| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 6 / 6
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Proučevanje razvojnih stadijev in biometričnih parametrov različnih medvrstnih hibridov vinske trte
Tadej Neuvirt, 2013, diplomsko delo

Opis: V letu 2011 smo na Univerzitetnem centru za vinogradništvo in vinarstvo Meranovo Fakultete za kmetijstvo in biosistemske vede Univerze v Mariboru proučevali razvojne stadije in biometrične parametre pri nekaterih sortah (medvrstnih hibridih) 'Johanniter', 'Regent', 'Cabernet Carol', 'Prior' in standardni sorti vinske trte 'Modri pinot'. Pri spremljanju razvojnih stadijev smo ugotovili, da sta sorti 'Regent' in 'Prior' prej cveteli (p ≤ 0,05). Sorta 'Regent' je prva dosegla tehnološko zrelost, kontrolna sorta 'Modri pinot' pa zadnja (p ≤ 0,05). Optimalno zrelost grozdja sta najprej dosegli sorti 'Regent' in 'Johanniter', najkasneje pa sorta 'Prior'. Sorta 'Regent' je imela manjšo povprečno maso grozdja na trs od kontrolne sorte in ostalih medvrstnih hibridov (p ≤ 0,05). Kontrolna sorta 'Modri pinot' je imela največjo vsebnost sladkorjev v grozdnem soku (90 °Oe), najmanjšo pa sorta 'Prior' (78 °Oe) (p ≤ 0,05). Prav tako je imela kontrolna sorta največjo vsebnost skupnih titracijskih kislin (8,9 g/L), najmanjšo pa sorta 'Regent' (6,1 g/L) (p ≤ 0,05). Največjo povprečno pH vrednost v grozdnem soku smo izmerili pri sorti 'Regent' (3,55), najmanjšo pa pri kontrolni sorti 'Modri pinot' (3,27) (p ≤ 0,05).
Ključne besede: vinska trta, medvrstni hibridi, razvojni stadiji, pridelek, kakovost
Objavljeno: 14.10.2013; Ogledov: 907; Prenosov: 117
.pdf Celotno besedilo (1,18 MB)

2.
ANALIZA NEETIČNIH PRITISKOV NA POSLOVANJE RAČUNOVODSKEGA PODJETJA
Rok Neuvirt, 2014, diplomsko delo

Opis: V zadnjih letih smo priča povečanemu neetičnemu ravnanju v podjetjih. Etično in družbeno ravnanje postaja vse pomembnejše tako na zasebnem kot na poslovnem področju, kot tudi vprašanje, kaj je prav in kaj ne. S temi vprašanji so se zaradi pritiska javnosti podjetja začela intenzivno ukvarjati šele v zadnjem času. V diplomskem seminarju Analiza neetičnih pritiskov na poslovanje računovodskega podjetja smo se posvetili neetičnim vplivom na izbrano računovodsko podjetje XY, s.p. Skozi diplomski seminar smo poskušali s pomočjo teoretičnih pristopov opredeliti etiko, poslovno etiko in kakšna je koristnost in potrebnost etike za podjetje. Predstaviti smo želeli etiko v računovodskem podjetju, Kodeks poklicne etike računovodje in pomen etičnega računovodstva za računovodsko podjetje. Pozornost smo namenili temu, kaj so etične dileme v računovodskem podjetju, kateri so najpogostejši pritiski na računovodje za neetična ravnanja v računovodskih podjetjih in predstavili znane primere neetičnih ravnanj v računovodskih podjetjih pri nas in v tujini, da smo lahko predstavili svoje ugotovitve in predloge za zmanjšanje neetičnih pritiskov v računovodskih podjetjih. V praktičnem delu diplomskega seminarja smo se posvetili izbranemu računovodskemu podjetju XY, s.p., kjer smo izvedli analizo neetičnih vplivov na podjetje. Ugotovili smo, da so v podjetju v večini seznanjeni z etiko in Kodeksom poklicne etike računovodij in da v izbranem podjetju ravnajo v skladu s tem kodeksom. V podjetju so do sedaj že bili deležni neetičnih pritiskov in to nas je pripeljalo do ugotovitev, kateri so najpogostejši neetični pritiski v tem podjetju in kako se na njih odzovejo ter kaj o njih menijo. Prav tako smo ugotovili, da se v zadnjem času v podjetju pojavljajo neetični pritiski, ampak niso pogosti. Te ugotovitve so nas pripeljale do odgovora, da se računovodja v večini primerov zavestno odloči, da ne bo upošteval etičnih pravil in bo ravnal neetično. S tem v daljšem časovnem obdobju dela škodo predvsem sebi in podjetju, v katerem je zaposlen.
Ključne besede: etika, etične dileme, etika v računovodstvu, Kodeks poklicne etike računovodje, neetični pritiski
Objavljeno: 27.10.2014; Ogledov: 710; Prenosov: 113
.pdf Celotno besedilo (1,08 MB)

3.
PRAVICE MATER PRI NADOMESTNEM MATERINSTVU V EVROPSKI UNIJI (EU)
Gabrijela Neuvirt, 2014, diplomsko delo

Opis: Nadomestno materinstvo je eden izmed načinov, kako lahko par, ki ne more spočeti otroka po naravni poti, dobi potomca. Nadomestna mati, »živi inkubator« posodi svojo maternico z namenom donositi in roditi tujega otroka, ki ga nato trajno izroči biološkima staršema. Gre za surogatno obliko starševstva, ki je razširjena po vsem svetu, vendar je hkrati tudi povsod, v odvisnosti od kulture, zgodovine, etike, gospodarskega razvoja in vere drugače pravno urejena. Diplomsko delo se osredotoča na pravno ureditev nadomestnega materinstva v Evropski uniji in obstoječo sodno prakso ter sestoji iz dveh delov; prvi se nanaša na pravne akte Evropske unije, ki to področje urejajo, pristojnost EU in morebitne obveznosti glede ureditve tega delikatnega področja ter se natančneje osredotoča na pravice nadomestne in socialne matere pri nadomestnem materinstvu, gre predvsem za socialne pravice. Drugi del povzema obstoječo sodno prakso Sodišča EU, ki se nanaša na pravice mater pri nadomestnem materinstvu; primera sta vsebinsko podobna in se je o njiju odločalo zaporedno, na isti dan, prinaša analizo obeh sodb ter opredelitev, pojasnilo in oceno vpliva sodb na pravno ureditev EU, njun pomen za zdravstveno in socialno varstvo mater ter nadaljnje izvrševanje nadomestnega materinstva. Delo ne posega na širše pravno ali medicinsko področje surogatnega starševstva in nadomestnega materinstva, temveč skuša podati jasno in poglobljeno razlago sodne prakse in aktov, ki se navezujejo nanju.
Ključne besede: surogatno starševstvo, nadomestno materinstvo, nadomestna mati, biološka mati, pravice mater, primer C-167/12, primer C-363/12
Objavljeno: 07.10.2014; Ogledov: 840; Prenosov: 160
.pdf Celotno besedilo (856,22 KB)

4.
ZNAČILNOSTI ŠOLANJA OSEB Z MOTNJO VIDA NA PODROČJU POMURSKE REGIJE
Aleksandra Neuvirt, 2014, diplomsko delo

Opis: Namen diplomske naloge je bil ugotoviti značilnosti šolanja oseb z motnjo vida na področju Pomurske regije. Zanimalo me je, ali je šolanje sl e pih in slabovidnih oseb včasih bilo drugačno oz. različno kot danes. Prav tako sem proučila pripomočke in literaturo, ki jih slepi in slabovidni uporabljajo. Zanimal me je odnos učiteljev in sovrstnikov do oseb z motnjo vida. Poudarek je bilpredvsem na tem, kako gre oseba z okvaro vida skozi vzgojno izobraţevalni proces ,s k aterimi teţavami in prednostmi se srečuje, katere pripomočke in literatur o uporablja v času šolanja,k do jim je pomagal, ko so pomoč potrebovali in kako so se znašli v integriranih osnovnih šolah. V celoti sem ţelela ugotoviti, s kakšnimi teţavami oziroma s prednostmi se srečujejo osebe z motnjo vida v času šolanja.
Ključne besede: socializacija, osebe z okvaro vida, vzgojno izobraţevalni proces, specialni pripomočki, integrirane Osnovne šole
Objavljeno: 09.12.2014; Ogledov: 562; Prenosov: 123
.pdf Celotno besedilo (1011,95 KB)

5.
Pomen in vloga učitelja pri poučevanju otrok z disleksijo pri pouku glasbe
Tina Neuvirt, 2017, magistrsko delo

Opis: Zadnja leta so učne težave učencev aktualna tematika učiteljev, stroke in staršev. Disleksija je sicer že dobro raziskana, a ker se ta nanaša zlasti na težave z besedili, je raziskav na tovrstnem področju v povezavi s poukom glasbe občutno manj. Namen tega magistrskega dela je bil raziskati in predstaviti značilnosti, ki se pojavljajo pri učencih z disleksijo pri pouku glasbe, in na osnovi tega opredeliti vlogo učiteljev pri poučevanju otrok z disleksijo pri pouku glasbe. V metodološkem delu smo uporabili kvalitativno raziskovalno metodo. V raziskavo je bilo vključenih 14 učiteljev na osnovnih šolah, ki učijo glasbeno umetnost. Z analizo intervjujev je bilo ugotovljeno, da je znanje o disleksiji pomanjkljivo, saj se večini zdi, da nimajo usvojenih ustreznih veščin za delo z učenci z disleksijo. Izobraževanj o disleksiji se udeležijo redki, medtem ko so v času študija pridobili zgolj osnovne informacije o tem. Pred zaposlitvijo so učitelji večinoma skopo seznanjeni z informacijami o disleksiji. Zatorej sta nadvse pomembni lastna angažiranost in želja po znanju, ki jo pokažejo. Učenci z disleksijo imajo med seboj različne težave, zato se prilagoditve učiteljev posledično razlikujejo (nekaterim gre npr. odlično pri branju notne partiture, tako prilagoditve na tem področju ne potrebujejo, preostalim pa to povzroča velike težave in učitelj uporabi primerne prilagoditve). Otroci z disleksijo so načeloma uspešni pri pouku glasbene umetnosti, nekateri na določenih področjih tudi izstopajo (tj. npr. poslušalsko, ustvarjalno področje). Večina učiteljev je že predhodno seznanjena o učencu z disleksijo, o čemer jih praviloma obvestijo specialna ali socialna delavka in drugi učitelji, s katerimi pogosto sodelujejo.
Ključne besede: učenci z disleksijo, glasbena umetnost, učitelji, prilagoditve, lastna angažiranost, uspešnost
Objavljeno: 28.07.2017; Ogledov: 436; Prenosov: 68
.pdf Celotno besedilo (649,64 KB)

6.
Jezikovni razvoj otroka
Mihaela Neuvirt Račič, 2017, diplomsko delo

Opis: Govor je najbolj sestavljena funkcija centralnega živčnega sistema in je osnovno sredstvo ljudske komunikacije, ki je pogoj za zadovoljevanje socialnih potreb posameznika in orožje za prenos znanja. Razvoj govora se začne ob rojstvu in traja do nekje devetih let, nadgrajuje pa se vse življenje.
Ključne besede: otrok, jezik, razvoj, jezikovni razvoj, predšolska vzgoja
Objavljeno: 08.11.2017; Ogledov: 570; Prenosov: 156
.pdf Celotno besedilo (792,71 KB)

Iskanje izvedeno v 0.14 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici