| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 15
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
MODEL POVEZANOSTI ORGANIZACIJSKIH VREDNOT IN KOMPETENC VODIJ V GOSTINSKO NASTANITVENI DEJAVNOSTI
Mitja Gorenak, 2013, doktorska disertacija

Opis: V doktorski disertaciji proučujemo vpliv organizacijskih vrednot na kompetence vodji. Organizacijske vrednote v disertaciji obravnavamo kot vodila ali smernice, po katerih organizacije delujejo ali pa naj bi delovale, te vrednote so lahko eksplicitno zapisane, lahko pa so tudi implicitno vidne skozi delovanje organizacije. Kompetence v disertaciji opredeljujemo, kot znanja, sposobnosti in veščine, osredotočamo se predvsem na kompetence posameznikov, natančneje vodji, ki usmerjajo delovanje posameznih enot v organizaciji. Na podlagi raziskav, ki so bile že opravljene, smo zasnovali model, s katerim smo merili vpliv organizacijskih vrednot na kompetence vodji. Model smo osnovali na šestih najpogosteje zaznanih organizacijskih vrednotah (kakovost, inovativnost, odgovornost, etičnost, uporabniki in zaposleni) in šestih kompetencah, ki izkazujejo prej omenjene vrednote. Model smo najprej testirali na manjšem vzorcu, ga ustrezno prilagodili in šele nato opravili glavno raziskavo. Glavni vprašanji, ki smo si jih zastavili sta (1) Kolikšna je stopnja povezanosti med organizacijskimi vrednotami in kompetencami vodji in (2) ali obstaja statistično značilna povezanost med organizacijskimi vrednotami in kompetencami vodji? Raziskavo smo izvedli v podjetjih, ki se ukvarjajo z gostinsko nastanitveno dejavnostjo, kjer smo pisno anketo razdelili med 1100 zaposlenih. Vrnjenih smo dobili 388 anketnih vprašalnikov, kar predstavlja 35,27% vseh poslanih vprašalnikov ali 4,26% vseh zaposlenih v izbranem sektorju v Sloveniji. V prvi fazi smo opravili analizo demografskih podatkov, ki potrjuje ustreznost izbranega vzorca v primerjavi s populacijo, opravili smo tudi analizo zanesljivosti merjenja, ki je pokazala, da je bilo le-to zanesljivo. Nadalje smo s pomočjo Pearsonovega koeficienta korelacij in faktorsko analizo izbrali tiste spremenljivke s katerimi smo merili organizacijske vrednote na eni strani in kompetence vodji na drugi strani. Ugotovili smo, da obstoja statistično značilna srednje močna do močna povezanost (najnižja vrednost r = 0,203**, najvišja vrednost r = 0,534**) med proučevanimi pari organizacijskih vrednot in kompetencami, ki izkazujejo omenjene vrednote. Linearna regresija med posameznimi pari neodvisnih spremenljivk (organizacijske vrednote) in odvisnih spremenljivk (kompetence), je pokazala relativno visoke deleže (najmanjša vrednost 3,8%, najvišja vrednost 28,3%) pojasnjene variabilnosti odvisnih spremenljivk s strani neodvisnih spremenljivk. Opravili pa smo tudi hierarhično regresijsko analizo in ugotovili, da lahko ob upoštevanju zaporednega vpliva vseh šestih organizacijskih vrednot (odgovornost, uporabniki, zaposleni, etičnost, kakovost in inovativnost) pojasnimo 44,5% variabilnosti združene spremenljivke kompetence vodij. Te ugotovitve jasno nakazujejo zmerno močno povezanost med organizacijskimi vrednotami in kompetencami vodji. Tako lahko potrdimo, da organizacijske vrednote niso le marketinško orodje, temveč osnova za upravljanje s človeškimi viri v 21. stoletju, kot predlaga teorija managementa vrednot (Managing by values (MBV)).
Ključne besede: organizacijske vrednote, kompetence vodji, model, gostinsko nastanitvena dejavnost.
Objavljeno: 12.06.2013; Ogledov: 2178; Prenosov: 751
.pdf Celotno besedilo (2,11 MB)

2.
Analiza dejavnikov zadovoljstva zaposlenih v butičnem hotelu
Jure Bonča, 2019, diplomsko delo

Opis: Podjetje, ki pomena zadovoljstva zaposlenih kot takega ne priznava, v današnjem času ne more več pričakovati dobrih poslovnih rezultatov. Zadovoljstvo zaposlenih se odraža na vsakem koraku v podjetju, ne nazadnje tudi in predvsem pri gostih oziroma strankah. V turizmu možnosti po »popravnem izpitu« pri gostih ni kaj dosti. Nezadovoljna stranka se verjetno nikoli več ne bo vrnila, bo pa poskrbela, da za njeno nezadovoljstvo izve čim več ljudi. Merjenje zadovoljstva zaposlenih nam preko povratnih informacij razkriva, katera so tista področja, ki jih je treba spremeniti in kjer je treba uvesti nove ali dodatne ukrepe, da se poveča ali okrepi zadovoljstvo zaposlenih v organizaciji. V empiričnem delu smo anketirali zaposlene v butičnem hotelu X. Ugotovili smo, da so sodelujoči v raziskavi najbolj zadovoljni z možnostjo napredovanja, dobrim plačilom za delo in kompetencami, dobrimi medsebojnimi odnosi, prijateljsko komunikacijo v podjetju ter z dobrimi možnostmi strokovnega in osebnega razvoja. V raziskavi smo odkrili nadpovprečno zadovoljstvo zaposlenih, kljub temu smo pri nekaterih dejavnikih podali predloge, ki so za podjetje vsekakor sprejemljivi, saj s seboj ne prinašajo nobenih finančnih bremen.
Ključne besede: zadovoljstvo, zaposleni, gosti, merjenje, dejavniki
Objavljeno: 26.09.2019; Ogledov: 39; Prenosov: 6
.pdf Celotno besedilo (1,21 MB)

3.
Analiza zaznavanja dejavnikov zadovoljstva slovenskih turističnih vodnikov in spremljevalcev
Mitja Gorenak, 2011, izvirni znanstveni članek

Opis: V prispevku avtor proučuje različne teorije zadovoljstva pri delu, proučevano aplicira na turistične vodnike in spremljevalce, ki jih zaradi narave dela označi za zelo specifično skupino delavcev, kar tudi utemelji s posebnostmi, vezanimi na delo in delovno okolje. V prispevku prikaže in analizira rezultate anketiranja, opravljenega med 235 vodniki in spremljevalci, kar predstavlja 14,25 % celotne populacije. V analizi potrdi domnevo, da na zadovoljstvo vodnikov in spremljevalcev pri delu ne vplivajo tipični dejavniki zadovoljstva, in ugotovi, da so za vodnike in spremljevalce najpomembnejši dejavniki: etičnost in profesionalnost v organizaciji, povratno informiranje, delovni prostor, izvajanje reda in discipline, možnost razvoja kompetenc, možnost ustvarjalnega dela ter izzivi pri delu.
Ključne besede: zadovoljstvo, delo, turistični vodniki, turizem
Objavljeno: 10.07.2015; Ogledov: 430; Prenosov: 33
URL Povezava na celotno besedilo

4.
Sustainable development of careers in tourism
Mitja Gorenak, 2016, izvirni znanstveni članek

Opis: Developing sustainable careers in the tourism sector is just as hard as achieving sustainable tourism in general. Our objective was to determine tour guides' attitude to the sustainable development of their careers by tourist agencies as those engaging them. We conducted a survey among representatives of tourist agencies (N = 34). The research showed that the economic pillar of sustainable development is perceived to be the most important when it comes to the sustainable development of careers, followed by the environmental pillar as the second and the social pillar as the least important. In order to achieve the truly sustainable development of careers, the focus must be on the social pillar of development.
Ključne besede: tourism, career, development, human resources
Objavljeno: 29.11.2018; Ogledov: 195; Prenosov: 15
URL Povezava na celotno besedilo

5.
Priročnik za pisanje in urejanje besedil Fakultete za turizem Univerze v Mariboru
Mitja Gorenak, Borut Vojinović, Andreja Trdina, Boris Prevolšek, Marko Koščak, Barbara Pavlakovič, Maja Rosi, Nejc Pozvek, 2017, strokovna monografija

Opis: Učni proces na fakulteti ne zahteva samo udeležbe na predavanjih in dejavnega sodelovanja na vajah, temveč tudi intenzivno individualno delo študenta. To se mnogokrat predstavi v obliki seminarske naloge oziroma pisnega dela. Najbolj pomembno samostojno delo študenta pa je zagotovo zaključna – diplomska ali magistrska naloga. Da bi študentom Fakultete za turizem Univerze v Mariboru predstavili in olajšali pripravo pisnih del, smo na fakulteti pripravili priročnik za pisanje in urejanje besedil. Strokovna monografija zajema poglavja, ki študenta vodijo skozi celoten proces raziskovanja in pisanja dela. Od začetnega iskanja ideje, osnov znanstvenega pisanja in raziskovanja v turizmu, do posameznih korakov raziskovalnega procesa in raziskovalnih metod. V strokovno monografijo je vključeno tudi poglavje o osebnih odnosih, ki še posebej nagovarja odnos med študentom in mentorjem pri pisanju zaključnih del. Priročnik podaja tudi praktične nasvete o jezikovnem in tehničnem oblikovanju besedila ter navajanju literature in virov. Strokovna monografija tako združuje temeljne informacije, ki jih bodo pri svojem delu uporabljali študenti in predavatelji, saj bodo skupaj sledili enotnim smernicam pisanja besedil v turizmu na Fakulteti za turizem.
Ključne besede: pisanje besedil, urejanje besedil, raziskovanje, citiranje, tehnično oblikovanje besedil
Objavljeno: 07.08.2017; Ogledov: 680; Prenosov: 73
.pdf Celotno besedilo (1,17 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

6.
Handbook for writing and editing texts of the Faculty of tourism of the University of Maribor
Mitja Gorenak, Borut Vojinović, Andreja Trdina, Boris Prevolšek, Marko Koščak, Barbara Pavlakovič, Maja Rosi, Nejc Pozvek, 2017, strokovna monografija

Opis: The learning process at the faculty requires not only attending lectures and active participation in the tutorials, but also intensive individual work of a student, which is often presented in the form of a seminar paper. However, the most important individual work of a student is definitely a final paper - a diploma or a master's thesis. In order to present and facilitate the preparation of written works for the students of the Faculty of Tourism of the University of Maribor, we have prepared this handbook for writing and editing texts at the faculty. The professional monograph covers the chapters that lead the student through the whole process of research and writing their paper. From the initial search of the research idea and the basics of scientific writing and research in tourism, to the individual steps of the research process and research methods. The professional monograph also includes a chapter on personal relationships, which in particular addresses the relationship between a student and a mentor in the process of preparing the paper or thesis. The handbook also provides practical advice on language and text designing, as well as instructions for citing references. The professional monograph, thus, combines basic information that both students of tourism and their lecturers will use in their study and work processes, as they will follow the uniform guidelines for writing texts in tourism at the Faculty of Tourism.
Ključne besede: writing texts, editing, research, citing, text designing
Objavljeno: 16.11.2017; Ogledov: 375; Prenosov: 23
.pdf Celotno besedilo (1,33 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

7.
Tourism and development 2017: Active and sports tourism: Feel the freedom of water
2017, druge monografije in druga zaključena dela

Opis: Under the title Tourism and Development 2017 – Active and Sports Tourism: Feel the Freedom of Water we have conducted the 4th annual scientific conference, organized by the three partner faculties, Faculty of Tourism of the University of Maribor, Faculty of Sports and Tourism, Educons University from Novi Sad and Libertas Business school from Zagreb. This book of extended abstracts presents a wide range of over 25 different views on three topics that were discussed at the conference. The introductory part presents short summaries of thoughts discussed by our invited keynote speakers. The first section presents extended abstracts from the field of active tourism, which address the diverse aspects of active vacationing as becoming increasingly important in tourism. The second thematic section includes extended abstracts on the topic of sports tourism, a specific category of tourism that has been developing rapidly with more and more visitors coming to major international sports events and also more and more visitors actively seeking sports related vacation. The last section presents extended abstracts on accessible tourism, nowadays increasingly important area arising from the principles of ensuring equal opportunities and promoting social inclusion in tourism. All the extended abstracts provide scientific views on selected topics, and, thus, bring additional knowledge into the particular field of tourism.
Ključne besede: international conference, tourism, active tourism, sports tourism, accessible tourism
Objavljeno: 08.12.2017; Ogledov: 407; Prenosov: 37
.pdf Celotno besedilo (1,66 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

8.
MANAGEMENT ŠPORTNIH PRIREDITEV - ZADOVOLJSTVO OBISKOVALCEV KONJENIŠKIH PRIREDITEV
Ana Zupan, 2015, diplomsko delo

Opis: Obiskovalci so glavni dejavnik vseh tekmovanj, ki se danes odvijajo širom po svetu, saj njihova prisotnost daje smiselnost obstoju tekmovanj. Da bi spoznali, kateri so elementi, ki so pomembni na športni prireditvi, je potrebno spoznati prireditve na splošno, ravno tako njene značilnosti, namen in cilje. Organiziranje športne prireditve samo po sebi morda ne predstavlja težav, vendar se njena tako pomembna uspešnost velikokrat meri v številu obiskovalcev. Preseganje njihovih pričakovanj in spreminjanje obiskovalca v zadovoljnega zahteva prepoznavanje njihovih želja in zahtev ter spreminjanje le-teh v realnost. V teoretičnem delu pojasnimo tudi pričakovanja obiskovalca in pomembnost njegovega zaupanja podjetju/organizaciji. V empiričnem delu pa se ukvarjamo z zadovoljstvom obiskovalcev. Ugotovili smo, da je zadovoljstvo obiskovalcev na konjeniških tekmovanjih v disciplinah Konjeniške zveze Slovenije visoko. Najbolj zadovoljni so s ponudbo hrane in pijače, najmanj pa z zaščito na prostoru, namenjenem gledalcem, in sicer v primeru slabih vremenskih razmer.
Ključne besede: management, prireditev, šport, zadovoljstvo, obiskovalec, konjeništvo.
Objavljeno: 21.09.2015; Ogledov: 802; Prenosov: 262
.pdf Celotno besedilo (1,09 MB)

9.
MOČ BESED; ANALIZA ZAKLJUČNEGA GOVORA NA ZIMSKIH OLIMPIJSKIH IGRAH 2010 V KANADSKEM VANCOUVRU
Vita Petek, 2016, diplomsko delo

Opis: Olimpijske igre so mega dogodek, pomemben za turizem. Nekateri elementi olimpijskega protokola so postali del tradicije in takšna je tudi zaključna prireditev, ki pomeni formalni zaključek iger. Govor mora podati predsednik organizacijskega odbora, v našem primeru John Furlong. Na podlagi besed, ki sestavljajo govor, smo ugotovili, da je govor čustven, močan, spodbuden ter poln hvaležnosti. Čustvena komponenta ima v govoru pomembno vlogo, saj je Furlong že kot otrok občudoval olimpijske igre. Osrednji samostalnik govora je beseda »games« (igre). Ugotovili smo, da Furlong govori ameriško angleščino, stil govora je čustven, model prepričevanja pa je patos. Ugotovili smo tudi, da je Furlongov govor bogat z ekspresivnimi besednimi figurami in pesniškimi sredstvi. Analiza govora je pokazala rabo retoričnih sredstev, kot sta trditev in silogizem. Retorične figure, ki so uporabljene v govoru, pa so stopnjevanje, retorično vprašanje, metafora, personifikacija, simbol, perifraza, sentenca, naštevanje in primera. Poleg besedne analize je dodatne informacije razkrila analiza telesne govorice, ki je med drugim odražala enakopravnost, nato dominanco, prikrivanje in odkritost.
Ključne besede: olimpijske igre, govor, govorica telesa, prireditve, John Furlong
Objavljeno: 19.10.2016; Ogledov: 716; Prenosov: 138
.pdf Celotno besedilo (901,04 KB)

10.
ZADOVOLJSTVO ZAPOSLENIH V RADISSON BLU PLAZA HOTEL LJUBLJANA
Aljaž Nerad, 2016, diplomsko delo

Opis: Zadovoljni zaposleni so dandanes ključni dejavnik uspešnega podjetja, saj le zadovoljni zaposleni lahko naredijo dobro klimo, ki se odraža v samem stanju podjetja. Zato je zadovoljstvo z delom pomembna sestavina vedenja v organizacijah, ker vpliva na pojave kot so absentizem, fluktuacija, delovni spori, telesno in duševno zdravje, nezgode pri delu in nenazadnje tudi na pripravljenost za izobraževanje in usposabljanje. Zadovoljstvo zaposlenih lahko opišemo skozi dobre odnose. Po drugi strani pa lahko podjetja zaradi različnih dejavnikov kar hitro doleti nezadovoljstvo. Pomembno je, da se podjetja znajo z njim spopasti in ga obrniti nazaj v pozitivno smer. V empiričnem delu pa smo z anketnim vprašalnikom ugotavljali stopnjo zadovoljstva zaposlenih. Ugotovili smo, da so zaposleni najbolj zadovoljni z zanimivostjo dela in nalog, najmanj pa so zadovoljni z dobrimi možnostmi za izobraževanje in usposabljanje ter bonitetami in drugimi ugodnostmi.
Ključne besede: zadovoljstvo, zaposleni, hotel, dejavniki zadovoljstva, Radisson Blu.
Objavljeno: 19.10.2016; Ogledov: 862; Prenosov: 134
.pdf Celotno besedilo (1,04 MB)

Iskanje izvedeno v 0.33 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici