| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 18
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Izračun elektromagnetnega polja v okolici ozemljitvenega sistema ob udaru strele
Danilo Osojnik, 2024, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo analizirali električni potencial in napetost koraka na površini zemlje v prisotnosti ozemljitvene mreže. To smo storili tako, da smo najprej določili enoplastni in triplastni model zemlje. Podatke za določitev modelov smo pridobili iz meritev, pri čemer smo uporabili Wennerjevo metodo. Enoplastni model smo določili iz povprečja izmerjenih vrednosti specifične upornosti, medtem ko smo triplastni model določili s pomočjo optimizacijskih metod. Nato smo v programu Flux 3D izdelali različne modele zemlje z ozemljitveno mrežo. Ta je imela različno gostoto in se je nahajala na treh različnih globinah. Na opisanih modelih smo simulirali udar strele in analizirali potencial na površini in v globini zemlje. Iz potencialov smo izračunali napetost koraka in jo za obravnavane scenarije med seboj primerjali.
Ključne besede: Prenapetosti, ozemljitvena mreža, potencial, napetost koraka
Objavljeno v DKUM: 02.07.2024; Ogledov: 77; Prenosov: 19
.pdf Celotno besedilo (8,65 MB)

2.
REKONSTRUKCIJA VALJČNE PROGE 800 V ŠTORE STEEL
Gregor Pusar, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava rekonstrukcijo valjčne proge 800 v podjetju Štore Steel, ki jo je izvedlo podjetje ETRA, d. o. o. V osnovi gre za krmiljenje asinhronskih motorjev, ki so ostali nespremenjeni od začetka delovanja proge. Proga 800 uporablja 16 asinhronskih motorjev, pri čemer je prvotno en pretvornik krmilil osem asinhronskih motorjev (pretvornik ASEA tip »YRYB«), tj. pretvornik ASEA tip »YRYB«, ki je bil v uporabi ob zagonu stroja. Pretvornik ASEA tip »YRYB« je bil sprva najustreznejša rešitev, nato pa se je pojavila težava z vzdrževanjem, saj je bila elektronika draga in težavna za pridobiti, predvsem zaradi pomanjkanja rezervnih delov. Prva faza prenove je vključevala postopno demontažo obstoječih pretvornikov ASEA in namestitev pretvornikov SIMOVERT MASTERDRIVES Vector Control. Ta izvedba je težavna za vzdrževanje, saj če odpove samo en segment (DC-link), so štirje motorji v napaki. Kljub temu da je ta izvedba težavna za vzdrževanje, je bila v tistem času najboljša možna rešitev. Prav zaradi tega je sledila nadaljnja zamenjava za Sinamics S120, ki krmili štiri asinhronske motorje. Ta izvedba je prav tako predstavljala izzive za vzdrževanje, saj je odpoved enega segmenta (DC-link) povzročila napako pri štirih asinhronskih motorjev, podobno kot pri SIMOVERT MASTERDRIVES Vector Control. Končna faza prenove je vključevala uporabo pretvornikov Sinamics G120C. Vsak asinhronski motor je dobil svoj pretvornik, kar je omogočilo izboljšano vzdrževanje in boljšo diagnostiko. Morebitna okvara enega pretvornika ni več vplivala na celotno proizvodnjo in proizvodni proces. Delo prav tako podrobno opisuje postopek optimizacije pretvornika Sinamics G120C z uporabo programskega orodja STARTER.
Ključne besede: asinhronski motor, optimizacija, regulacija, Siemens Sinamics G120C, Štore Steel
Objavljeno v DKUM: 01.07.2024; Ogledov: 125; Prenosov: 25
.pdf Celotno besedilo (7,33 MB)

3.
Numerično določanje karakteristik sinhronskega motorja z različnimi velikostmi trajnih magnetov
Davor Car, 2024, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo obravnava osnovni pristopa k modeliranju in konstruiranju sinhronskega motorja s trajnimi magneti s pomočjo računalniškega programa Flux. Izvedena je numerična analiza konstrukcijskih parametrov trajnih magnetov na navorno karakteristiko motorja. Analiza zajema vpliv različnih dimenzij in postavitev magnetov na vrednost valovitosti navora in razmerje navora proti volumnu trajnih magnetov. Rezultati nakazujejo, da je s predstavljenim računalniško podprtim pristopom, moči že v fazi načrtovanja motorja izbrati najustreznejše dimenzije za doseganje čim boljšega izkoristka z želeno navorno karakteristiko.
Ključne besede: Elektromotor, sinhronski stroj, sinhronski motor s trajnimi magneti, STSM, modeliranje, Flux, MKE, metoda končnih elementov, navitje, trajni magneti, valovitost navora, razmerje navora na volumen
Objavljeno v DKUM: 01.07.2024; Ogledov: 74; Prenosov: 13
.pdf Celotno besedilo (1,87 MB)

4.
Innovative approach for the determination of a DC motor’s and drive’s parameters using evolutionary methods and different measured current and angular speed responses
Marko Jesenik, Miha Ravber, Mislav Trbušić, 2024, izvirni znanstveni članek

Opis: The determination is presented of seven parameters of a DC motor’s drive. The determination was based on a comparison between the measured and simulated current and speed responses. For the parameters’ determination, different evolutionary methods were used and compared to each other. The mathematical model presenting the DC drives model was written using two coupled differential equations, which were solved using the Runge–Kutta first-, second-, third- and fourth-order methods. The approach allows determining the parameters of controlled drives in such a way that the controller is taken into account with the measured voltage. Between the tested evolutionary methods, which were Differential Evolution with three strategies, Teaching-Learning Based Optimization and Artificial Bee Colony, the Differential Evolution (DE/rand/1/exp) can be suggested as the most appropriate for the presented problem. Measurements with different sampling times were used, and it was found out that at least some measuring points should be at the speed-up interval. Different lengths of the measured signal were tested, and it is sufficient to use a signal consisting of the drive’s acceleration and a short part of the stationary operation. The analysis showed that the procedure has good repeatability. The biggest deviation of calculated parameters considering 10 repeated measurements was 6% in case of the La calculation. The deviations of all the other parameters’ calculations were less than 2%.
Ključne besede: differential evolution, artificial bee colony, teaching-learning based optimization, DC motors, electric drive
Objavljeno v DKUM: 26.01.2024; Ogledov: 192; Prenosov: 9
.pdf Celotno besedilo (5,41 MB)

5.
Sensitivity Analysis of Hybrid Powertrain Pre-calibration Algorithms : magistrsko delo
Simon Šegula, 2023, magistrsko delo

Opis: Currently, meeting the new fuel consumption and emissions standards is the biggest challenge in the automotive industry. One of the solutions is hybridization of the vehicle’s powertrain. This brings with it larger complexity of the vehicle control unit and its pre-calibration. This thesis explores gear shift map and load point shift map, which are two pre-calibration maps included in the vehicle control unit. More specifically it delves in to how the pre-calibration maps are created and how changing their parameters impacts the fuel consumption of the vehicle. Algorithms and optimization simulations were created and performed using AVL’s tool called the Powertrain system optimizer (PSO) which was created within the MATLAB software.
Ključne besede: Hybrid electric vehicle, Hybrid powertrain, Gear shift map, Load point shift map, Pre-calibration.
Objavljeno v DKUM: 23.11.2023; Ogledov: 362; Prenosov: 0

6.
Avtomatizacija transformatorske postaje 20/0,4 kv Trobni Dol : diplomsko delo
Aljaž Urek, 2023, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga opisuje avtomatizacijo distribucijske TP 20/0,4 kV Trobni Dol. V prvem delu je na kratko opisana prednost avtomatizacije TP na splošno. Transformatorska postaja Trobni Dol je na težje dostopni lokaciji, zato se je podjetje Elektro Celje, d. d., odločilo za avtomatizacijo le-te z vgradnjo daljinskega vodenja. Avtomatizacija je mogoča le z upoštevanjem sodobnih standardov in predpisov. V nadaljevanju so prikazani izračuni za določitev opreme postaje in na kratko je predstavljeno dimenzioniranje. Prikazana je tudi oprema, potrebna za želeni rezultat, za zanesljivo in nemoteno oskrbo z električno energijo s čim manjšim človeškim poseganjem v elektrodistribucijski sistem.
Ključne besede: transformator, avtomatizacija, transformatorska postaja, kratkostične razmere
Objavljeno v DKUM: 24.10.2023; Ogledov: 502; Prenosov: 78
.pdf Celotno besedilo (2,79 MB)

7.
Računalniško načrtovanje kompenzacijske dušilke jedernega tipa : diplomsko delo
Patrick Polajžer, 2023, diplomsko delo

Opis: V nalogi je predstavljen postopek načrtovanja kompenzacijske dušilke jedrnega tipa. V prvem delu diplomskega dela smo predstavili, kaj sploh je kompenzacijska dušilka, kako deluje, kateri deli jo sestavljajo in pa kje jo sploh uporabljamo. Naredili smo tudi osnovni izračun visokonapetostne dušilke v Matlabu , kjer smo določili osnovne parametre za konstruiranje dušilke. V osrednjem delu naloge smo naredili tudi ekonomsko ceno dušilke ki smo jo predstavili z grafom ki prikazuje ovojno napetost v odvisnosti od cene. Na podlagi dobljenega grafa iz Matlaba smo se odločili, da smo pozneje modelirali ekonomično dušilko v programu FEMM in izračunali njeno induktivnost. V zadnjem delu naloge smo dobljen numerični izračun induktivnosti za ekonomično dušilko primerjali, kako smo ga izračunali v programskem okolju Matlab in FEMM in prišli do ugotovitev da se induktivnost pri istih dimenzijah konstrukcije razlikuje za nekaj procentov to smo probali spremeniti z spreminjanjem debeline zračne reže. Ugotovili smo da lahko uporabljene metode služijo za načrtovanje kompenzacijske dušilke.
Ključne besede: kompenzacijska dušilka, jedrni tip, načrtovanje, metoda končnih elementov (FEM)
Objavljeno v DKUM: 13.10.2023; Ogledov: 477; Prenosov: 40
.pdf Celotno besedilo (2,82 MB)

8.
Vpliv razporeditve kablov v kanalu na maksimalno obremenljivost kablovoda : diplomsko delo
Goran Vorih, 2023, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo se na kratko dotaknili slovenskega prenosnega omrežja, opisali smo napetostne nivoje slovenskega prenosnega omrežja kot tudi povezavo s sosednjimi sistemi. Predstavili smo statistiko kablovodov v slovenskem elektroenergetskem omrežju, njen pomen in vlogo v ESS. Podrobneje smo se osredotočili na konstrukcijo srednje napetostnega kabla kot tudi na posamezne dele, ki ga sestavljajo. Predstavili smo enožilni in trižilni energetski kabel, univerzalni energetski kabel in trižilni energetski kabel AXAL – TT PRO 12/24 kV, ki smo tudi modelirali v programskem paketu FEMM in naredili temperaturno ter ekonomsko analizo.
Ključne besede: kabel, temperatura, večžilni kabel, FEMM
Objavljeno v DKUM: 27.06.2023; Ogledov: 587; Prenosov: 97
.pdf Celotno besedilo (2,59 MB)

9.
Izračun parametrov Teslovega transformatorja : diplomsko delo
Luka Recek, 2023, diplomsko delo

Opis: V nalogi je predstavljen postopek določanja parametrov Teslovega transformatorja. Za razumevanje delovanja je najprej predstavljen princip osnovnega delovanja ter postopek za določanje njegovih konstrukcijskih parametrov. Z metodo končnih elementov (MKE) je bila v programu FEMM izračunana energija elektromagnetnega in elektrostatičnega polja. Na podlagi dobljenih izračunov je bila določena lastna in medsebojna induktivnost posameznih navitij ter kapacitivnost sekundarnega navitja. Iz določenih parametrov je bila nato izvedena simulacija odziva poteka napetosti v primarnem in sekundarnem nihajnem krogu s pomočjo programskega orodja Matlab. Odziva napetosti v posameznih nihajnih krogih sta bila izračunana z matematičnim modelom.
Ključne besede: Teslov transformator, metoda končnih elementov (MKE), FEMM, nihajni krog
Objavljeno v DKUM: 27.06.2023; Ogledov: 556; Prenosov: 64
.pdf Celotno besedilo (1,70 MB)

10.
Analiza pogonskih sklopov električnih avtomobilov na slovenskem trgu : diplomsko delo
Kristijan Knez, 2022, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je narediti primerjalno analizo med posameznimi električnimi avtomobili na slovenskem tržišču, s poudarkom na pogonskem sklopu, voznih lastnostih, dosegu, kapaciteti baterij, času polnjenja, problematiki polnjenja itd. Cilj je pridobiti celosten pregled na tem področju in rezultat dela ponuditi kot nekakšen pripomoček kupcu pri nakupu avtomobila.
Ključne besede: doseg, moč motorja, polnjenje
Objavljeno v DKUM: 29.03.2023; Ogledov: 660; Prenosov: 99
.pdf Celotno besedilo (2,56 MB)

Iskanje izvedeno v 8.85 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici