| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 1 / 1
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
INFORMACIJSKE REŠITVE ZA UPRAVLJANJE POSLOVNE USPEŠNOSTI
Niko Rakušček, 2012, diplomsko delo

Opis: Strategija je dolgoročna usmeritev organizacije, s ciljem doseči prednost pred tekmeci preko učinkovitega razporejanja resursov v kompleksnem okolju. Na podlagi tega se z učinkovito strategijo zadovoljijo potrebe trgov in uresničijo pričakovanja delničarjev. Temeljna naloga stratega je torej, da razume in se uspešno spoprijema s konkurenco. Potrošniki danes zahtevajo visoko kvaliteto izdelkov in storitev. Eden izmed temeljev upravljanja kvalitete v strateško naravnani organizaciji je merjenje uspešnosti poslovanja. Sistem merjenja poleg samih meritev zahteva tudi definiranje in razumevaje metrik, zbiranje in analiziranje pridobljenih podatkov, na podlagi tega pa postavljanje prioritet in izvajanje primernih akcij, ki vodijo v izboljšave. Sodobne okoliščine poslovanja zahtevajo nov način razmišljanja, s tem pa vpeljavo nefinančnih kazalnikov. Po razpravah različnih strokovnjakov inštituta Nolan Norton in privatnega sektorja je nastal sistem merjenja, ki so ga poimenovali Uravnoteženi sistem kazalnikov in je razdeljen na štiri ločene vidike: - Finančni vidik - Vidik poslovanja s strankami - Vidik notranjih poslovnih procesov - Vidik učenja in rasti Uravnoteženi sistem kazalnikov zajema ravnotežje med: - kratkoročnimi in dolgoročnimi cilji, - finančnimi in nefinančnimi kazalniki, - kazalniki z zamikom in vnaprejšnjimi kazalniki, - zunanjimi in notranjimi vidiki uspešnosti. Uravnoteženi sistem kazalnikov se je hitro izkazal za veliko več kot le sistem za merjenje uspešnosti poslovanja. Inovativni managerji so ga začeli uporabljati kot sredstvo za udejanjanje in izvajanje strategije. Tako se je uravnoteženi sistem kazalnikov razvil iz izboljšanega sistema merjenja poslovanja v ključni sistem managementa. Po Ložarjevi raziskavi so v zadnjih letih največje izboljšave pri nas prinesla managerska orodja kot so to uravnoteženi sistem kazalnikov, lean manufacturing, šest sigma model. Poglavitni težavi, s katerimi se srečujejo naša podjetja je preveč nasplošno uveden sistem kazalnikov in predvsem premalo kvalitetno podprt z informatiko. V praksi se pogosto dogaja, da ima podjetje že uveden sistem kazalnikov, ki ga pa je treba precej korigirati, zaradi preveč nasplošno podanih meril. Te ugotovitve napeljujejo na misel, da bi podjetja morala identificirati ključne kazalnike uspešnosti za svoje poslovanje. Parmenter definira ključne kazalnike uspešnosti kot paleto metrik, ki se fokusirajo na tiste aspekte organizacijske uspešnosti, ki so najbolj pomembni za sedanji in prihodnji uspeh. Ključni kazalniki uspešnosti so torej kvantificirane metrike, ki odsevajo najpomembnejše dejavnike uspešnosti v organizaciji. Ustrezna informacijska podpora vseh notranjih procesov je za organizacijo nujna, saj podpira kvalitetno in učinkovito izvajanje procesov ter ustrezno podatkovno podlago za podporo uravnoteženemu sistemu kazalnikov. Idealna programska rešitev bi podjetju omogočila, da iz seznama kazalnikov izbere nabor ključnih kazalnikov uspešnosti, ki bi čim bolj celovito podpirali uresničevanje strategije, zraven tega pa bi podjetju olajšala še izbor in spremljanje ključnih kazalnikov.
Ključne besede: strategija, uresničevanje strategije, informacijske rešitve, upravljanje uspešnosti, uravnoteženi sistem kazalnikov, ključni kazalniki uspešnosti
Objavljeno: 07.12.2012; Ogledov: 1375; Prenosov: 190
.pdf Celotno besedilo (751,15 KB)

Iskanje izvedeno v 0.04 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici