| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Makroekonomska analiza vpliva COVID-19 v evroobmočju
Nino Planinšek, 2022, magistrsko delo

Opis: Pandemija COVID-19 je spremenila naša življenja, kakršna smo poznali. Med največjimi negativnimi spremembami je vpliv na gospodarstvo evroobmočja, ki je utrpelo največjo škodo po finančni krizi leta 2008. Vse se je začelo v Evropi konec januarja in v začetku februarja 2020, takrat smo zabeležili prve primere okužb z virusom. Tako so bili že meseca marca sprejeti prepotrebni ukrepi za preprečevanje širjenja in posledično socialno distanciranje. Ne glede na to, da je sprva kazalo, da se bo vse skupaj kmalu zaključilo, je sedaj mesec maj 2022, mi pa se še vedno soočamo z določenimi omejitvami in s strahom pred izbruhom novega vala, ki bi dodatno spremenil naša življenja in poslabšal gospodarske obete. Posledice v evroobmočju so vidne zlasti v zniževanju bruto domačega proizvoda, bruto investicij v osnovna sredstva, padcu uvoza, izvoza, državne in zasebne potrošnje. Ne pozabimo na inflacijo, čeprav se morda zdi, da so nižje vrednosti pozitivne za posameznike, temu žal ni tako, ker se posledično zmanjšuje gospodarska rast in povečuje brezposelnost. Pandemija je obsežno vplivala na trg dela in doprinesla predvsem številne prekvalifikacije na delovnih mestih, vpeljalo se je delo na daljavo, vse skupaj pa je imelo posledično vpliv na uporabo naprednih tehnologij. Posledice so sicer omejili programi in sheme za ohranjanje delovnih mest ter rešitve, ki temeljijo na področju ekonomske politike, katere glavni cilj je zagotoviti trajno gospodarsko rast, ki posledično omogoča izboljšanje in spremembo življenjskega standarda na višjo raven. Tako je bil sprejet sveženj fiskalnih spodbud, katerega cilj je bil, s povečanjem javne porabe in znižanjem davkov, podpreti agregatno povpraševanje. Pri tem je bil glavni namen doseči makroekonomske cilje, v tem primeru omejiti škodo in izboljšati stanje gospodarstva kot celote. Na področju monetarne politike je prišlo do nakupa državnih obveznic za zagotavljanje likvidnosti, prilagoditve deviznih tečajev in sprememb količine denarja v rezervah. Poleg vsega naštetega sta bila sprejeta tudi novi instrument za oživitev gospodarstva NextGenerationEU in okrepljeni dolgoročni proračun EU za obdobje 20212027. Cilj teh programov je pomagati državam članicam pri okrevanju, izboljšanju uspešnosti z uskladitvijo javnih in zasebnih naložb s širšimi cilji EU, zlasti z njeno zeleno in digitalno strategijo. V Evropi se je 27. decembra 2020 začelo cepljenje proti COVID-19, ki se pospešeno izvaja. Prav tako se je Evropska unija dogovorila o izdaji enotnega EU Digitalnega COVID potrdila. Vse navedeno je zelo spodbudno za našo prihodnost, ki je še vedno odvisna od razvoja pandemije COVID-19, precepljenosti posameznikov in stopnje upoštevanja ukrepov.
Ključne besede: Makroekonomija, denarna politika, bruto domači proizvod, inflacija, brezposelnost, fiskalna politika.
Objavljeno v DKUM: 23.06.2022; Ogledov: 865; Prenosov: 265
.pdf Celotno besedilo (1,13 MB)

2.
Načini oglaševanja in vpliv na potrošnika
Nino Planinšek, 2019, diplomsko delo

Opis: V današnjem času postajajo potrošniki vse zahtevnejši glede želja, potreb in interesov. Posledično postaja tudi oglaševanje pomemben del našega vsakdanjega življenja. Oglaševanje prikazuje predstavljanje ter promoviranje izdelkov in storitev podjetja z namenom povečevanja prodaje ter informiranja strank o izdelkih. Namen diplomskega projekta je predstaviti, kakšne vrste oglaševanja danes v največji meri uporabljajo podjetja ter kakšen vpliv ima to na potrošnike. V prvem delu bomo podrobneje opredelili pojem oglaševanja, sledila bo predstavitev medijev, prek katerih poteka poslovno komuniciranje, dodali bomo tudi prednosti in slabosti, s katerimi se srečujemo pri odločitvah o ustrezni izbiri medija. V drugem delu se bomo osredotočili na cilje oglaševanja in jih podrobneje definirali ter opisali. V tretjem delu bo beseda tekla o značilnostih potrošnikov, katerih raziskovanje in uvrščanje predstavlja pomemben delež pri uspešnem oglaševanju. Vplive oglaševanja na potrošnike bomo predstavili z anketo, na katero je odgovorilo sto udeležencev, ki so bili ključni za našo raziskavo. Anketa je bila sestavljena iz devetih vprašanj, ki so bila skrbno zastavljena in so nam omogočila uspešno raziskavo. Namen tega diplomskega projekta je predstaviti kakšnih vrst oglaševanja se danes v največji meri poslužujejo podjetja ter kakšen vpliv ima to na potrošnike. V prvem delu bomo podrobneje opredelili pojem oglaševanja, sledila bo predstavitev samih medijev preko katerih poteka poslovno komuniciranje, dodali bomo prednosti in slabosti s katerimi se srečujemo pri odločitvah o ustrezni izbiri medija. V drugem delu se bomo osredotočili na cilje oglaševanja in jih podrobneje definirali ter opisali. V tretjem delu bo beseda tekla o značilnostih potrošnikov, katerih raziskovanje in uvrščanje predstavlja pomemben delež pri uspešnem oglaševanju. Vplive oglaševanja na potrošnike bomo predstavili z anketo na katero je odgovorilo 100 udeležencev, le-ti so bili ključni za našo raziskavo. Anketa je bila sestavljena iz devetih vprašanj, ki so bila skrbno zastavljena in nam omogočila uspešno raziskavo.
Ključne besede: Oglaševanje, oglas, vpliv, vedenje potrošnikov, mediji.
Objavljeno v DKUM: 17.09.2019; Ogledov: 1331; Prenosov: 290
.pdf Celotno besedilo (1,59 MB)

Iskanje izvedeno v 0.07 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici