| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 109
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Uporaba slikanice Kakaduji za razvijanje matematičnega znanja v predšolskem obdobju : diplomsko delo
Maša Markoš, 2024, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo predstavili uporabo slikanice pri snovanju matematičnih dejavnosti za razvijanje matematičnega znanja pri predšolskih otrocih. Najprej smo se v teoretičnem delu diplomskega dela osredotočili na področje matematike v predšolskem obdobju in na uporabo slikanic v predšolskem obdobju, predvsem v povezavi z matematičnim področjem. V praktičnem delu diplomskega dela smo najprej predstavili matematične dejavnosti, ki smo jih zasnovali na slikanici Kakaduji. Dejavnosti smo izvedli v Vrtcu Pobrežje, v enoti Čebelica. Naše vodilo je bilo otrokom skozi kontekst slikanice predstaviti matematične dejavnosti, ki bi jih pritegnile in s katerimi bi lahko razvijali matematično znanje. Naša opažanja smo med izvajanjem dejavnosti beležili s pomočjo opazovalnih listov. Analiza izvedbe matematičnih dejavnosti je pokazala, da je slikanica Kakaduji pri otrocih pritegnila in vzbudila interes za matematične dejavnosti. Kljub nekaj izzivom med matematičnimi dejavnostmi, so otroci ostali motivirani in so zavzeto sodelovali pri matematičnih dejavnostih, osnovanih na slikanici Kakaduji. Otroci so bili uspešni pri večini pripravljenih matematičnih dejavnosti, obenem pa smo ugotovili tudi, da so matematične dejavnosti spodbudile uporabo matematičnega jezika med otroki.
Ključne besede: Slikanica, predšolska vzgoja, matematika, matematične dejavnosti.
Objavljeno v DKUM: 14.05.2024; Ogledov: 86; Prenosov: 6
.pdf Celotno besedilo (1,12 MB)

2.
Razvijanje algebraičnega mišljenja v predšolskem obdobju z zvočnimi vzorci : diplomsko delo
Anja Doško, 2023, diplomsko delo

Opis: Matematika je znanost in tudi jezik vzorcev. Razmišljanje o vzorcih pomaga otroku osmisliti matematiko. Učijo se, da matematika ni skupek nepovezanih dejstev in postopkov, ampak prepoznavanje vzorcev in delo z njimi malim otrokom pomaga pri predvidevanju, kaj se bo zgodilo. Pogovarjamo se o odnosih in vidimo povezave med matematičnimi pojmi in njihovim svetom. V diplomskem delu Razvijanje algebraičnega mišljenja v predšolskem obdobju z zvočnimi vzorci smo se osredotočili predvsem na zvočne vzorce. Otrokom so ritem, glasba in pesmice še posebej blizu, zato jim lažje predstavimo matematične vzorce na način ustvarjanja različnih zvočnih vzorcev. V okviru diplomskega dela smo v teoretičnem delu predstavili, zakaj je pomembno zgodnje razvijanje algebraičnega razmišljanja in kako ga lahko s prilagojenimi dejavnostmi razvijamo že v vrtcu. V praktičnem delu smo predstavili načine, kako lahko otrokom v predšolskem obdobju predstavimo različne zvočne vzorce, jih spodbudimo, da jih nadaljujejo in tudi sami ustvarjajo. Ugotovili smo, da otroci hitro razumejo pomen vzorcev ter jih znajo ponoviti in nadaljevati, a ko pride do samostojnega ustvarjanja zvočnih vzorcev, potrebujejo še nekaj pomoči in spodbude.
Ključne besede: algebraično mišljenje, zvočni vzorci, predšolsko obdobje, algebra, predšolski otroci.
Objavljeno v DKUM: 19.10.2023; Ogledov: 413; Prenosov: 35
.pdf Celotno besedilo (3,40 MB)

3.
Razvijanje algebraičnega mišljenja v predšolskem obdobju z gibalnimi vzorci : diplomsko delo
Luka Marič, 2023, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Razvijanje algebraičnega mišljenja v predšolskem obdobju z gibalnimi vzorci je sestavljeno iz dveh delov, in sicer iz teoretičnega dela in praktičnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili področji matematike in gibanja ter povezovanje teh področij. Podrobneje smo predstavili matematično vsebino vzorci, kako razvijamo algebraično mišljenje in izsledke raziskav, ki so bile usmerjene v proučevanje spoznavanja vzorcev pri predšolskih otrocih. V okviru praktičnega dela smo pripravili aktivnosti o gibalnih vzorcih, ki smo jih nato izvedli s predšolskimi otroki. Otroke smo pred in po izvedbi dejavnosti testirali in tako preverili njihovo predznanje o vzorcih in pridobljeno znanje. Rezultati so pokazali, da je že pred samo izvedbo dejavnosti večina otrok znala nadaljevati vzorec s kockami, po izvedeni dejavnosti z vzorci pa so vsi otroci uspešno nadaljevali vzorec. Napredek otrok je bil zaznan tudi pri ponovitvi in nadaljevanju gibalnega vzorca, največji napredek pa je bilo zaznati pri ustvarjanju gibalnega vzorca.
Ključne besede: Algebraično mišljenje, gibalni vzorci, predšolski otroci, algebra, predšolsko obdobje
Objavljeno v DKUM: 05.09.2023; Ogledov: 324; Prenosov: 37
.pdf Celotno besedilo (2,08 MB)

4.
Uporaba slikanice kot izhodišče za aktivnosti merjenja mase v predšolskem obdobju : diplomsko delo
Monika Deželak, 2023, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Uporaba slikanice kot izhodišče za aktivnosti merjenja mase v predšolskem obdobju smo predstavili povezovanje matematike s področjem jezika, in sicer možnost uporabe slikanice Just a Little Bit (Samo še malo) v predšolski matematiki. V teoretičnem delu diplomskega dela smo se osredotočili na matematiko, kot eno izmed šestih področij Kurikuluma, kjer smo predstavili globalne in operativne cilje, se dotaknili spontanih in načrtovanih dejavnosti v vrtcu ter poudarili pomembno vlogo vzgojitelja oz. vzgojiteljice pri njihovi izvedbi. Posebno pozornost smo namenili področju merjenja in povezavi matematike z literarnim delom. V praktičnem delu smo z otroki Vrtca Laško izvedli načrtovane dejavnosti, zasnovane na podlagi izbrane slikanice. Glavni cilj je bil seznaniti otroke s področjem merjenja in sicer s pomočjo slikanice, katere vsebina se navezuje na področje merjenja. Analiza izvedenih matematičnih dejavnosti je pokazala motiviranost in uspešnost otrok pri izvedenih načrtovanih dejavnosti, zato sklepamo, da je otroško literarno delo lahko odlična podlaga za načrtovanje in seznanjanje otrok z različnimi področji matematike.
Ključne besede: matematika, merjenje mase, predšolska vzgoja, literarno delo, vloga vzgojitelja
Objavljeno v DKUM: 11.07.2023; Ogledov: 527; Prenosov: 82
.pdf Celotno besedilo (3,93 MB)

5.
Spoznavanje tangrama z uporabo slikanice : diplomsko delo
Urška Oblonšek, 2022, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Spoznavanje tangrama s pomočjo slikanice smo predstavili povezovanje dveh kurikularnih področij: matematike in jezika. Kot lahko razberemo že iz naslova diplomske naloge, smo ob pomoči slikanice na to temo spoznavali matematično igro tangram. V teoretičnem delu naloge smo najprej predstavili samo področje matematike v vrtcu, vlogo vzgojitelja ter okolja. Poudarek smo namenili medpodročnemu povezovanju, predvsem matematike in jezika, ki je v tej nalogi ključnega pomena ter tangram, s katerim smo izvajali tudi vse dejavnosti v praktičnem delu naloge. Ker sodi tangram pod področje geometrije, smo nekaj besed namenili tudi temu področju matematike, dotaknili pa smo se tudi didaktičnih pripomočkov pri matematiki ter matematičnim igram. Skozi celotno diplomsko delo smo predstavili pomen medpodročnega povezovanja matematike in jezika, pri čemer smo uporabili kot izhodišče otroško slikanico Grandfather's Tang story oz. Zgodba dedka Tanga. V praktičnem delu smo pripravili dejavnosti in jih izvedli v Vrtcu Otona Župančiča Slov. Bistrica na enoti Zg. Ložnica. Glavni cilj naše dejavnosti je bil, da otroci s pomočjo otroške slikanice spoznajo tangram ter se ga skozi dejavnosti naučijo tudi uporabljati. Dejavnosti smo izvedli v heterogeni skupini otrok, starih od 3 do 5 let. V drugem delu praktičnega dela smo s pomočjo tabel predstavili ugotovitve, do katerih smo prišli med izvedbo matematičnih dejavnosti. Ugotovitve so pokazale, da so bili starejši otroci uspešnejši od mlajših, pri vseh pa se je izkazalo, da je bila matematična zgodba dobra podlaga in motivacija za izvedbo načrtovanih matematičnih dejavnosti.
Ključne besede: matematika, medpodročno povezovanje, tangram, otroška slikanica
Objavljeno v DKUM: 11.07.2023; Ogledov: 292; Prenosov: 41
.pdf Celotno besedilo (2,10 MB)

6.
Matematika v predšolskem obdobju
Alenka Lipovec, Darja Antolin Drešar, 2019, univerzitetni, visokošolski ali višješolski učbenik z recenzijo

Opis: Zgodnja pozornost pomembnim veščinam 21.stoletja je zaveza vsake sodobne družbe. Matematična kompetenca je ena izmed ključnih kompetenc, katere nivo doseganja je tesno povezan z razvojem družbe, zato je potrebno ustvariti pogoje za razvoj matematičnega mišljenja že zelo zgodaj. Učbenik Matematika v predšolskem obdobju je namenjen bodočim vzgojiteljicam in vzgojiteljem. Upava, da jim bo pomagal pri strukturiranju in poglabljanju znanja, ki ga razvijamo pri matematičnih predmetih na programu Predšolska vzgoja na Pedagoški fakulteti Univerze v Mariboru. Določeni deli besedila, posebej aktivnosti, bodo v pomoč tudi staršem, ki želijo z otroki početi matematično osmišljene, a kljub temu zabavne reči. Seveda branje toplo priporočava tudi vsem, ki jih zanima poučevanje zgodnje matematike.Učbenik je razdeljen na poglavja in podpoglavja. Vsak vsebinski sklop se prične s teoretično obarvanim delom, v katerem se seznanimo tudi z nekaterimi novimi pojmi.  Sledijo predlogi za različne metodične poti pri razvijanju matematičnega znanja predšolskega otroka. Aktivnosti so označene na poseben način, ki nam omogoča, da jih poiščemo v kazalu aktivnosti. Ob koncu poglavij najdemo ključne besede. Njihova opredelitev je podana pred seznamom literature v podpoglavju Slovarček. Sledijo vprašanja, ki bralcu služijo v pomoč pri strukturiranju znanja.
Ključne besede: zgodnje učenje, zgodnja matematika, matematična aktivnost, didaktika matematike, predšolsko obdobje
Objavljeno v DKUM: 21.02.2023; Ogledov: 697; Prenosov: 140
URL Povezava na celotno besedilo

7.
Izvajanje matematičnih aktivnosti s predšolskimi otroki in njihovimi starši na daljavo preko zooma : diplomsko delo
Laura Zorec, 2022, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Izvajanje matematičnih aktivnosti s predšolskimi otroki in njihovimi starši na daljavo preko Zooma sestavljata teoretični in praktični del. V teoretičnem delu smo predstavili matematiko kot del Kurikula za vrtce, posamezna področja matematike, pomen igre za otroke in kako lahko z igro razvijamo matematične spretnosti. Osredotočili smo se na pomen odraslih, tako vzgojiteljev kot staršev za otrokov razvoj matematičnih spretnosti ter na splošno opisali temo, ki je bila aktualna po izbruhu epidemije Covid19 in sicer poučevanje na daljavo. V praktičnem delu pa smo predstavili matematična srečanja na daljavo, ki smo jih izvedli s petimi družinami s predšolskimi otroci. Otrokom in staršem smo na daljavo predstavili tri matematične igre primerne za predšolske otroke in preverjali, kakšen vpliv imajo starši na izvajanje matematičnih aktivnosti predšolskimi otroki na daljavo. Ugotovili smo, da je prisotnost staršev pri izvajanju matematičnih aktivnosti na daljavo ključnega pomena za uspešno izvedbo. Starši so tisti, ki so otrokom pomagali pri opravljanju računalniške opreme, hkrati pa so bili dodatni motivatorji, ki so otroke spodbujali k aktivnemu sodelovanju aktivnosti.
Ključne besede: predšolski otrok, matematične aktivnosti, družina, poučevanje na daljavo
Objavljeno v DKUM: 18.11.2022; Ogledov: 593; Prenosov: 40
.pdf Celotno besedilo (2,02 MB)

8.
Igre s področja geometrije za predšolske otroke : diplomsko delo
Pia Hanc, 2022, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Igre s področja geometrije za predšolske otroke smo zajeli teoretični in praktični del. V teoretičnem delu smo predstavili geometrijo skozi zgodovino, opisali in predstavili primere geometrijskih likov, predstavili oglata in okrogla geometrijska telesa ter na kratko opisali vsako geometrijsko telo. V praktičnem delu smo izbrali matematične igre s področja geometrije, za katere smo menili, da bi otrokom bile zanimive in poučne. Vsako igro smo nato izvedli v vrtcu in beležili sprotna opažanja. Namen in cilji so bili, da otroci bolje spoznajo geometrijska telesa in like, da jih bodo samostojno prepoznavali in znali opisati njihove osnovne lastnosti. Otroci si geometrijske like težje predstavljajo, saj jih je v okolju težje opaziti kot geometrijska telesa, zato smo več poudarka namenili geometrijskim likom. S pomočjo izbranih iger smo ugotovili, da so se otroci že srečali z geometrijskimi liki, nekoliko manj pa so seznanjeni z geometrijskimi telesi.
Ključne besede: predšolski otrok, geometrija, geometrijski lik, geometrijsko telo, igre
Objavljeno v DKUM: 30.09.2022; Ogledov: 725; Prenosov: 157
.pdf Celotno besedilo (5,41 MB)

9.
Slikanica Zlatolaska in trije medvedi kot izhodišče matematičnih dejavnost : diplomsko delo
Timotej Požgan, 2022, diplomsko delo

Opis: V svojem diplomskem delu z naslovom Slikanica Zlatolaska in trije medvedi kot izhodišče matematičnih dejavnosti smo predstavili med področno povezovanje matematike in jezika v vrtcu. Konkretno smo vsebino otroške literature povezali z matematičnimi dejavnostmi. V teoretičnem delu diplomskega dela smo predstavili področje matematike v vrtcu. V ospredje smo postavili dejavnosti matematike, ki smo jih razdelili na vsakodnevne spontane dejavnosti, ter načrtovane dejavnosti v vrtcu. Poudarili smo tudi pomen vloge vzgojitelja pri učenju področja matematike. Velik poudarek smo v diplomskem delu namenili medpodročnemu povezovanju, še posebej matematike in jezika v vrtcu. V diplomskem delu smo predstavili pomembnost uporabe otroške slikanice v vrtcu, še posebej v povezavi z matematično vsebino. Kot izhodišče smo v diplomskem delu uporabili slikanico Zlatolaska in trije medvedi. V praktičnem delu diplomskega dela smo najprej predstavili matematične dejavnosti in jih nato izvedli v vrtcu Otona Župančiča Slovenska Bistrica na enoti Zgornja Ložnica. Glavni cilj teh dejavnosti je bil, da otrokom približamo matematiko na zabaven način, ter jih ob vsebini zgodbe popeljemo skozi zanimive matematične dejavnosti. S pomočjo vsebine slikanice smo zastavili matematične dejavnosti, ki so bile vezane na zgodbo. V drugem delu našega praktičnega dela diplomskega dela smo s pomočjo tabel predstavili ugotovitve pri izvedbi matematičnih dejavnosti. Ugotovitve so pokazale, da so bili otroci pri matematičnih dejavnostih uspešni. Izkazalo se je tudi, da je matematična zgodba dobra podlaga za izpeljavo matematičnih dejavnosti.
Ključne besede: predšolska vzgoja, otroška literatura, matematične dejavnosti, matematika, integracija področij.
Objavljeno v DKUM: 09.09.2022; Ogledov: 753; Prenosov: 202
.pdf Celotno besedilo (2,40 MB)

10.
Strateške matematične igre s pravilom “3 v vrsto” v predšolskem obdobju : diplomsko delo
Tadeja Selič Mlakar, 2022, diplomsko delo

Opis: Z matematiko se srečujemo na vsakem koraku našega življenja in je za nas tudi zelo pomembna ter uporabna. Z njo se zelo zgodaj srečajo tudi otroci, že v predšolskem obdobju. Pri tem imamo zelo pomembno vlogo odrasli, ki moramo otrokom omogočiti čim bolj pester nabor matematičnih izkušenj. To je najlažje narediti z uporabo različnih načrtovanih in spontanih matematičnih dejavnosti, najpogosteje izvedenih preko igre. Cilj te diplomske naloge je bil raziskati, kako otroci posegajo po matematičnih dejavnostih ter kaj jim njihov miselni razvoj omogoča in česa ne. V raziskavi smo izvedli tri različne igre, ki temeljijo na pravilu tri v vrsto in skušali ugotoviti, kako jih otroci igrajo, kaj jim dela težave in kaj je značilno za njihovo razmišljanje pri igranju. V raziskavo so bili vključeni otroci stari od 3 do 6 let. Otrokom smo igre najprej predstavili in nato smo jih opazovali pri igri ter beležili, katera pravila razumejo ter katerih ne. Nato smo igre pustili na različnih mestih ter beležili, v kolikšni meri jih otroci samostojno vzamejo ter jih igrajo. Na koncu pa smo igre razdelili tudi otrokom, da so jih doma igrali s starši in njihove vtise pridobili tudi na podlagi kratkega anketnega vprašalnika. Prišli smo do ugotovitve, da večina otrok razume vsa pravila iger, da se za te igre v največji meri odločajo ob spodbudi odraslega in da so bile tudi staršem te igre zanimive.
Ključne besede: matematika, otrok, kognitivni razvoj, igra
Objavljeno v DKUM: 05.09.2022; Ogledov: 524; Prenosov: 49
.pdf Celotno besedilo (2,52 MB)

Iskanje izvedeno v 0.19 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici