| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 267
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Odnos generacij x, y in z do ravnanja s plastiko
Amina Mehadžić, 2025, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi smo obravnavali problematiko plastičnih odpadkov in njihov vpliv na zdravje ljudi ter okolje. V teoretičnem delu smo raziskali sestavo plastike, njen dolgoročni vpliv na okolje in morebitne posledice na človekovo zdravje. Prav tako smo predstavili, kakšen odnos do okolja imajo generacije X, Y in Z. Namen naloge je bil raziskati, kakšen odnos imajo generacije X, Y in Z do ravnanja s plastiko. Za zbiranje podatkov smo uporabili anketni vprašalnik, ki nam je pomagal pri odgovarjanju na zastavljena raziskovalna vprašanja. Prišli smo do spoznanja, da sta starejši generaciji X in Y bolj pripravljeni sprejeti ukrepe za izboljšanje ravnanja s plastičnimi odpadki. V zaključku smo povzeli dosežene cilje raziskave in predlagali možnosti za nadaljnje raziskovanje na tem področju.
Ključne besede: plastika, mikroplastika, plastični odpadki, generacije X, Y in Z, ozaveščenost
Objavljeno v DKUM: 02.06.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 12
.pdf Celotno besedilo (1,48 MB)

2.
Usklajevanje družine in kariere visokošolske učiteljice
Urška Kovačič, 2025, magistrsko delo

Opis: Visokošolsko izobraževanje ima ključno vlogo pri oblikovanju kulturnega, gospodarskega in vsesplošnega razvoja države. Kariera visokošolske učiteljice je poleg akademskih zahtev odvisna tudi od širših družbenih dejavnikov. Vpliv družine na kariero visokošolske učiteljice je večplasten in lahko prinaša tako izzive kot priložnosti. Magistrsko delo obravnava izzive usklajevanja družinskega in poklicnega življenja visokošolskih učiteljic. Glavni cilj raziskave je bil preučiti, kako družinske obveznosti vplivajo na karierno pot visokošolskih učiteljic. Pri raziskavi smo uporabljali koncept družine z vidika starševstva. V raziskavo so bile vključene visokošolske učiteljice z nazivom docentka, izredna profesorica in redna profesorica na Univerzi v Ljubljani, Univerzi v Mariboru in Univerzi na Primorskem. Teoretični del naloge opredeljuje ključne pojme, kot so družina, kariera, visokošolsko okolje in ovire za ženske na akademski poti na osnovi deskriptivne metode. Empirični del temelji na podatkih, pridobljenih s kvantitativno metodo, in vključuje analizo anketnega vprašalnika, ki ga je izpolnilo 158 visokošolskih učiteljic. Rezultati raziskave kažejo, da je usklajevanje dela in družine za visokošolske učiteljice zahtevno, še posebej zaradi obsežnih delovnih obveznosti, kot so raziskovalno delo, poučevanje in administrativna opravila. Ugotovljeno je bilo, da družinske obveznosti lahko omejujejo možnosti napredovanja v višje habilitacijske nazive, zlasti pri učiteljicah z mlajšimi otroki. Med ključnimi ovirami so pomanjkanje institucionalne podpore, neredni delovni urniki in visoka pričakovanja glede znanstvene produktivnosti
Ključne besede: usklajevanje, družina, kariera, visokošolska učiteljica
Objavljeno v DKUM: 29.05.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 10
.pdf Celotno besedilo (1,91 MB)

3.
Odnosi med zaposlenimi v družinskem podjetju Rupnik d. o. o.
Rebeka Rupnik, 2024, diplomsko delo

Opis: V družinskih podjetjih so medosebni odnosi ključni za uspešno delovanje podjetja in vzdrževanje pozitivnega delovnega vzdušja med zaposlenimi. V diplomski nalogi smo raziskali medosebne odnose med zaposlenimi v družinskem podjetju Rupnik d. o. o., s poudarkom na njihovem vplivu na delovno okolje ter odnose z ostalimi zaposlenimi v organizaciji. Rezultati raziskave so pokazali, da se večina družinskih članov in ostalih zaposlenih v podjetju strinja, da dobri medosebni odnosi pozitivno vplivajo na vzdušje v podjetju. Med drugim je analiza pokazala, da družinski člani redko zaznavajo medosebne konflikte, medtem ko ostali zaposleni pogosteje opažajo konflikte. Kljub temu, da so rezultati pokazali, da ni večjih odstopanj v mnenjih med družinskimi člani in ostalimi zaposlenimi glede medosebnih odnosov, je pomembno, da se podjetje zaveda, da se lahko trenutna situacija kadar koli spremeni. Zato je ključnega pomena, da vodstvo podjetja še naprej zavzeto vzdržuje dobre medsebojne odnose in sproti rešuje morebitne konflikte.
Ključne besede: družinsko podjetje, družinski člani, zaposleni, medosebni odnosi
Objavljeno v DKUM: 15.04.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 14
.pdf Celotno besedilo (1,59 MB)

4.
44th International Conference on Organizational Science Development : Human Being, Artificial Intelligence and Organization, Conference Proceedings
2025, zbornik recenziranih znanstvenih prispevkov na mednarodni ali tuji konferenci

Opis: The 44th International Scientific Conference on the Development of Organisational Science was focused on developing and advancing knowledge in the organisational sciences, with a focus on the contemporary challenges and opportunities of our time. On the one hand, it is humans who have woven the knowledge of organisations and will continue to enrich the knowledge of organisations in the future. On the other hand, we need to take into account the situational factors and the wider environment that are intrinsic to understanding organisations. The title of this year's conference is: Human being, Artificial Intelligence and the Organisation. The society we live in today is going through a period of great change in various areas of our lives. Although our pace sometimes stops, the forces of the environment do not. The pace of change often no longer surprises us. But the pillars of our action, the achievements of human society, are something of which we can be justly proud. Artificial intelligence is one of the forces that has entered our everyday lives in many places in recent times. Where are the opportunities and where are the dangers of artificial intelligence, where is human intelligence still a significant step ahead of artificial intelligence?
Ključne besede: organization, human being, artificial intelligence, changes, organizational development
Objavljeno v DKUM: 20.03.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 31
.pdf Celotno besedilo (22,76 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

5.
Analiza kompetenc generacije z pri delu na daljavo
Tea Kršinar, 2024, magistrsko delo

Opis: V teoretičnem delu magistrske naloge smo predstavili generacijo Z, njene dejavnike zaposlitve ter pogled na delo na daljavo in v kolikšni meri ceni svobodo, ki jo prinašajo sodobne oblike dela. Spoznali smo oblike dela na daljavo, kriterije za uspešno opravljanje dela ter prednosti in slabosti, ki jih ta oblika dela predstavlja zaposlenim. Da pa delo poteka nemoteno, mora posameznik razviti določene kompetence. Skozi literaturo smo ugotovili, da so te kompetence komunikacijske in digitalne, vodstvene in organizacijske ter kompetence ohranjanja ravnotežja med zasebnim in poklicnim življenjem ter kompetence upravljanja s človeškimi viri. Digitalne kompetence omogočajo uporabo potrebnih orodij, medtem ko organizacijske kompetence pomagajo pri upravljanju časa in nalog. Pomembno je tudi vzdrževati ravnotežje med zasebnim in poklicnim življenjem, da se prepreči izgorelost, medtem ko kompetence upravljanja s človeškimi viri omogočajo ohranjanje motivacije in podpore zaposlenim na daljavo. Prisotnost navedenih kompetenc smo v magistrski nalogi preverjali pri generaciji Z. V raziskovalnem delu smo s pomočjo anketnega vprašalnika izvedli raziskavo o delu na daljavo ter kompetencah generacije Z. Uporabili smo programa Excel in SPSS, s pomočjo katerih smo preverili veljavnost hipotez. Uporabili smo statistično metodo t-test dveh neodvisnih spremenljivk, Pearsonov koeficient korelacije ter Friedmanov test. Spoznali smo, da ima generacija Z od vseh šestih kompetenc najbolje razvite digitalne kompetence. Ugotovili smo tudi, da bolj kot je delovni urnik fleksibilen, manj je ravnotežja med poklicnim in zasebnim življenjem, hkrati pa, da ne obstajajo statistično značilne razlike glede pomembnosti dela na daljavo kot dejavnika zaposlitve. Navsezadnje pa smo ugotovili, da pripadniki generacije Z najbolj cenijo fleksibilnost urnika pri delu na daljavo, medtem ko manj cenijo zmanjšanje osebnih stikov pri tej obliki dela. V prihodnosti bodo delodajalci primorani razvijati kompetence, ki so pomembne za delo na daljavo, če bodo to obliko dela želeli ohraniti oziroma še povečati stopnjo fleksibilnosti in svobode na delovnem mestu, ki je prihajajoči generaciji Z še posebej pomembna.
Ključne besede: generacija Z, delo na daljavo, kompetence dela na daljavo
Objavljeno v DKUM: 11.03.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 36
.pdf Celotno besedilo (1,26 MB)

6.
Vpliv kriznih dogodkov na šolstvo
Ana Hlastan, 2024, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo preučevali problematiko vpliva kriznih dogodkov na šolstvo. Na podlagi strokovne in znanstvene literature smo najprej opredelili zgodovinski pregled šolstva, množične medije in njihov vpliv na šolstvo ter metode učenja. V nadaljevanju smo preučili definicije krize, vrste kriz ter koncept kriznega upravljanja in pomembnost obvladovanja kriznih dogodkov. Teoretični del smo zaključili s povezavo kriznih dogodkov in šolstva. Raziskali smo, kako kriza vpliva na učence, njihovo izobraževanje in celotni izobraževalni sistem. Nato smo bolj podrobno preučili, kako neenakopraven dostop do izobraževalnih virov in tehnologije vpliva na učence, kako so se skozi pandemijo razvila drugačna ocenjevanja in vrednotenja znanja učencev in kako se je duševno zdravje profesorjev kot tudi učencev spreminjalo skozi krizne dogodke, kot je covid-19. V empiričnem delu smo preko portala 1ka pridobili mnenje anketiranih o ignoranci možnih kriznih dogodkov na šolstvo, prenosu znanja med univerzitetnimi učitelji in študenti v času krize in kratkoročnih in dolgoročnih posledicah kriznih dogodkov v šolstvu. Rezultati so pokazali, da se anketirani zavedajo možnosti izbruha nalezljivih bolezni in da menijo, da šolstvo ni dovolj pripravljeno na izredne dogodke, kot je covid-19. To kaže na nujnost vzpostavitve preventivnega in celostnega reševanja možnosti pojava izrednih razmer, kot so izbruhi nalezljivih bolezni. Ugotovitve so tudi pokazale, da je pandemija močno vplivala na kakovost in prenos znanja in da anketirani niso prejeli dovolj pomoči in podpore s strani vodilnih, kar je pomembno za pravilno postopanje v primeru izbruha nalezljive bolezni, kot je covid-19. Krizni dogodki, ki se pojavijo hitro in nepričakovano, imajo veliko kratkoročnih kot dolgoročnih posledic v šolstvu, saj smo v raziskavi ugotovili, da je pandemija na splošno negativno vplivala na počutje anketiranih. Prinesla pa je tudi nekatere spremembe, ki bi jih anketirani radi obdržali. Raziskava potrjuje, da krizni dogodki lahko predstavljajo velik izziv za šolstvo, vendar prinašajo tudi možnosti za napredek in preobrazbo izobraževalnega sistema, saj bi z uvedbo sistematičnih ukrepov in celovitega programa, ki bi vključeval univerzalni postopkovnik upravljanja in obvladovanja kriznih razmer ali dogodkov, omogočili hitrejšo in učinkovitejšo zajezitev izrednih kriznih dogodkov, kot je covid-19.
Ključne besede: šolstvo, pandemija, krizni dogodki, covid-19, krizno upravljanje.
Objavljeno v DKUM: 11.03.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 19
.pdf Celotno besedilo (3,27 MB)

7.
Impact of work-family balance results on employee work engagement within the organization : the case of Slovenia
Jasmina Žnidaršič, Mojca Bernik, 2021, izvirni znanstveni članek

Opis: Background and purpose: Organizations strive to increase the work engagement of their employees, as engaged employees are more productive employees, but often neglect the significant effects of work-family balance on work engagement. Numerous studies confirm the importance of work-family balance and work engagement, but there is lack of research that explores the relationship between the concepts. Our research fills a research gap in investigating the impact of work-family balance on work engagement, both directly and through individual perceptions of organizational support for work-family balance. The main aim of our research is to empirically test the relationships between the policies and practices of organizations regarding work-family balance, work-life balance and work engagement. Methods: Using validated questionnaires, we collected data on organizational support for work-family balance (family-friendly policies and practices, support by leader, support by co-workers, working hours and complexity of work), work-family balance and work engagement. The quantitative data for our analysis was collected through a survey of 343 online participants who were employees in various positions in companies in Slovenia. The results: Our results show that the organization's work-family balance policies and practices, such as support by leader, co-workers, and family-friendly policies and practices, have a positive impact on the individual's work-family balance, that work-family balance leads to an increase in work engagement, and that the individual's perception of the organization's work-family balance support leads to an increase in work engagement. Conclusion: Knowledge of important work-family balance implications with an understanding of organizational support for work-family balance and the relationships between the constructs of work-family balance and work engagement can be beneficial to business leaders. This understanding can help them to strengthen employee work engagement through family-friendly policies and practices, and thereby contributing to the area of employee behavior and improving employee productivity.
Ključne besede: work-family balance, work engagement, organization management
Objavljeno v DKUM: 14.11.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 20
.pdf Celotno besedilo (593,57 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

8.
Zaposlovanje voznikov avtobusov v podjetju Arriva d. o. o.
Ana Rakuš, 2024, diplomsko delo

Opis: Zaposlovanje voznikov avtobusov v Sloveniji predstavlja vse večjo težavo. Kadra namreč primanjkuje in zato se delodajalci vse bolj iščejo ustrezno delovno silo v tujini. Najzanimivejši so tako delavci iz tretjih držav, saj imajo te države praviloma nižji življenjski standard kot države znotraj Evropske unije. Največjo težavo pri zaposlovanju predstavlja znanje slovenskega jezika, ki je za voznike avtobusov obvezno vsaj na vstopni ravni. V diplomskem delu smo izvedli anketo med vozniki avtobusov, s katero smo želeli raziskati razloge, zaradi katerih se tujci odločajo za zaposlitev v Sloveniji. Odkrili smo, da tujce po večini žene želja po boljšem zaslužku in boljši prihodnosti zanje in za njihove družine. Za zagotavljanje zadostnega števila delavcev pa niso dovolj samo dejavnosti delodajalcev, temveč je pri tem izrednega pomena tudi sodelovanje države in njenih inštitucij. Poenostavitev postopkov zaposlovanja tujcev in posledično hitrejša obdelava vlog bi tako delodajalcem kot delavcem zagotovila boljše pogoje zaposlovanja.
Ključne besede: voznik avtobusa, zaposlovanje tujcev, kadrovanje
Objavljeno v DKUM: 28.06.2024; Ogledov: 419; Prenosov: 63
.pdf Celotno besedilo (634,50 KB)

9.
Pričakovanja generacije Z glede zaposlitve v Pomurju
Emeli Šemen, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Pričakovanja generacije Z glede zaposlitve v Pomurju obravnava značilnosti generacije Z ter njihova pričakovanja glede zaposlitve. Namen raziskave je bilo ugotoviti, kaj generacija Z pričakuje od bodočega delovnega mesta. Delo se osredotoča na značilnosti generacije Z, vključno z njihovimi delovnimi vrednotami in pričakovanji, ter pomenom razumevanja teh značilnosti za uspešno zaposlovanje in razvoj kadrov. Uporabljene metode raziskovanja vključujejo sistematični pregled literature ter empirično raziskavo, ki je temeljila na anketnem vprašalniku, posredovanem mladim iz Pomurja. Rezultati ankete so pokazali, da generacija Z v Pomurju poudarja pomembnost pravičnega plačila, ravnotežja med delom in zasebnim življenjem, možnosti kariernega razvoja, fleksibilnosti pri delovnem času in dobro delovno okolje. Na podlagi teh ugotovitev so bila oblikovana priporočila za organizacije o tem, kako prilagoditi svoje strategije zaposlovanja in upravljanja s kadri, da bodo bolj privlačna za to generacijo. Priporočila vključujejo prilagajanje delovnih pogojev, spodbujanje kariernega razvoja, ustvarjanje pozitivne delovne kulture ter zagotavljanje fleksibilnih delovnih možnosti.
Ključne besede: Generacija Z, generacijska pričakovanja, zaposlitev, Pomurje
Objavljeno v DKUM: 28.06.2024; Ogledov: 191; Prenosov: 89
.pdf Celotno besedilo (1,21 MB)

10.
Kroženje kadra v zdravstveni administraciji na Interni kliniki UKC Ljubljana
Nataša Toman, 2024, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo želeli predstaviti možnost reševanja pomanjkanja kadra v zdravstveni administraciji s poudarkom na uvedbi kroženja kadra. V teoretičnem delu smo opredelili razvoj kadrov, pomen in cilje razvoja, različne pristope k razvoju kadra, kaj je kroženje kadra, kako lahko dvignemo motivacijo zaposlenih ter kakšne so prednosti in slabosti kroženja kadra. Oblikovali smo anketni vprašalnik, ki smo ga razdelili med zdravstveno administracijo znotraj Interne klinike v UKC Ljubljana. Z anketnim vprašalnikom smo želeli ugotoviti, kakšni so medsebojni odnosi med zdravstveno administracijo na Interni kliniki UKC Ljubljana, ali so zaposleni zadovoljni na delovnem mestu in kako vidijo možnost kroženja zdravstvene administracije. Opisali smo tudi Interno kliniko, znotraj katere deluje 13 kliničnih oddelkov. Predstavili smo število zdravstvenih administratorjev, stopnjo fluktuacije in stopnjo absentizma za obdobje petih let (od leta 2016 do leta 2020). Ugotovili smo, da je povprečna stopnja fluktuacije za celotno Interno kliniko v letih od 2016 do 2020 11,3-odstotna. Povprečna stopnja absentizma za celotno Interno kliniko v letih med 2016 in 2020 pa znaša 25,4 %. Rezultati raziskave med zdravstveno administracijo na Interni kliniki UKC Ljubljana so pokazali, da so zaposleni zadovoljni s stalnostjo zaposlitve in redno plačo. Najmanj pa so zadovoljni z višino plače, kar je najverjetneje tudi eden od glavnih vzrokov za pomanjkanje kadra. Najbolj so obremenjeni zaradi odnosa vodstva do zdravstvene administracije ter zaradi odnosa zdravnikov in ostalega zdravstvenega osebja. Pri možnosti kroženja kadra vidijo največjo prednost v tem, da se z menjavo delovišča pridobijo nove delovne izkušnje in znanje na novih področjih dela. Kot največjo slabost kroženja kadra pa vidijo količino časa, da se seznanijo z novimi načini dela. Rezultati raziskave so med drugim pokazali, da je na Interni kliniki UKC Ljubljana prisotna visoka nemotiviranost za kroženje kadra, čeprav pa se anketiranci strinjajo, da bi z menjavo delovišča pridobili nove delovne izkušnje in znanje na novih področjih dela. Za zaposlene kroženje kadra predstavlja stres. S pomočjo analize rezultatov smo prišli do ugotovitev, da so anketirani zaposleni v večini zadovoljni s svojimi sodelavci. Iz tega lahko sklepamo, da so med njimi medsebojni odnosi dobri. Če bi bili na Interni kliniki izpolnjeni pogoji, da se uvede kroženje kadra, bi lahko zaradi deficita kadrov bolj kakovostno in uspešno opravljali svoje delo. Z rednim usposabljanjem bi poleg dobrega načrtovanja in stalnega spremljanja zaposlenih lahko omejili pričakovane ovire in slabosti pri kroženju kadra. S tem ne bi izboljšali samo organizacije dela zdravstvene administracije na Interni kliniki UKC Ljubljana, temveč bi tudi zmanjšali stopnjo fluktuacije in obdržali kakovosten kader.
Ključne besede: organizacija dela, zdravstvena administracija, kroženje kadra
Objavljeno v DKUM: 28.06.2024; Ogledov: 175; Prenosov: 46
.pdf Celotno besedilo (1,65 MB)

Iskanje izvedeno v 0.12 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici