijska poroka. Pomoč lahko poiščejo pri profesionalnih organizatorjih porok, ki jim pomagajo načrtovati poročni dan in poskrbijo za vse podrobnosti. Z analizo vsebine spletnih strani obstoječih načrtovalcev porok v Sloveniji smo želeli ugotoviti stanje trga poročnega turizma v državi in predstaviti vlogo marketinga. Dodatne informacije, ki so nam podale neposredne odgovore na tematiko trženja destinacijskih porok kot orodja destinacijskega marketinga Slovenije ter sprememb po covidu-19, ki je posredno prizadel tudi poročno dejavnost, smo pridobili z izvedenimi intervjuji. Ugotovitve zaključnega dela predstavljajo odraz dejanskega stanja poročnega trga s podanimi smernicami za nadaljnji razvoj tako vsem poročnim kot tudi turističnim delavcem. Ključne besede: poroka, poročni organizator, poročni turizem, destinacijska poroka, marketing Objavljeno v DKUM: 15.04.2022; Ogledov: 569; Prenosov: 151
Celotno besedilo (2,24 MB) |
5. EMOCIONALNI RAD IZMEĐU ZAPOSLENIH U HOTELIMA UNSKO-SANSKOG KANTONA : diplomsko delo univerzitetnega študijaMirsada Hebilović, 2022, diplomsko delo Opis: U diplomskom radu smo istraživali u kakvim su odnosima zaposlenici hotela na Unsko- sanskom kantonu, zapravo smo istražili koliko je zastupljen emocionalni rad između zaposlenih, kakvi su međusobni odnosi zaposlenih na radnom mjestu i kakvi su odnosi između suradnika i nadređenih, cjelokupno smo istražili kako međusobni odnosi utječu na klijenta ili gosta koji posjećuje ili dolazi u hotel. Za istraživanje smo koristili anketni upitnik koji je proveden od strane zaposlenih radnika u hotelima i iz kojeg smo dobili odgovarajuće rezultate. U teoretskom uvodu smo definirali emocionalni rad i emocionalnu inteligenciju, pojam emocije, koja je uloga organizacije u ugostiteljskoj industriji, zadovoljstvo s radom, nadalje smo definirali organizacijsku strukturu prijemnog odjela kako utječe na razvoj hotela, zatim koja doba starosti najviše utječe na emocionali rad, kakav je emocionalni rad između spolova i sl. Pomoću anketnog upitnika smo napravili tri skupa indikatora, bazirana na emocionalni rad, analizu zadovoljstva i odnose između suradnika i nadređenih. Kroz provedeno istraživanje došli smo do rezultata koji su bili u skladu s očekivanom teorijom. Analiza i interpretacija rezultata ukazuje na to da su zaposleni radnici složni i da se međusobno poštuju i dogovaraju oko obaveza na poslu, pored toga atmosferu čine pozitvnim sa osmijehom koji svakodnevno upute klijentu ili gostu hotela, gdje proizilazi zadovoljstvo do gostiju što je od velikog značaja za jedan hotel. Ključne besede: Emocionalni rad, emocije, zaposleni, hotel, suradnici i nadređeni Objavljeno v DKUM: 25.03.2022; Ogledov: 438; Prenosov: 35
Celotno besedilo (2,18 MB) |
6. Filmski turizem in turizem popularne kultureMaja Turnšek, 2022 Opis: Monografija kritično reflektira aktualno raziskovanje filmskega turizma. Čez analizo presekov zgodovinskih, disciplinarnih in predvsem paradigmatskih razlikovanj identificira štiri osrednja polja raziskovanja. Poenostavljeno jih lahko razdelimo glede na njihovo osrednje raziskovalno vprašanje, s tem pa tudi teoretsko podstat in raziskovalne metode vsakega izmed pristopov: (a) Kaj mediji počnejo s turisti? (b) Kaj (potencialni) turisti počnejo s filmi? (c) Kaj akterji destinacije počnejo filmom in turistom? Ter končno (d) Kako celostno zaobjeti kompleksno soodvisnost med mediji, turisti in destinacijo? Avtorica čez poglobljeno analizo vsakega izmed pristopov identificira predvsem slepe pege v aktualnem raziskovanju in teoretski imaginaciji filmskega turizma in popularne kulture. Pri tem čez celotno monografijo zagovarja tezo, da lokalne turistične skupnosti niso ne pasivne in ne brez moči vplivanja v današnjem medijatiziranem svetu. Nasprotno: gre za soodvisen odnos ustvarjanja kraja, kjer je v analizo v prvi vrsti treba vključevati družbeno konstrukcijo prostora in s tem vlogo destinacijskega managementa. Ključne besede: filmski turizem, turizem popularne kulture, podoba destinacije, destinacijski management, zgodbarjenje v turizmu Objavljeno v DKUM: 19.01.2022; Ogledov: 558; Prenosov: 157
Celotno besedilo (7,90 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
7. Estetski rad u turizmu - Etička dilema : diplomsko delo univerzitetnega študijaSarah Dizdarić, 2021, diplomsko delo Opis: Diplomski rad raspravlja o estetskom radu kao konceptu koji zastupa tvrdnju da se od uslužnih djelatnika više ne traži da budu samo nasmiješeni i prijazni, nego da budu i oku ugodni. U uslužnom sektoru, zapošljavanje na osnovu izgleda i njegovanje fizičkog izgleda radnika nakon stupanja u organizaciju, sve više postaju ključni dio organizacijske uspješnosti. S tim u vezi, u svijetu se razvio novi pojam koji označava diskriminaciju na osnovu izgleda, a riječ je o »lukizmu«. »Izgledati dobro i zvučati ispravno«, što je glavni slogan koncepta estetskog rada, otvara mnoga pitanja koja se tiču etičnosti ovog koncepta. Shodno tome, u diplomskom radu smo istraživali moralne stavove i argumente zaposlenih u turizmu po pitanju koncepta estetskog rada, oslanjajući se na četiri normativne etičke teorije – etički egoizam, etički relativizam, utilitarizam i kantovsku etiku. Ispitano je pet fokusnih skupina u hotelima sa tri i četiri zvjezdice na području Bihaća. Rezultati istraživanja su pokazali da su zaposlenici u hotelima najprivrženiji teoriji etičkog egoizma u korist poslodavca. Ključne besede: estetski rad, turizam, organizacijska uspješnost, lukizam, etičnost Objavljeno v DKUM: 27.12.2021; Ogledov: 506; Prenosov: 22
Celotno besedilo (1001,27 KB) |
8. Instagram kot platforma za promocijo turistične destinacije : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijaRebeka Bašek, 2021, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo se nanaša na raziskovanje in opisovanje družbenega omrežja Instagram, ki v današnjih časih služi kot ena izmed najpomembnejših platform za promocijo turističnih destinacij. Osrednja tema je delovanje promocije in marketinga turističnih destinacij na družbenih omrežjih ter sprejemanje teh informacij z vidika turista. Analizirana je bila preferenca določenih kategorij fotografij, ki so med najpogostejšimi na področju promocije turističnih destinacij, na katere kot turisti in gledalci zelo pogosto naletimo na internetu. Ker se čas pisanja te naloge in opravljene ankete drastično razlikuje od časa brez svetovne pandemije COVIDA-19, so bili rezultati dokaj nepričakovani in drugačni od dosedanjih raziskav. Ključne besede: Instagram, turizem, promocija, fotografije Objavljeno v DKUM: 23.12.2021; Ogledov: 556; Prenosov: 128
Celotno besedilo (5,13 MB) |
9. Zgodbarjenje v turistični promociji na youtubu v času covid-19Kaja Šetinc, 2021, diplomsko delo Opis: Promocijski videoposnetki se kot pomembni ustvarjalci destinacijske podobe uporabljajo za ustvarjanje znanja ter ustvarjanje pozitivne podobe destinacije. Z vizualnostjo uporabniki dobijo takojšen in resničen občutek o destinaciji, ravno zato je YouTube tako priljubljeno spletno mesto za promocijo. Pri tem pa se nam zastavlja vprašanje, v kolikšni meri so evropske destinacije uporabljale YouTube v namen turistične promocije v času Covid-19 pandemije. S kvantitativno metodo smo želeli ugotoviti, kakšne tipe videov in tem DMO-ji uporabljajo v Covid-19 času in kako nagovarjajo obiskovalce glede na omejitve potovanj po celotnem svetu. V videih največkrat prikazujejo naravo in samoto v njej, kar ponazarja današnje čase, torej odmik od mesta in množice ljudi, in pa tudi sam pomen narave v turistični promociji, ki se je ohranil in v tem času še bolj povečal. Največkrat se je pojavilo nagovarjanje po pandemiji, nato pa sledijo videi, v katerih ni bilo možno zaznati, v kateri fazi nakupnega procesa destinacije nagovarjajo ljudi za obisk destinacije. Nato sledijo videi za nagovarjanje v namen takojšnjega obiska (in ne šele po koncu pandemije), kar obrazložimo s tem, da so bili videi posneti v poletnem času 2020, ko so se potovanja nekoliko sprostila. Prav tako smo želeli ugotoviti, če in v kolikšni meri destinacijski management organizacije uporabljajo elemente zgodbarjenja v tem obdobju pandemije. Ugotovili smo, da se v večini videoposnetkov prikazujejo junaki (liki) in največkrat sporočila, ki so bistvo zgodb. V videih so prikazovali različne sekvence (kronologijo dogodkov), s tem so DMO-ji želeli prikazati podobo destinacije. Videi, ki so imeli konflikt (prikazan kot Covid-19), so bili med najbolj ogledanimi, kar nakazuje, da je negativnost postala učinkovita. V nalogi si zastavljamo vprašanje, kakšno vlogo je imelo zgodbarjenje kot pristop k oblikovanju promocijskih vsebin na YouTube kanalu v namen turistične promocije v času Covid-19 pandemije. S kvantitativno metodo analize besedil smo želeli ugotoviti, kakšne teme DMO-ji uporabljajo v Covid-19 času in kako nagovarjajo obiskovalce glede na omejitve potovanj po celotnem svetu. Prešteli smo 1.827 videoposnetkov, objavljenih na izbranih 31 evropskih kanalih, v obdobju med februarjem 2020 in februarjem 2021. Med temi smo z uporabo kvantitativne analize besedil analizirali populacijo 106 videoposnetkov. Rezultati so pokazali, da so v tem obdobju promocijski videoposnetki največkrat prikazovali naravo in samoto v njej, torej odmik od mesta in množice ljudi. Le majhen delež videoposnetkov je posebej izpostavljal pandemijo, večinoma pa so nagovarjali k obisku destinacije po pandemiji oz. na način, da ni bilo možno razbrati, v katerem obdobju naj gostje obiščejo destinacijo. Ključne besede: zgodbarjenje, turistična promocija, COVID-19, destinacijski management organizacije, YouTube Objavljeno v DKUM: 09.12.2021; Ogledov: 590; Prenosov: 120
Celotno besedilo (3,62 MB) |
10. Ethical discourses of Airbnb animal experiencesLea Plahuta, 2021, magistrsko delo Opis: Animal tourism represents a large part of the tourist market. Due to its growth, the number of animals involved in tourism is also increasing, which often has a negative impact on their welfare and the preservation of the animal species. In response to the public concerns regarding the negative impacts on animal use in tourism and other areas, a number of ethical approaches have been discussed and developed. These have become the starting point for formulating the strategies, guidelines and policies of many tourism companies that use animals for tourism purposes. Among them is Airbnb, one of the leading tourism companies in the world, which in 2019, presented travel experiences that involve animals in various ways. In addition to the research of the animal experiences offered on the Airbnb online platform, the empirical part focused mainly on researching ethical discourses reflected in discussions of animal experience by both Airbnb and its animal experience providers, where we found out that both used different ethical discourses. Airbnb has represented a caring discourse based on the principle of ecofeminist approach and animal welfare discourse, the latter reflecting the involvement of a non-profit organization World Animal Protection in shaping its policies, which follow the framework of the five freedoms. The ethical discourses of the providers were also caring discourse and animal welfare discourse, with added utilitarian and ecocentric discourses. The only discourse that was not represented within the chosen ethical approaches is the animal rights discourse, which does not approve of any use of animals. Ključne besede: tourism, animals, ethics, experiences Objavljeno v DKUM: 29.11.2021; Ogledov: 594; Prenosov: 53
Celotno besedilo (2,06 MB) |