| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 256
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Upoštevanje kodeksa etike v zdravstveni negi in oskrbi v centru starejših
Mojca Končan Marinček, 2024, magistrsko delo

Opis: Uvod: Zagotavljanje kakovostne in etično ustrezne nege ter oskrbe starostnikov v centrih starejših postaja glede na porast svetovnega staranja prebivalstva vedno bolj pomembno. Vpliva na njihovo dobrobit in dostojanstvo v poznem obdobju življenja, kjer ima človek svojo zgodbo, stiske, izgube in zdravstvene težave. Ključno orodje za usmerjanje etičnega delovanja v zdravstveni negi je Kodeks etike v zdravstveni negi in oskrbi. Oskrba starostnikov zahteva celostni pristop, ki združuje medicinske kompetence, psihološko razumevanje in visoke etične standarde. Zdravstveni delavci se vsakodnevno soočajo z izzivi, ki izvirajo iz specifičnih potreb in ranljivosti starostnikov, pri čemer je treba odgovoriti nanje v skladu z etičnimi načeli. Namen: Analizirati stopnjo etičnega obnašanja do starostnikov s strani zdravstvenih delavcev v obravnavanih centrih starejših, raziskati zadovoljstvo starostnikov v centrih starejših z upoštevanjem etičnih načel in ugotoviti, kakšen vpliv ima vodstvo na zagotavljanje visoke stopnje etičnega obnašanja zdravstvenega kadra do starostnikov. Metode dela: Izvedli smo kvantitativno raziskavo z anketnimi vprašalniki v fizični obliki. Vprašalniki so bili razdeljeni v DEOS-centrih starejših med stanovalce, zdravstveni kader ter vodje zdravstvene nege in oskrbe. Raziskava je potekala v januarju 2024, zajemala je vzorec 55 zdravstvenih delavcev, 74 stanovalcev in 7 vodij. Teoretični del naloge je obsegal deskriptivno metodo s pregledom znanstvene literature preko podatkovnih baz PubMed, Google scholar in študij zakonodaje zdravstvenega področja. Rezultati: Pred začetkom raziskave smo postavili tri hipoteze. Odgovore anketnih vprašalnikov vseh treh sodelujočih skupin smo analizirali in primerjali med seboj. Hipotezo, da je večina starostnikov v centru starejših z zdravstveno nego in oskrbo zadovoljna, smo potrdili. Prav tako smo potrdili hipotezo, da večina zdravstvenih delavcev v obravnavanih centrih starejših upošteva etične smernice. Hipotezo, da ima vodja zdravstvene nege in oskrbe vpliv na spoštovanje Kodeksa etike zdravstvenih delavcev do starostnikov, smo ovrgli. Razprava in zaključek: Starostniki kot ranljiva populacija, ki ima za sabo življenjska potovanja, zgodbe in nemalokrat stiske, si zaslužijo obravnave, kjer njihovo dostojanstvo, avtonomija in počutje ostanejo na visokem nivoju. Delo z ljudmi, sploh na tako intimnem področju, kot je dom za starostnike, je specifično delo, ki ga ne zmore opravljati vsakdo. Le ljudje s čutom za sočloveka, razvito empatijo in etičnim delovanjem znotraj sebe lahko delo opravljajo kakovostno. Sposobnost videti in ceniti drugega kot enakovrednega posameznika prispeva k spoštovanju in ohranjanju dostojanstva stanovalcev. To je ključnega pomena za zagotavljanje kakovostne oskrbe, ki spoštuje pravice in želje vsakega posameznika. Pomembno je, da je neprestano poveličevanje slednjih lastnosti, znanstveno raziskovanje na tem področju ter osebnostno izobraževanje, vključeno že v proces strokovnega izobraževanja mlade generacije zdravstvenih delavcev.
Ključne besede: kodeks etike, zdravstvena nega, starostniki, vodenje
Objavljeno v DKUM: 24.04.2024; Ogledov: 153; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (1,18 MB)

2.
Model kadrovskih procesov v dobi digitalizacije in staranja zaposlenih
Nena Hribar, 2023, doktorska disertacija

Opis: Raziskava obravnava področje kadrovskega managementa, ki je v današnjem času še kako pomemben sopotnik strateškega razvoja organizacij. Na izbranih kadrovskih procesih se je v povezavi z demografskimi in tehnološkimi spremembami družbe z ustrezno teoretično podlago in raziskovalnim procesom pristopilo k pripravi modela kadrovskih procesov, ki je v prvi vrsti izvirni znanstveni doprinos na področju organizacijskih ved, ožje kadrovskega managementa. Staranje prebivalstva je značilnost praktično vseh držav po svetu in ključno sooblikuje pogoje delovanja organizacij. Značilnosti, ki jih povezuje management organizacij in se dotikajo strateškega delovanja kadrovskega managementa, so vzete v ozir tudi z vidika starostne komponente zaposlenih. Na eni strani imamo tako opravka z izkušnjami zaposlenimi, ki tvorno prispevajo k učinkovitemu in uspešnemu delovanju organizacij, na drugi strani pa pogoje dela, ki jih delegira tehnološki trend razvoja družbe in organizacij, ki pogosto prehiteva trend soočanja s spremembami z vidika zaposlenih, ki se uvrščajo med starejše zaposlene. Na kakšen način pristopati z vidika kadrovskega managementa, ki po vseh teoretičnih zasnovah in aplikativnih izkušnjah predstavlja strateško funkcijo organizacij, je vprašanje, ki je v prvi vrsti povezano z izvajanjem kadrovskih procesov, na drugi strani pa se veže na zaposlene. Ob tem se v skupen mozaik uvršča tudi dimenzija tehnologije, ki je že pred časom prehitela administrativno vodenje zaposlenih in ravno tako prehiteva tudi marsikateri del delovanja v organizacijah. Model kadrovskih procesov predstavlja noviteto na področju znanstvenega raziskovanja v okvirih organizacijskih ved. Pomeni pa tudi doprinos kot strateško orodje organizacijam, ki kadrovski management smelo vključujejo v glavno strukturo managementa organizacij.
Ključne besede: kadrovski management, kadrovski procesi, digitalizacija, staranje, model kadrovskih procesov
Objavljeno v DKUM: 26.03.2024; Ogledov: 120; Prenosov: 19
.pdf Celotno besedilo (2,04 MB)

3.
43rd International Conference on Organizational Science Development: Green and Digital Transition – Challenge or Opportunity : Conference Proceedings
2024, zbornik recenziranih znanstvenih prispevkov na mednarodni ali tuji konferenci

Opis: The 43rd International Scientific Conference on the Development of Organisational Science was held in Portorož from the 20th to the 22nd of March 2024. The main aim of the conference was to promote the importance of knowledge in the context of green and digital transtition of organizations, through academic and scientific debates and professional developments from the economic and non-economic worlds. The conference, which was held under the umbrella title " Green and Digital Transition - Challenge or Opportunity", aimed to highlight the importance of the green and digital transition for the successful achievement of organisational objectives and the appropriate overcoming of societal challenges. The objectives pursued in this context are related to the natural dimensions on the one hand, and to stimulating the economy through green technology, sustainable development and pollution reduction on the other. The green and digital transition is also an opportunity for organisations to make changes towards overarching environmental challenges. It is undoubtedly more important than ever to take decisions that generate synergies between innovation, different sciences, and applied approaches, and to promote changes in business models that will lead to a sustainable and socially responsible development environment. In Portorož, we have reconnected opinions, views, and scientific and professional debates that will stimulate all of us to act in the future, both in organizations and in society at large.
Ključne besede: organization, knowledge, interdisciplinarity, science, economy
Objavljeno v DKUM: 22.03.2024; Ogledov: 230; Prenosov: 47
.pdf Celotno besedilo (21,17 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

4.
Bonitete kot nedenarne nagrade pri izbranih svetovnih delodajalcih
Vida Plestenjak, 2023, magistrsko delo

Opis: Nedenarne nagrade so tisto »več«, kar lahko delodajalec ponudi zaposlenim, in so pomemben dejavnik privabljanja in zadrževanja zaposlenih ter predstavljajo konkurenčno prednost delodajalca na trgu dela, tudi ko ta deluje globalno. V tem magistrskem delu so predstavljene bonitete kot nedenarne nagrade, in sicer na primeru delodajalcev prejemnikov nagrade »Great Place to Work«. Podatki so pridobljeni s spletne strani Glassdoor (https://www.greatplacetowork.com/, 2023). Teoretični del naloge je podlaga za raziskovalni del. Z dobrim upravljanjem blagovne znamke delodajalca podjetje dviguje zanimanje med iskalci zaposlitve, na drugi strani pa za zaposlene gradi organizacijsko kulturo, kjer jih, kot enega izmed deležnikov, postavi v središče. Nagrada za delo je za zaposlenega povratna informacija, kako njegovo delo in trud vidi delodajalec. To lahko delodajalec pokaže z neko boniteto, ki ima lahko za zaposlenega večjo vrednost od same denarne nagrade. Ko združimo najboljše delodajalce s podatki o bonitetah, dobimo odgovor, katere so tiste, ki so jih deležni zaposleni pri teh delodajalcih, glede na geografsko območje, v katerem podjetja delujejo. To je glavna tema tega drugega raziskovalnega dela magistrske naloge.
Ključne besede: boniteta, nagrajevanje, blagovna znamka delodajalca
Objavljeno v DKUM: 11.01.2024; Ogledov: 248; Prenosov: 24
.pdf Celotno besedilo (2,73 MB)

5.
Razvoj novih modelov zaposlovanja v državnem gospodarstvu slovenije ter njihova učinkovitost v času globalne pandemije covid-19
Omar Husejnagić, 2023, magistrsko delo

Opis: Svetovna pandemija COVID-19 je bila od svojega začetka jeseni 2019 označena kot "kriza, kot je še ni bilo v svetovni zgodovini". V svetu globalnih financ je bila ta enkratna izkušnja za nekatere katastrofa, za druge pa priložnost brez primere. Mednarodni denarni sklad (IMF) je ocenil, da so globalni stroški pandemije med letoma 2020 in 2025 presegli 28 bilijonov USD izgubljene proizvodnje (World economic outlook …, 2020). Čeprav je svetovna pandemija COVID-19 povzročila resno finančno škodo državam v razvoju pa tudi razvitim državam, bi lahko nekateri socialno-ekonomski trendi, ki so se pojavili kot odziv na krizo, na dolgi rok celo koristili našemu socialno-ekonomskemu življenju, lokalni industriji in naravnemu (življenjskemu) okolju. Prva faza te raziskave je izključno teoretična in se osredotoča predvsem na opis in predstavitev izvora globalne krize COVID-19 in njenih socialno-ekonomskih posledic na svetovni ravni. Druga faza te raziskave nas usmerja v Slovenijo, srednjeevropsko državo katere majhno, a raznoliko nacionalno gospodarstvo je postalo predmet našega preučevanja. Ta raziskava je bila namenjena boljšemu razumevanju razvoja in implementacije novih delovnih modelov v nacionalnem gospodarstvu države ter njihove učinkovitosti v času globalne pandemije COVID-19. To smo lahko dosegli z uporabo večstopenjskega postopka zbiranja podatkov, ki je vključevalo teoretične/literaturne raziskave, ankete, intervjuje in podobno. Vprašanja za ankete in intervjuje so bila skrbno izbrana, da bi zagotovila kar najbolj natančne in nazorne odgovore. Ankete so bile izvedene digitalno, preko spletne anketne platforme (1KA), rezultati pa so bili analizirani s programom Statistical Package for Social Sciences (SPSS). Intervjuji in ankete so bili individualno dogovorjeni in izvedeni z vodji različnih podjetij in sektorjev slovenskega nacionalnega gospodarstva, ki so podali svoje strokovne ocene o obravnavani problematiki.
Ključne besede: Digitalna transformacija, model dela, delo na daljavo, hibridno delo, umetna inteligenca
Objavljeno v DKUM: 01.12.2023; Ogledov: 258; Prenosov: 21
.pdf Celotno besedilo (2,75 MB)

6.
Obvladovanje tveganj v slovenskih gradbenih podjetjih
Maja Leban, 2023, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo s pomočjo teoretičnih izhodišč, obstoječih študij in lastne raziskave obravnavali najbolj pogosta tveganja in obvladovanje le-teh. Definirali smo tipične lastnosti in značilnosti gradbene panoge. Gradbena panoga je zelo specifična in unikatna, ker se delo večinoma opravlja na prostem pod posebnimi pogoji. Vsak projekt je univerzalen, zato je treba biti pripravljen na različna tveganja. Končni produkt je neponovljiv, vendar ima hkrati veliko skupnih lastnosti s podobnimi projekti. Gradbena panoga je zaradi narave dela zelo nagnjena k različnim tveganjem. Odvisna je od veliko različnih zunanjih in notranjih vplivov, ki lahko ogrozijo podjetja. Veliko je finančnega vložka, nadurnega dela in časovnih odstopanj. Tematika je zelo aktualna, široka in tudi malo raziskana. Problemska stanja se pojavijo zaradi velikosti podjetij, težav pri zaposlovanju pravega in strokovnega kadra, vremenskih vplivov, ogromnih finančnih investicij in predvsem zastarelih tehnologij. Gradbena panoga je v zadnjih letih doživela polžje korake na področju sprejemanja novih metod in veščin, ki bi omogočile lažjo prepoznavo in obvladljivost tveganj. Magistrsko delo podaja določene poglede v slovensko gradbeništvo in izzive, s katerimi se soočajo gradbena podjetja. Za potrebe raziskave smo izvedli intervjuje in na podlagi teh intervjujev, teoretičnih izhodišč in obstoječih študij poiskali odgovore na raziskovalna vprašanja. Rezultati raziskave so dokazali, da je finančno tveganje najbolj pogosto tveganje v gradbenih podjetjih in da je vzajemno povezano s časovnim tveganjem. Sodelovanje projektnih skupin je zelo pomembno za zmanjševanje tveganj, kompetence so pomembne v neki meri, in sicer predvsem karierne lastnosti zaposlenih, kot je poštenost. Večja gradbena podjetja so naklonjena večjim tveganjem zaradi obsega dela. Tveganja na področju dobave so bila prisotna predvsem v času korone, vendar so se podjetja adaptirala na te spremembe hitro, in sicer s povečanjem mreže dobaviteljev, okrepljenimi odnosi z dobavitelji in kupovanjem na zalogo. Glede na raziskavo in obstoječe stanje v Sloveniji prevladujejo mala gradbena podjetja, ki niso posebej naklonjena uvajanju raznih metod in znanj na področju tveganj.
Ključne besede: tveganje, obvladovanje, gradbena panoga, gradbena podjetja
Objavljeno v DKUM: 13.09.2023; Ogledov: 448; Prenosov: 48
.pdf Celotno besedilo (1,94 MB)

7.
Prerazporejanje zaposlenih zdravstvene nege v času epidemije covid-19 in vpliv le-tega na zadovoljstvo operacijskih medicinskih sester
Saša Gačnik, 2023, magistrsko delo

Opis: Pojava epidemije in pandemije covid-19 sta od zdravstvenih organizacij zahtevala prilagoditev delovnih procesov in organizacijo dela. Sledile so spremembe namembnosti trenutnih oddelkov in posledično prerazporejanje kadra zdravstvene nege, med katerimi so bile tudi operacijske medicinske sestre. Namen magistrske naloge je bil predstaviti pomembnost upoštevanja trenutnega znanja zaposlenega pri prerazporejanju zdravstvenega kadra in vpliv prerazporeditve zaposlenih s specialnimi znanji brez predhodnega usposabljanja na možen pojav negativnih čustev in nižjo stopnjo zadovoljstva. Pri izdelavi teoretičnega dela smo se naslonili na izbrano znanstveno in strokovno slovensko, angleško in hrvaško literaturo. Opredelili smo delovanje zdravstvenih organizacij v času epidemije in pandemije, prerazporejanje zaposlenih in timsko delo ter dejavnike, ki vplivajo na zadovoljstvo in nezadovoljstvo na delovnem mestu. V empiričnem delu je bila uporabljena kvantitativna metodologija. Za zbiranje podatkov v raziskavi smo uporabili anketni vprašalnik. V raziskavo so bile vključene operacijske medicinske sestre (n = 21) zaposlene na Kirurški kliniki Centralnega operacijskega bloka v Univerzitetnem kliničnem centru in so bile v času epidemije ali pandemije covida-19 prerazporejene na drugo delovišče. Raziskava je potekala od 25. januarja 2023 do 20. februarja 2023. Podatki so bili analizirani v programu SPSS (Statistical Package for Social Sciences). Z raziskavo smo ugotovili, da ima pomanjkanje občutka kompetentnosti v času prerazporeditve med zaposlenimi velik vpliv na pojav stresa, občutek časovnega pritiska pri izvajanju aktivnosti zdravstvene nege ter tudi na pojav etičnih dilem, povezanih z delom. Operacijske medicinske sestre so bile zadovoljne z vodenjem vodij (M = 3,76), kljub temu pa so bile mnenja, da je prerazporejanje zaposlenih s specialnimi znanji brez predhodnega usposabljanja zelo neustrezno (47,5 %), 33,3 % pa jih meni, da je neustrezno. Eden od ključnih dejavnikov obstanka kadra je njihovo zadovoljstvo na delovnem mestu, zato se je v bodoče, ko bo potrebno kader zopet nadomeščati, smiselno osredotočiti ne le na zadovoljevanje kadrovskih potreb, temveč tudi na trenutno znanje zaposlenih in jim tako omogočiti netravmatično menjavo začasnega delovišča.
Ključne besede: operacijske medicinske sestre, prerazporejanje zaposlenih, zadovoljstvo zaposlenih, epidemija covid-19
Objavljeno v DKUM: 03.08.2023; Ogledov: 433; Prenosov: 66
.pdf Celotno besedilo (1,72 MB)

8.
Vpliv epidemije SARS-CoV-2 na organizacijsko klimo in motivacijo zaposlenih
Kaja Širovnik, 2023, magistrsko delo

Opis: Uvod: V tako razvitem svetu so ljudje le stežka predstavljali, da bi lahko prišlo do izbruha epidemije, kaj šele pandemije in da se lahko ob tem ves poznan svet in vse naše vsakodnevne navade spremenijo in tudi zaključijo. Ob prihodu odmevnega nevarnega virusa SARS-CoV-2 so v prvi bojni liniji seveda zaposleni v zdravstvenih ustanovah, kjer se jim je njihovo vsakodnevne delo spremenilo na čisto nekaj novega in neznanega. Pri teh spremembah je zelo pomembna podpora višjih kadrov, vodstvu ter celotne organizacije. Organizacija je zadolžena za ohranjanje dobre organizacijske klime in s tem tudi spodbujanje pri motiviranosti ljudi za delo in podajanje v neznano. Namen: Namen raziskave je ocena mnenja zaposlenih zdravstvenih delavcev, iz kliničnega oddelka za endokrinologijo, diabetes in presnovne bolezni v UKC Ljubljana, glede organizacijske klime v času pred epidemijo in v času epidemije SARS-CoV-2 in tudi evalvacija mnenj o motivaciji zaposlenih s strani vodstva. Temeljno vprašanje, ki smo ga zastavili in nas najbolj zanima je, ali se organizacija trudi, da je organizacijska klima in motivacija zaposlenih v času epidemije na podobnem nivoju kot pred epidemijo SARS-CoV-2. Metode dela: S pomočjo anonimnega spletnega anketnega vprašalnika (1KA) je bila izvedena raziskava. Anketni vprašalnik je v obliki presečne študije, uporabili smo kvantitativno raziskovalno metodologijo. Vprašalniki so bili razdeljeni med zaposlene v diabetološki ambulanti na kliničnem oddelku za endokrinologijo, diabetes in presnovne bolezni v UKC Ljubljana. Raziskava je potekala 3 mesece, in sicer od 30. 6. 2021 do 30. 9. 2021. Od 24 zaposlenih je anketo ustrezno izpolnilo 17 anketirancev. V teoretičnem delu smo uporabili deskriptivno metodo dela na podlagi pregleda strokovne literature, znanstvenih člankov s pomočjo podatkovnih baz Google učenjak, PubMed, Cinahl in COBISS ter preučili tudi obstoječo tujo literaturo. Rezultati: Anketni vprašalnik nam je podal odgovore na vsa naša raziskovalna vprašanja. Ugotovili smo, da je stopnja zadovoljstva z organizacijsko klimo in samim delom boljša v času pred izbruhom epidemije z virusom SARS-CoV-2, kot v času med epidemijo. Prav tako smo prišli do ugotovitev, da je stopnja motivacije v času med epidemijo upadla. Anketiranci so odgovarjali, da se jim zdi, da je organizacija v času med epidemijo neustrezno poskrbela za ohranjanje in dvig motivacije zaposlenih. Na podlagi pridobljenih odgovorov na raziskovalna vprašanja, smo dve od zastavljenih hipotez potrdili in dve hipotezi ovrgli. Razprava in zaključek: Odgovori na podana raziskovalna vprašanja nam podajo uvid v samo stanje organizacije v času pred in med izbruhom epidemije z virusom. Poda nam odgovor, da bi lahko organizacija v času med epidemijo bolje poskrbela za ohranjanje in izboljšanje stopnje organizacijske klime in motivacije zaposlenih. Ugotovitve naše raziskave in drugih raziskovalcev so bile podobne. Glede na situacijo z virusom, ki se ne umirja, vendar je ves čas nekonstantna, bi lahko organizacije poskrbele za boljše motiviranje zaposlenih in ohranjanje ustrezne organizacijske klime.
Ključne besede: virus SARS-CoV-2, zadovoljstvo zaposlenih, delovno vzdušje zaposlenih
Objavljeno v DKUM: 02.08.2023; Ogledov: 293; Prenosov: 42
.pdf Celotno besedilo (1,20 MB)

9.
Management v športu : izbrana poglavja
2023, zbornik

Opis: Znanstvena monografija Management v športu - izbrana poglavja pokriva področja, ki se prvenstveno nanašajo na področje športa v povezavi z različnimi elementi managementa in upravljanja ter širšimi vidiki družbe. Vsebina monografije je predvsem v koraku s časom in sledi potrebam povezovanja znanstvenih vsebin z aplikativnimi učinki. Poglavja, ki so del znanstvene monografije in obsegajo ustrezno stopnjo interdisciplinarnosti, naj bodo odskočna deska za proučevanje in nadgradnjo znanj študentov, akademske javnosti in širše družbe.
Ključne besede: management, šport, organizacija, športni manager, turizem
Objavljeno v DKUM: 23.03.2023; Ogledov: 561; Prenosov: 87
.pdf Celotno besedilo (6,03 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

10.
42th International Conference on Organizational Science Development : Interdisciplinarity Counts
2023, zbornik

Opis: The 42nd International Scientific Conference on the Development of Organisational Science was held in Portorož from the 22nd to the 24th of March 2023. The main aim of the conference was to promote the importance of knowledge from an interdisciplinary perspective through academic and scientific debates and professional developments from the economic and non-economic worlds. The conference, which was held under the umbrella title "Interdisciplinarity Counts", aimed to emphasize the importance of the knowledge and competencies of the national and international environment, which enable better and more comprehensive development of individuals, organizations, and society. Changes in all environments dictate a broader perception of the interconnectivity of knowledge and competencies from different scientific and applied fields as a pillar of the development dimension. It is undoubtedly more important than ever to take decisions that generate synergies between innovation, different sciences, and applied approaches, and to promote changes in business models that will lead to a sustainable and socially responsible development environment. In Portorož, we have reconnected opinions, views, and scientific and professional debates that will stimulate all of us to act in the future, both in organizations and in society at large.
Ključne besede: organization, knowledge, interdisciplinarity, science, economy
Objavljeno v DKUM: 20.03.2023; Ogledov: 665; Prenosov: 207
.pdf Celotno besedilo (21,58 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

Iskanje izvedeno v 1.44 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici