| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 1 / 1
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
OBVLADOVANJE STRESA IN VZPOSTAVLJANJE DOBREGA POČUTJA NA DELOVNEM MESTU
Nataša Mravljak, 2012, magistrsko delo

Opis: Zaradi nenehnega prilagajanja spremembam v delovnem okolju, pospešenega tehnološkega napredka in hitrega tempa življenja je stres naš vsakdanji spremljevalec, ki se mu je nemogoče popolnoma izogniti. Zaradi prevelike pojavnosti stresa na delovnem mestu se organizacije soočajo z nenehnimi težavami, kot so večkratno izostajanje zaposlenih z delovnega mesta, zmanjševanje produktivnosti na delovnem mestu zaradi napak in napačnih odločitev ter fluktuacija zaposlenih. Zaradi vsega naštetega postaja stres zelo resen problem delovnega sveta. Večina vzrokov za stres pri delu izhaja iz delovnega okolja in so posledica delovnih obremenitev, spremenjenih pogojev dela in delovnega okolja, razvijanja kariere, organizacijske klime, kulture ter vloge in odgovornosti zaposlenih na delovnem mestu, medsebojnih odnosov in organizacijskih sprememb. Spretnost obvladovanja in preprečevanja stresnih situacij je eden ključnih dejavnikov ohranjanja uspešnosti pri delu in visoke delovne motivacije. Za obvladovanje stresnih situacij je priporočljiv trojni pristop, sestavljen iz primarnega, sekundarnega in terciarnega nivoja obvladovanja stresa. Znotraj teh nivojev se je mogoče osredotočiti na posameznika, skupino ali organizacijo. Z obvladovanjem stresnih situacij na delovnem mestu se vzpostavlja dobro počutje zaposlenega, saj zdrav, zadovoljen in srečen zaposleni prispeva velik delež k večji produktivnosti organizacije, uspešnosti in nižjim stroškom. Zato morajo organizacije posebno pozornost posvečati zdravju in dobremu počutju zaposlenih. Z raziskavo, ki smo jo opravili na Ministrstvu za okolje in prostor, smo prišli do naslednjih ugotovitev: - zaposleni, ki so bili udeleženi v raziskavi, v povprečju ocenjujejo svoje delo kot zmerno stresno, saj se jih je 42,9 % opredelilo, da so včasih v stresu; - za zaposlene sta najbolj stresogena dejavnika količina dela na delovnem mestu in časovni pritiski ter roki; - zaposleni se v največji meri spoprijemajo s stresom na način, da si določijo prednostne naloge in da delujejo v smeri uresničitve realnejših ciljev; - obstaja dokaj tesna povezanost med dimenzijami obvladovanja stresa in lestvicami dobrega počutja na delovnem mestu - bolj kot zaposleni obvladujejo stres, boljše se počutijo na delovnem mestu; - skoraj ne obstajajo statistično značilne razlike v doživljanju z delom povezanega stresa glede na izbrane socio-demografske spremenljivke (spol, starost in stopnja izobrazbe); - obstajajo minimalne razlike glede na demografske značilnosti, na kakšen način se zaposleni spoprijemajo s stresom na delovnem mestu. Zaposlenim na Ministrstvu za okolje in prostor smo pripravili celovit model za obvladovanje stresnih situacij in vzpostavljanje dobrega počutja na delovnem mestu, kjer smo podali koristne praktične nasvete za obvladovanje stresa, poudarili naloge delodajalcev in pomen vzpodbujanja zdravja za dobro počutje zaposlenih ter opisali štiri učinkovite metode za obvladovanje stresa in vzpostavljanja subjektivnega blagostanja na delovnem mestu, in sicer obvladovanje časa in konfliktov, uravnotežena prehrana in redna telesna dejavnost ter mirno dihanje in sprostitvene tehnike.
Ključne besede: stres, stresorji, obvladovanje stresa, dobro počutje, zdravje, zaposleni, delovno mesto
Objavljeno: 20.02.2013; Ogledov: 1944; Prenosov: 450
.pdf Celotno besedilo (1,07 MB)

Iskanje izvedeno v 0.03 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici