| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 1103
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
SODOBNI PROCESNI PRISTOPI K PREGONU BAGATELNE KRIMINALITETE
Nina Slapar, 2009, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga obravnava aktualno problematiko pregona bagatelne kriminalitete, ki je danes najpogostejša oblika kriminalitete. Sodobni problemi kazenskega pregona se kažejo zlasti v številčnosti kaznivih dejanj, ki so manj nevarna za družbo, a zato (glede na nezahtevnost) toliko bolj zamudna za reševanje. Da bi situacijo spremenili, so bili tudi v slovenski kazenskopravni sistem uvedeni selekcijski mehanizmi, ki so bodisi materialnopravni bodisi procesnopravni. Prvi del naloge predstavlja teoretično podlago raziskovane tematike, ugotavlja dejansko stanje ter nakaže možnosti za soočanje z drobnim kriminalom. Izpostavljeno je prepletanje dveh nasprotujočih si načel v našem kazenskopravnem sistemu, legalitetnega in oportunitetnega. V drugem delu pa je bolj konkretno orisan postopek, ki sledi kazenski ovadbi in s tem vse možne variante reševanja bagatelne zadeve glede na specifičnost posameznega primera. Natančneje je predstavljen materialnopravni vidik obravnavanja manj nevarne kriminalitete, predvsem pa je zajet ves kompleks instrumentov in mehanizmov, s katerimi opravljajo državni tožilci selekcijo kazenskih zadev in tako ali drugače »odvračajo« kazenski pregon (poudarek je na odloženem pregonu in poravnavi) ter s tem na poseben način sankcionirajo bagatelna kazniva dejanja. Seveda je pri vsem tem dosledno upoštevana nedavno spremenjena slovenska zakonodaja. Preko strokovnih kritik se v drugem delu naloge ugotavlja tudi nekatere pomanjkljivosti in slabosti sodobnih pristopov k pregonu drobne kriminalitete. Podana je statistika Vrhovnega državnega tožilstva in izpostavljeno je vprašanje človekovih pravic. Vse to pa le zato, da bi se na koncu pokazala jasna in objektivna slika o enem najbolj obsežnih problemov v današnjem kazenskem pravu — bagatelni kriminaliteti.
Ključne besede: bagatelna kriminaliteta, kazensko procesno pravo, kazenski pregon, sodobni pristopi, izbirni mehanizmi
Objavljeno v DKUM: 21.05.2025; Ogledov: 3; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (368,99 KB)

2.
3.
Kakovost življenja bolnikov po možganski kapi
Nina Ožinger, 2025, diplomsko delo

Opis: Možganska kap bistveno spremeni življenje posameznika in vpliva na kakovost življenja. Bolnik po možganski kapi ima tako telesne, psihološke kot tudi socialne in ekonomske posledice. Namen diplomskega dela je pregledati in sintetizirati raziskave o kakovosti življenja bolnikov po možgansko kapi s ciljem predstavitve dejavnikov, ki so imeli vpliv na boljšo kakovost življenja teh bolnikov.
Ključne besede: Možganska kap, bolnik, kakovost življenja
Objavljeno v DKUM: 12.05.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 34
.pdf Celotno besedilo (837,87 KB)

4.
Vpliv mežiškega narečja na poimenovanje sličic pri predšolskih otrocih, starih 5 in 6 let : diplomsko delo
Nina Jehart, 2025, diplomsko delo

Opis: Zaključno delo "Vpliv mežiškega narečja na poimenovanje sličic pri predšolskih otrocih, starih 5 in 6 let" vsebuje teoretični in empirični del. Teoretični del naloge predstavlja govorni razvoj otrok, dejavnike, ki vplivajo nanj, ter spodbujanje govora v vrtcu. Obravnavane so tudi jezikovne teme, kot so jezik, slovenski jezik, socialne zvrsti jezika, raba knjižnega in neknjižnega jezika v vrtcu ter narečja v Sloveniji, posebej koroško in mežiško narečje. V empiričnem delu je predstavljena raziskava, v kateri nas je zanimalo, ali bodo otroci iz Mežiške doline prepoznali predmete na sličicah, ali jih bodo poimenovali z narečnimi ali s knjižnimi izrazi, ali bodo razumeli in prepoznali vsakdanje predmete, ko so poimenovani s knjižnimi izrazi, ali bodo ob ponovnem poimenovanju predmetov na sličicah uporabili knjižno ali narečno besedo ter ali obstajajo morebitne jezikovne razlike v mežiškem narečju med otroki glede na kraj bivanja. Rezultati raziskave so pokazali, da so otroci v večini prepoznali predmete na sličicah, da so jih pogosteje poimenovali z narečnimi izrazi in da je večina prepoznala predmete, ko so bili knjižno poimenovani. Ko so ponovno sami poimenovali predmete, pa so pogosteje uporabili narečna poimenovanja. Poleg tega so se pokazale tudi jezikovne razlike v mežiškem narečju med otroki glede na kraj bivanja.
Ključne besede: otrok, razvoj govora, jezik, narečje in mežiško narečje
Objavljeno v DKUM: 25.04.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 10
.pdf Celotno besedilo (3,14 MB)

5.
Primeri učnih poti po občini Velika Polana kot oblika izkustvenega učenja izven učilnice pri poučevanju v prvem triletju osnovne šole : magistrsko delo
Nina Kotnjek, 2025, magistrsko delo

Opis: Pouk izven učilnice učencem omogoča, da znanje pridobijo skozi konkretno izkušnjo, kar vodi do boljšega razumevanja snovi ter hkrati tudi trajnejšega znanja. Poznamo veliko različnih oblik pouka na prostem, med katerega spada tudi učna pot. Magistrska naloga z naslovom Primeri učnih poti po občini Velika Polana kot oblika izkustvenega učenja izven učilnice pri poučevanju v prvem triletju osnovne šole je sestavljena iz teoretičnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu se osredotočimo na opredelitev izkustvenega učenja, pouka na prostem, učne poti ter predstavitev same občine Velika Polana in njenih znamenitosti. V praktičnem delu pa predstavimo načrt poteka učnih poti za 1., 2. in 3. razred osnovne šole. Nato sledijo podrobne učne priprave za posamezni razred, v katere so vključeni splošni in operativni cilji, ki se realizirajo pri izvedenih dejavnostih učne poti. Dejavnosti in aktivnosti so načrtovane tako, da se osredotočajo na čim večjo aktivnost učencev, zraven tega pa učenci razvijajo še sodelovanje v skupini, komunikacijo, natančno opazovanje ter poslušanje. Primeri učnih poti so zapisani za vsak razred posebej, prav tako pa je težavnost proge primerna starosti učencev.
Ključne besede: izkustveno učenje, pouk izven učilnice, učna pot, občina Velika Polana
Objavljeno v DKUM: 18.04.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 32
.pdf Celotno besedilo (13,73 MB)

6.
Uporaba angleškega jezika na slovenski televiziji in radiu : diplomsko delo
Nina Šentjurc, 2025, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi smo raziskovali koliko angleškega jezika, natančneje angleških izrazov, smo Slovenci prinesli v tradicionalne medije in s kakšnim namenom. Radio in televizija sta namreč tradicionalna medija in ena izmed prvih, ki smo ju začeli uporabljati tudi Slovenci. Že beseda tradicionalen – tradicija pomeni, da nekaj izvira iz korenin določenega naroda in prenaša njihove navade ter kulturo iz generacije v generacijo. Na slovenski televiziji in radiu lahko vedno pogosteje slišimo vse več angleških izrazov, kar ni slabo za mlade, ki jih poznajo bolje kot starejši prebivalci Slovenije. V analizi smo povprašali širšo javnost, kako pogosto slišijo angleške izraze v tradicionalnih medijih, in ali se jim zdi to koristno oziroma moteče. Medtem smo povprašali tudi nekaj medijskih hiš, če pri svojih pogovornih in podobnih oddajah uporabljajo angleške izraze, kateri so najpogostejši in zakaj je to postalo trend.
Ključne besede: radio, televizija, angleški jezik, angleški izrazi, pogovorne oddaje, globalizacija
Objavljeno v DKUM: 27.03.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 25
.pdf Celotno besedilo (1,18 MB)

7.
Vpliv občin pri upravljanju naravnih vrednot Pohorja : magistrsko delo
Nina Andrejč, 2025, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu je bil naš namen odkriti vlogo občin soustanoviteljic (Zreče, Mislinja, Vitanje, Lovrenc na Pohorju, Ruše in Slovenska Bistrica) in razvojnih institucij (RIC-Slovenska Bistrica, RRA Koroška, RRA Podravje-Maribor, ZRSVN) pri vzpodbujanju trajnostnega razvoja regijskega parka Pohorje, ki priložnostno povezuje družbene člene v lokalnem okolju. S pomočjo kvalitativne raziskave smo analizirali in kritično ovrednotili medobčinsko sodelovanje in sodelovanje razvojnih institucij. Zbiranje informacij je potekalo od 13. 4. do 9. 9. 2024. Z izvedbo devetih intervjujev smo dosegli zasičenost podatkov. Informacije, ki smo jih pridobili s pomočjo odgovorov intervjuvanih so bile zadostne, da smo pridobili globji pogled na problematiko teme in zasnovali rezultate. Kljub temu, da je regijski park Pohorje v fazi ustanavljanja in je njihovo sodelovanje še v neformalni obliki, se vsi deležniki zavedajo, da je regijski park Pohorje nujno potreben za ohranjanje narave, kulturne krajine in pohorske identitete. Ključne naloge medobčinskega sodelovanja so vzpostavitve omejitev v regijskem parku Pohorje, sprememba zakonodaje in uvedba višjih kazni, vzpostavitev akcijskega načrta in mednarodno projektno sodelovanje. Kljub dolgoletnemu aktivnemu medobčinskemu sodelovanju se ponekod še pojavljajo težave zaradi nepripravljenosti, neodzivnosti in nesodelovanja turističnih ponudnikov, stihijske rabe prostora in zanemarjenje naravnih vrednot, kljub medijskemu opozarjanju in opozorilnim tablam v naravi. V skrbi za naravno okolje smo podali tri predloge, ki bi morali biti v razvojnem načrtu regijskega parka Pohorje, in ti so vzpostavitev regijskega centra, oblikovanje marketinške znamke in vzpostavitev spletne strani regijskega parka Pohorje.
Ključne besede: Regijski park Pohorje, vloga občin in razvojnih institucij, trajnostni razvoj turizma, medobčinsko sodelovanje, naravne vrednote.
Objavljeno v DKUM: 26.03.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 19
.pdf Celotno besedilo (3,66 MB)

8.
Domestic cat - the unspoken threat to wildlife in the sub-urban location of Maribor
Larisa Bedrač, Nina Šajna, 2024, izvirni znanstveni članek

Opis: The monitoring of domestic cats' prey brought home was conducted between the 13th of March and the 1st of May 2023 in two residential areas near Maribor, Slovenia. This study aimed to provide information about the amount, diversity, and frequency of prey that the cats captured to identify the predatory impact of domestic cats in peri-urban areas. We present the results of the prey return, whether the prey was brought alive or not, and whether it was eaten or not. We further provide information about the predation frequency of domestic cats concerning circadian activity according to weather conditions and air temperature. The frequencies of various taxonomic groups of prey captured were described in relation to land use in a location and species' biology. Our results include a total of 50 records of 12 species (3 species of birds and 9 of mammals). Domestic cats were more active during the mornings and on days without rain, and the frequency of bringing home prey increased with higher temperatures.
Ključne besede: cat predation, wildlife, indoor-outdoor cat, survey
Objavljeno v DKUM: 25.03.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 2
.pdf Celotno besedilo (416,83 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

9.
Pospeševanje prodaje v živilskih trgovskih centrih po Sloveniji
Nina Urankar, 2025, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo opisuje metodo pospeševanja prodaje. V njem je predstavljen pomemben stik med potrošnikom in svetovalcem, ki pripomore k višji prodaji izdelkov. Diplomsko delo obsega teoretični in empirični del. V teoretičnem delu so predstavljeni pojmi, ki so neposredno vezani na pospeševanje prodaje, promocijo in svetovalca. V nadaljevanju pa je predstavljena empirična raziskava. Na podlagi analize anketnega vprašalnika so podani predlogi za izboljšanje, ki lahko pripomorejo k povečanju prodaje. Ugotovili smo, da potrošniki kupujejo poznane izdelke, ker so jim všeč, prav tako smo ugotovili, da ima več kot četrtina potrošnikov željo po večji možnosti osebnega svetovanja, ter da je potrošnikom najbolj všeč svetovalec, ki je strokovno usposobljen in dobro pozna izdelke, ki jih predstavlja. Ugotovili smo tudi, da je vljudnost, všečnost in prepričljivost svetovalca povezana z nakupom, da je potrošnikom pomembno pridobiti informacijo o bistvenih konkurenčnih prednosti od svetovalca in da se moški pogosteje odločijo za svetovanje glede novega izdelka kot ženske.
Ključne besede: pospeševanje prodaje, svetovalec, potrošnik, izdelek, povečanje prodaje
Objavljeno v DKUM: 24.03.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 20
.pdf Celotno besedilo (1,13 MB)

10.
Vključevanje načela trajnosti pri pouku tehnike in tehnologije ter možnost medpredmetnega povezovanja z geografijo na področju trajnosti : magistrsko delo
Nina Globovnik, 2025, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu se uvodoma posvečamo teoretičnim izhodiščem načela trajnosti in trajnostnega razvoja ter sodobnim smernicam vzgoje in izobraževanja za trajnostni razvoj (VITR). V ospredje postavljamo oblikovanje učenčevih spretnosti, veščin in uporabnega znanja, kar z drugo besedo imenujemo razvijanje kompetenc 21. stoletja. Poudarjene so vsebine trajnostnega razvoja ter dejavnosti, ki poudarjajo oblikovanje kritičnega mišljenja učencev o aktualnih okoljskih problemih ter jih spodbujajo, da postanejo trajnostno odgovorni državljani. Le tako bomo namreč lahko ohranil ali morda celo izboljšali stanje okolja in ga pustili bodočim generacijam, pri čemer bo odločilno vlogo imel trajnostno usmerjen izobraževalni sistem, ki bo ozaveščal, vzgajal in vplival na trajnostno ravnanje posameznikov. Za raziskovanje stanja na področju vključevanja načela trajnosti pri pouku tehnika in tehnologija ter možnost medpredmetnega povezovanja z geografijo v osnovni šoli smo raziskavo izvedli na načine, ki so predstavljeni v realnem časovnem zaporedju, kot se je raziskava dejansko izvajala: - pregled strokovne literature na temo trajnosti in trajnostnega razvoja, - neempiričen del raziskave, ki smo jo izvedli s primerjavo trajnostnih vsebin v učnih načrtih za TIT in GEO ter - empiričen del raziskave, kjer smo izbrali fokusno skupino učiteljev TIT ter izvedli polstrukturirani intervju, ki smo ga nadalje analizirali s tematsko analizo. V okviru neempiričnega dela magistrske naloge smo pregledali aktualna Učna načrta za tehniko in tehnologijo(TIT) ter geografijo (GEO) in poiskali skupne vsebinske sklope, ki se navezujejo na načelo trajnosti. Predstavili smo prednosti medpredmetnega sodelovanja in poudarek namenja praktičnemu učenju, kjer so učenci praviloma bolj motivirani in razmišljajo na višjih taksonomskih stopnjah. Na tak način osvojeno znanje je praviloma kakovostnejše in dolgotrajnejše. Prav zato smo se osredotočili na možnosti medpredmetnega sodelovanja TIT in GEO na področju trajnostnih vsebin. V empiričnem delu raziskave smo izvedli polstrukturirani intervju med učitelji tehnike in tehnologije ter ugotavljali, v kolikšni meri spodbujajo načelo trajnosti pri pouku, na katere ovire pri izvajanju trajnostnih vsebin in pri medpredmetnem povezovanju najpogosteje naletijo pri svojem delu ter pri katerih vsebinskih sklopih so možnosti za medpredmetno povezovanje z geografijo po njihovem mnenju najbolj smiselne in učinkovite. Glavne ugotovitve v zvezi vključevanja načel trajnosti pri pouku TIT poudarjajo pomen praktičnega dela, projektnih dni, izkustvenega učenja in sodelovalnega učenja, pri čemer je medpredmetno povezovanje predstavljeno kot odličen primer spodbujanja trajnostnih načel pri učencih in omogoča oblikovanje učenčevih moralnih in etičnih načel do čistega okolja. Prav zato v nalogi predstavljamo skupne vsebinske sklope, ki vključujejo načelo trajnosti in so primerni za medpredmetno povezovanje TIT in GEO. Predstavljeni izsledki raziskave in primeri dobrih praks bodo učiteljem TIT prav gotovo v veliko pomoč pri vključevanju trajnostnih vsebin v pouk. Predstavljajo pester nabor vsebinskih sklopov za medpredmetno povezovanje na področju vključevanja načel trajnosti in priložnost za nadaljnje spodbujanje trajnosti pri pouku tehnike in tehnologije.
Ključne besede: načelo trajnosti, medpredmetno povezovanje, tehnika in tehnologija, geografija
Objavljeno v DKUM: 20.03.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 10
.pdf Celotno besedilo (1,62 MB)

Iskanje izvedeno v 0.19 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici