| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 25
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
DIGITALNA FOTOGRAFIJA PRI POUKU ASTRONOMIJE V OSNOVNI ŠOLI
Branko Pongrac, 2009, diplomsko delo

Opis: Izdelali smo navodila za fotografiranje nebesnih objektov in nakazali možnost uporabe pri pouku. Osnovni namen diplomskega dela je uporabnost gradiva za učitelje astronomije v osnovni šoli, ki se s fotografijo v astronomiji šele seznanjajo in kot pomoč pri samostojnem delu učencev. Gradivo bo pomagalo pri pouku učence seznaniti s primerno opremo za zajem astro fotografije, CCD senzorji, njihovo zgodovino in delovanjem, montažo aparata za zajem svetlobe na teleskop, metodami fotografiranja in obdelavo posnetih fotografij. V nadaljevanju smo prikazali, kako s pomočjo digitalne fotografije izmerimo premer in višino kraterja na Luni.
Ključne besede: Digitalna astro fotografija, astronomija v osnovni šoli, CCD senzor, DSLR aparat, CCD kamera, WEB kamera.
Objavljeno: 13.08.2009; Ogledov: 2107; Prenosov: 179
.pdf Celotno besedilo (3,76 MB)

2.
Toplotna bilanca potapljača pri potapljanju v hladni vodi
Eva Klemenčič, 2012, diplomsko delo

Opis: V diplomskem seminarju obravnavamo toplotno bilanco potapljača v hladni vodi. Naredili smo teoretično oceno toplotne bilance posameznega dela telesa. Teoretične ocene smo primerjali z eksperimentalnimi podatki, ki smo jih pridobili z merjenjem temperature z IR kamero. Preverili smo, kateri tip potapljaške obleke najboljše izolira telo potapljača pred izgubo toplote.
Ključne besede: toplotna bilanca, potapljanje v hladni vodi, termoregulacija, prevajanje toplote, konvekcija, sevanje, IR kamera.
Objavljeno: 27.09.2012; Ogledov: 1166; Prenosov: 157
.pdf Celotno besedilo (744,42 KB)

3.
Didaktična analiza E-učbenika astronomskih vsebin pri pouku fizike v osnovni šoli
Urška Jagodič, 2013, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu po predmetih in drugih dejavnostih predstavimo astronomske vsebine v osnovni in srednji šoli. Za vse astronomske vsebine raziščemo medpredmetne povezave. Namen medpredmetnega povezovanja je večja prenosljivost znanja, s čimer ustvarjamo pogoje za boljše razumevanje, večjo uporabnost znanja in s tem tudi večjo ustvarjalnost na vseh predmetnih področjih. Pri medpredmetnih povezavah poiščemo horizontalne in vertikalne povezave astronomije z drugimi predmetnimi področji. Učbenike, ki so bili do sedaj glavni vir znanja, vse bolj dopolnjuje informacijsko-komunikacijska tehnologija (IKT) z različnimi multimedijski in interaktivnimi elementi. Zato je v nastajanju množica e-učbenikov, ki prihajajo kot del sodobnega, kakovostnega načina poučevanja in učenja. V diplomskem delu najprej predstavimo do sedaj pripravljene in dostopne e-učbenike in jih primerjamo med seboj, nato pa s sodelovanjem strokovnjakov s področja astronomije in didaktike raziščemo uporabnost E-učbenika pri poučevanju in izpeljemo sklepe, ki so potrebni za uspešno delo ob uporabi e-učbenika.
Ključne besede: fizika, astronomija, učni načrt, didaktični pristopi, informacijsko-komunikacijska tehnologija (IKT), e-učbenik, interaktivnost.
Objavljeno: 09.07.2013; Ogledov: 1627; Prenosov: 216
.pdf Celotno besedilo (2,02 MB)

4.
PROSTORSKA PORAZDELITEV GOSTOTE SVETLOBNEGA TOKA SVETIL RAZLIČNIH OBLIK
Taja Svetina, 2013, diplomsko delo

Opis: V diplomskem seminarju obravnavamo gostoto svetlobnega toka svetil različnih oblik. Razvili smo merilni sistem in z njim izvedli eksperiment, s katerim izmerimo gostoto svetlobnega toka v odvisnosti od oddaljenosti od svetila in prostorsko porazdelitev gostote svetlobnega toka na dani oddaljenosti od svetila. Slednjo ponazorimo s krogelnimi diagrami. Meritve smo izvedli z luksmetrom proizvajalca Vernier.
Ključne besede: svetila, fotometrija, gostota svetlobnega toka, osvetljenost, luksmeter, krogelni diagrami
Objavljeno: 31.01.2014; Ogledov: 877; Prenosov: 170
.pdf Celotno besedilo (7,41 MB)

5.
Dimenzioniranje konstrukcije reševalnega vozila
Jožef Zadravec, 2013, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo obravnavali primernost aluminijevih zlitin za uporabo pri konstrukcijah, ki so običajno jeklene. Predstavili smo fizikalne osnove napetosti in mehanskih deformacij, ki se lahko pojavijo v konstrukcijah ter primerjali mehanske lastnosti povprečnega konstrukcijskega jekla s povprečno konstrukcijsko aluminijevo zlitino. Primernost uporabe aluminijevih zlitin smo preizkusili na primeru konstrukcije reševalnega vozila modularne zgradbe. Dimenzionirali smo konstrukcijo, ki je v celoti sestavljena iz aluminijeve zlitine pri tem pa uvedli konstrukcijsko rešitev, pri kateri profili osnovne nosilne konstrukcije zagotavljajo podporo stenam, za kar so v primeru prvotnih konstrukcij bili potrebni dodatni elementi. Primernost nove konstrukcije reševalnega vozila smo dokazali z numerično simulacijo po metodi končnih elementov v programskem paketu Abaqus.
Ključne besede: konstrukcije, aluminijeve zlitine, reševalno vozilo
Objavljeno: 08.10.2013; Ogledov: 1267; Prenosov: 152
.pdf Celotno besedilo (8,58 MB)

6.
Učinkovitost konceptualnega pouka fizike v srednji šoli
Simon Ülen, 2014, doktorska disertacija

Opis: Sodobna informacijska družba od mladega človeka pričakuje, da se bo po končanem izobraževanju znal prilagajati hitrim spremembam. Pričakuje posameznika, ki bo samoiniciativen, fleksibilen, motiviran, usposobljen za reševanje problemov in sposoben sprejemanja odločitev. Posledično postaja poučevanje vedno bolj kompleksno. Tradicionalni pristopi, ki učenca več ali manj postavljajo v položaj pasivnega poslušalca, ne sledijo spremembam v sodobno razvitem svetu. V zadnjih dveh desetletjih se zelo intenzivno iščejo novi učni pristopi v poučevanju, s ciljem izboljšati učni proces. Vpeljava konceptualnega pristopa poučevanja in učenja fizike (Conceptual Learning of Science – CoLoS) je postala ob izrednem napredku informacijsko komunikacijske tehnologije toliko bolj zanimiva tudi za tiste učitelje, ki so sicer bolj naklonjeni tradicionalnim učnim pristopom v poučevanju fizike. V obširni analizi novih učnih pristopov smo ugotovili, da je konceptualni pouk fizike že uveljavljen učni pristop, da pa še ne obstaja znanstveno preverjena raziskava o učinkovitosti konceptualnega učenja fizike v srednjih šolah. Namen raziskave je bil: • analizirati uspešnost konceptualnega pouka fizike, podprtega z izbranimi konceptualnimi modeli (fizleti), v primerjavi s tradicionalnim frontalnim poukom fizike v srednji šoli; • s strategijo presoje kot dodatnim mehanizmom v pedagoškem eksperimentu analizirati uspešnost konceptualnega pouka fizike v doseganju višjih taksonomskih nivojev znanja; • preučiti vplive opazovanih faktorjev na uspešnost izbranega učnega pristopa – spol testiranih dijakov in njihova predhodna ocena iz fizike. Doktorska disertacija je strukturirana iz dveh delov. V teoretičnem delu izpostavimo poglavitne razloge za uvedbo inovativnih didaktičnih (učnih) pristopov v sodobnem izobraževanju. Analiziramo stanje pouka fizike in naravoslovja nasploh. Posebej izpostavimo novejše rezultate mednarodnih raziskav TIMMS (Trends in International Mathematics and Science Study) in Pisa (Programme for International Student Assessment). V nadaljevanju predstavimo pregled raziskav o vlogi in pomenu sodobnih učnih pristopov pouka fizike ter raziskave na področju primerjav sodobnih učnih pristopov (podprtih z računalniškimi simulacijami) s tradicionalnimi pristopi pri pouku fizike. Nato predstavimo različne oblike pouka in metode poučevanja ter izpostavimo sodobnejše, za katere menimo, da so v luči vse hitrejšega razvoja sodobne tehnologije ustreznejše za poučevanje fizike v srednji šoli. Tradicionalni frontalni pouk fizike žal še vedno ostaja najpogostejša oblika poučevanja fizike v srednji šoli, zato ga posebej predstavljamo; obenem izpostavljamo prednosti in pa predvsem slabosti te oblike pouka fizike, na katere opozarjajo številni raziskovalci doma in po svetu, in predstavljajo osnovni motiv inovativnih projektov na področju poučevanja fizike za iskanje novih, ustreznejših učnih pristopov k poučevanju fizike. Nadalje predstavljamo tri ključne komponente, ki bi jih moral vsebovati sodobni pouk fizike: problemski pouk, IKT pri pouku fizike in eksperiment pri pouku fizike. Omenjene komponente so ključne pri konceptualnem učenju fizike, ki ga podrobno obravnavamo – podamo njegove temeljne značilnosti in predstavimo njegovo razširjenost po svetu in pri nas. V ključnem delu teoretičnega dela disertacije postavimo model konceptualnega pouka fizike v slovenski srednji šoli in predstavimo strategije presoje kot analitični mehanizem za določitev taksonomskih nivojev globin znanja. Teoretični del zaključujemo z analizo starega in prenovljenega učnega načrta fizike za srednje šole, pri čemer poudarimo bistvene razlike obeh učnih načrtov in analiziramo možnosti uvajanja konceptualnega pouka fizike z ozirom na obstoječi učni načrt. Na osnovi zgoraj predstavljenih teoretičnih izhodišč smo pripravili komplet gradiv za izvedbo pedagoškega eksperimenta, s ciljem preveriti učinkovitost konceptualnega pouka fizike v srednji šoli: učne priprave za trad
Ključne besede: izobraževanje, fizika, didaktika fizike, poučevanje fizike, učni pristopi, konceptualni pouk fizike, IKT, konceptualni modeli – fizleti, didaktični model, empirična raziskava, interaktivna e-gradiva, strategije presoje
Objavljeno: 24.07.2014; Ogledov: 1592; Prenosov: 229
.pdf Celotno besedilo (5,16 MB)

7.
Motivacijski poskusi pri pouku fizike v 8. razredu osnovne šole za vsebinske teme: Uvod v fiziko, Vesolje, Enakomerno gibanje in Sile
Jernej Selič, 2014, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu predstavimo pomen motivacijskega poskusa in motivacije pri fiziki. Pri tem se osredotočimo na vsebinske teme Uvod v fiziko, Vesolje, Enakomerno gibanje in Sile. Preučimo motivacijske tehnike in izberemo kriterije, ki služijo kot merilo motivacije za posamezne poskuse, ki so predstavljeni v diplomski nalogi. Poskusi so razdeljeni glede na vsebinske sklope in učne cilje ter so podrobno razloženi in opremljeni s fotografijami. Podana so tudi mnenja učiteljev o motivaciji pri pouku, iz katerih izpeljemo korelacijo med teoretičnimi napovedmi in praktičnimi izkustvi. Nazadnje o izbranih motivacijskih poskusih podamo končno mnenje.
Ključne besede: fizika, poskusi, motivacija, didaktični pristopi.
Objavljeno: 19.06.2014; Ogledov: 1604; Prenosov: 187
.pdf Celotno besedilo (1,73 MB)

8.
Prevajanje toplote skozi vpojne plasti
Maja Fras, 2014, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu je predstavljen samostojno narejen fizikalni model in numerična simulacija za opis prevajanja toplote skozi več zaporednih različnih vpojnih plasti, ki so lahko vlažne. Model je enodimenzionalen in temelji na difuzijski enačbi za toplotno prevajanje. Robni pogoj je na eni strani konstantna gostota toplotnega toka. Osnovna predpostavka pri tem je, da prevajanje toplote poteka skozi planparalelne plasti v polneskončni limiti. Model podaja časovno odvisnost temperaturnega polja v smeri prečno na plasti. Ker model upošteva stopnjo vlažnosti, je primeren za opis prevajanja toplote skozi vpojne plasti, med katere lahko uvrščamo tudi tekstilne materiale. Simulacija je testirana na analitično rešljivem primeru in s primerjavo rezultatov eksperimentalnih meritev prevajanja toplote skozi različne konfiguracije zaščitnih oblačilnih sistemov (zaščitna obleka in pod njo suho oziroma mokro spodnje perilo). Eksperimentalne meritve so bile opravljene s posebno požarno lutko, opremljeno s temperaturnimi senzorji, ki je namenjena simulaciji eksplozivnega ognja in se uporablja za testiranje osebne zaščitne opreme. Glede na ujemanje rezultatov simulacije s tistimi, ki so bili eksperimentalno izmerjeni, lahko s prepričanjem trdimo, da z uporabljenim modelom dobro opišemo dinamično temperaturno polje več plasti oblačil za različne časovne periode in jakosti izpostavljenosti plamenu. Numerične simulacije omogočajo razširitev za poljubno mnogo različnih plasti oblačil, kar omogoča analizo meritev toplotnega prevajanja skozi različna oblačila, analizo destruktivnih sprememb zaščitne obleke in uporabo pri vzpostavljanju standardov zaščitnih oblačil.
Ključne besede: toplota, toplotno prevajanje, izparevanje, temperatura, metoda končnih diferenc, požarna lutka, zaščitna oblačila
Objavljeno: 24.07.2014; Ogledov: 1252; Prenosov: 115
.pdf Celotno besedilo (2,04 MB)

9.
Vpliv kapljevin na toplotno prevodnost tkanin
Eva Klemenčič, 2014, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu so predstavljeni rezultati meritev toplotne prevodnosti vpojnih tkanin pri različnih relativnih deležih kapljevine v tkanini. Eksperimentalno delo smo izvedli za tri vzorce bombažnih tkanin z različno gostoto vezave in različnih debelin. Merilno napravo smo prilagodili tako, da lahko toplotno prevodnost tkanine določimo na dva načina: z analizo rezultatov nestacionarnega dela meritve ali z analizo rezultatov v stacionarnem stanju. Izračunane vrednosti toplotne prevodnosti se v okviru napake meritev po obeh načinih analize rezultatov ujemajo. Za izračun toplotne prevodnosti tako ni treba čakati na vzpostavitev stacionarnega stanja, kar omogoča krajši čas meritve in s tem manjše napake zaradi izhlapevanja kapljevine. Meritve potrjujejo, da je efektivna toplotna prevodnost tkanine pri majhnih vlažnostih premo sorazmerna z relativnim deležem kapljevine v tkanini. Z naraščajočo vlažnostjo se efektivna toplotna prevodnost vlažne tkanine ustali okrog ene mejne vrednosti, preden je tkanina nasičeno vlažna. Vpliv kapljevin na efektivno toplotno prevodnost tkanine smo raziskali s tremi kapljevinami, ki imajo različne toplotne prevodnosti: vodo, acetonom in terpentinom. Efektivna toplotna prevodnost tkanine se v vseh primerih ustali okrog vrednosti, ki je primerljiva s toplotno prevodnostjo kapljevine prisotne v tkanini. Stopnja vlažnosti, pri kateri se efektivna toplotna prevodnost tkanine ustali, se za različne kapljevine razlikuje. Najbližje nasičeni vlažnosti se to zgodi pri vodi, vidno drugače je pri terpentinu, aceton pa je nekje vmes. Eksperimentalne rezultate meritev smo primerjali s teoretično napovedjo. Ugotovili smo, da model, ki upošteva le vpliv tkanine in kapljevine (dvoparametrični model), dobro opisuje odvisnost efektivne toplotne prevodnosti vlažne tkanine pri relativno majhnih vlažnostih. Pri večjih deležih kapljevine pa so odstopanja večja. V ta namen smo model nadgradili tako, da smo upoštevali tudi vpliv zraka v tkanini, ki ga kapljevina z močenjem izpodriva (triparametrični model). Tako izpopolnjen model se je izkazal za primernejšega predvsem pri večjih deležih vlage.
Ključne besede: toplota, prevajanje toplote, toplotno udobje, toplotna prevodnost, vlažnost, bombažna tkanina, eksperimentalne meritve, model
Objavljeno: 08.10.2014; Ogledov: 2140; Prenosov: 193
.pdf Celotno besedilo (650,58 KB)

10.
PROJEKT HIDROELEKTRARN NA MURI - DINAMIČNI HIDROPOTENCIAL
Nataša Ivanc, 2012, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je predstavljeno pridobivanje električne energije iz vodne energije. Opisane so Peltonova, Francisova in Kaplanova vodna turbina, ki se v elektrarnah največkrat uporabljajo ter razlika med pretočnim in akumulacijskim hidroelektrarnam. Predstavljene so hidroelektrarne v Sloveniji na rekah Drava, Sava in Mura. Izračunana je časovna razporeditev kinetičnega hidropotenciala reke Mure glede na njen dnevni pretok. Opisani sta dve metodi pouka projektni pouk oz. naloga in eksperiment. V 7. razredu pri tehniki in tehnologiji se lahko z učenci izvaja ta projektna naloga. Za informiranje učencev na temo hidroelektrarne, je pripravljena predstavitev v PowerPointu. Izdelan je tudi tehnološki list in delavniške risbe.
Ključne besede: hidroelektrarna, vodne turbine, reka Mura, projektna naloga, eksperiment.
Objavljeno: 02.08.2012; Ogledov: 1964; Prenosov: 287
.pdf Celotno besedilo (2,48 MB)

Iskanje izvedeno v 0.3 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici