| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 120
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Konstruiranje in numerična trdnostna analiza nosilnega sklopa za deskanje nad vodno gladino
David Gomboc, 2021, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je opisan postopek razvoja nosilnega sklopa za deskanje nad vodno gladino. Predstavljen je princip delovanja, konstruiranje posameznih sestavnih delov sklopa na podlagi zahtev in numerična trdnostna analiza po metodi končnih elementov trupa s pomočjo sodobnih inženirskih orodij. Prikazan je postopek izdelave 3D modelov kril in jambora s pomočjo uvožene geometrije profila, ki je sestavljena iz oblaka točk in določa prečni prerez krila in jambora po celotnem razponu. Trdnostna analiza trupa obsega določitev obremenitev in podpor, izbiro ustrezne gostote računske mreže in preverjanje ustreznosti izbranega materiala na podlagi dobljenih rezultatov.
Ključne besede: deskanje, hidrogliser, konstruiranje, trdnostna analiza, metoda končnih elementov, numerične analize, ogljikova vlakna
Objavljeno: 13.10.2021; Ogledov: 26; Prenosov: 6
.pdf Celotno besedilo (5,92 MB)

2.
Vpliv postopkov termičnega rezanja na lastnosti rezne površine in dobo trajanja nosilnega elementa
Kristjan Hostnik, 2021, magistrsko delo

Opis: Z raziskavami v obsegu tega magistrskega dela sem želel prikazati vpliv različnih postop-kov termičnega rezanja jekla na trdoto rezne površine in na njeno hrapavost kot ključni parameter na vpliv iniciacije mikrorazpok in posledično življenjsko dobo elementa. Naloga obsega tako eksperimentalni del, kot računalniško numerično simulacijo po metodi konč-nih elementov. V eksperimentalnem delu se bom osredotočil na samo pripravo preizku-šancev za namene merjenja hrapavosti površine in trdot po višini reznega roba. Rezultati meritev hrapavosti bodo služili za pripravo numeričnega modela pojava koncentracij maksimalnih nateznih napetosti na rezni površini preizkušancev in simulacijo iniciacije razpoke kot posledice poškodbe na površini.
Ključne besede: termično rezanje, konstrukcijski element, doba trajanja, numerična analiza, hrapavost, trdota
Objavljeno: 01.10.2021; Ogledov: 55; Prenosov: 7
.pdf Celotno besedilo (6,41 MB)

3.
Razvoj in dimenzioniranje naprave za cepljenje drv
Jaka Bezjak, 2021, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi je opisan postopek konstruiranja cepilne naprave. Opisani so koraki pregleda trga, izdelave zahtevnika, funkcijske strukture ter iskanje in vrednotenje rešitev. Na podlagi najdenih rešitev so dimenzionirane komponente naprave, kot so hidravlični cilinder, naležna plošča ter sorniki in vijaki. Pri tem je bil uporabljen programski paket SolidWorks, v katerem so bile vse komponente sproti zmodelirane. Postopek je izveden za cepilnik in klešče posebej. Na koncu je bila CAD geometrija analizirana po metodi končnih elementov v programskem paketu PrePoMax. Ustrezni konstrukcijski popravki pa so bili izvedeni na osnovi dobljenih numeričnih rezultatov.
Ključne besede: razvoj, konstruiranje, cepilec za les, CAD, MKE
Objavljeno: 24.09.2021; Ogledov: 55; Prenosov: 16
.pdf Celotno besedilo (5,57 MB)

4.
Konstrukcijska zasnova in statična analiza kontrolnega večnadstropnega podesta v tehnološkem objektu
Matej Vocovnik, 2021, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je opisan postopek zasnove in konstruiranja kontrolnega večnadstropnega podesta v tehnološkem objektu. Podest se bo uporabljal za izvajanje meritev in opravljanje servisnih del na hranilniku toplote. Potrebno je bilo konstrukcijsko zasnovati podest in izdelati 3D-model le tega. Ustreznost konstrukcije se je preverila z izvedbo statične analize, kjer smo iz dobljenih rezultatov ugotovili ustreznost konstrukcije in izbranih gradbenih elementov. Potrebno je bilo tudi izdelati tehniško dokumentacijo po pravilih tehniškega risanja, ki se je predala izvajalcu. Konstrukcija se je po končani izdelavi vgradila v tehnološki objekt in bila predana naročniku v uporabo za izvajanje servisnih in montažnih del.
Ključne besede: nosilna konstrukcija, statična analiza, tehniške dokumentacije, varnost, konstruiranje
Objavljeno: 23.09.2021; Ogledov: 50; Prenosov: 6
.pdf Celotno besedilo (3,94 MB)

5.
Konstruiranje naprave za tritočkovno in štiritočkovno upogibno testiranje
Luka Ferlič, 2021, magistrsko delo

Opis: Meritve lomno mehanskih lastnosti preizkušancev se izvajajo v skladu s standardi, ki zajemajo tudi napravo za tritočkovno in štiritočkovno upogibno preizkušanje in jih moramo pri konstruiranju takšne naprave upoštevati. Upoštevati je potrebno tudi omejitve, ki jih imamo zaradi komore, v kateri se izvajajo testiranja ter zagotavljati prilagodljivost naprave glede na vrsto in velikost preizkušancev, ki se testirajo. Zaradi spreminjanja razdalj med vpetji valjčkov je numerično določena največja natezna trdnost preizkušancev, ki se lahko testirajo pri posameznih razdaljah. Da se med testiranjem izognemo dodanim merilnim napravam moramo poznati karakteristiko pomika uporabljenih izvedb naprave, s katerimi lahko določimo dejansko karakteristiko preizkušanca.
Ključne besede: Upogibno testiranje, Tritočkovno vpetje, Štiritočkovno vpetje
Objavljeno: 13.09.2021; Ogledov: 76; Prenosov: 10
.pdf Celotno besedilo (3,37 MB)

6.
Določitev kritične velikosti razpoke v kombinirano obremenjeni gredi
Ivan Dominik Horvat, 2021, magistrsko delo

Opis: Pogonske gredi železniških vozil predstavljajo kritični element, ki je najbolj obremenjen med zagonom vozila. V praksi se je izkazalo, da se na pogonskih gredeh v osrednjem delu na mestu razširitve gredi za nased pesta zobnika lahko pojavijo prečne utrujenostne razpoke, ki v skrajnem primeru lahko zlome pogonsko gred. Namen magistrske naloge je raziskati napetostne pogoje, ki nastopijo med zagonom vozila in višino faktorja intenzitete napetosti, ki je lahko posledica risa med struženjem gredi ali lokalnih plitvih površinskih razpok. Napetostni pogoji so določeni z upoštevanjem sil na zobniku ter dimenzijskih razmer v kritičnem delu gredi in lastnosti materiala gredi. S pomočjo eksperimentalno opravljenih preizkušanj materiala gredi so določene natezne lastnosti ter na osnovi lomnomehanskih statičnih testov odpornostne krivulje materiala in dinamičnih testov so določeni parametri hitrosti rasti razpoke, kot tudi občutljivost materiala na iniciacijo utrujenostne rasti razpoke. Rezultati numeričnih simulacij kažejo, da faktor intenzitete napetosti pri razpoki globine 0,2 mm, ki je povprečna globina risa po struženju materiala je v rangu faktorja intenzitete za iniciacijo utrujenostne rasti razpoke. Inicirana utrujenostna razpoka, se lahko na to utrujenostno širi z vsakim zagonom, do svoje kritične velikosti. Obenem je ugotovljeno, da rast utrujenostne razpoke je dovolj počasna, da je možno med rednimi 6 mesečnimi pregledi na kritičnih mesti pravočasno zaznati prisotnost razpoke preden doseže svojo kritično velikost ter s tem gred z razpoko pravočasno odstraniti z železniškega vozila.
Ključne besede: mehanika loma, eksperimentalna mehanika loma, normalizacijska metoda, SINTAP, ASTM E1820-1, železniška pogonska gred, razpoka, utrujanje, faktor intenzitete napetosti, numerična simulacija po metodi končnih elementov, napetostna analiza
Objavljeno: 09.03.2021; Ogledov: 252; Prenosov: 68
.pdf Celotno besedilo (4,32 MB)

7.
Simuliranje duktilnega loma s pomočjo GTN mikromehanskega poškodbenega modela
Filip Jerenec, 2020, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi je obravanavano mikromehansko modeliranje duktilnega loma z uporabo Gurson-Tvergaard-Needleman mikromehanskega poškodbenega materialnega modela (GTN), z namenom ugotavljanja primernosti tega modela za numerično določanje lomnomehanskih lastnosti obravnavanega materiala, na podlagi SE(B)-preizkušancev. Zraven mikromehani-zmov duktilnega loma je predstavljen tudi zgodovinski razvoj (v modernejši Kompletni Gurso-nov model - CGM), je hkrati poenostavljeno predstavljena njegova matematična sestava in delovanje. Prikazana je kalibracija CGM, ki je bila izvedena z uporabo parametričnih nume-ričnih simulacij in je temeljila na eksperimentalnih rezultatih standardnih in nestandardnih na-teznih preizkusov. Nazadnje so prikazani še izdelava numeričnega modela obravnavanih SE(B)-preizkušancev (z implementacijo kalibriranega CGM-modela) ter rezultati numerične simulacije, na podlagi katerih je bilo določeno, da model je primeren za numerično določanje lomnomehanskih lastnosti obravnavanega materiala na podlagi SE(B)-preizkušancev
Ključne besede: duktilni lom, mikromehansko modeliranje, Kompletni Gursonov model, CGM, Gurson-Tvergaard-Needleman, GTN
Objavljeno: 12.01.2021; Ogledov: 235; Prenosov: 42
.pdf Celotno besedilo (4,74 MB)

8.
Konstruiranje prijemalca na torzijsko in natezno obremenitev stopalk in analiza končnih podatkov
Žiga Rupnik, 2020, diplomsko delo

Opis: V tem diplomskem delu bom opisoval konstruiranje prijemala vse od prvih skic do končne realne konstrukcije ter njegovo uporabo. Namen prijemala je vpeti stopalko motorja tako, da bodo večino obremenitve prenesla rebra stopalke. To velja tako za natezno kot tudi torzijsko obremenitev. Vse CAD – modele in delavniške risbe so bile izdelane v programskem paketu Solidworks in nato pregledane s strani podjetja Unior d. d. Po doseganju vseh kriterijev se je prijemalo izdelalo in nato uporabilo za testiranje stopalk. Če bi stopalke test uspešno opravile, bi se začele izdelovati serijsko.
Ključne besede: stopalka, konstruiranje, nateg, torzija, obremenitev, testiranje, prijemalo, računalniško modeliranje, tehniška dokumentacija
Objavljeno: 05.10.2020; Ogledov: 226; Prenosov: 45
.pdf Celotno besedilo (3,77 MB)

9.
Avtomatizacija transportnega vozička
Luka Štelcer, 2020, diplomsko delo

Opis: Naloga avtomatizacije v industriji je krajšanje delovnih časov, izboljšanje delovnih pogojev, ki posledično pomenijo zmanjševanje stroškov. Diplomska naloga podaja napotke za avtomatizacijo delno že izvedenega in delujočega sistema. Pristop k rešitvi je razdeljen v trdnostno kontrolo obstoječega vozička, ndgradnjo z komponentami elektromotornega pogona in avtomatizacijo. Izveden je potreben izračun parametrov pogona, izbor pogona in opreme za avtomatizacijo. Podan je bil tudi predlog enostavne izvedbe krmilja z uporabo čim več že preizkušenih sistemov, ki so na voljo na trgu.
Ključne besede: Avtomatizacija, transport, konstruiranje, transportni voziček, elektromotorni pogon, relejno krmiljenje
Objavljeno: 24.09.2020; Ogledov: 167; Prenosov: 0

10.
Napovedovanje temperature vodnikov in obremenitev na stebrih daljnovodov s pomočjo genetskih algoritmov
Kristijan Šket, 2020, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo zajema reševanje problema v sistemu prenosa in distribucije električne energije. Proučevali smo atmosferske vplive in vplive odvzema električne energije iz sistema na temperaturo in poves električnih vodnikov ter napetosti in vibracije v podporni konstrukciji. Za modeliranje smo uporabili metodo genetskih algoritmov, ki temeljijo na darvinističnih izsledkih o razvoju vrst in posnemajo principe naravne selekcije. Razviti modeli omogočajo študij teže posameznega vpliva. Namen dobljenih modelov je določanje najmočnejših vplivov in možnost napovedovanja vrednosti odzivov za daljše časovno obdobje in s tem ocenjevanje življenjske dobe daljnovodov. Rezultat našega dela so napovedni modeli z visoko stopnjo prilagojenosti na učni in testni množici. Modeli podajajo natančne napovedi, predvsem za temperaturo električnih vodnikov in njihov poves. Nižjo stopnjo natančnosti napovedi pri napetostih in vibracijah v stebrih pripisujemo dejstvu, da na te odzive vplivajo tudi obremenitve na konstrukciji in lastnosti materiala.
Ključne besede: električni vodniki, stebri, napetosti, vibracije, genetski algoritmi, modeliranje in optimizacija.
Objavljeno: 10.09.2020; Ogledov: 312; Prenosov: 120
.pdf Celotno besedilo (1,20 MB)

Iskanje izvedeno v 0.17 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici