| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
KRIZNI MANAGEMENT IN UKREPI PRI REŠEVANJU GRADBENEGA PODJETJA V KRIZI
Nataša Vujisić, 2010, diplomsko delo

Opis: Vedno bolj globalen svetovni trg in nenehne velike ter nenadne krize v svetovnem gospodarstvu zahtevajo od vodje hitre in pravilne odločitve. Podjetja, ki poslujejo, se vsakodnevno srečujejo s problemi, ki jih povzročajo spremembe tako v okolju kot tudi znotraj njega. Zato je velikega pomena, kako se odzivajo nanje. Ne morejo se jim namreč izogniti, lahko pa jih, vsaj nekatere, napovejo. Management v podjetju mora biti vedno pripravljen na krizo. V nasprotnem primeru se lahko podjetja hitro znajdejo v situaciji, ko ne morejo več normalno delovati. Če vodstvo podjetja ne reagira pravočasno in pravilno, lahko taka situacija pripelje tudi propada podjetja. Glede na to, da so krize sestavni del v obdobju poslovanja vsakega podjetja, je zelo pomembno, da poslovodstvo dosledno spoštuje temeljna načela finančnega poslovanja. Poslovodstvo mora, takoj ko zazna prve znake krize, povečati skrb za kontrolo poslovanja, izdelati analizo razlogov za pojav krize, možnosti za njeno odpravo ter poiskati pot, ki vodi iz krize. Avtorji izraz kriza podjetja definirajo in razlagajo zelo različno. Nekateri jo opredeljujejo predvsem kot finančno, drugi jo definirajo bolj široko. Kriza v podjetju ne nastopi kar naenkrat, ampak se začne nekaj let prej. Prav tako posamezni avtorji govorijo o različnih vzrokih krize v podjetju. Večina pa jih je prepričana, da se glavni vzroki pretežno nahajajo v neustreznem ravnanju znotraj podjetja. V diplomski nalogi sem poskušala predstaviti krize v podjetjih na splošno ter se podrobneje soočiti s primerom reševanja krize v podjetju Stavbar Gradnje d.o.o., Maribor. Obravnavano podjetje in njegov boj za ohranitev ter nadaljnji razvoj dejavnosti mi je bil izziv, zato sem ga podrobneje predstavila. Iz virov je razvidno, da se vodstvo podjetja zaveda težav in svojih pomanjkljivosti, zato si je zastavilo cilje za njihovo reševanje, ki so realni in po mojem prepričanju lahko prinesejo tudi želene rezultate. Družba je z dobro pripravljenim načrtom finančne reorganizacije še vedno v postopku prisilne poravnave, s katero se skuša znebiti predvsem finančnih negativnih posledic krize ter si prizadeva zagotoviti temelje za nadaljnje poslovanje. Izkazalo pa se je, da je prisilna poravnava nujen, a hkrati tudi nezadosten ukrep za obstoj in nadaljnji razvoj podjetja. Prisilna poravnava je zahteven postopek, ki se ga mora podjetje skrbno lotiti, saj predstavlja še zadnjo možnost pred stečajem in prenehanjem poslovanja. Načrt finančne reorganizacije mora biti pripravljen na način, da bo sočasno sprejemljiv za dolžnike in za večino upnikov ter da bo hkrati omogočal nadaljnji razvoj družbe. Diplomska naloga potrjuje prepričanje, da je kriza v podjetju rešljiv dogodek. Pomembno je pravočasno soočenje z njo, kakor tudi vodstvo in kadri s perspektivnimi cilji in vizijo podjetja.
Ključne besede: Ključne besede: kriza, gradbeništvo, kriza podjetja, krizni management, krizni vodja, vzroki za nastanek krize, preprečevanje krize, ukrepi za rešitev krize.
Objavljeno: 13.12.2010; Ogledov: 2132; Prenosov: 253
.pdf Celotno besedilo (744,49 KB)

2.
The Bologna reform of subject teacher education in the newly founded states in the territory of the former Yugoslavia
Edvard Protner, Zdenko Medveš, Štefka Batinić, Suzana Miovska Spaseva, Igor Radeka, Vera Spasenović, Snježana Šušnjara, Vučina Zorić, Nataša Vujisić Živković, 2014, izvirni znanstveni članek

Opis: The article provides an overview of carrying out the principles of the Bologna reform in the education of subject teachers in the newly founded states in the territory of the former Yugoslavia. Drawing upon official documents, particularly laws and by-laws, study programmes and constituent documents of individual universities, the comparative analysis of the reform processes between 2004 and 2013 is made within a relatively homogeneous area in teacher education that existed before the break-up of the former joint state. Positive effects and weak points of the reform activities are observed and detected. The analysis has shown that by implementing the Bologna process the differences in the training of subject teachers among the states and universities, and even among individual universities, increased significantly compared to the previous state of education. This is evident not only in the simultaneous implementation of different models (i. e., the duration of studies (3+2, 4+1, 5+0), but also in concurrent application of simultaneous and successive forms of acquiring teacher competences, different academic titles, and particularly in the greatest issue - different levels of education at which teachers acquire teaching competences for the same teacher profile.
Ključne besede: Bologna reform, university studies, teacher education, comparative studies
Objavljeno: 07.08.2017; Ogledov: 368; Prenosov: 169
.pdf Celotno besedilo (304,54 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

Iskanje izvedeno v 0.07 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici