| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 1 / 1
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
ANALIZA ODPIRANJA TRGA POŠTNIH STORITEV V DRŽAVAH EVROPSKE UNIJE
Rajko Jerenec, 2012, magistrsko delo

Opis: Analiza odpiranja trga poštnih storitev v državah Evropske unije (v nadaljevanju EU) je delo, ki je nastajalo v letu pred in v letu po formalnem odprtju slovenskega poštnega trga. Trenutna sintetična ugotovitev je, da gre pri liberalizaciji trga univerzalnih poštnih storitev za dolgotrajen proces, njeni učinki pa so po posameznih državah EU dokaj različni. Države iščejo znosno razmerje med sorazmerno svobodnim vstopom na prej monopolno regulirane trge in zahtevo po izvajanju ter zagotavljanju kakovostne univerzalne poštne storitve. Slovenija je pri definiranju teh razmerij še v izhodiščnem položaju. Kljub temu izpostavljamo tri ugotovitve, ki izhajajo iz analize: 1. Izvajalec univerzalne storitve v Sloveniji bo izvajal cenovne pritiske, saj z izvajanjem univerzalne poštne storitve ustvarja negativen poslovni rezultat, istočasno pa mu prihajajoča konkurenca odvzema pozitivne učinke ekonomij obsega in onemogoča subvencioniranje iz nizkostroškovnih urbanih središč v visokostroškovna območja podeželja. Ugotovitev je podkrepljena s historičnimi podatki in z ugotovitvami iz primerjave cen, ki pokažejo, da relativna raven cen storitev iz prejšnjega rezerviranega področja občutno zaostaja za nacionalno ravnijo cen in da je slovenska raven cen teh poštnih storitev med najnižjimi v EU. 2. Z vstopom konkurence bo izvajalec univerzalne storitve v Sloveniji doživel velik pritisk na svoje stroške izvajanja univerzalne storitve, ki mu glede na izbor načina financiranja ne bodo povrnjeni. V primeru, da racionalizacija poslovanja in zviševanje učinkovitosti ne bosta zadoščala, bodo nekatera področja doživela slabšanje kakovosti univerzalne storitve, česar za Slovenijo sicer še ne moremo potrditi, se pa to delno potrjuje skozi krčenje skupnega števila poštnih enot v EU. 3. Izvajalci univerzalne storitve so v spremenjenih tržnih razmerah prisiljeni k višji učinkovitosti, večji inovativnosti, boljši organiziranosti in k uvajanju novih, boljših storitev. Ugotovitev se nam je potrdila skozi horizontalno povezovanje, vertikalno konsolidacijo, diverzifikacijo in čezmejno širjenje dejavnosti izvajalcev univerzalne storitve. Izvajalec univerzalne storitve v Sloveniji je trendom v EU v glavnem sledil, in to ob istočasnem zviševanju kakovosti prenosa pošiljk korespondence, racionalizaciji poslovanja, zviševanju produktivnosti ter uvajanju novih storitev z integracijo elektronskih in informacijskih storitev.
Ključne besede: trg poštnih storitev, univerzalna poštna storitev, regulacija trga, financiranje univerzalne poštne storitve, raven cen
Objavljeno v DKUM: 21.02.2013; Ogledov: 1516; Prenosov: 252
.pdf Celotno besedilo (1,80 MB)

Iskanje izvedeno v 0.04 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici