| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 5 / 5
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Vpliv metod dela na motivacijo predšolskih otrok
Petra Hribernik, 2015, diplomsko delo

Opis: Kadar govorimo o motivaciji predšolskih otrok, se sprašujemo in ugotavljamo, kaj je tisto, kar otroka pritegne in spodbudi k dejavnosti in ga pri tem usmerja ter določa njegovo intenzivnost pri sodelovanju ter mu omogoča, da pri dejavnosti vztraja. V diplomski nalogi smo želeli vzgojiteljem približati motivacijo in kako nanjo vplivajo metode dela. Diplomska naloga je sestavljena iz teoretičnega in empiričnega dela. V prvem delu teoretičnega dela je bila predstavljena in opredeljena motivacija. Vzgojitelji so velikokrat v dvomu ali je manipulacija povezana z motivacijo ter kako naj predšolske otroke sploh motivirajo. Zato predstavljamo razliko med manipulacijo in motivacijo, kakšne vrste motivacije poznamo ter kateri motivi obstajajo zanjo. V nadaljevanju so na kratko predstavljeni napotki za motivacijo. V drugem delu teoretičnega dela so podrobneje predstavljene metode dela, ki jih vzgojitelji uporabljajo pri svojem vzgojno-izobraževalnem delu. Predstavljene so naslednje metode: igra, delo z lutko, metoda opazovanja, metoda eksperimenta, metoda razgovora (pogovora), metoda pripovedovanja (razlaganja), metoda praktičnega dela in projektno delo. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati raziskave o uporabi in vplivu metod dela na motivacijo predšolskih otrok. Anketirali smo 165 vzgojiteljev iz vrtcev v okolici Celja, Ljubljane, Kopra in Maribora. Podatke smo zbrali z anketnim vprašalnikom, ter jih analizirali s pomočjo programa SPSS ter predstavili v tabelah. S pomočjo Kruskal-Wallisovega preizkusa razlik smo ugotavljali statistično značilne razlike uporabe metod dela na različnih področjih dejavnosti.
Ključne besede: manipulacija, metode dela, motivacija, področja dejavnosti, vzgojitelj
Objavljeno v DKUM: 08.12.2015; Ogledov: 4323; Prenosov: 633
.pdf Celotno besedilo (1,63 MB)

2.
REINTEGRACIJA DELAVCA
Petra Hribernik, 2014, diplomsko delo

Opis: Glavni namen in naloga delovnopravne zakonodaje je zagotavljanje varstva delavcem in zaščita pred kršitvami njihovih pravic. Delavcu so na voljo različni instituti, ki se jih lahko posluži za varstvo svojih pravic. V primeru prenehanja pogodbenega razmerja na podlagi delodajalčeve odpovedi, lahko delavec vloži tožbo pred pristojnim sodiščem, da ugotovi zakonitost delodajalčevega ravnanja. Če sodišče po izvedenem dokaznem postopku, ugotovi, da je pogodba o zaposlitvi prenehala nezakonito oziroma je delovno razmerje prenehalo na drug način, ki ni zakonit, v večini primerov delavca vrne na delo k delodajalcu (t.i.reintegracija), saj zaposlitev predstavlja glavni ali celo edini vir njegovega dohodka. 118. člen Zakona o delovnih razmerjih (ZDR-1) pa dopušča tudi drugo možnost, da ob izpolnjenih predpostavkah, sodišče namesto ponovne vzpostavitve delovnega razmerja, razveže pogodbo o zaposlitvi, ugotovi trajanje delovnega razmerja do določenega dne, delavcu prizna vse pravice iz delovnega razmerja ter mu dosodi denarno povračilo, kot vrsto nadomestila za reintegracijo. Reintegracija ima prednost pred odškodnino že v najpomembnejših mednarodnih dokumentih s področja prenehanja pogodbe o zaposlitvi, ki spodbujajo države podpisnice, da uskladijo nacionalno zakonodajo s njihovimi usmeritvami.
Ključne besede: delovno pravo, varstvo delavcev, nezakonito prenehanje pogodbe o zaposlitvi, reintegracija delavca, sodna razveza pogodbe o zaposlitvi, odškodnina
Objavljeno v DKUM: 12.05.2014; Ogledov: 4692; Prenosov: 685
.pdf Celotno besedilo (288,22 KB)

3.
VPLIV ANGLEŠČINE NA SLOVENSKA SPLETNA BESEDILA O MODI
Petra Hribernik, 2013, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Vpliv angleščine na slovenska spletna besedila o modi potrjuje močno prisotnost angleščine na modnih blogih, forumih in spletnih portalih. Ta besedila imenujemo tudi novomedijska besedila. Tvorec teh besedil zapiše trenutne misli, pri tem pa se ne osredotoča na pravilnost ali koherentnost besedila, kot bi to storil pri tradicionalnem zapisanem besedilu, zato se po značilnostih približujejo govorjenim besedilom. Na spletu se vse dogaja hitro, saj so objave dostopne takoj, bralci pa se temu primerno hitro odzovejo. Prav tako je značilno mešanje več zvrsti hkrati, poudarek je na vizualnem vtisu besedila z namenom pritegniti čim več bralcev. Njim je pripisana pomembna vloga, saj so spodbujeni, da od pasivnosti preidejo k aktivni participaciji. Osrednji namen diplomske naloge je proučevanje zbranega gradiva spletnih besedil o modi z jezikovnega in družbeno-kulturnega vidika. Medjezikovni stiki, ki so posledica nezadoščanja slovenščine na nekaterih področjih posameznikovih potreb, so najbolj posegli v besedišče. Vpliv angleščine je viden v sposojanju besed, kodnem preklapljanju in prevzemanju. Uporaba anglicizmov se zdi uporabnikom bolj sofisticirana, na splošno pa je angleščina pogosteje rabljena tudi zaradi globalnih razsežnosti. V skladnji je angleščina vplivala na besedni red, ki postaja podoben angleškemu. Pri pravopisu pa se uporabniki spletnih besedil igrajo z jezikom, dopuščena jim je kreativnost. Vidno je tudi dodajanje angleškega prizvoka slovenskim besedam, čeprav je to nepotrebno.
Ključne besede: Novomedijska besedila, anglicizmi, vpliv angleščine, medjezikovni stiki
Objavljeno v DKUM: 18.11.2013; Ogledov: 2098; Prenosov: 347
.pdf Celotno besedilo (6,49 MB)

4.
UVEDBA METODE TPM NA LINIJO KAVNIH APARATOV EQ7 V PODJETJU BSH NAZARJE
Petra Hribernik, 2011, diplomsko delo

Opis: Temeljni namen te diplomske naloge je bila uvedba metode celovito produktivno vzdrževanje (TPM) na linijo kavnih aparatov EQ7 v podjetju BSH Nazarje. Z uvedbo TPM smo želeli zmanjšati zastoje in okvare strojev ter tako izboljšati kakovost, dobavne roke in hitrost izdelave. Naš cilj je nenehno spremljanje, čiščenje in mazanje strojev ter prilagajanje proizvodnje razvoju. V diplomski nalogi je opisan postopek vpeljave TPM ter analiza obstoječega stanja ter ocenjeno stanje po vpeljavi metode TPM. Izdelali smo planske karte in kontrolne karte za pomoč delavcem na liniji. TPM planska karta nam bo pomagala pri izvajanju potrebnih preventivnih pregledov z namenom določiti kdaj, kaj preveriti in način pregleda. Izračunali smo OEE ter njene parametre. Predvidevamo, da bomo OEE v obdobju enega leta povečali za 14 odstotkov. Kakovost se naj bi zvišala za 5%, razpoložljivost za 11% ter uspešnost delovanja za 5%.
Ključne besede: • Vzdrževanje, • Preventivno vzdrževanje, • Celovito produktivno vzdrževanje (TPM), • Skupna učinkovitost opreme (OEE), • FMEA, • Linija kavnih aparatov.
Objavljeno v DKUM: 06.01.2012; Ogledov: 3516; Prenosov: 638
.pdf Celotno besedilo (1,65 MB)

5.
Drama v razredu - Dramatizacija besedil v njižjih razredih OŠ
Petra Hribernik, 2009, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je s pomočjo literature predstaviti prednosti drame v razrednih aktivnostih pri pouku tujega jezika in podati primer učne priprave, v katero so vključene različne igre, aktivnosti in tehnike, ki temeljijo na drami. Pri dramatizaciji besedil se učenci tujega jezika učijo znotraj konteksta in ne le v obliki pravil in seznamov besed (jezik je lahko včasih postavljen na stranski tir; učenci se ga naučijo »mimogrede«, ob igri). Ob drami razvijajo tudi socialne spretnosti, saj dialogi temeljijo na verbalni, kot tudi neverbalni komunikaciji. Še ena od prednosti dramatizacije besedil je v razvijanju več inteligenc (timsko delo razvija interpersonalno inteligenco, verbalna komunikacija razvija lingvistično inteligenco, koordinacija gibov spodbuja gibalno inteligenco, glasbena inteligenca se razvija skozi petje, itn.). Poleg tega spodbuja kreativnost in fleksibilnost učencev, kot tudi učiteljev. V sodobnih učbenikih je dramatizacija do neke mere že zajeta, vendar ni razloga, da učitelji ne bi v svoje ure vključevali še več drame, če opazijo, da imajo učenci te vaje radi.
Ključne besede: dramatizacija, učna priprava, mlajši učenci, dramske vaje in aktivnosti, teorija o več inteligencah
Objavljeno v DKUM: 10.03.2010; Ogledov: 4374; Prenosov: 342
.pdf Celotno besedilo (399,40 KB)

Iskanje izvedeno v 0.14 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici