| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 3 / 3
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
Vpliv učnih aktivnosti brez računalnika na razumevanje konceptov programiranja v osnovni šoli
Natalija Špur, 2015, magistrsko delo

Opis: Vpeljava predmeta računalništvo kot neobvezni izbirni predmet v slovenski učni načrt za osnovne šole je prinesla s sabo vprašanje, kako učence učinkovito naučiti konceptov programiranja. Pripravili smo aktivnosti brez uporabe računalnika, da bi ugotovili, ali je razumevanje konceptov programiranja učinkovitejše, če so učenci najprej deležni aktivnosti brez uporabe računalnika. Osredotočili smo se predvsem na razumevanje pogojnega stavka, preverjali pa smo tudi razumevanje koncepta sledenje navodilom in koncepta ponavljanje. Predznanje koncepta pogojnega stavka in usvojeno znanje koncepta sledenja navodilom ter ponavljanja smo preverili s pomočjo predtesta, usvojeno znanje pogojnega stavka ter utrjeno znanje sledenja navodilom ter ponavljanja smo preverili s pomočjo potesta. Rezultate testov smo primerjali s skupinami, ki aktivnosti brez računalnikov niso izvedle. Pripravili smo tudi dodaten test, s katerim smo želeli preveriti, ali so učenci znanje o konceptih programiranja utrdili v tem šolskem letu. Iz rezultatov testov smo ugotovili, da izvedba aktivnosti brez računalnika prispeva k boljšemu poznavanju konceptov programiranja. Opazili smo, da imajo učenci največ težav s koordinatnim sistemom, stopinjami (obrat v levo oz. v desno) in matematičnim izrazom, kot je »razdalja do Plesalke < 20« v programu Scratch. Iz tega sklepamo, da bi morale biti aktivnosti pripravljene na takšen način, da bi vsebovale ukaze iz programa Scratch, tako da bi se učenci hkrati učili pomena posameznih ukazov in koncepta programiranja.
Ključne besede: aktivnosti brez računalnika, koncepti programiranja, NIP računalništvo, program Scratch
Objavljeno: 13.10.2015; Ogledov: 819; Prenosov: 148
.pdf Celotno besedilo (5,11 MB)

3.
RAZVOJ ORODJA ZA UGOTAVLJANJE STOPNJE ABSTRAKTNEGA RAZMIŠLJANJA UČENCEV PO NEOPIAGETOVI TEORIJI PRI PROGRAMIRANJU
Radovan Krajnc, 2016, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo ugotavljali, ali je možno s pomočjo testov dovolj zanesljivo razvrstiti učence glede na zmožnost reševanja nalog, ki smo jih sestavili s pomočjo neopiagetove teorije kognitivnega razvoja. Ugotavljali smo, ali zmorejo učenci reševati naloge, ki zahtevajo abstraktno razmišljanje pri programiranju na predoperacionalnem ali konkretno operacionalnem nivoju. Teste so reševali učenci (N=635) novega neobveznega izbirnega predmeta Računalništvo v osnovni šoli. Rezultate statistične analize testa smo primerjali z rezultati intervjujev. Ugotovitve intervjujev kažejo, da učenci, ki nalog na testu niso pravilno rešili, tudi pri razmišljanju naglas niso bili zmožni rešiti nalog, ki zahtevajo določen nivo abstraktnega razmišljanja po neopiagetovi teoriji kognitivnega razvoja. Zaradi teh ugotovitev menimo, da lahko učitelj na osnovni rezultatov takšnega testa prilagodi svojo nadaljnjo razlago posameznim učencem.
Ključne besede: neopiagetova teorija, programiranje, abstraktno razmišljanje
Objavljeno: 23.08.2016; Ogledov: 982; Prenosov: 143
.pdf Celotno besedilo (2,27 MB)

Iskanje izvedeno v 0.07 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici