| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 1 / 1
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
BRALNA PISMENOST IN ESEJ NA MATURI
Nuška Božičnik, 2012, diplomsko delo

Opis: Čas, v katerem živimo, od nas zahteva veliko znanja in spretnosti, da lahko delujemo v družbi. Način življenja se nenehno spreminja. Ena najpomembnejših zmožnosti, s katero se soočamo vsak dan, je pismenost. Brez nje človek ne more delovati, napredovati in se sporazumevati. Dobro razvita pismenost je zelo pomembna za razvoj posameznika in družbe. Nekdaj je veljal za pismeno osebo vsak, ki je znal brati in pisati, kasneje tisti, ki je poleg branja in pisanja obvladal tudi pravopis in formalno zgradbo spisja. V današnjem času pa pismenost pomeni še prepoznavanje vrste strategij razumevanja in tvorjenja besedil v raznih okoliščinah in z raznimi sredstvi, poznavanje razpoložljivih izraznih sredstev različnih jezikovnih in nejezikovnih sistemov sporočanja, razumevanje pomena vsakokratnega konteksta posamezne jezikovne rabe in dejavnosti, zmožnost pridobivanja informacij iz raznih virov in njihove kritične uporabe. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem bomo opredelili pojme, kot so pismenost, vrste pismenosti s poudarkom na bralni pismenosti, ki je potrebna tako za človekov osebni razvoj, kot tudi za delovanje v družbi. Opredelili bomo pojem branja, ki je glavni cilj književnega pouka, definirali vrste šolskega branja, pogledali stopnje razvoja branja. Nadalje bomo opredelili cilje sodobnega bralnega pouka, med katerimi je najpomembnejša dobro razvita bralna pismenost. Pri načrtovanju pouka nam je v pomoč tudi Bloomova taksonomija znanja, ki opredeljuje različne vrste znanja. S pomočjo le-te bomo analizirali esejska navodila mature 2011. Ob tem bomo pogledali zgodovino mature, opredelili sam pojem mature in njene cilje. Osredotočili se bomo predvsem na maturo iz slovenščine, ki je sestavljena iz pisnega in ustnega dela. Predmet raziskovanja bo predvsem prvi del pisnega dela, esej: kaj esej sploh je, obravnava maturitetnih besedil, priprava na pisanje, kritično razmišljanje. Esej mora odražati dijakovo mišljenje, ustvarjalnost, poznavanje besedila, jezika. Zanimal nas bo tudi problem navodil za esej, kako morajo biti zasnovana. V empiričnem delu bomo, s pomočjo ankete med dijaki Gimnazije B., raziskali bralne navade dijakov, kako se pripravljajo na pisanje eseja, kaj storijo, ko naletijo na težavo pri branju, kako bi sami napisali navodila za esej, kaj bi/česa ne bi spremenili pri navodilih. Ugotovili bomo, da dijaki pred pisanjem eseja preberejo besedilo v celoti, da raziskujejo, se pri interpretaciji neradi vključujejo v pogovor, da je leposlovje pomembno za pismenost posameznika, da so jim bolj všeč kratka in jasna navodila za esej.
Ključne besede: Pismenost, bralna pismenost, branje, cilji branja, matura, slovenščina, maturitetni esej, navodila
Objavljeno: 03.07.2012; Ogledov: 2487; Prenosov: 234
.pdf Celotno besedilo (2,19 MB)

Iskanje izvedeno v 0.02 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici