SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 3 / 3
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
PRIMERJAVA DROBNOPRODAJNIH CEN ŽIVIL IN PIJAČ V SLOVENIJI IN NA MADŽARSKEM
Nuša Novak, 2010, final seminar paper

Abstract: Madžarska in Slovenija sta leta 2004 postali članici Evropske unije. S tem sta državi, ki sta izrazito izvozno naravnani, dodatno okrepili svoj položaj na mednarodnem trgu. Slovenija je le tri leta kasneje prevzela evro, Madžarska pa zaradi neizpolnjevanja konvergenčnih makroekonomskih kriterijev še do danes ni prevzela evra. Če primerjamo obe državi po makroekonomskih kazalcih, lahko vidimo, da je Slovenija pred Madžarsko. BDP na prebivalca je leta 2009 v Sloveniji dosegel 86 % povprečja EU-27, na Madžarskem pa 63 % povprečja EU-27. V diplomskem seminarju smo primerjali cene 162 živil in pijač, razdeljenih v 14 skupin. Na podlagi izračunov smo prišli do naslednjih zaključkov: • Raven censke paritete živil in pijač znaša 129, kar pomeni, da so cene živil in pijače v Sloveniji v povprečju za 29 % višje kot na Madžarskem. • Med preučevanimi skupinami živil in pijač je relativno najdražje sveže meso, ki je v Sloveniji za 54 % dražje, sledijo mu kokošja jajca (za 52 %) in izdelki iz žit (za 45 %). • Absolutno najcenejša skupina je v Sloveniji sveže sadje, ki je cenejše za 3 % v primerjavi z Madžarsko. To pa je tudi edina skupina, ki je bila v Sloveniji cenejša kot na Madžarskem.
Keywords: gospodarska razvitost, inflacija, raven cen, censka pariteta, censka dispariteta
Published: 27.01.2011; Views: 4030; Downloads: 246
.pdf Full text (1,20 MB)

2.
Alternativni vzgojni koncept po principih vzgoje za življenje
Nuša Novak, 2018, master's thesis

Abstract: Alternativni vzgojni koncepti imajo svoje začetke v reformski pedagogiki v Združenih državah Amerike, poznani kot progresivna pedagogika. Reformska pedagogika se naslanja na psihologijo in vzgojo pojmuje kot proces otrokovega naravnega razvoja. Osrednje mesto pripada otroku, h kateremu je učitelj zavezan. Reformskopedagoško gibanje se je pojavilo zaradi nezadovoljstva z obstoječim šolskim sistemom in željo po spremembi, humanizaciji šole. Posledično so se v preteklosti razvili številni vzgojni modeli in koncepti, med katerim je tudi koncept vzgoje za življenje, katerega filozofija prvotno izhaja iz Indije, dokončno pa ga je razvil Američan Donald Walters. Izdal je tudi istoimensko knjigo Vzgoja za življenje, v kateri so združena vsa načela in predlogi za spremembe v šolskem sistemu in poučevanju po principih vzgoje za življenje. V ZDA trenutno deluje pet osnovnih šol po tem konceptu, ena v Italiji ter pri nas v Ljubljani Osnovna šola Lila. V magistrskem delu smo analizirali program OŠ Lila in ga primerjali z obstoječima osnovnima šolama waldorfsko in montessori, ki poleg OŠ Lila v Sloveniji izvajata program po posebnih pedagoških načelih. Ugotovili smo, da imajo šole več skupnih značilnosti, ki izvorno izhajajo iz reformske pedagogike, in so si skladne v določenih elementih, kar pripisujemo vplivu šolske zakonodaje. Program OŠ Lila smo primerjali tudi s programom javne osnovne šole. Razlike so vidne predvsem v določenih didaktičnih posebnostih, predmetniku in socialnem vidiku šole. Na podlagi izobraževanja učiteljev smo spoznali, da je za poučevanje v alternativnih šolah ključno predvsem dodatno izobraževanje in usposabljanje v skladu z načeli, filozofijo in načinom dela, ki ga morajo učitelji sprejeti in usvojiti. Pri tem ima pomembno vlogo učiteljeva osebnost. V magistrskem delu smo se osredotočili še na možnosti vključevanja alternativnih konceptov v obstoječ šolski sistem. Dognali smo, da so javne šole v preteklosti uveljavile določene elemente alternativnih vzgojnih konceptov in šol, ki so pripomogli k izboljšanju šolanja in so v šolah prisotni še danes. Ne vidimo pa možnosti, da bi alternativni koncept postal nov način ali vzorec delovanja javne šole.
Keywords: alternativni vzgojni koncept, reformska pedagogika, progresivna pedagogika, vzgoja za življenje.
Published: 23.08.2018; Views: 182; Downloads: 55
.pdf Full text (721,33 KB)

3.
Uporaba strokovne terminologije v tujem jeziku ob izdelavi zaključnega dela pri nejezikovnih študijskih programih
Nuša Novak, 2018, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu z naslovom Uporaba strokovne terminologije v tujem jeziku ob izdelavi zaključnega dela pri nejezikovnih študijskih programih smo raziskovali ali in v kolikšni meri študentje fakultet Univerze v Mariboru uporabljajo tujo strokovno in znanstveno literaturo in terminologijo pri izdelavi zaključnega dela na posamezni stopnji študija. V teoretičnem delu smo se najprej dotaknili termina jezik, ki smo ga v nadaljevanju razdelili na materni in tuji jezik ter jezik stroke, ki je bil osnova našega raziskovanja. Pozornost smo posvetili tudi učenju tujega jezika, njegovemu pomenu in njegovi vlogi v globaliziranem svetu. Osrčje teoretičnega dela smo posvetili jeziku stroke. Opredelili smo pojem strokovni jezik in navedli razloge za učenje le-tega. Predstavili smo tudi predloge oz. smernice za poučevanje tujega jezika stroke in vlogo učitelja v njem, hkrati pa smo navedli tudi razloge za učenje tujega jezika stroke. V raziskavo smo vključili štiri fakultete Univerze v Mariboru, zato smo podrobno preučili njihove predmetnike in učne načrte ter predstavili in primerjali predmete, katerih vsebina vključuje pridobivanje znanja tujega jezika. V empiričnem delu magistrske naloge so nas zanimala tudi stališča študentov Univerze v Mariboru o uporabi domače in tuje strokovne in znanstvene literature med študijem in pri izdelavi zaključnega dela. Rezultati so pokazali, da študentje vseh fakultet, vključenih v raziskavo, tekom študija uporabljajo več domače kot tuje tiskane in spletne literature, pri izdelavi zaključnega dela pa se poslužujejo vseh vrst literature, tako domače kot tuje tiskane in spletne literature.
Keywords: Jezik stroke, tuj jezik, terminologija, strokovna in znanstvena literatura, zaključno delo.
Published: 06.02.2019; Views: 124; Downloads: 0
.pdf Full text (612,46 KB)
This document has many files! More...

Search done in 0.05 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica