| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 88
Na začetekNa prejšnjo stran123456789Na naslednjo stranNa konec
1.
Trendi sodobnega turizma: potovanje s hišnimi ljubljenci ali varstvo v hotelu za živali?
Nadja Mlakar, 2021, magistrsko delo

Opis: Živali imajo že od nekdaj pomembno vlogo v življenju ljudi. Človek jih izrablja na različne načine in z njimi tudi tvori različne odnose, ki se nenehno spreminjajo. Ljudje imajo različen odnos do tega, katera žival lahko biva z njim, katero bo uporabil kot hrano ali za zabavo in katera je primerna za spremstvo na potovanju. S pomočjo obstoječe literature v nalogi predstavimo odnos ljudi do živali skozi zgodovino, s poudarkom na današnji dobi ter njihovo vlogo v turizmu. Ugotovimo, da nekatere vrste živali že same po sebi predstavljajo turistično atrakcijo in v turizmu pogosto prihaja do njihovega izkoriščanja, nepotrebnega mučenja, poškodb in celo smrti. Osredotočimo se na hišne ljubljence, ki pogosto potujejo skupaj s svojimi lastniki. V nalogi smo preverili, s kakšnimi težavami se soočajo lastniki hišnih ljubljencev v primeru potovanj z njimi v slovenskem prostoru. Naloga nudi vpogled v dojemanje potovanj s hišnimi ljubljenci in mnenja o storitvah hotelov za hišne živali na območju Slovenije.
Ključne besede: turizem, živali v turizmu, hišni ljubljenci, potovanja, hotel za živali
Objavljeno: 26.11.2021; Ogledov: 8; Prenosov: 1
.pdf Celotno besedilo (1,72 MB)

2.
Marketinško komuniciranje in digitalni marketing v podjetju Hofer
Nadja Krajnc, 2021, diplomsko delo

Opis: Marketinško komuniciranje ima zelo pomembno vlogo pri uspešnosti podjetja. Dandanes pa je njegov pomen še večji kot včasih. Oglaševanje nas kot odjemalce obdaja na vsakem koraku, na naših pametnih telefonih, tablicah, radiu, televizorju, na panojih ob cesti. Podjetja vse bolj prehajajo iz tradicionalnih kanalov komuniciranja k digitalnim, vse več je digitalnega marketinga na družbenih omrežjih in spletu, kar pa se odraža tudi v potrošniškem vedenju. V diplomskem delu smo predstavili teoretična stališča marketinškega komuniciranja in digitalnega marketinga, s pomočjo znanih slovenskih in tujih avtorjev. Pojme smo razložili, opisali ter pojasnili prednosti in slabosti le teh. Primerjali smo tradicionalno marketinško komuniciranje z digitalnim in predstavili trende digitalnega marketinga. V empiričnem delu smo se lotili podjetja Hofer, ki smo ga najprej predstavili in opisali. Podali smo osnovne podatke, predstavili zgodovino, njihovo filozofijo, strukturo in blagovne znamke. Nato smo se lotili temeljitega pregleda tehnik, načinov marketinškega komuniciranja in digitalnega marketinga. S pomočjo spleta in reklamnih katalogov smo le te opisali in jih analizirali. Za konec smo vse skupaj povzeli, zapisali ugotovitve in podali kritično mnenje. Hipoteze smo potrdili ali ovrgli.
Ključne besede: marketinško komuniciranje, digitalni marketing, odjemalec, izdelek, Hofer, marketing, družbena omrežja, oglas
Objavljeno: 26.10.2021; Ogledov: 85; Prenosov: 17
.pdf Celotno besedilo (1,28 MB)

3.
Umeščanje izdelkov v filmsko in zabaviščno industrijo
Nadja Kos, 2021, diplomsko delo

Opis: Umeščanje izdelkov je posebna tehnika oglaševanja v filmih, serijah, videjih, oddajah, na televiziji, v videospotih, knjigah in podobno. Je način oglaševanja, ki je za odjemalce prikazano na privlačen način. Gre za oglaševanje določenih produktov v filmih ali serijah. Prikazuje uporabo izdelka, imidž blagovne znamke ali služi za zapolnitev prostora v sceni. Za oglaševalce je to pametno orodje, saj so na ta način odjemalci lažje dosegljivi in jih mogoče lažje prepričati v nakup. Veliko podjetij predstavi ali pridobi svoje dobro ime, se s tem tudi ustrezno pozicionira na trgu s pomočjo uporabe umeščanja izdelkov. V filmu se izdelki lahko predstavijo kot prestižna znamka, nizkocenovna znamka, športna, elegantna znamka, ki jo preprosto moraš imeti. V premišljenih umestitvah je mogoče, da blagovne znamke tudi zaslovijo. Tako lahko podjetja gradijo na svojem premoženju in imidžu blagovne znamke. Vendar je ta tehnika izpostavljena zlorabi in uporabljena kot prekrito oglaševanje. Nemoralna uporaba te tehnike je, kadar gledalci ne vedo, da so izpostavljeni vplivu prepričevanja v nakup izdelka ali blagovne znamke. Gledalci morajo vedeti, da so takim vplivom izpostavljeni med ogledom filma ali serije in to tudi pričakujejo. To je moralno umeščanje izdelkov oziroma blagovnih znamk. Tehnika umeščanja izdelka je prisotna že veliko časa. V državah ZDA jo uporabljajo zelo pogosto. Zanimalo pa nas je, kako je ta tehnika razširjena v Sloveniji, in ali se da primerjati s filmi narejenimi na ameriškem trgu. Naš cilj je poiskati in proučiti bistvene razlike med obema trgoma. Predvidevamo, da je omenjena tehnika oglaševanja bolj razvita na ameriškem trgu.
Ključne besede: Oglaševanje, umeščanje izdelkov, pozicioniranje blagovne znamke, filmska industrija.
Objavljeno: 06.09.2021; Ogledov: 171; Prenosov: 18
.pdf Celotno besedilo (2,90 MB)

4.
Problematika grizenja repov pri prašičih - vidik rejca
Nadja Jager, 2021, diplomsko delo

Opis: Cilj diplomske naloge je bil ovrednotiti pojavnost in resnost grizenja repov v rejah prašičev v Sloveniji, pridobiti mnenje in izkušnje rejcev o pomembnosti različnih dejavnikov tveganja za pojav grizenja repov ter ovrednotiti učinkovitost različnih obogatitvenih materialov pri preprečevanju grizenja repov. Podatke smo pridobili s pomočjo anketnega vprašalnika. V raziskavi je sodelovalo 23 rejcev. V slovenskih rejah se z grizenjem repov srečuje približno tri četrtine prašičerejcev. Grizenje repov se večinoma pojavlja v manjšem obsegu (1-5%), v 10% rej pa poročajo o 50-90% poškodovanosti repov. Rejci grizenje repov na splošno smatrajo za manj resen problem. Z namenom preprečevanja tega pojava izvajajo različne preventivne aktivnosti, kot je na primer prilagajanje krme, klime in gostote naselitve ter dodajanje obogatitvenih materialov. Slednje uporablja kar 90% rejcev, najpogosteje verige in žoge. Rejci so večini potencialih dejavnikov tveganja pripisali visoko pomembnost. Kot najpomembnejše so sicer ocenili dejavnike, povezane s kakovostjo zraka, zdravjem živali in genetsko zasnovo, le nekoliko manj pomembne pa dejavnike, povezane s krmljenjem, lastnostmi boksa in obogatitvijo. Med različnimi materiali/predmeti za obogatitev so rejci kot najbolj učinkovite pri preprečevanju grizenja repov ocenili slamo in seno, a teh materialov v svojih rejah večinoma ne uporabljajo. Raziskava je pokazala, da se rejci zavedajo pomena zagotavljanja ustreznega rejskega okolja pri preprečevanju grizenja repov pri prašičih.
Ključne besede: prašič, grizenje repov, ukrepi za preprečevanje, zaposlitveni predmeti/material
Objavljeno: 02.09.2021; Ogledov: 129; Prenosov: 27
.pdf Celotno besedilo (1,00 MB)

5.
Metode za razvoj moči
Nadja Petrovič, 2020, diplomsko delo

Opis: Človek potrebuje moč za telesno držo v vseh položajih in osnovno gibanje, kot sta hoja in tek. Uporabljamo jo praktično za vse dejavnosti, pri katerih je potrebno premikati lastno telo ali različna bremena, torej za premagovanje različnih naporov. Izmed vseh oblik vadb za zmanjšanje napredovanja različnih bolezni je ravno moč najučinkovitejše sredstvo, saj izboljša aktivno gibljivost in ravnotežje ter pomaga zmanjšati simptome različnih kroničnih bolezni. Za človekovo preživetje je nujno potrebna, zato moramo zanjo skrbeti tudi v pozni starosti. Strokovnjaki ugotavljajo, da lahko s pravilnim treningom vplivamo nanjo prav v vseh življenjskih obdobjih. Pogosto se pojavi vprašanje, kakšen mora biti trening za moč, da se doseže kar največji učinek. Raziskave dokazujejo, da je najbolj učinkovita vadba 2–3-krat tedensko z dnevom odmora med treningi. Pomembno je, da so v vadbo vključene vse mišične skupine. Za najboljše rezultate je potrebno 8–12 ponovitev vsake vaje v enakomernem tempu, vaje pa se morajo izvajati v več serijah s krajšimi odmori, med katerimi se udeleženci raztezajo, oz. sprostijo tiste mišice, ki so bile med vadbo najbolj obremenjene. Namen diplomske naloge je bil predstaviti različne metode za razvoj moči, pri čemer je izpostavljen predvsem namen opisanih metod in cilj mišičnih skupin, ki jih želijo vadeči izboljšati. Za lažje razumevanje naštetega vsebuje diplomsko delo tudi opis sestave in delovanja mišice ter mišičnih skupin.
Ključne besede: moč, hitra moč, maksimalna moč, vzdržljivost v moči
Objavljeno: 01.04.2021; Ogledov: 191; Prenosov: 49
.pdf Celotno besedilo (1,27 MB)

6.
Kakovost življenja pacienta s Parkinsonovo boleznijo po globoki možganski stimulaciji
Nadja Irgolič, 2020, diplomsko delo

Opis: V zaključnem delu smo opisali Parkinsonovo bolezen in zdravljenje le-te. Predstavili smo pozitivne kot negativne učinke posega in opisali zdravstvenovzgojno delo medicinske sestre. Vse skupaj smo povezali s kakovostjo pacientovega življenja in opredelili, na katerih področjih se pojavljajo bistvene spremembe.
Ključne besede: Parkinsonova bolezen, globoka možganska stimulacija, kakovost življenja, medicinska sestra, pacient
Objavljeno: 21.09.2020; Ogledov: 348; Prenosov: 128
.pdf Celotno besedilo (1,08 MB)

7.
Poslovni potenciali/vidiki uporabe pripomočka workflow management podjetja buyitc
Nadja Želj, 2020, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo se podrobneje lotili poslovnih procesov. Vse od opredelitve, do osnovnih korakov, oziroma osnovnih sestavin, ki jih mora imeti vsak uspešen poslovni proces. Opisali smo življenjski krog poslovnega procesa in delovanje omenjenih procesov. Nato smo se lotili različnih tipov poslovnih procesov oziroma kot jim na kratko rečemo BPM (ang. Business process management). Pogledali smo tudi rešitve, orodja, ki so na trgu za poslovne procese, omenili nekatere primere in izpostavili njihove prednosti oziroma pomanjkljivosti. Po podrobnejši predstavitvi BPM, smo se lotili še njegove vpeljave in/ali prenove poslovnega sistema. Pregledali bomo kako se zadeve uspešno vpelje v konkretno podjetje oziroma kako se uspešno prenovi. Prav tako smo predstavili konkretne razlike med BPM in BPR (angl. Business process reengineering), ter izpostavili ključne prednosti in slabosti. Po dobrem poznavanju celotnih BPMS (ang. Business process system), smo prikazali še nekaj trendov in smer razvoja. V drugem delu smo se na podlagi predhodne teorije lotili analize BPMS rešitve podjetja BuyITC, ki se imenuje Workflow managament. Izpostavili smo prednosti in slabosti rešitve in predlagali morebitne izboljšave.
Ključne besede: BPM, uvedba BPM, BPMS, BPR, workflow management, BuyITC, življenjski cikel BPMS, delovni tok.
Objavljeno: 18.08.2020; Ogledov: 316; Prenosov: 26
.pdf Celotno besedilo (3,72 MB)

8.
Vloga prve dame Združenih držav Amerike pri medijski reprezentaciji in razvoju turizma občine Sevnica
Nadja Mlakar, 2018, diplomsko delo/naloga

Opis: Diplomsko delo Vloga prve dame Združenih držav Amerike pri medijski reprezentaciji in razvoju turizma občine Sevnice obravnava vlogo ameriške prve dame Sevničanke Melanie Trump pri pojavljanju Sevnice v medijih in razvoju blagovne znamke. Prav tako analizira, kako mediji podajajo informacije in s tem vplivajo na zaznavanje sveta ter spreminjanje mišljenj o določenih dogodkih, osebah, mestih in prostoru. V diplomskem delu smo predstavili stanje na področju turizma v malem mestu, ki se je kar naenkrat znašlo na svetovnem zemljevidu zaradi predsedniških volitev v ZDA. V empiričnem delu smo z uporabo analize vsebine medijskih člankov spoznali, kako so domači in tuji mediji pisali o domačem kraju prve dame in produktih, ki so nastali v povezavi z njo. Z izvedbo intervjujev s ponudniki izdelkov v povezavi z Melanio smo ugotovili, kako je potekala promocija s pomočjo svetovnih medijev in kakšne spremembe je prinesla na področju razvoja turizma Sevnice.
Ključne besede: Sevnica, turizem, blagovna znamka, mediji, promocija
Objavljeno: 29.11.2018; Ogledov: 584; Prenosov: 83
.pdf Celotno besedilo (1,56 MB)

9.
Didaktično vrednotenje programa Microsoft PowerPoint za pouk geografije
Nadja Kotnik, 2018, magistrsko delo

Opis: Po naših opažanjih se program Microsoft PowerPoint (v nadaljevanju MS PPT) pogosto uporablja pri pouku geografije. V teoretičnem delu magistrske naloge smo zato s pomočjo kvalitativne analize strokovne literature ovrednotili didaktično vrednost programa MS PPT za pouk geografije. Analizirali smo funkcije MS PPT in izpostavili tiste, ki še posebej dobro podpirajo potrebe geografskega pouka in geografske učne cilje. Hkrati smo opozorili na potencialne negativne vidike nepremišljene ali pretirane uporabe programa MS PPT v izobraževanju oziroma pri pouku geografije. Kljub temu, da je program MS PPT pogost pripomoček (tudi učilo) pri pouku geografije, menimo, da se o njegovi smotrni uporabi ne diskutira dovolj, vsaj ne na formalen in sistematičen način. V teoretičnem delu smo zato predstavili kognitivno teorijo večpredstavnostnega učenja, ki poda načela, kako oblikovati MS PPT drsnice z ozirom na zakonitosti učenja. Predstavili smo tudi smernice oblikovanja MS PPT drsnic s področja grafičnega oblikovanja. V empiričnem delu nas je zanimalo, kako bodoči učitelji geografije ocenjujejo didaktično vrednost programa MS PPT, kakšne so njihove navade uporabe ter kako vrednotijo lastno znanje za rabo programa. Izbiro statističnega vzorca je pogojevalo dejstvo, da bodoči učitelji geografije pripadajo generacijam, ki so tehnično zelo podkovane in posledično pogosto posegajo po tehnologiji. Predvidevamo, da bodo z uporabo MS PPT nadaljevali tudi v prihodnje v vlogah rednih učiteljev. Statistična analiza rezultatov spletne ankete bodočih učiteljev geografije nakazuje, da program pogosto uporabljajo pri obvezni pedagoški praksi in v okviru učnih nastopov. Menijo, da oblika in način uporabe programa MS PPT pomembno vplivata na kvaliteto učnih ur geografije in si želijo, da bi v okviru formalnega izobraževanja dobili še več podpore, ko gre za didaktično uporabo programa MS PPT pri učnih urah geografije.
Ključne besede: pouk geografije, multimedija, večpredstavnostno učenje, Microsoft PowerPoint, bodoči učitelji geografije
Objavljeno: 20.11.2018; Ogledov: 554; Prenosov: 55
.pdf Celotno besedilo (2,90 MB)

10.
Representation of Gender in Books for the English Reading Competitions in First and Second Triad of Primary School
Nadja Kotnik, 2018, magistrsko delo

Opis: The purpose of the MA thesis was to analyse 21 easy readers in terms of gender. The easy readers included in the analysis appeared on one of the two reading lists for the English reading competitions, EPI reading badge and Bookworms in the academic year 2015/2016. The books were examined with quantitative, qualitative and linguistic analysis with the aim of revealing gender bias and stereotyping in the characterization of male and female characters. An initial overview of the sample revealed great diversity in the sample – almost half the sample represented re-written versions of older books, while the other half were books with original plots or adaptations based on recent films. With regard to quantitative analysis, an underrepresentation of female characters was identified in the text as well as the illustrations. In general, males predominated in every category that we quantitatively analysed, but there were a few books where this was not the case. The qualitative and linguistic analysis provided mixed results. There were some newer easy readers where progress in terms of defying gender stereotypes and discrimination was noticeable, but some older books expressed evident gender bias.
Ključne besede: gender, easy readers, gender stereotypes, gender roles, English reading competitions, linguistic analysis, content analysis, semiotic analysis
Objavljeno: 20.11.2018; Ogledov: 481; Prenosov: 62
.pdf Celotno besedilo (2,42 MB)

Iskanje izvedeno v 0.16 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici