| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Primerjava nakupnega vedenja v spletni trgovini About you in Zalando
Nina Lesjak, 2024, magistrsko delo

Opis: V zadnjem času opažamo izjemen porast prehoda iz fizičnega v digitalni svet prodaje. V prvih letih tega stoletja so se pojavile številne spletne trgovine, med njimi tudi vsem dobro poznana eBay in Amazon, ki sta dobesedno obnorela svet in postala pomembna pionirja na področju e-trgovine. S hitrim napredkom tehnologije in internetne povezanosti pa so se začele spreminjati tudi potrošniške nakupne navade. Potrošniki so začeli vedno manj zahajati v fizične trgovine in pogosteje uporabljali spletne trgovine, saj so jim le-te omogočale večji prihranek časa in tudi višjo stopnjo udobja, saj so lahko nakup opravili kar iz naslonjača. Spletno nakupovanje ima veliko prednosti za uporabnika; med njimi so 24-urna dostopnost, enostavno primerjanje cen, velik izbor izdelkov/storitev, veliko ponudnikov na enem mestu, personalizirane ponudbe itd. Pametni telefoni veljajo danes za nepogrešljiv pripomoček pri opravljanju spletnih nakupov, saj omogočijo potrošniku, da lahko kjerkoli in kadarkoli dostopa do izdelkov in opravi nakup. Veliko prednost vidimo tudi v brezgotovinskem plačilu, saj povečuje hitrost nakupovanja in zmanjšuje potrebo po uporabi fizičnega denarja. Veliko težavo pri spletnem nakupovanju opažamo predvsem pri varovanju osebnih podatkov, saj se z uporabo tovrstnih nakupovalnih aplikacij povečuje tudi količina osebnih podatkov, zato je tveganje za zlorabo le-teh vedno večje. Prav tako so v porastu lažna spletna mesta, kraje identitete, goljufive transakcije itd. Magistrsko delo se bo osredotočalo na primerjavo nakupnega vedenja v spletni trgovini About You in Zalando. Ugotoviti želimo, kateri so ključni dejavniki, ki vplivajo na vedenje potrošnikov v navedenih spletnih trgovinah in identificirati ključne razlike med njima. Cilj magistrskega dela je preučiti vidike spletnega nakupovanja, kot so uporabniška izkušnja, vloga družbenih omrežij in vplivnežev, ključni dejavniki uspešnosti (KPI), pomen segmentacije potrošnikov itd. S pomočjo pregleda literature in z izvedbo empirične raziskave želimo prispevati k širšemu razumevanju spletnega nakupovanja in marketinških strategij v digitalnem okolju.
Ključne besede: spletna trgovina, About You, Zalando, potrošnik, nakupno vedenje
Objavljeno v DKUM: 19.03.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 36
.pdf Celotno besedilo (5,92 MB)

2.
Analiza stresa študentov dodiplomskega študija med izpitnim obdobjem
Nina Lesjak, 2022, diplomsko delo

Opis: Stres lahko opredelimo kot nekakšno kugo sodobnega časa, ki je vedno bolj razširjena tudi med študenti. Gre za težavo, s katero se študentje spopadajo na dnevni ravni, saj si velikokrat postavijo prevelike cilje ali pa čutijo prevelik pritisk s strani družbe. Študijske obveznosti, kot so kolokviji, seminarske naloge, izpiti, vzbudijo v človeku občutek tesnobe, panike in šibkosti. Pomembno je, da si ljudje ne zatiskajo oči pred resnico, ampak da se s težavo soočijo, kar pomeni, da je zgodnje odkrivanje simptomov bistvenega pomena za uspešno obvladovanje stresa. Če je stres prisoten dlje časa in je njegovo obvladovanje v veliki meri neuspešno, lahko to privede do resnih škodljivih posledic za človeško telo. Posledice se najpogosteje kažejo v obliki depresije, izgorelosti, izčrpanosti, lahko tudi kot duševna motnja ali psihosomatska bolezen. Diplomsko delo se v veliki meri osredotoča na stopnjo stresa, ki jo zaznajo študentje v času izpitnega obdobja, odkrivanje glavnih stresorjev ter načine in tehnike obvladovanja le-tega. Cilj diplomske naloge je ozavestiti študente o resnosti posledic stresa na njihovo duševno zdravje in o pomembnosti uporabe tehnik sproščanja, s pomočjo katerih lahko odkrijejo drugo oz. pozitivno stran stresa in ga obrnejo sebi v prid. Problematika stresa pri študentih v času izpitnega obdobja je predstavljena v teoretičnem delu, ki omogoča poglobljen pogled v to, kako sploh nastane stres, kaj ga povzroča ter kako vpliva na uspešnost študenta. V empiričnem delu so bili s pomočjo ankete pridobljeni podatki o stopnji stresa, glavnih stresorjih, posledicah stresa ter načinih obvladovanja med študenti dodiplomskega študija v času izpitnega obdobja. Iz analize ankete je razvidno, da več kot 73 % vprašanih študentov čuti v času izpitnega obdobja zelo močan stres. Glavni povzročitelj za nastanek stresa je dejavnik dva izpita na en dan; sledita mu prevelika količina snovi in pomanjkanje prostega časa. Stres na študente vpliva, tako da se počutijo dostikrat izčrpane, pri učenju so nezbrani in posledično manj učinkoviti; primanjkuje jim motivacije za opravljanje študijskih obveznostih; poleg navedenega slabše nadzirajo svoja čustva in imajo pogoste izbruhe jeze. Analiza ankete je pokazala, da študentje premagujejo stres z različnimi tehnikami sproščanja. Najpogosteje izbrane tehnike so bile naslednje: druženje s prijatelji/družino, poslušanje glasbe, druženje z živalmi, izvajanje raznih športnih aktivnosti in uporaba metode vizualizacije. Študentje redkeje uporabljajo tehnike, kot so prekomerno hranjenje, igranje iger na srečo, pitje alkoholih pijač in uživanje tobačnih izdelkov.
Ključne besede: študent, dodiplomski študij, stres, izpitno obdobje.
Objavljeno v DKUM: 03.11.2022; Ogledov: 1070; Prenosov: 351
.pdf Celotno besedilo (2,69 MB)

Iskanje izvedeno v 0.05 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici