SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 14
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
TRAJNOSTNI RAZVOJ V VISOKEM ŠOLSTVU: UČINKOVITA IN OKOLJSKO ODGOVORNA UNIVERZA
Rebeka Lukman, 2009, doktorska disertacija

Opis: V doktorski disertaciji smo se osredotočili na trajnostni razvoj v visokošolskih institucijah. Mnoge elitne univerze, predvsem ameriške so že prevzele načela trajnostnega razvoja in jih pričele vključevati v svoje dejavnosti (od upravljanja univerz do raziskovanja, izobraževanja in vsakodnevnih aktivnosti). V doktorski disertaciji smo z namenom vključevanja trajnostnega razvoja v strukturo, organizacijo in politiko univerze predstavili dva koncepta, Demingovo spiralo in družbeno ekologijo, ki smo jima sledili pri vključevanju trajnostnega razvoja na študijskem primeru Univerze v Mariboru. Pri Demingovi spirali smo se osredotočili na prvo (politika), drugo (operacije) in delno na tretjo (evalvacija) stopnjo. Ti koraki vključujejo vizijo, poslanstvo, ustanavljanje teles in aktivnosti trajnostne univerze. Prednost te metodologije je možnost nenehnega preverjanja in izboljševanja projekta trajnostne univerze. V kontekstu družbene ekologije smo se osredotočili na elemente, ki jih mora zadovoljiti trajnostna univerza in sistemski pristop, kar pomeni njeno vpetost v regionalno in globalno okolje. Rezultati naše raziskave so prikazali načela družbene ekologije kot smotrno ogrodje približevanju univerze trajnostnemu razvoju. S preudarnim načrtovanjem lahko univerze izboljšajo svoj okoljski odtis, zmanjšajo stroške in spodbudijo deležnike k družbeni odgovornosti. Z metodami družbene ekologije smo razpoznali izzive, ki se pojavljajo na Tehniških fakultetah. Mednje sodijo zmanjšanje vplivov na globalno segrevanje ozračja, upravljanje z odpadki in posodabljanje kurikuluma. Trajnostni razvoj na univerzi ni pomemben zgolj iz vidika upravljanja, ampak tudi iz vidika izobraževanja. Da bi lahko analizirali izobraževalne programe, smo v doktorski disertaciji izvedli študijo sistemske razvrstitve trajnostnih izrazov in definicij z namenom razviti osnovo oz. ogrodje za izboljšano, skladno in povezano izrazje, ki se navezuje na okoljsko tehniko in trajnostni razvoj. Študija zajema več kot petdeset okoljskih pojmov in definicij ter omogoča jasno in nedvoumno razlikovanje med posameznimi izrazi in njihovimi definicijami. Pri študiji izobraževanja za trajnostni razvoj smo pozornost namenili predvsem kurikulumom prve stopnje kemijske ter okoljske tehnike in tehnologije. Naša raziskava se je nanašala na raznolikost in pogostost trajnostno usmerjenih predmetov v kurikulumih kemijske in okoljske tehnike ter je pokazala, da v tem oziru nove članice EU prednjačijo pred državami predpristopnicami in državama prostega trgovinskega pretoka. V doktorski disertaciji smo se osredotočili tudi na učbenike, namenjene izobraževanju okoljskih inženirjev, ter ugotovili, da bi jih lahko izboljšali. Na osnovi raziskav smo zasnovali modul ter predmetnik druge stopnje Okoljske tehnike in trajnostnega razvoja. Oba temeljita na akreditacijskih merilih, tudi ameriških. Vzorec celotnega postopka priprave (pregled programov, preverjanje potrebnih kompetenc diplomanta in drugo), modul in predmetnik lahko služita kot vzorec pri pripravi novih ali posodabljanju že obstoječih programov. Za določitev okoljskega odtisa vsakodnevnih aktivnosti univerze smo uporabili metodo celostne ocene vplivov na okolje (LCA). Rezultati študije so razkrili vplive na okolje, ki prispevajo k izčrpavanju virov, tveganju za zdravje in drugim ekološkim posledicam. Najbolj dominanten vpliv na okolje predstavlja globalno segrevanje ozračja. Svetovni visokošolski prostor je tržno naravnan, zato se v svetu pojavlja veliko število globalnih in nacionalnih razvrstitvenih lestvic, vendar do sedaj še ni bila predstavljena razvrstitvena lestvica univerz, ki bi hkrati upoštevala raziskovalne, izobraževalne in okoljske oz. trajnostne dejavnike posamezne univerze. V disertaciji smo razvili metodologijo za razvrščanje univerz, ki je skladna z omenjenimi vidiki. Kot osnovo metodologije smo predlagali niz kazalcev, iz katerih smo izračunali sestavljeni kazalec, ki omogoča razvrščanje in predstavlja združeno informacijo o delovanju in r
Ključne besede: celostna ocena življenjskega cikla, Demingova spirala, družbena ekologija, izobraževanje za trajnostni razvoj, izrazje v trajnostnem razvoju, kazalci, lestvice, model razvrščanja univerz, ocenjevanje vplivov na okolje, programi kemijske in okoljske tehnike, sistemski pristop, trajnostni razvoj, učbeniki, univerza.
Objavljeno: 06.05.2009; Ogledov: 3917; Prenosov: 585
.pdf Celotno besedilo (7,85 MB)

2.
Sustainable consumption at University of Maribor
Rebeka Lukman, Peter Glavič, 2006, objavljeni znanstveni prispevek na konferenci

Ključne besede: sustainable development, sustainable consumption, water consumption, Agenda 21
Objavljeno: 31.05.2012; Ogledov: 941; Prenosov: 16
URL Celotno besedilo (0,00 KB)

3.
Review of sustainability terms and their definitions
Peter Glavič, Rebeka Lukman, 2007, izvirni znanstveni članek

Opis: Terminology in the field of sustainable development is becoming increasingly important because the number of terms continues to increase along with the rapid increase in awareness of the importance of sustainability. Various definitions of terms are used by different authors and organizations, for example, green chemistry, cleaner production, pollution prevention, etc. The importance of this topic has stimulated research into the problems of clarifying ambiguity and classifying terms used in the sustainability field. This paper provides results of the literature survey and summarizes the definitions of the terms, focusing on the environmental engineering field. In some cases, it proposes an improved definition. A hierarchical classification of the terms and their relationships has been based on a layer format that is presented graphically.
Ključne besede: chemical process design, sustainability, environmental protection, cleaner production, terminology, definitions, classification
Objavljeno: 31.05.2012; Ogledov: 1048; Prenosov: 12
URL Celotno besedilo (0,00 KB)

4.
Sustainable energy consumption and sustainability metrics
Peter Glavič, Damjan Krajnc, Rebeka Lukman, 2007, objavljeni povzetek znanstvenega prispevka na konferenci

Ključne besede: sustainable development, sustainable energy consumption, sustainability metrics
Objavljeno: 31.05.2012; Ogledov: 1084; Prenosov: 19
URL Celotno besedilo (0,00 KB)

5.
The sustainable university as a system: The case of the University of Maribor
Rebeka Lukman, Peter Glavič, 2007, objavljeni znanstveni prispevek na konferenci

Opis: This paper deals with the university as an institution that responds to global problems, using creative, real-world problem solving, based on "learningby doing". Sustainability-oriented problem solving at the university require new approaches, based on interconnection and collaboration within a system (university) and with other systems (municipality, enterprises). The University of Maribor has been used as a case study to explore management changes and curricula improvements, based on the principles of communitarianism and improved ways of communication within the university.
Ključne besede: chemical engineering, sustainable university, case study, communitarianism, communication
Objavljeno: 31.05.2012; Ogledov: 805; Prenosov: 15
URL Celotno besedilo (0,00 KB)

6.
NATO/SPS Pilot study Clean products and processes (Phase II) : final report 2003-2008
Peter Glavič, Damjan Krajnc, Rebeka Lukman, Bojana Žiberna, Miloš Bogataj, 2008, končno poročilo o rezultatih raziskav

Objavljeno: 31.05.2012; Ogledov: 991; Prenosov: 27
URL Celotno besedilo (0,00 KB)

7.
Practices and trends of sustainability reporting in Slovenian companies
Peter Glavič, Damjan Krajnc, Rebeka Lukman, 2008, objavljeni povzetek strokovnega prispevka na konferenci

Objavljeno: 31.05.2012; Ogledov: 783; Prenosov: 3
URL Celotno besedilo (0,00 KB)

8.
Engineering education: environmental and chemical engineering or technology curricula - a European perspective
Peter Glavič, Rebeka Lukman, Rodrigo Lozano, 2009, izvirni znanstveni članek

Opis: Over recent years, universities have been incorporating sustainable development (SD) into their systems, including their curricula. This article analyses the incorporation of SD into the curricula of chemical and environmental engineering or technology bachelor degrees at universities in the European Union (EU) and European Free Trade Association (EFTA) states. Available textbooks of some courses were analysed regarding their content and pedagogical-didactical perspectives based on a revised Bloom's taxonomy of cognitive domains. The research showed that both the universities and textbooks reviewed have room for improvement regarding SD incorporation into their curricula.
Ključne besede: curricula, environmental, chemical angineering, sustainable development, textbook evaluation
Objavljeno: 31.05.2012; Ogledov: 1098; Prenosov: 14
URL Celotno besedilo (0,00 KB)

9.
10.
Exploring non-traditional learning methods in virtual and real-world environments
Rebeka Lukman, Majda Krajnc, 2012, izvirni znanstveni članek

Opis: This paper identifies the commonalities and differences within non-traditional learning methods regarding virtual and real-world environments. The non-traditional learning methods in real-world have been introduced within the following courses: Process Balances, Process Calculation, and Process Synthesis, and within the virtual environment through the European funded Lifelong Learning Programme project at the University of Maribor. The results, based on qualitative research in both environments show the appropriateness of non-traditional learning methods in comparison with traditional ones, although collaborative learning in both environments causes several frustration based on conflicts (personal or disagreements during the learning phase), influencing the efficiency of the learning process. This presents opportunities for improving and overcome emerging barriers by fostering motivation and interactivity.
Ključne besede: non-traditional learning methods, collaborative learning, virtual environments, real-world environments
Objavljeno: 01.06.2012; Ogledov: 936; Prenosov: 24
.pdf Celotno besedilo (101,97 KB)

Iskanje izvedeno v 0.4 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici