| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 96
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Mnenja vzgojiteljev o glasbenem razvoju predšolskih otrok : diplomsko delo
Ajda Dobnik, 2025, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je bil raziskati kakšno mnenje imajo vzgojitelji o glasbenem razvoju 5 do 6 let starih otrok ter v kolikšni meri se pri svojem delu poslužujejo glasbeno-didaktičnih iger in drugih usmerjenih glasbenih dejavnosti. V anketnem vprašalniku smo se osredotočili na glasbeno-didaktične igre za razvoj ritmičnega in melodičnega posluha, pri čemer nas je zanimalo, katere izmed teh izvajajo vzgojitelji najpogosteje in kako pogosto. Ugotavljali smo, koliko otrok je posameznim glasbeno-didaktičnim igram za razvoj ritmičnega in melodičnega posluha sposobnih slediti in jih ustrezno izvajati ter kako glasbeno nadarjeni otroci pri tem izstopajo od svojih vrstnikov. Rezultati raziskave so pokazali, da vzgojitelji največ pozornosti posvečajo petju pesmi in najmanj ustvarjanju v glasbi. Večina anketiranih vzgojiteljev izvaja usmerjene glasbene dejavnosti večkrat na teden, prav tako tudi glasbeno-didaktične igre za razvoj ritmičnega posluha, glasbeno-didaktične igre za razvoj melodičnega posluha pa največ vzgojiteljev izvaja enkrat mesečno. Pogostost vzgojiteljevega izvajanja glasbeno-didaktičnih iger se je v odnosu do otrokove sposobnosti izvajanja posameznih glasbenih dejavnosti, ki so pokazatelj njegove stopnje razvitosti ritmičnega in melodičnega posluha, pokazala kot statistično neznačilna.
Ključne besede: glasbeni razvoj, razvoj ritmičnega posluha, razvoj melodičnega posluha, glasbeno-didaktične igre, načrtovanje glasbene vzgoje v vrtcu
Objavljeno v DKUM: 03.06.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 2
.pdf Celotno besedilo (1,13 MB)

2.
Načrtovanje in izvajanje glasbenih dejavnosti v mestnih in podeželskih vrtcih : diplomsko delo
Špela Vrbančič, 2025, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi Načrtovanje in izvajanje glasbenih dejavnosti v mestnih in podeželskih vrtcih smo ugotavljali vpliv glasbe na otrokov razvoj in kakšno vlogo imajo pri tem vrtec in vzgojitelji. Zanimalo nas je, kako vzgojitelji v podeželskih in mestnih vrtcih načrtujejo in izvajajo glasbene dejavnosti. V teoretičnem delu naloge kot bivanjski prostor predstavimo mesto in podeželje ter razlike in podobnosti med njima. Nato opišemo vpliv glasbe na otrokov razvoj in sam potek glasbenega razvoja pri otroku. Predstavimo tudi kurikul za vrtce ter cilje in načela, ki jih vsebuje in po katerih se zgledujemo, ko načrtujemo glasbene dejavnosti. Tudi te so v nalogi opisane in opredeljene. Omenimo tudi modele načrtovanja glasbenih dejavnosti v vrtcu, ki jih vzgojitelji uporabljajo pri svojem delu. V empiričnem delu naloge smo oblikovali hipoteze in raziskovalna vprašanja, na katera smo odgovorili s pomočjo podatkov, pridobljenih z anketnim vprašalnikom, ki so ga izpolnili vzgojitelji iz mestnih in podeželskih vrtcev po vsej Sloveniji. Z raziskavo smo ugotovili, da so podeželski vrtci bolje opremljeni z instrumenti, pogosteje načrtujejo glasbene dejavnosti, več podeželskih vrtcev ima pevski zbor in pogosteje vključujejo glasbo v vsakdan otroka. V mestnih vrtcih je pogosteje prisoten stalni glasbeni kotiček in vzgojitelji se večkrat srečujejo s težavami pri načrtovanju glasbenih dejavnosti.
Ključne besede: vrtec, mesto, podeželje, glasbene dejavnosti, modeli načrtovanja
Objavljeno v DKUM: 22.05.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 11
.pdf Celotno besedilo (1,24 MB)

3.
Plesno ustvarjanje otrok na delo skladatelja Camilla Saint-Saënsa Živalski karneval : diplomsko delo
Maja Vinter, 2025, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Plesno ustvarjanje otrok na glasbeno delo skladatelja Camilla Saint-Saënsa Živalski karneval je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. Namen diplomske naloge je bil pripraviti plesne dejavnosti na glasbeno delo Živalski karneval in jih izvesti skupaj z otroki. Otrokom smo želeli prek plesnih dejavnosti približati glasbeno delo Živalski karneval, spremljati njihove odzive in spodbujati njihovo ustvarjalnost. V teoretičnem delu diplomske naloge smo opredelili, kaj je umetnost, in se podrobneje osredotočili na plesno in glasbeno umetnost. Predstavili smo, kako poteka načrtovanje plesne vzgoje v vrtcu, pomen vloge vzgojitelja pri načrtovanju aktivnosti in vpliv plesne vzgoje na različna področja otrokovega razvoja. Poudarili smo povezanost glasbe in plesa ter predstavili glasbeno delo Živalski karneval in skladatelja Camilla Saint-Saënsa. V praktičnem delu diplomske naloge smo na podlagi teoretičnih izhodišč pripravili osem dejavnosti, ki smo jih izvedli skupaj z otroki v vrtcu. Na podlagi sprotnega opazovanja in evalvacij smo ugotovili, da so otroci s pomočjo dejavnosti na nazoren način pridobivali nove informacije o živalih. Prek plesnih dejavnosti so se ustvarjalno izražali in usvajali gibalne motive, ki smo jih načrtovali. Otrokom smo približali glasbeno delo Živalski karneval, ki jih je pri plesnem ustvarjanju dodatno motiviralo.
Ključne besede: ples, gibanje, klasična instrumentalna glasba, predšolski otroci, plesne dejavnosti
Objavljeno v DKUM: 22.05.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (2,48 MB)

4.
Glasbene preference staršev in njihovih otrok : diplomsko delo
Damjana Kojzek, 2025, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga z naslovom Glasbene preference staršev in njihovih otrok je sestavljena iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo z uporabo strokovne literature predstavili vlogo glasbe v družinskem okolju in opisali različne glasbene zvrsti. Vključili smo poglavje, ki se nanaša na Kurikul za vrtce. Posebej smo se osredotočili na glasbene dejavnosti, ki smo jih podrobneje opisali. Eno poglavje smo namenili tudi glasbenim preferencam, kjer smo primerjali mnenja različnih avtorjev. V empiričnem delu smo najprej opredelili namen, podrobno opredelitev in metodologijo. Podatke smo pridobili s pomočjo anketnega vprašalnika za starše in testa za ugotavljanje interesa za različne zvrsti glasbe, ki smo ga izvedli z otroki in starši. Pridobljene podatke smo analizirali ter jih predstavili s pomočjo tabel. Poleg analize anketnega vprašalnika in testa za otroke smo se usmerili na razlike med spoloma pri otrocih, razlike med glasbenimi interesi staršev in otrok ter vpliv glasbenih preferenc staršev na preference otrok.
Ključne besede: glasbene preference, glasba, družinsko okolje, glasbene zvrsti
Objavljeno v DKUM: 21.05.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 9
.pdf Celotno besedilo (913,21 KB)

5.
Učinek neusmerjenih glasbenih dejavnosti na socialno-čustveni razvoj predšolskega otroka : diplomsko delo
Maja Motaln, 2024, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo želeli ugotoviti, kako vključenost v neusmerjene in deloma vodene glasbene kotičke vpliva na pogostost pojavljanja določenih socialnih in čustvenih vedenj pri otroku. Med izvajanjem glasbenih kotičkov smo s pomočjo vnaprej pripravljenega opazovalnega lista v skupini otrok, starih od 4 do 5 let, opazovali vedenja na socialnem in čustvenem področju. Po izvedbi dejavnosti smo z otroki izvedli intervju, pri katerem so lahko delili svoje vtise in občutke o igri v glasbenem kotičku. Rezultati so pokazali, da je bil glasbeni kotiček pri otrocih zelo priljubljen in so se ga radi udeleževali. Na podlagi odgovorov smo ugotovili, da so otroci izražali pozitivna čustva do drugih in do sebe. Prav gotovo lahko z igro v glasbenem kotičku spodbujamo razvoj socialnih in čustvenih veščin, saj otrok preizkuša svoje socialne spretnosti pri tem, ko mora upoštevati navodila, sodelovati z drugimi in se truditi za dobre odnose v skupini.
Ključne besede: glasbeni kotiček, glasbene dejavnosti, socialni razvoj, čustveni razvoj, predšolski otrok
Objavljeno v DKUM: 16.01.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 35
.pdf Celotno besedilo (1,15 MB)

6.
Načrtovanje ciljev glasbene vzgoje na učnih področjih
Barbara Sicherl-Kafol, Olga Denac, Jerneja Žnidaršič, Konstanca Zalar, 2015, samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji

Opis: Načrtovanje ciljev glasbene vzgoje na učnih področjih.
Ključne besede: učni cilji, učne priprave
Objavljeno v DKUM: 11.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 14
URL Povezava na celotno besedilo

7.
Analiza otroških pesmi revije Cicido in Ciciban med letoma 2011 in 2023
Maruša Kajzba, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo se osredotoča na analizo pesemskega gradiva oz. uglasbenih otroških pesmi, ki jih najdemo v revijah Cicido in Ciciban med letoma 2011 in 2023. V teoretičnem delu smo predstavili: otroški reviji Cicido in Ciciban, elemente analize pesemskega gradiva, načrtovanje glasbenih dejavnosti v vrtcu, Kurikulum za vrtce ter razvoj glasbenih sposobnosti otrok. V empiričnem delu smo zbrali objavljene pesmi iz revij Cicido in Ciciban od leta 2011 do leta 2023 in jih analizirali glede na ritmično-melodično strukturo, vsebino, obliko in značaj pesmi. Ugotovili smo, da so otroške pesmi in vsebine iz revije Cicido primerne za predšolsko obdobje, otroške pesmi in vsebine iz revije Ciciban pa so primerne za šolsko obdobje. Pridobljene analize in ugotovitve lahko odpirajo možnosti za kasnejše načrtovanje, izvajanje in vrednotenje pesemskega gradiva za predšolske otroke.
Ključne besede: revija Cicido, revija Ciciban, analiza otroških pesmi, načrtovanje glasbenih dejavnosti, razvoj glasbenih sposobnosti otrok
Objavljeno v DKUM: 23.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 79
.pdf Celotno besedilo (22,57 MB)

8.
Glasbene dejavnosti v družini predšolskega otroka : diplomsko delo
Anamarija Peček, 2023, diplomsko delo

Opis: Namen zaključnega dela z naslovom Glasbene dejavnosti v družini predšolskega otroka je bil raziskati prisotnost glasbe v družini predšolskega otroka. V teoretičnem delu smo preučili, kaj je to družina, kakšne vrste ter funkcije družine poznamo in kakšno vlogo ima otrok v družinskem okolju. Preučili smo tudi, kaj je glasba, kako vpliva na otroka in katere so glasbene dejavnosti v družinskem okolju. V empiričnem delu naloge, v katerem je sodelovalo 100 staršev otrok, ki so obiskovali vrtec, smo preverjali prisotnost glasbenih dejavnosti doma; ali na to vpliva okolje, v katerem starši in otroci živijo, ali glasbena izobrazba staršev. Rezultati so pokazali, da na prisotnost glasbe ne vpliva okolje, v katerem starši in otroci živijo, niti glasbena izobrazba staršev, saj je bilo največ anketiranih brez glasbene izobrazbe, razlika T-testa med bivanjem na vasi ali v mestu pa je bila v povprečju minimalna. Na podlagi empiričnih in teoretičnih izhodišč lahko sklepamo, da so glasbene dejavnosti v družinskem krogu pomemben dejavnik pri spodbujanju razvoja glasbenih sposobnosti predšolskih otrok.
Ključne besede: glasba, družina, predšolski otrok, glasbene dejavnosti, glasbeno didaktične igre
Objavljeno v DKUM: 02.04.2024; Ogledov: 259; Prenosov: 107
.pdf Celotno besedilo (1,98 MB)

9.
Opinion of the Slovenian preschool teachers about arts and cultural education in kindergarten
Barbara Sicherl-Kafol, Olga Denac, Jerneja Žnidaršič, 2015, objavljeni znanstveni prispevek na konferenci

Ključne besede: mnenja
Objavljeno v DKUM: 20.03.2024; Ogledov: 246; Prenosov: 6
URL Povezava na celotno besedilo

10.
Načrtovanje glasbeno-didaktičnih iger v pomurski regiji : diplomsko delo
Mojca Vitez, 2024, diplomsko delo

Opis: V teoretičnem delu diplomskega dela je predstavljena igra predšolskega otrok, njen razvoj in vrste igre. Podrobneje so predstavljene glasbene dejavnosti, načini glasbenega izvajanja, poslušanja glasbe ter ustvarjanja glasbe. Vključene so tudi glasbeno-didaktične igre, njihova delitev, elementi, cilji in pravila ter pomembnost vloge odraslega. Na osnovi vprašanj anketnega vprašalnika smo želeli izvedeti v kolikšni meri vzgojiteljice načrtujejo in izvajajo glasbene dejavnosti ter glasbeno-didaktične igre ter na katere cilje se v okviru le tega osredotočajo oz. dajejo večji poudarek. V anketni vprašalnik smo zajeli tudi mnenja strokovnih delavk, katerim dejavnostim in vrstam glasbeno-didaktičnih iger največ interesa posvečajo predšolski otroci. Rezultati pridobljenih odgovor so pokazali, da vzgojiteljice glasbene dejavnosti in glasbeno-didaktične igre izvajajo pogosteje, kakor smo pričakovali. Podrobna analiza podatkov je prikazana v empiričnem delu.
Ključne besede: glasbeno didaktične igre, pomurska regija, načrtovanje vzgojiteljic, predšolski otroci
Objavljeno v DKUM: 05.03.2024; Ogledov: 371; Prenosov: 113
.pdf Celotno besedilo (1,66 MB)

Iskanje izvedeno v 0.11 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici