| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 1 / 1
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Kiparska instalacija v prostoru
Nika Arnuš, 2016, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo 'Kiparska instalacija v prostoru' odkriva situacije umetniške instalacije in izhodiščne motive pojava žanra, pri čemer izpostavlja sestavne komponente instalacije in razmerja med njimi, ki ustvarjajo nove kontekste prostorov. Na pojavnost oblik instalacije so vplivali mnogi dejavniki, ki so pripeljali do večjega poudarka na participatornosti gledalca, kar je sčasoma postal ključni element vsebine instalacijskih umetniških del. V prvem delu diplomske naloge je opredeljeno področje umetniške instalacije in pojavnost razporejanja 'tridimenzionalnih' sestavnih delov po prostoru, kar gledalec – prav tako kot sestavni del instalacije – neposredno izkuša z vsemi svojimi čuti. Umetnostna teoretičarka Claire Bishop zgodovinski razvoj instalacije razlaga glede na tip izkušnje, ki ga umetniško delo ustvari za gledalca. Predstavitev njene analize je v tej diplomski nalogi prikazana tudi s konkretnimi primeri instalacijskih umetniških del. Poglavje 'site-specific' art govori o različnih interpretacijah prostora, kar predstavlja enega od ključnih konceptov v umetniški instalaciji. Lokacijsko vezana umetnost obravnava prizorišče kot element platforme umetniške instalacije, torej kot realen prostor. Lokacijsko specifična umetnost, ki se je pojavila kot odziv na kapitalizem in institucionalno umetnost, ima pri razvoju instalacije pomembno vlogo zaradi spremembe kontekstov prostora, zato so v tem poglavju obravnavani tudi umetniški pristopi do urbanih in javnih prostorov. V slovenskem kontekstu se instalacija pojavlja v manjšem obsegu tako na notranjih kot zunanjih prizoriščih. Strategije slovenskih umetnikov v žanru instalacije so predvsem dekonstrukcija objekta, razširitev umetniškega dela na prostor in nato na situacijo. Na koncu diplomske naloge je raziskana narava izkušanja situacij, ki jih instalacija strukturira za gledalca. Situacije čutne potopitve, razsrediščenje gledalca in socialne komponente instalacije, igre umetnikov in metode interakcij so pristopi, ki zasedajo ključne aspekte pri postavljanju estetske sodbe instalacijskih del.
Ključne besede: instalacija, lokacijsko specifična umetnost, kritika institucije, konteksti prostora, participatorne prakse, neposredna izkušnja gledalca, aktivirano gledanje, razsrediščenje subjekta, interakcija.
Objavljeno: 16.09.2016; Ogledov: 1015; Prenosov: 249
.pdf Celotno besedilo (3,43 MB)

Iskanje izvedeno v 0.02 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici