1. Spirometrija na primarni ravniPrimož Rojko, 2019, diplomsko delo Opis: Izhodišče in namen: Spirometrija je najpogosteje uporabljena preiskava za preverjanje funkcionalnosti pljuč in je t.i. zlati standard za diagnosticiranje in monitoring respiratornih bolezni. Potrebna je natančnost meritev, zato je vloga izvajalca pri oskrbi in motiviranju pacienta izredno pomembna. Namen je raziskati težave s katerimi se srečujejo medicinske sestre pri izvajanju spirometrije na primarni ravni, pri ljudeh starejših od 18 let.
Raziskovalna metodologija: V raziskovalnem delu smo uporabili kvalitativno metodologijo. Izvedli smo intervjuje z dvanajstimi medicinskimi sestrami, ki se pri svojem delu dnevno srečujejo z izvajanjem spirometrije. Za analizo intervjuja smo uporabili induktivno analizo vsebine.
Rezultati: Ugotovili smo, da na uspešnost preiskave vpliva angažiranost izvajalca, prav tako pa pacientov interes, ter razumevanje navodil, ki je pogosto oteženo zaradi pacientom nerazumevajočega jezika. Ovire najpogosteje da rešiti s ponovnim dajanjem navodil in demonstracijo izvedbe preiskave.
Diskusija in zaključek: Zdravstveni delavci se pri izvajanju spirometrije pogosto srečujejo z ovirami. V prihodnje bo le z dobrim medsebojnim sodelovanjem in nadaljnjim izobraževanjem moč zagotoviti kakovostno izvajanje spirometrije. Ključne besede: ovire, jezik, izvajalec, demonstracija, pljučna funkcija. Objavljeno v DKUM: 28.03.2019; Ogledov: 1417; Prenosov: 270 Celotno besedilo (402,85 KB) |
2. PREPOZNAVANJE PREPROSTIH GEST S POMOČJO SENZORJA KINECTPrimož Rojko, 2016, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu raziskujemo problem zaznavanja gest s pomočjo senzorja Kinect. Z razvojem naše aplikacije želimo odstraniti potrebo po standardnih vhodnih napravah. Razvili smo aplikacijo za prepoznavanje gest, ki zazna tako statične kot dinamične geste. Naša aplikacija temelji na obdelavi slikovnih podatkov, ki jih zajemamo s senzorjem Kinect. Iz zajetih podatkov z naprednimi postopki računalniškega vida izluščimo ključne značilnice, ki definirajo uporabnikovo gibanje. Časovno zaporedje teh značilnic uporabimo v naprednem algoritmu "Dynamic Time Warping" za klasifikacijo gest. Končno aplikacijo je testiralo 7 uporabnikov v 3 različnih eksperimentih. Na podlagi tega smo ocenili uspešnost naše rešitve. Aplikacija je kljub določenim pomanjkljivostim dosegla povprečno uspešnost okrog 88 odstotkov. Na podlagi rezultatov smo ugotovili, da aplikacija ustreza zastavljenim ciljem in potrjuje večino postavljenih hipotez. Izkazalo se je, da bi lahko naš algoritem uspešno uporabili kot napreden uporabniški vmesnik v komunikaciji človek – stroj praktično v kateri koli aplikaciji. Ključne besede: Microsoft Kinect, gesta, prepoznavanje gest, algoritem dinamičnega časovnega sledenja, računalniški vid, konveksna lupina Objavljeno v DKUM: 14.03.2016; Ogledov: 1912; Prenosov: 195 Celotno besedilo (3,26 MB) |
3. IZDELAVA APLIKACIJE ZA NADZOR NAMIZJA S POMOČJO SENZORJA KINECTPrimož Rojko, 2013, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu se ukvarjamo s preučevanjem in z razvojem naprednih načinov upravljanja računalniškega namizja. Diplomsko delo predstavlja izdelavo aplikacije, ki nudi nov način interakcije z računalnikom, pri čemer uporablja senzor Microsoft Kinect. Gre za interakcijo, ki je alternativa današnjim standardnim vhodnim napravam. Naša aplikacija preko zajemanja uporabnikovega gibanja in s principi računalniškega vida pretvori vnaprej predpisane uporabnikove gibe v posebej določene funkcije za delo z računalnikom, in sicer v funkcije za delo z računalniškim namizjem, osnovne funkcije za delo z digitalnimi slikami v virtualni galeriji in funkcije za upravljanje virtualne tipkovnice. Aplikacijo smo razvili s pomočjo orodja Visual Studio in v programskem jeziku C#. Končna aplikacija predstavlja nov način interakcije z računalnikom. Na podlagi testiranj smo ugotovili, da aplikacija ustreza predvidenim pogojem in nudi prijazno uporabniško izkušnjo. Prav tako je testiranje pokazalo veliko možnosti za nadgradnje, ki bi še izboljšale delovanje aplikacije in s tem omogočile še boljšo uporabniško izkušnjo. Ključne besede: Kinect, uporabniški vmesnik, računalniško namizje, virtualna interakcija, računalniški vid, virtualna galerija, geste, nadzor računalnika Objavljeno v DKUM: 11.09.2013; Ogledov: 2323; Prenosov: 154 Celotno besedilo (2,35 MB) |