1. |
2. |
3. Napovedovanje posledic ob požaru in izlitju nevarnih kemikalij : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa I. stopnjeKatja Šekoranja, 2019, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu smo modelirali izlitje vodne raztopine amonijaka in posledice tega dogodka. Analizirali smo masni pretok izhlapevanja sedmih raztopin, ki so podane v računalniškem orodju Evaporation Calculator. Največji pretok smo ugotovili pri vodni raztopini amonijaka, zato smo v programu ALOHA modelirali izpust te kemikalije. Največji vpliv na izhlapevanje amonijaka in tvorbo plinastega oblaka imajo hitrost vetra, temperatura zraka, stabilnost in vlažnost ozračja. Pri modeliranju smo izbrali opcijo izračuna toksičnega oblaka nevarnega plina in sistem mejnih vrednosti AEGL. Rezultati modeliranja izlitja amonijevega hidroksida podnevi so pokazali, da bi bili v smrtni nevarnosti vsi, ki bi bili od točke izpusta oddaljeni manj kot 107 metrov ob 60 minutni izpostavljenosti. Tisti, ki bi bili od točke izpusta oddaljeni manj kot 291 metrov, bi lahko občutili dolgotrajne škodljive učinke na zdravje. Rezultati izlitja amonijevega hidroksida ponoči pri 60 minutni izpostavljenosti so pokazali, da bi bila območja nevarnosti večja kot podnevi. Glede nevarnosti požara smo ugotovili, da bi bilo območje nevarnosti za vnetljivost doseženo samo pri modeliranem scenariju v nočnih razmerah. V primeru požara v bližini rezervoarja z amonijevih hidroksidom je potencialno mogoča eksplozija BLEVE, a je malo verjetna. Med ukrepi ob izrednem dogodku razlitja sta najpomembnejša ustavitev izhlapevanja amonijaka in evakuacija zaposlenih. Ključne besede: izlitje amonijevega hidroksida, modeliranje izlitja, modeliranje požara, ALOHA Objavljeno v DKUM: 10.10.2019; Ogledov: 920; Prenosov: 124 Celotno besedilo (1,82 MB) |
4. Sociometrična preizkušnja v vrtcuLjudmila Ana Šekoranja, 2017, diplomsko delo Opis: V teoretičnem delu diplomskega dela utemeljujem pomen socialnih odnosov, socialne kompetentnosti, vrstniških odnosov, predstavim socialne igre in kot glavno temo diplomskega dela natančno predstavim sociometrično preizkušnjo. Pri sociometrični preizkušnji me zanima njena izvedba in kako obdelamo ter prikažemo podatke.
V empiričnem delu diplomskega dela so predstavljeni podatki sociometrične preizkušnje. V raziskavo so bili vključeni otroci iz enega izmed celjskih vrtcev v šolskem letu 2013/2014. Otroci so bili stari od štiri do šest let. V vzorec je bila vključena ena skupina s triindvajsetimi otroki.
Uporabila sem deskriptivno metodo empiričnega pedagoškega raziskovanja. Odgovore anketnih vprašalnikov nisem obdelovala. Zapisani so kot so bili podani. Odgovori otrok so zbrani v sociomatriki in v sociogramu.
Poleg sociometrične preizkušnje sem izvedla tudi anketni vprašalnik, da bi lahko primerjala ugotovitve vzgojiteljice, njene pomočnice ter svoje ugotovitve s sociometrično preizkušnjo.
Anketirane smo ugotovile in s pomočjo sociometrične preizkušnje potrdile, da so otroci med seboj povezani, se čutijo pripadne skupini, a se grupirajo v manjše skupine. Iz dobljenih ugotovitev lahko sklepam, da vzgojiteljica in pomočnica precej dobro poznata svojo skupino.
Iz pridobljenih ugotovitev lahko trdim, da se je sociometrična preizkušnja pokazala kot smiseln način za preučevanje vrstniških odnosov v vrtcu. Sociometrična preizkušnja je lahko vzgojiteljem v veliko pomoč, ko dobijo novo skupino, da lahko vidijo, katere vezi je potrebno med otroki še posebej utrditi. Ključne besede: sociometrična preizkušnja, socialni odnosi, socialna sprejetost, socialni vpliv, socialna preferenčnost, sociomatrika, sociogram, otrok, skupina Objavljeno v DKUM: 08.08.2017; Ogledov: 4114; Prenosov: 841 Celotno besedilo (947,47 KB) |
5. Socialna vključenost otrok s primanjkljajem, ovirami oz. motnjami otrok s posebnimi potrebami z vidika vrstnikovAnja Šekoranja, 2017, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu se posvečamo socialni vključenosti otrok s primanjkljajem, ovirami oziroma motnjami otrok s posebnimi potrebami z vidika vrstnikov. V teoretičnem delu so predstavljeni otroci s posebnimi potrebami ter njihovo vključevanje v redno osnovno šolo.
Za otroke, ki že v zgodnjem obdobju kažejo motnje v razvoju, je pomembno, da se jih testira, kajti le tako učitelj pri pouku lahko vidi njihova močna in šibka področja in jih motivira, da izrazijo svoje sposobnosti in določene prednosti. Kdaj in kako naj otroka usmerimo v program s prilagojenim izvajanjem in kakšne težave lahko srečamo v postopku usmerjanja? Pregledali smo Ustavo Republike Slovenije ter Konvencijo o otrokovih pravicah, da bi ugotovili, kaj je o otrocih, ki imajo posebne potrebe, zapisano v zakonih. Predstavljene so različne bolezni kot so, slepi in slabovidni učenci, otroci z govorno-jezikovnimi motnjami, gibalno ovirani učenci, otroci s cerebralno paralizo, otroci, ki trpijo za spinalno mišično atrofijo, predstavljen je tip III, poškodbe glave, motnje hranjenja (anoreksija, bulimija, kompulzivno prenajedanje), epilepsija, disleksija, disgrafija, diskalkulija, dispraksija, učenci z vedenjskimi in čustvenimi motnjami, učenci s posebnimi potrebami. Kako se je uveljavila inkluzija nekoč, kako je s tem danes ter kako uspešni so učenci s posebnimi potrebami? V nadaljevanju smo si ogledali značilnosti takšnih oddelkov, koristi in posebnosti le-teh. Nato smo preučili motnjo v duševnem razvoju, agresijo ter hiperaktivnost.
V empiričnem delu je bil namen raziskave anketiranje učencev razredne stopnje, da bi ugotovili, ali jih moti, da njihov oddelek obiskuje učenec s primanjkljajem, ovirami oziroma motnjami. Rezultati so pokazali, da učencev bistveno ne moti, da oddelek, v katerem so, obiskuje učenec s primanjkljajem, ovirami oziroma motnjami, saj je raziskava pokazala, da vrstniki vključujejo otroke s primanjkljajem, ovirami oziroma motnjami v seminarske naloge, raziskovalne naloge, delo v parih, v timsko delo … ter jim pri delu pomagajo. Ključne besede: otroci s posebnimi potrebami, prilagoditve, zakonodaja, redna osnovna šola, izobraževanje, učenci, vrstniki, bolezni otrok Objavljeno v DKUM: 21.07.2017; Ogledov: 2319; Prenosov: 0 Gradivo ima več datotek! Več... |
6. Konstruiranje obračalnih vilic tračnega obračalnikaDavid Šekoranja, 2015, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu je predstavljeno oblikovanje in izdelava simulacije obračalnih vilic tračnega obračalnika. Predstavljena je optimizacija oblike za zmanjšanje teže omenjenih vilic. Prikazana sta poteka optimizacije nove oblike skozi simulacije ter prilagoditev oblike za zahteve utopnega kovanja. Prikazana je tudi izdelava simulacij po metodi končnih elementov ter prilagoditev oblike glede na zahteve utopnega kovanja. Nova oblika prikazuje optimizirane vilice, ki delno zadovoljijo zahteve, podane na začetku. Podana je primerjava prejšnjih dveh izvedb vilic glede na novo obliko. Ključne besede: optimizacija izdelka, tračni obračalnik, računalniška simulacija, SolidWorks, Simulation Objavljeno v DKUM: 29.06.2015; Ogledov: 1382; Prenosov: 206 Celotno besedilo (3,60 MB) |
7. TEKMOVALNE IN NETEKMOVALNE IGRE PRI POUKU ŠPORTNE VZGOJELjudmila Ana Šekoranja, 2013, diplomsko delo Opis: V teoretičnem delu diplomske naloge je predstavljena igra in njen pomen ter vpliv na razvoj otrokovih telesnih in duševnih sposobnosti. Igre so razdeljene glede na otrokov razvoj, glede na skupine, glede na smer ter glede na tekmovalne in netekmovalne igre. Pisala sem o tekmovalnosti ter o njenih pozitivnih in negativnih vplivih na razvoj otroka. V nadaljevanju sem pisala o motivaciji in predstavila različne oblike učenja. Spregovorila sem o tekmovalnem, individualističnem in sodelovalnem učenju.
V empiričnem delu so predstavljeni rezultati eksperimenta, ki je bil izveden na izbranem vzorcu učencev in učenk iz šestih razredov osnovne šole Frana Roša Celje v šolskem letu 2011/2012. V vzorec sta bila vključena dva četrta, dva peta in dva šesta razreda. Sodelovalo je 108 učencev in učenk. Ključne besede: igra, tekmovalne igre, netekmovalne igre, športne igre, tekmovalnost, učna motivacija, oblike učenja Objavljeno v DKUM: 08.01.2014; Ogledov: 2545; Prenosov: 278 Celotno besedilo (2,39 MB) |
8. USPEŠNE ŽENSKE V SLOVENSKEM GOSPODARSTVUKsenija Šekoranja, 2012, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu z naslovom Uspešne ženske v slovenskem gospodarstvu sem se dotaknila mnogih tem v okviru managementa. V prvem poglavju sem tako razdelala predvsem sam management, ter funkcije managementa, kot so vodenje, planiranje, organiziranje, kontroling.
Glede na temo me seveda zanima položaj žensk v managementu, ter prednosti, slabosti, razlike v vodenju. Prav tako se bom kot bodoča magistra ekonomskih in poslovnih ved posvetila karieri, ter napredovanju žensk v managementu, kar je zame že sedaj, ko sem vstopila na trg delovne sile zelo zanimiva tema. Pri napredovanju se bom dotaknila tem, ki so dandanes še kako aktualne pri zaposlovanju žensk v vseh ravneh managementa. Podrobno bomo opredelili seksizem, mobing, spolno nadlegovanje, ter manjšo plačo. Kot žensko v 21. stoletju me zanima tudi, zakaj je odstotek žensk na visokem položaju v gospodarstu in politiki tako majhen. Je ovira družina?
Kot zanimivost sem predstavila tudi najbolj uspešne poslovne ženske v slovenskem prostoru, ter na katerem področju delujejo. Ključne besede: - Management-definicija
- Funkcije managementa
- Management in izobraževanje
- Razvoj vodstvenih kadrov
- Moško in žensko vodenje
- Uspešne ženske v slovenskem gospodarstvu Objavljeno v DKUM: 26.10.2012; Ogledov: 2820; Prenosov: 325 Celotno besedilo (1,42 MB) |
9. Pomen preprečevanja bakterijskih okužb prebavilKarmen Šekoranja, 2012, diplomsko delo Opis: V teoretičnem delu diplomskega dela z naslovom Pomen preprečevanja bakterijskih okužb prebavil smo predstavili dejavnike tveganja za okužbo z glavnimi bakterijskimi povzročitelji, z živili, vodo ter možnosti njihovega preprečevanja in nadzora. Predstavljena je tudi vloga medicinske sestre pri preprečevanju bakterijskih okužb prebavil. Medicinska sestra lahko s svojo izobrazbo in delovanjem osvešča posameznika in širšo družbeno skupnost o nevarnostih okužbe in prepoznavnosti le- teh.
V empiričnem delu smo v obliki grafikonov predstavili rezultate raziskave, s katero smo želeli ugotoviti seznanjenost posameznikov o bakterijskih okužbah, simptomih in preventivnimi ukrepi.
Metodologija raziskovanja. Uporabili smo deskriptivno metodo dela, za pridobitev želenih podatkov pa smo uporabili anonimen anketni vprašalnik. Sodelovalo je 100 naključno izbranih pacientov v Zgornjesavinjskem zdravstvenem domu. Anketiranje je bilo izvedeno v mesecih maj, junij in julij 2011.
Rezultati raziskave. Rezultati raziskave so pokazali, so se pacienti v 83 % že srečali s težavami, ki so bile posledica okužbe prebavil z bakterijo, 69 % anketiranih pozna vsaj enega od povzročiteljev okužb. V večini so seznanjeni s preventivnimi ukrepi, med katere sodijo predvsem higiena rok in rokovanje z živili. Informacije pa so si pridobili v 73 % preko medijev.
Sklep. Bakterijske okužbe prebavil so pogosta obolenja, ki prizadenejo osebe vseh starosti. Nevarnejša so pri otrocih, starostnikih, pri osebah z oslabelim imunskim sistemom. Pomembna je seznanjenost posameznikov in širše skupnosti o dejavnikih tveganja za okužbo in preprečevalnimi ukrepi, ki so poglavitni za ohranjanje in krepitev zdravja. Ključne besede: Bakterije, okužba, zastrupitev s hrano, pitna voda, medicinska sestra. Objavljeno v DKUM: 07.06.2012; Ogledov: 2691; Prenosov: 370 Celotno besedilo (421,63 KB) |
10. Dejavniki in kriteriji psihofizičnih sposobnosti v selekcijskih postopkih na področju varstvoslovja : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija Varnost in policijsko deloSimon Šekoranja, 2012, diplomsko delo Opis: V sedanjem času, ob hitrem življenjskem tempu, se vse manj zavedamo in pozabljamo, kako pomembna je dobra telesna pripravljenost. Biti »fit«, biti čil, oziroma biti v dobri telesni pripravljenosti je trend, moda in ne nazadnje nuja, saj je hiter način življenja vse prej kot zdrav za človeka. Biti čil pomeni, da človek svoje delovne in druge obveznosti opravlja z manjšim naporom – lažje, kar se navsezadnje v varstvoslovju od kandidatov in zaposlenih tudi pričakuje. Narava tovrstnega dela od zaposlenih zahteva zmožnosti hitrega fizičnega odziva, kar pomeni, da morajo kandidati, ki se potegujejo za delovna mesta in že zaposleni, za uspešno opravljanje nalog, ohranjati ustrezen nivo telesne zmogljivosti. Dobra telesna zmogljivost zaposlenemu pomaga pri premagovanju stresa in napetosti ter ustvarja pozitivno energijo in sproščenost. Zavest o tem, kaj zmoremo z lastnim telesom, pa vpliva na samozaupanje in oblikuje pozitivno samopodobo.
Nedavni podatki kažejo, da je 66% ameriškega prebivalstva, ki je napolnilo 20 let ali predebelih ali pa zelo debelih, kar vsekakor ne pripomore k delovni uspešnosti in nenazadnje samemu zdravju. Naloga ne govori o zdravstvenih težavah zaradi debelosti. Namen naloge je predstaviti razvoj nekaterih sposobnosti, ki so pomembne za izvajanje fizično zahtevnih del (policija, oborožene in gasilci), tako kondicijska priprava, kot njeno načrtovanje. Ključne besede: delavci, delovna sposobnost, fizične karakteristike, motorične sposobnosti, psihofizične sposobnosti, dejavniki, kriteriji, diplomske naloge Objavljeno v DKUM: 01.06.2012; Ogledov: 2804; Prenosov: 314 Celotno besedilo (492,32 KB) |