1.
PRIPOVEDOVANJE Z LUTKAMI V DRUGEM STAROSTNEM OBDOBJUNatalija Zamuda, 2014, diplomsko delo
Opis: Diplomsko delo z naslovom Pripovedovanje z lutkami v drugem starostnem obdobju je praktično diplomsko delo. Namen diplomskega dela je bil opazovati vpliv pripovedovanja z lutkami na otroke, jim omogočiti sodelovanje pri pripovedovanju z lutkami ter z različnimi dejavnostmi ostalih področij kurikuluma spodbujati njihovo prosto igro. Pri izdelavi diplomskega dela smo uporabili deskriptivno in neeksperimentalno metodo pedagoškega raziskovanja. Diplomsko delo temelji na primarnih virih. Teoretični del diplomskega dela obravnava svet lutk, kjer smo predstavili pojem in animacijo lutke, vlogo in vpliv lutke na predšolskega otroka in vzgojitelja. Predstavili smo pojem komunikacije, kjer smo izpostavili verbalno in neverbalno komunikacijo ter lutko kot sredstvo komunikacije. V nadaljevanju smo predstavili pripovedovanje in elemente za uspešno pripovedovanje ter pojem in pomen pravljice. Nadalje smo opisali pripovedovanje z lutkami in dialoško dramsko igro z lutkami, kjer smo v okviru praktičnega dela načrtovali in izvedli sedem priprav. Praktični del diplomskega dela smo izvajali z otroki drugega starostnega obdobja, starimi od 2,5 do 4,5 let. Dejavnosti smo izvajali sedem dni in smo z njimi zelo zadovoljni, saj smo dosegli namen diplomskega dela. Otroci so aktivno in z navdušenjem sodelovali pri pripovedovanju z lutkami in v vseh načrtovanih dejavnostih. Elemente iz pripovedovanja z lutkami, zgodbe in vodenih dejavnosti so na ustvarjalen način vključili v svojo prosto igro. Zasledili smo izboljšavo verbalnega in neverbalnega izražanja. Prav tako smo opazili pozitiven vpliv na različna področja razvoja otrok, predvsem na socialni razvoj.
Ključne besede: lutka, pripovedovanje, pravljica, pripovedovanje z lutkami, dialoška dramska igra z lutkami.
Objavljeno v DKUM: 10.10.2014; Ogledov: 2717; Prenosov: 346
Celotno besedilo (3,48 MB)