| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 3 / 3
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Analysis of individual aspects influencing non-purchasing in an online environment and consumer willingness to purchase custom-made apparel
Milica Žuraj, Petra Šparl, Anja Žnidaršič, 2017, izvirni znanstveni članek

Opis: Purpose: The main purpose of the study was to assess the opinion of online consumers about the possibility of making custom apparel using 3D body scanning technology in an online environment and to investigate the shopping experience of consumers who purchase in the online apparel market. In order to be able to propose solutions to improve the online shopping experience, we also investigated aspects influencing non-purchasing in an online environment. Methods: An online questionnaire on shopping experience, influences on the purchase, and the process of online apparel shopping using advanced technology was prepared and distributed via several online channels to the consumers who purchase apparel online. The questionnaire was completed by 76 respondents from different European countries, the United States and Australia. In order to analyze individual aspects influencing non-purchasing in an online environment, an exploratory factor analysis was performed. Results: The factor analysis revealed that the two broad dimensions of reasons why consumers have never bought any ready-to-wear apparel online despite browsing are a misperception of product integrity and time-consuming searching. The results show that the proposed solutions to improve the online apparel experience, such as making custom apparel using advanced technologies, have a positive impact on the decision of the consumers to purchase on the online apparel market. It turned out that a high proportion of potential consumers are willing to share their body dimensions through 3D body scanning technology in order to improve the fit of the apparel. Conclusion: According to the results, we expect that the advanced 3D body scanning technology would provide substantial progress regarding fit, visualization, and manufacturing of custom-made apparel when purchasing in online stores.
Ključne besede: online shopping apparel, custom made apparel, counsumerʼ shopping experience
Objavljeno v DKUM: 23.01.2018; Ogledov: 1212; Prenosov: 374
.pdf Celotno besedilo (633,33 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

2.
ANALIZA PRIMERNOSTI NAPREDNIH TEHNOLOGIJ ZA NAKUPOVANJE OBLAČIL PO MERI PRI STAREJŠIH LJUDEH
Milica Žuraj, 2015, magistrsko delo/naloga

Opis: Demografske spremebe z rastjo števila starejšega prebivalstva ustvarjajo ogromne tržne priložnosti za oblačilno industrijo. Starejši kupci se že več kot destletje soočajo z izzivi, da na trgu vnaprej izdelanih oblačil najdejo izdelke ustrezne velikosti in stila, ki so udobna in se ustrezno prilegajo obliki telesa. Spremembe, ki nastajajo s starostjo, kot so anatomske, fiziološke, sociološke, ekonomske in okoljske, lahko vplivajo na preference starejših ljudeh glede prileganja oblačil. Starejši želijo kakovostna oblačila, ki zagotavljajo lep videz in omogočajo maksimalno udobnost med nošenjem. Tehnologije za računalniško antropometrijo in CAD-sistemi za oblikovanje oblačil lahko zagotovijo koristne informacije, kako izboljšati prileganja oblačila obliki telesa starejših kupcev. Glavni namen magistskega dela je bil, poiskati ustrezno rešitev, ki bo omogočila enostaven nakup oblačil, ki po svojih funkcionalnih in estetskih lastnostih odgovarjajo potrebam in željam starejših kupcev. Namen je bil tudi raziskati nakupovalne navade in želje starejših kupcev. Cilj magistrskega dela je ugotoviti, ali imajo starejši ljudi težave pri nakupovanju oblačil v trgovini (tradicionalni in/ali spletni) in pri šivilji. Cilj je bil tudi ugotoviti, ali so starejši zainteresirani za nakup oblačila po meri brez večkratnega pomerjanja s pomočjo napredne tehnologije oziroma programske opreme. Naslednji cilj magistrskega dela je ugotoviti, ali prihaja do odstopanja pri telesnih merah, ko se morajo stranke izmeriti same v primerjavi z merami, ki jih vzame šivilja. Zadnji cilj magistrskega dela je bil pridobiti kakovostne podatke o možnostih uporabe naprednih tehnologij pri spletnem nakupovanju, katere smo s pomočjo različnih metod analizirali ter ugotovili, katere napredne tehnologije so najbolj primerne za nakupovanje oblačila po meri pri starejših ljudeh. V ta namen smo najprej s pomočjo anketnega vprašalnika zbrali podatke in jih analizirali s pomočjo opisne statistike in faktorske analize. Nato smo izvedli eksperiment, v katerem so sodelovale starejše ženske, stare 55 let in več. Testiranke eksperimenta so najprej same izmerile svoje telesne mere za izdelavo oblačila. Pred merjenjem niso dobile nikakršnih navodil za pravilno merjenje. Nato je šivilja izmerila telesne mere testiranki. Testiranke in šivilja so uporabljale enak merilni trak ter so bile oblečene v enaka oblačila, ko so se merile same in ko jih je merila šivilja. Rezultati so pokazali, da imajo starejši od 55 let težave, da najdejo kakovostna oblačila ustrezne velikosti, v katerih se počutijo udobno. Zaradi spremembe telesne višine, teže ter mišičnih in kostnih deformacij, imajo starejši kupci najpogostejše težave pri izbiri hlač. Zato jim mora kupljeno oblačilo, preden ga oblečejo, šivilja skrajšati ali zožiti oziroma razširiti. Ugotovili smo, da je večina anketirancev zainteresirana za nakup oblačila po meri brez večkratnega pomerjanja na internetu. Faktorska analiza je pokazala dva širša vidika razlogov, ki vplivajo na tako vrsto nakupa, in sicer preference kupcev glede kakovosti izdelka in storitev ter preprost in cenovno udoben nakup. Za uspešno izdelavo oblačila po meri za starejše kupce, brez večkratnega pomerjanja, je ključnega pomena zagotoviti kakovostne informacije o telesnih merah in obliki telesa. Na podlagi rezultatov raziskave smo ugotovili, da prihaja do odstopanja v izmeri telesnih mer z merilnim trakom za izdelavo oblačila po meri, ko se kupci sami izmerijo in ko jih izmeri šivilja. Sklepamo lahko, da samomerjenje z merilnim trakom ni zanesljiv postopek pridobivanja telesnih mer za izdelavo oblačila po meri brez večkratnega pomerjanja. Dokazano je, da tehnologija skeniranja telesa zagotavlja bolj natančno pridobivanje telesnih mer kot merilni trak, vendar ima nekatere omejitve, ko se gre za starejše uporabnike. Predlagamo enostavno rešitev, to je uporaba spletne kamere za zajemanje telesnih mer.
Ključne besede: starejši ljudje, izdelava oblačila po meri, napredne tehnologije, postopek pridobivanja telesnih mer, spletno nakupovanje oblačil
Objavljeno v DKUM: 27.01.2016; Ogledov: 1716; Prenosov: 219
.pdf Celotno besedilo (1,66 MB)

3.
VPLIV KULTURNEGA OKOLJA NA IZOBRAŽEVANJE ZAPOSLENIH
Milica Žuraj, 2012, diplomsko delo

Opis: Svetovna konkurenca je tudi slovenska podjetja prisilila, da svoje poslovne dejavnosti širijo čez nacionalne meje. Slovenska podjetja več desetletij poslujejo na evropskem, azijskem in ameriškem trgu. Mednarodno poslovanje je bolj kompleksno kot v domačem okolju, poslovne dejavnosti se odvijajo v več različnih državah, ki se med seboj razlikujejo. Za uspešno delovanje podjetij v mednarodnem okolju je pomembno upoštevati vpliv (nacionalne) kulture na poslovanje. Zaposleni so po navadi tisti, ki s svojo odprtostjo, sočutjem in občutki do drugačnih ter sposobnostjo vpeti se v novo okolje, poleg strokovnih kompetenc, odločajo o uspehu podjetja na tujih tleh. Ravno zato je razumevanje in usposabljanje na področju medkulturnega usposabljanja izjemnega pomena pri širjenju podjetij na tuje trge. Rezultati raziskave, ki smo jo opravili v slovenskih mednarodnih podjetjih, s področja medkulturnega usposabljanja delavcev, napotenih na nalogo v tujino, kažejo potrebe po tem usposabljanju, zlasti za zaposlene, napotene v azijske države, katerih kultura je zelo drugačna od slovenske. Rezultati raziskave pa tudi kažejo, da se slovenska podjetja zelo slabo zavedajo potreb po razvijanju medkulturnih kompetenc pri delavcih, napotenih na nalogo v tujino, in medkulturnih razlik. Glede na strokovno literaturo in uspešne prakse tujih mednarodnih podjetij menimo, da morajo slovenska mednarodna podjetja bolj vlagati v inovativnost zaposlenih s področja medkulturnega usposabljanja, ki predstavlja pogoj za uspešno razvijanje in konkurenčnost podjetij in zaposlenih v sodobnem poslovanju.
Ključne besede: kultura, medkulturno izobraževanje/usposabljanje, delavci, ki so napoteni na nalogo v tujino, slovenska mednarodna podjetja.
Objavljeno v DKUM: 17.08.2012; Ogledov: 2235; Prenosov: 178
.pdf Celotno besedilo (634,96 KB)

Iskanje izvedeno v 0.04 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici