| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 27
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
PRIMERJAVA SLOVENSKEGA PONUDNIKA ELEKTRIČNE ENERGIJE GEN ENERGIJA Z EVROPSKIMI PONUDNIKI
Sabina Anžiček, 2010, diplomsko delo

Opis: Elektriko oziroma električno energijo je zelo lahko prenašati na velike razdalje in pretvarjati v druge oblike energije. Pri njeni pretvorbi v toploto, svetlobo in mehansko delo ni odpadkov, prahu, dima. Elektrika je tako edinstvena ravno zato, ker je njena uporaba tako čista in skoraj brez izgub. Dostop do energije je temeljnega pomena v vsakodnevnem življenju vseh nas. In ta dostop obravnavamo v vsakdanjem življenju kot samoumevnega. Vendar smo zadnje čase vedno bolj priča, kako zelo smo odvisni od energije. To se odraža v prometu, ogrevanju oziroma ohlajevanju prostorov, obratovanju tovarn, kmetijskih panogah, in sicer v obliki višjih cen energentov, vedno resnejših groženj glede varnosti oskrbe z energijo ter vedno večjega negativnega vpliva na podnebje. Namen diplomske naloge je s pomočjo primerjalne analize ugotoviti možnost konkurenčnosti slovenskega podjetja GEN energija na ciljnih trgih s pomembnejšimi konkurenti. Prvi del diplomske naloge predstavlja pregled osmih izbranih proizvajalcev/ponudnikov električne energije. Za posamezno podjetje je predstavljena organizacijska struktura in opis dejavnosti, s katerimi se podjetja ukvarjajo. Drugi del predstavlja podatke poslovanja sedmih tujih proizvajalcev/ponudnikov, katerih dejavnost poleg prodaje in proizvodnje električne energije obsega tudi proizvodnjo drugih tipov energije. Najprej so predstavljeni izbrani parametri poslovanja, nato kazalci za obdobje 2003-2008. Zadnji del naloge podaja primerjalno analizo uspešnosti poslovanja podjetja GEN energija z analizirano skupino podjetij na področju proizvodnje električne energije za obdobje 2007-2008.
Ključne besede: Proizvodnja električne energije, uspešnost poslovanja, ponudniki električne energije, primerjalna analiza
Objavljeno: 03.03.2011; Ogledov: 1725; Prenosov: 97
.pdf Celotno besedilo (2,49 MB)

2.
E-IZOBRAŽEVANJE ZA VARNO DELO IN ERGONOMIJO PISARNIŠKIH DELAVCEV
Elizabeta Korošec, 2011, magistrsko delo

Opis: Sistem varnosti in zdravja pri delu je strukturiran proces za zmanjševanje poškodb in bolezni v zvezi z delom na najnižjo možno stopnjo in ustvarjanje ustreznega delovnega okolja. V skoraj 30 letih nenehnega razvoja uporabe osebnega računalnika so se začele kazati tudi negativne plati dolgotrajne uporabe osebnega računalnika. V mnogih raziskavah je dolgotrajno sedeče delo z uporabo računalnika prepoznano kot eden ključnih vzrokov za pojavnost bolečin v hrbtu in vratnem delu. Na zdravstvene težave pri sedečem delu opozarjajo raznovrstni statistični podatki o bolniški odsotnosti, invalidnosti in mišično-kostnih obolenjih. Na podlagi predpisov in ocene tveganja za poškodbe in zdravstvene okvare, ki jo podjetje izdela, se določijo roki za periodiko teoretičnega izobraževanja in praktičnega usposabljanja delavcev za varno in zdravo delo. Internetno izobraževanje ponuja nove možnosti dostopa do znanja in sodobne načine učenja. Razvijati lastne e-učne vsebine za potrebe pridobivanja lahko dostopnih znanj, je zaradi bogate ponudbe na trgu v večini primerov nesmiselno. V strokovnih krogih varnosti in zdravja pri delu takih gradiv še ni mogoče zaznati, zato smo se odločili za pripravo elektronskega gradiva, ki bo pripomoček za teoretično izobraževanje zaposlenih za varno delo in ergonomijo v pisarni. V nalogi bomo predstavili pripravo in konkretno izdelavo e-gradiva za varno delo in ergonomijo v pisarni v programskem orodju CourseLab, ki je bilo posredovano pisarniškim delavcem. Na podlagi tega izobraževanja smo izvedli raziskavo, kjer smo se dotaknili več področij in sicer, od analize zdravstvenega stanja delavcev, njihovega vedenja in odnosa do ergonomije pri delu ter o učinkih in koristi izobraževanja samega. Podatke pridobljene z elektronsko anketo smo v analitičnem delu naloge analizirali s pomočjo programa SPSS. Predmet raziskave so bili delavci upravno-administrativnih služb, operativni vodje in drugi pisarniški delavci v različnih podjetjih, za katera opravljamo storitve varnosti in zdravja pri delu kot zunanje pooblaščeno podjetje. Namen raziskave je tudi izpostaviti področja, ki kažejo na možnosti in zanimanje delavcev za sprejemanje novosti, kot je e-izobraževanje tudi za področje varnosti in zdravja pri delu ter ugotoviti smiselnost izdelave še drugih e-gradiv s tega področja.
Ključne besede: Varnost in zdravje pri delu, ergonomija, mišično-kostna obolenja, e-izobraževanje, e-učno gradivo, program CourseLab.
Objavljeno: 04.03.2011; Ogledov: 2449; Prenosov: 315
.pdf Celotno besedilo (3,97 MB)

3.
ANALIZA VPLIVNIH PARAMETROV NA IZMET C-JEKEL V OBRATU JEKLARNA, ACRONI D.O.O.
Danijela Vukobrad, 2011, diplomsko delo

Opis: Na podlagi dokumentacije službe kontrole kakovosti o procesu proizvodnje C-jekel v podjetju Acroni d.o.o. je bila v diplomski nalogi opravljena analiza s pomočjo multiple linearne regresije o vplivu parametrov na neustrezno kakovost C-jekel. Multipla regresija je pokazala relativno majhno število statistično značilnih vplivnih parametrov. Razlog za to je predvsem v manjkajočih in konstantnih podatkih. Kljub omenjenim omejitvam je izvedena analiza dala smiselne rezultate o vplivu človeškega faktorja in vsebnosti različnih elementov na neustrezno kakovost pri procesu izdelave C-jekel.
Ključne besede: kakovost, kontrola kakovosti, zagotavljanje kakovosti, neustrezna kakovost, izmet, multipla linearna regresija
Objavljeno: 08.11.2011; Ogledov: 1516; Prenosov: 284
.pdf Celotno besedilo (1,71 MB)

4.
ANALIZA INTRASTAT POROČANJA Z VIDIKA POROČEVALSKE ENOTE
Marjetka Novak, 2012, diplomsko delo

Opis: Z vstopom v Evropsko unijo je za Slovenijo obveljal prosti pretok blaga med državami članicami in ukinjene so bile carinske deklaracije. S tem smo izgubili pomemben vir podatkov za zunanjetrgovinsko statistiko, ki ga je bilo treba nadomestiti. Zato je bil uveden sistem Intrastat, ki je nadomestil zbiranje podatkov iz carinskih deklaracij. Intrastat podatke o blagovni menjavi med državami članicami zbira neposredno od poročevalskih enot. V diplomskem delu smo raziskovali Intrastat z vidika mikro, majhnih in srednje velikih poročevalskih enot. V prvem delu smo predstavili sistem Intrastat, njegov pomen in način zbiranja podatkov. V drugem delu pa smo s pomočjo anketnega vprašalnika raziskovali, kaj poročevalskim enotam povzroča težave, način poročanja, tok blaga, reševanje kadrovske politike, informacijske rešitve in podobno. Rezultate ankete smo analizirali s programskim orodjem SPSS.
Ključne besede: - Intrastat poročilo - blagovna menjava - Evropska unija - poročevalska enota
Objavljeno: 16.05.2012; Ogledov: 1217; Prenosov: 153
.pdf Celotno besedilo (1,92 MB)

5.
ANALIZA IZVEDBE REGIONALNIH RAZVOJNIH PROGRAMOV ZA OBDOBJE 2007-2010
Barbara Filipič, 2012, diplomsko delo

Opis: Cilj kohezijske politike EU je zmanjševanje neskladja v ravni razvitosti med regijami, in sicer s krepitvijo gospodarske in socialne kohezije. Za prednostno usmeritev »Regionalni razvojni programi« v programskem obdobju 2007-2013 je za Slovenijo namenjenih 586 mio EUR iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Prednostna usmeritev vključuje in povezuje ukrepe, določene v regionalnih razvojnih programih, ki so v pristojnosti samoupravnih lokalnih skupnosti. Služba Vlade RS za lokalno samoupravo in regionalno politiko (sedaj Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo), ki nastopa kot posredniško telo te prednostne usmeritve, je večino sredstev razpisala do februarja 2011 v okviru štirih javnih razpisov in enega javnega poziva. Upravičenci so praviloma samoupravne lokalne skupnosti - občine, ki so razvrščene v 12 razvojnih regij. Skozi analizo operacij, odobrenih v okviru prednostne usmeritve »Regionalni razvojni programi«, pridobimo vpogled v učinkovitost črpanja evropskih sredstev in pomanjkljivosti, ki jih je potrebno odpraviti, da bomo v prihodnosti pri tem lahko še bolj učinkoviti. Podatke o operacijah smo analizirali s pomočjo opisne statistike, enostavne analize korelacije in ANOVA-e, pri tem smo uporabili programsko orodje Excel. Na podlagi analize črpanja po zgoraj omenjeni prednostni usmeritvi lahko smatramo črpanje Slovenije za dokaj uspešno. Če gledamo po posameznih regijah, lahko povzamemo, da so regije približno enako uspešne pri črpanju, kljub temu se pojavljajo določena odstopanja. Na nacionalni ravni smo počrpali že 77,87% sredstev, namenjenih Sloveniji za programsko obdobje 2007-2013.
Ključne besede: Evropska kohezijska politika, Razvoj regij, Regionalni razvojni programi, Črpanje EU sredstev, Projekti sofinancirani s strani EU, Statistična analiza, Analiza korelacije, ANOVA
Objavljeno: 22.01.2013; Ogledov: 1996; Prenosov: 71
.pdf Celotno besedilo (3,33 MB)

6.
IZOBRAŽEVANJE ZAPOSLENIH V JGZ BRDO
Eva Kalan, 2013, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo je razdeljeno na teoretični in praktični (empirični) del. V prvem, teoretičnem, delu smo predstavili osnovne pojme na temo izobraževanja zaposlenih, in sicer smo opisali razvoj in pomen izobraževanja, opredelili namen, cilje in vsebino izobraževanj, opisali temeljne stopnje izobraževalne dejavnosti v organizacijah ter pomen znanja in motivacije za izobraževanje zaposlenih. V nadaljevanju smo podrobneje opisali JGZ Brdo, njegovo dejavnost, organizacijsko strukturo in organizacijo izobraževanj. V raziskovalnem delu magistrskega dela smo raziskali določene elemente izobraževanja, analizirali rezultate raziskave in testirali hipoteze. V zaključkih smo povzeli ugotovitve in predlagali rešitve za izboljšanje stanja.
Ključne besede: • zaposleni, • izobraževanje, • motivacija, • javni gospodarski zavod.
Objavljeno: 10.10.2013; Ogledov: 1048; Prenosov: 121
.pdf Celotno besedilo (993,66 KB)

7.
ANALIZA ORGANIZACIJSKE KLIME IN ZADOVOLJSTVA ZAPOSLENIH V IZBRANEM PROIZVODNEM PODJETJU
Polona Bogataj, 2014, magistrsko delo

Opis: V raziskavi smo izmerili organizacijsko klimo in zadovoljstvo zaposlenih v izbranem proizvodnem podjetju. Podatke smo primerjali z izmerjeno klimo v istem podjetju v letu 2006 in podatki za slovensko klimo – SiOK za leto 2011. Ugotovili smo, da pri celotni populaciji ni razlik v odgovorih, tako za leto 2006 kot slovenski SiOK za leto 2011. V primerjavi z letom 2006 sta bili nižje ocenjeni le dve kategoriji, medtem ko so bile v primerjavi z slovenskim SiOK za leto 2011 nižje ocenjene tri kategorije. Statistično pomembne razlike so se pokazale pri zaposlenih na različnih delovnih mestih. Podani so bili tudi predlogi za izboljšanje klime.
Ključne besede: organizacijska klima, zadovoljstvo zaposlenih, analiza, MANOVA, t-test
Objavljeno: 03.06.2014; Ogledov: 1114; Prenosov: 134
.pdf Celotno besedilo (2,55 MB)

8.
UPORABA MULTIVARIATNIH STATISTIČNIH METOD ZA RAZISKOVANJE ZADOVOLJSTVA ZAPOSLENIH V VISOKOTEHNOLOŠKEM PODJETJU
Staša Blatnik, 2014, magistrsko delo

Opis: Vodenje podjetja temelji na uporabi pravih informacij, ki morajo biti vodstvu na voljo ob pravem času. Pridobivanje informacij, ki odražajo dejansko stanje v podjetju, je zahteven postopek. Najprej moramo dobro definirati raziskovalni problem in na podlagi le-tega določiti konceptualne okvire raziskave. Nadalje moramo poznati teoretične osnove izvajanja raziskav, pridobivanja podatkov ter na koncu tudi teoretične in praktične osnove obdelave pridobljenih podatkov. V pričujočem delu smo omenjene teoretične osnove povzeli in pridobljeno znanje uporabili za raziskovanje zadovoljstva zaposlenih v konkretnem podjetju. Poleg načinov raziskovanja in pridobivanja podatkov smo povzeli tudi smernice dobrega raziskovanja, ki smo se jih poskušali držati tekom izvedbe naše raziskave. Podatke, pridobljene z raziskavo, smo nato obdelali s primernimi statističnimi metodami in jih preoblikovali v uporabne informacije. Tako pridobljene informacije smo kritično analizirali, povzeli glavne ugotovitve in predstavili, kaj take ugotovitve pomenijo za nadaljnjo vodenje podjetja. V zaključnem delu naloge smo podali predloge za izboljšave. Predlogi se na eni strani nanašajo na izboljšave prihodnjih tovrstnih raziskav, na drugi strani pa se nanašajo na izboljšave, ki bi lahko vplivale na večje zadovoljstvo zaposlenih in posledično tudi na boljše poslovanje podjetja kot celote.
Ključne besede: raziskava, pridobivanje podatkov, multivariatne statistične metode, zadovoljstvo zaposlenih
Objavljeno: 23.06.2014; Ogledov: 679; Prenosov: 80
.pdf Celotno besedilo (3,27 MB)

9.
ORGANIZACIJSKA KLIMA IN ZADOVOLJSTVO ZAPOSLENIH NA OBMOČNI ENOTI KRANJ ZAVODA ZA POKOJNINSKO IN INVALIDSKO ZAVAROVANJE SLOVENIJE
Zumra Bešić, 2014, magistrsko delo

Opis: Magistrska naloga je sestavljena iz teoretičnega in empiričnega dela. V prvem delu predstavimo pojme, povezane z organizacijsko klimo in zadovoljstvom zaposlenih, v drugem delu pa s pomočjo anketnega vprašalnika ugotavljamo organizacijsko klimo in zadovoljstvo zaposlenih na Območni enoti Kranj Zavoda za pokojninsko in invalidsko zavarovanje Slovenije. Na osnovi zbranih podatkov poskušamo odgovoriti na zastavljena raziskovalna vprašanja. Ugotavljamo, da starost statistično pomembno vpliva na zaznavanje organizacijske klime v organizaciji in posledično na počutje zaposlenih v njej, medtem ko stopnja izobrazbe zaposlenih in delovna doba v organizaciji nimata pomembnega vpliva na zaznavo organizacijske klime zaposlenih. Tudi pri zadovoljstvu z delom zaposlenih statistično pomembne razlike med skupinami zaposlenih opažamo pri starosti, ne pa tudi pri delovni dobi v organizaciji in stopnji izobrazbe. Nadalje ugotavljamo, da med organizacijsko klimo in zadovoljstvom zaposlenih obstaja visoka pozitivna linearna povezanost. Podrobneje proučimo vpliv dimenzij organizacijske klime na vidik zadovoljstva zaposlenih z neposredno nadrejenim in na vidik zadovoljstva s sodelavci. Po naših ugotovitvah na vidik zadovoljstva z neposredno nadrejenim vplivajo naslednje dimenzije organizacijske klime: »vodenje«, »notranje komuniciranje« ter »motivacija in zavzetost«, na vidik zadovoljstva s sodelavci pa vpliva le dimenzija »odnos do kakovosti«. Nazadnje podamo predloge za izboljšanje organizacijske klime in delovnega zadovoljstva v proučevani organizaciji.
Ključne besede: organizacijska klima, zadovoljstvo zaposlenih, absentizem, fluktuacija
Objavljeno: 18.09.2014; Ogledov: 931; Prenosov: 147
.pdf Celotno besedilo (1,94 MB)

10.
PROBLEMATIKA IZVAJANJA JAVNEGA NAROČANJA V JAVNEM ZAVODU
Branka Pavlov, 2014, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi smo skozi aktualno zakonodajo predstavili zakonska določila na področju javnega naročanja in javnega naročanja živil. Osredotočili smo se na Uredbo o zelenem javnem naročanju (Priloga 2) in predstavili načelo kratkih verig (5. odstavek 14. člena ZJN-2). Na konkretnem primeru smo prikazali izvedbo postopka javnega naročanja živil po odprtem postopku na Višji strokovni šoli za gostinstvo in turizem Bled, izvedenem v letu 2012. V magistrski nalogi smo predstavili problematiko izvajanja javnega naročanja na področju živil. Z uspešno izvedeno raziskavo smo ugotovili, v kolikšni meri naročniki, ki prihajajo z različnih statističnih regij Slovenije, pri oblikovanju razpisnih dokumentacij upoštevajo določila zelenega javnega naročanja in priporočila Direktorata za javno naročanje Ministrstva za finance. Ta opredeljujejo možne načine naročanja živil in napotujejo naročnike k naročanju sezonskih živil ter k uresničevanju načel tvorjenja kratkih verig v prehranski verigi, s čimer se želi povečevati delež lokalne oskrbe. Predstavili smo ključne težave naročnikov, s katerimi se srečujejo pri oblikovanju razpisnih dokumentacij. V raziskovalnem delu smo si zastavili tri raziskovalna vprašanja, in sicer Ali naročniki pri oblikovanju razpisne dokumentacije za potrebe izvedbe javnega naročila živil upoštevajo Uredbo o zelenem javnem naročanju?; Ali obstajajo statistično značilne razlike v pokrivanju sezonskega blaga z lokalnimi pridelovalci med posameznimi regijami?; Ali uporaba 5. odstavka 14. člena ZJN-2 omogoča pokritje potreb po sezonskem blagu v celoti? Ugotovili smo, da naročniki pri oblikovanju svojih razpisnih dokumentacij za potrebe izvajanja postopkov živil upoštevajo določila Uredbe o zelenem javnem naročanju, da med posameznimi statističnimi regijami ni statistično značilnih razlik v pokrivanju sezonskega blaga lokalnih pridelovalcev in da uporaba 5. odstavka 14. člena ZJN-2 ne vpliva na pokrivanje potreb naročnikov po sezonskem blagu v celoti.
Ključne besede: - javno naročanje - postopki javnega naročanja - uredba o zelenem javnem naročanju - načelo kratkih verig - javni zavod
Objavljeno: 24.12.2014; Ogledov: 1090; Prenosov: 291
.pdf Celotno besedilo (2,93 MB)

Iskanje izvedeno v 0.26 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici