| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 17
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Exploring digital twins in the transport and energy fields : a bibliometrics and literature review approach
Milena Kajba, Borut Jereb, Tina Cvahte Ojsteršek, 2023, pregledni znanstveni članek

Opis: Logistics and transport are major sources of energy consumption that still rely heavily on fossil fuels. Especially in the freight sector, finding means to optimise fuel consumption and energy efficiency are increasingly important. Digital twins’ adaptation in logistics and transport is not as frequent as in production, but their implementation potential is immense. This technology can replicate real environments, allowing verification of various scenarios without real-life application, leading to optimal implementation outcome faster and more efficiently. This paper aims to research digital twins’ use in logistics and transport, focusing on digital twins’ potential and effects to optimise energy consumption. Firstly, previous research on digital twins in specified fields was identified, followed by a quantitative literature review. The latter focused on codifying the selected publications based on criteria such as modality, specific environment, energy consumption, etc. Furthermore, a qualitative overview of 57 relevant publications on digital twins’ use in logistics and transport was made. The main contribution of this paper is the systematic overview of digital twins from the viewpoint of energy optimisation in one of the most energy-dependent sectors. This gives researchers a good starting point for further research and digital twins’ practical implementation cases.
Ključne besede: logistics, transport, digital twin, energy consumption, optimisation, literature review, bibliometrics
Objavljeno v DKUM: 22.04.2024; Ogledov: 45; Prenosov: 5
.pdf Celotno besedilo (3,76 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

2.
Oskrbovalne verige znanja : smernice za zeleni in digitalni prehod
Matevž Obrecht, Tina Cvahte Ojsteršek, Mateja Čuček, Martin Fale, Milena Kajba, Polona Vičič, Lazar Pavić, Bojana Slomšek Šlamberger, 2024

Opis: Znanstvena monografija zajema najsodobnejše ugotovitve s področja trajnostnega razvoja in digitalizacije in njihovo aplikacijo na področje managementa v logistiki in oskrbovalnih verigah. Teoretični del monografije odpirajo poglavja, ki se nanašajo na pojasnitev osnovnih pojmov s področja trajnostnega razvoja, kot so cilji trajnostnega razvoja, okoljska politika, trajnostna proizvodnja in potrošnja, delitvena ekonomija, koncept odrasti in ekonomija blaginje. V nadaljevanju so predstavljeni najsodobnejši trendi s področja trajnosti in povezovanja področij digitalizacije s poudarkom na tem, kaj je aktualno in kaj mlajše generacije vidijo kot priložnosti za prioritetni razvoj. Teoretični del se zaključi s predstavitvijo kompetenčnih modelov s področja trajnosti in digitalizacije ter s predstavitvijo vseživljenjskega učenja kot rešitve za hitrejše pridobivanje znanj s področja trajnostnega razvoja in digitalizacije, saj je zaznano pomanjkanje teh znanj pri posameznikih, ki so končali formalno izobrazbo v času, ko sta trajnost in digitalizacija predstavljali obrobni tematiki in še nista bili tako vpeti v izobraževanje in prioritete logistike in oskrbovalnih verig. Raziskovalni del monografije se začne s predstavitvijo vključenosti trajnostnega razvija v obstoječi zakonodajni okvir. V nadaljevanju so predstavljeni rezultati vključenosti trajnostnih in digitalnih kompetenc v slovenske visokošolske programe in analiza prekrivanja le teh. Ključni raziskovalni del pa predstavljajo rezultati kvantitativne raziskave, ki se nanašajo na identifikacijo nujno potrebnih znanj, spretnosti in veščin s področja trajnostnega razvoja in digitalizacije v logistiki in oskrbovalnih verig, za nemoten hkratni zeleni in digitalni prehod v družbo 5.0. ter razlike v ključnih prioritetnih področjih, ki jih zaznavamo med gospodarstvom, mladimi in akademiki.
Ključne besede: trajnostni razvoj, digitalizacija, oskrbovalne verige, vseživljenjsko učenje, zeleni in digitalni prehod
Objavljeno v DKUM: 25.03.2024; Ogledov: 218; Prenosov: 45
.pdf Celotno besedilo (5,18 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

3.
Prenova obstoječega načrta šolske poti OŠ Pohorskega odreda Slovenska Bistrica z vidika prometne varnosti in digitalizacije : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Marko Bračič, 2024, diplomsko delo

Opis: Varnost v cestnem prometu predstavlja eno od ključnih vidikov kakovosti prometnega sistema, saj vsak udeleženec želi zagotoviti varno potovanje v skladu s svojimi potrebami. Odgovornost za varnost v cestnem prometu ni le na posamezniku, ampak tudi na državi, lokalnih skupnostih in institucijah, kot so osnovne šole. Osnovne šole imajo vpogled in nadzor nad dogajanjem v prometu ter možnost vplivanja na prometno varnost. V Republiki Sloveniji morajo osnovne šole izdelati Načrt varne šolske poti, ki informira uporabnike o varnih poteh za prihod in odhod iz šole. Diplomska naloga se ukvarja s problematiko obstoječega načrta varnih šolskih poti OŠ Pohorskega odreda v Slovenski Bistrici. Na podlagi določenih kriterijev je predstavljena klasifikacija primernosti ulic in predstavljen predlog izboljšav obstoječega stanja v obliki prenovljenega načrta varnih šolskih poti. Prenova vključuje digitalizacijo zemljevidov, ki omogočajo interaktivno predstavitev nevarnih ulic in lokacij. S tem lahko šola uporabnikom posreduje pomembne informacije o nevarnostih v cestnem prometu, kar zmanjšuje tveganje za otroke med potjo v šolo in nazaj.
Ključne besede: načrt varnih šolskih poti, varnost otrok v cestnem prometu, osnovna šola, učenci, Slovenska Bistrica
Objavljeno v DKUM: 20.02.2024; Ogledov: 216; Prenosov: 83
.pdf Celotno besedilo (7,98 MB)

4.
Uporaba makro-jev za prenos podatkov Excelovih tabel : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Tilen Mitnjek, 2023, diplomsko delo

Opis: Brez računalniške podpore je dandanes skoraj nemogoče poslovati, zlasti v večjih in naprednejših podjetjih. S pomočjo digitalne tehnologije so delovni procesi izvedeni hitreje, natančneje in lažje. V logističnem oddelku podjetja, ki izdeluje male hišne gospodinjske aparate, v veliki meri uporabljajo računalniški program Microsoft Excel, s katerim izdelujejo analize, hranijo podatke in načrtujejo odpreme. Obdelovani podatki se tako hranijo v podatkovnih tabelah, med katerimi so si določene precej podobne in imajo vpisane enake podatke. V določenih primerih imajo ti podatki dodeljeno referenco iz druge tabele in se vrednosti samodejno prepisujejo, kar velja le v primeru statičnih oblik podatkovnih tabel. V primeru dinamične strukture podatkovne tabele je treba te podatke vnesti ročno. Posnetek stanja bo omogočil vpogled v obstoječe izvajanje procesa in povezavo podatkov posameznih tabel, na podlagi česar bomo izvedli kritično analizo. Predlagano rešitev nameravamo izpeljati z uporabo makrov, ki bodo prevzeli vlogo prenosa podatkov na ustrezno območje in ki jih bomo priredili Excelovi tabeli. Ker makri potrebujejo sprožilec, bomo v ta namen dodali interaktivni objekt, ki ob kliku nanj aktivira prenos podatkov. Pregled pridobljenih informacij bo razkril morebitne predloge izboljšav povezovanja podatkov med posameznimi tabelami.
Ključne besede: Excel, podatkovna tabela, prenos podatkov, makro, avtomatizacija
Objavljeno v DKUM: 13.02.2024; Ogledov: 178; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (2,46 MB)

5.
Ocena kakovosti aplikacije za podporo delovanja gasilcev : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Mitja Mali, 2023, diplomsko delo

Opis: Digitalizacija je dandanes postala globalna in skoraj neizogibna. Vedno več različnih profitnih in neprofitnih organizacij se poskuša digitalizirati in s tem optimizirati svoje poslovanje. Željo po digitalizaciji imajo tudi številne gasilske organizacije, ki poskušajo svoje delovanje podpreti z mobilno aplikacijo. Namenske mobilne aplikacije so lahko dobra in praktična nadomestitev klasičnih pozivnikov, ki so jih gasilci uporabljali pred tem. Ker lahko na trgu najdemo velik spekter podobnih aplikacij, smo se odločili, da bomo aplikacijo podjetja FireApp, d. o. o., vzeli pod drobnogled in ocenili njeno kakovost. Kakovost aplikacije bomo ocenjevali na podlagi anketnega vprašalnika, izpolnjenega s strani uporabnikov aplikacije, in predstavili odgovore. V diplomskem delu bomo preverili, ali je s pomočjo uporabe aplikacije možno skrajšati čas izvoza gasilcev na intervencijo v primerjavi z uporabo le klasičnih pozivnikov. Diplomsko delo bo lahko pripomoglo tako razvijalcem aplikacije za nadaljnje spremembe kot tudi gasilcem glede lažje odločitve o morebitnem nakupu aplikacije oziroma za spoznavanje njenih funkcij.
Ključne besede: mobilna aplikacija, FireApp, gasilstvo, uporabniška izkušnja, anketni vprašalnik, digitalizacija, kakovost
Objavljeno v DKUM: 13.02.2024; Ogledov: 248; Prenosov: 81
.pdf Celotno besedilo (2,26 MB)

6.
Avtomatizacija procesa priprave pokritosti v podjetju Lek d.d. z uporabo programa Alteryx : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Žan Farkaš, 2023, diplomsko delo

Opis: V današnji dobi digitalizacije poslovnih procesov postaja avtomatizacija ne le zaželena, ampak tudi nujna. S porastom kompleksnosti in obsega poslovnih nalog, spremembami v zakonodaji ter vedno večjo potrebo po optimizaciji procesov so informacijski sistemi, kot je program Alteryx, postali ključni za učinkovito in racionalno poslovanje. Tema tega diplomskega dela je avtomatizacija procesa priprave pokritosti v podjetju Lek d.d. z uporabo programa Alteryx. Proces priprave pokritosti predstavlja enega ključnih operativnih izzivov, s katerim se podjetje sooča, in hkrati priložnost za bistveno izboljšanje učinkovitosti. Trenutni sistem priprave pokritosti v podjetju je kompleksen in zahteva veliko ročnega dela, kar lahko povzroči napake in netočnosti. Z vpeljavo avtomatizacije tega procesa s pomočjo programa Alteryx lahko te izzive presežemo, hkrati pa izboljšamo natančnost in hitrost izvajanja procesa. V diplomskem delu bomo podrobno analizirali obstoječe stanje procesa priprave pokritosti in izpostavili ključne težave ter priložnosti za izboljšave. S temi informacijami bomo nato oblikovali in implementirali avtomatiziran proces priprave pokritosti z uporabo programa Alteryx. Cilj tega dela je pokazati, kako lahko avtomatizacija poslovnih procesov z uporabo sodobnih orodij, kot je Alteryx, izboljša učinkovitost, natančnost in hitrost operacij. Prav tako želimo ponuditi podjetju Lek d.d. konkretne rešitve, ki bodo pomagale pri izboljšanju njihovih operacij in splošne poslovne učinkovitosti.
Ključne besede: avtomatizacija, priprava pokritosti, informacijska tehnologija, optimizacija poslovanja, Alteryx, Lek d.d.
Objavljeno v DKUM: 13.02.2024; Ogledov: 221; Prenosov: 13
.pdf Celotno besedilo (1,17 MB)

7.
Posodobitev skladiščnega poslovanja z uvedbo črtne kode v skladišču rezervnih delov 157.LOGP Slovenske vojske : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Damjan Kaučič, 2023, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu bomo predstavili skladiščno poslovanje izbranega skladišča Slovenske vojske in poiskali predloge možnih izboljšav. Za ta namen bomo izvedli posnetek obstoječega stanja vključno z analizo poteka procesa izdaje in prevzema sredstev. Na podlagi ugotovljenega stanja bomo izvedli kritično analizo s ciljem identifikacije poglavitnih problemov in njihovih vzrokov. V današnjem času lahko z napredno informacijsko tehnologijo natančneje spremljamo in identificiramo blago v skladišču tako, da lahko naročila obdelamo hitreje in učinkoviteje. Posledica tega je večja produktivnost in učinkovitost skladišča. Da bi to dosegli v obravnavanem skladišču, se bomo posvetovali s strokovnjaki na področju razvoja in implementacije programskih rešitev za podporo procesov logistike in izbrali ustrezno tehnologijo, katera bo vključena v predlog rešitve problema. Pri tem se bomo osredotočili na implementacijo sistema za upravljanje skladišč (WMS), uvedbo identifikacije s črtno kodo ali RFID tehnologijo in uporabo RF terminalov z ciljem vzpostavitve brezpapirnega poslovanja in zagotovitve ažurnih zalog. Na koncu bomo izvedli analizo poteka procesa izdaje in prevzema sredstev z upoštevanjem predlaganih rešitev, ter podali sklep.
Ključne besede: skladiščno poslovanje, informacijski sistem, črtna koda, sistem za upravljanje skladišč (WMS), RF terminal, RFID tehnologija
Objavljeno v DKUM: 04.09.2023; Ogledov: 404; Prenosov: 25
.pdf Celotno besedilo (3,21 MB)

8.
Digitalizacija logističnih procesov v proizvodnji : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Klaudija Novak, 2023, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo opazovali predvsem proizvodne procese v srednje velikem podjetju iz Posavja, ki se ukvarja z razvojem in izdelavo specializiranih vozil za letališča. S posnetkom stanja, predvsem s prikazano glavno procesno karto in vzročno-posledičnim diagramom, smo uspeli najti vzroke, zaradi katerih v procesu nastaja nekoristen čas, ki ga kupec ni pripravljen plačati, in jih opredelili. Nekoristen čas predstavlja nepotreben strošek za vsako organizacijo. Poiskali smo primerno rešitev, ki je uvedba izboljšanega procesnega pristopa, in jo raziskali ter zapisali na način, ki vključuje informacije, potrebne za predstavitev vodstvu podjetja.
Ključne besede: proizvodni procesi, izboljšava logističnih procesov, procesni pristop, digitalizacija
Objavljeno v DKUM: 01.09.2023; Ogledov: 445; Prenosov: 59
.pdf Celotno besedilo (3,06 MB)

9.
Digitalizacija dokumentov naročil prevozov v izbranem podjetju : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Tjaša Gradišek, 2023, diplomsko delo

Opis: Digitalizacija delovnih procesov je v sodobnem poslovnem svetu ključ do uspešnega poslovanja podjetij. Vedno več podjetij se danes pri svojem poslovanju srečuje z digitalno preobrazbo poslovanja, saj jim ta omogoča agilnost, prilagodljivost in pospešitev delovnih procesov, posledično pa tudi konkurenčnost. Digitalizacija omogoča tudi e-hrambo dokumentov in je temelj prehoda na brezpapirno poslovanje. Tovrstno poslovanje mora potekati v skladu z zakonodajo. Predmet raziskave diplomskega dela je uvedba digitalizacije dokumentov naročil prevozov v izbranem podjetju, ki je vodilni ponudnik logističnih storitev v Savinjski regiji. Dokumenti naročil prevozov, ki niso digitalizirani, predstavljajo podjetju izzive pri njihovem odlaganju, iskanju in hrambi, posledično pa predstavljajo tudi veliko porabo papirja. V diplomskem delu bomo izdelali posnetek stanja, s pomočjo katerega bomo pridobili obstoječi procesni pristop oddelka za mednarodni transport in na njegovi podlagi izdelali kritično analizo. S tem bomo predstavili glavne vzroke, zakaj se digitalizacije dokumentov naročil prevozov ne izvede. Na podlagi vseh ugotovitev bomo podali predlog rešitve problema, ki predstavlja nadgradnjo že obstoječega dokumentnega sistema.
Ključne besede: digitalizacija, digitalna preobrazba, e-hramba, brezpapirno poslovanje, elektronski sistem za upravljanje z dokumenti
Objavljeno v DKUM: 01.09.2023; Ogledov: 354; Prenosov: 51
.pdf Celotno besedilo (1,76 MB)

10.
Primerjalna analiza pred in po digitalizaciji procesa javnega naročila : magistrsko delo
Dolores Kržišnik, 2023, magistrsko delo

Opis: Učinkovita in uspešna e-uprava je eden ključnih ciljev Republike Slovenije. Sem spada tudi elektronsko javno naročanje, ki je del digitalne transformacije storitev javnega sektorja, zato je ključnega pomena, da se v bližnji prihodnosti zagotovi celosten sistem tudi za to storitev. Elektronsko javno naročanje naj bi bilo učinkovitejše, s čimer naj bi se izboljšalo tudi poslovanje celotne državne uprave. V prvem delu bomo tako predstavili elektronsko javno naročanje v Republiki Sloveniji, neposredno povezane pravne podlage ter področje poslovanja z dokumentarnim gradivom, saj je to ključnega pomena pri samem izvajanju javnih naročil. V drugem delu se bomo osredotočili na predstavitev okolja ter predstavitev enega izmed postopkov javnega naročanja, kjer bomo opisali ključne procese, ki jih bomo raziskovali. Izbrane procese bomo časovno izmerili s pomočjo izbranega vzorca oseb. V zaključku bomo predstavili analizirane podatke in ugotovitve. S pomočjo teh podatkov bomo lahko v sklepu zavzeli stališče in odgovorili na ključno vprašanje tega dela, in sicer, kakšen je dejanski prispevek elektronskega poslovanja na omenjenem področju.
Ključne besede: javno naročanje, elektronsko javno naročanje, elektronsko poslovanje, prihranek časa, transparentnost, poenostavitev
Objavljeno v DKUM: 11.05.2023; Ogledov: 531; Prenosov: 73
.pdf Celotno besedilo (4,48 MB)

Iskanje izvedeno v 5.47 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici