| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 181
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Government-funded sustainable development and professionalisation of NGOs
Livija Rojc Štremfelj, Jana Žnidaršič, Miha Marič, 2020, izvirni znanstveni članek

Opis: This paper addresses the first financial initiative of the Slovenian government for the professionalisation and development of non-governmental organisations (NGOs) to promote sustainability in the third sector. The measure was the result of the Non-Governmental Organisations Act, adopted in 2018, and was followed by the Development strategy of non-governmental organisations and volunteering until 2023 (DSNGOV). The state’s contribution to an increased level of professionalisation was welcomed by NGOs because, compared to other EU28 states, which have an average employment rate of 4.18%, Slovenia is far behind, with only 0.82% of its active working population being employed in the NGO sector. In May 2018, the Ministry of Public Administration released invitations to fund projects for the development and professionalisation of NGOs and voluntary service, providing grants for 100 NGO jobs. The final project results were compiled in March 2020, and the findings were evaluated in 29 survey reports in April 2020. The research focused on the occupations for which employees were sought, legal forms of the applicant NGOs and recruitment methods. The results demonstrate that the state measure was successful, as 69% of the funded jobs were sustained. However, most of the retained jobs were filled by those who were previously employed in the NGO sector (84.6%), so the employment rate has barely risen.
Ključne besede: professionalization, NGO sector, sustainable third sector, development strategy, state measures, HRM, public financing, non governmental organisations, sustainable development
Objavljeno v DKUM: 18.12.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 2
.pdf Celotno besedilo (298,56 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

2.
Dejavniki notranje in zunanje motivacije pri generaciji Z
Jelena Micova, 2024, diplomsko delo

Opis: Motivacija je ključen dejavnik, ki človeka žene k nekemu napredku. Spodbuja ljudi, da dosegajo najboljše rezultate in uresničujejo svoje zadane cilje. Sestavljena je iz treh prvin, to so potreba, dejavnost in cilj. Delimo jo na notranjo in zunanjo motivacijo. Notranja motivacija nastopi takrat, ko je posameznik motiviran zgolj zaradi lastne želje, kot je to npr. želja po novem znanju, po izzivu, užitku in raziskovanju samega sebe. Zunanja motivacija se deli na materialne in nematerialne nagrade. Materialne so npr. denar, darila in plača. Nematerialne pa so lahko pohvala, kariera in dobra ocena. Pripadniki generacije Z spadajo v obdobje od leta 1997 do leta 2012. To je generacija, ki je bila prisotna pri hitrem digitalnem napredku, prav tako je bila prisotna razcvetu pametnih naprav. Značilno zanje je, da jih najdemo na družbenih omrežjih. Motivirajo jih njihove vrednote, zelo pomemben pa jim je tudi osebni razvoj. Namen raziskave je bil raziskati in analizirati motivacijo generacije Z. V raziskovalnem delu smo si zastavili raziskovalna vprašanja, na katera smo odgovore pridobili s pomočjo anketnega vprašalnika. Ugotovili smo, kaj generacijo Z najbolj motivira in kakšen vpliv imajo nanje določeni dejavniki notranje ter zunanje motivacije. Glavne ugotovitve izvedene ankete so, da so v večini odgovarjale ženske, stopnja izobrazbe anketiranih je v povprečju srednješolska. Izobrazba je anketirancem zmerno pomembna. V večini dajejo velik poudarek motivaciji, saj z njeno pomočjo lažje opravljajo zadane naloge. Glede zunanje motivacije je na prvem mestu denar, pri notranji motivaciji pa občutek dosežka. Ker so anketiranci rojeni v obdobje tehnologije, jim le-ta ne predstavlja večjih težav, tehnološko pa so podučeni do neke mere. Prav tako se anketiranci nekoliko strinjajo, da se nekaj stvari naučijo tudi od Youtuba. Povprašali smo jih tudi, ali so imeli njihovi starši vpliv pri izbiri njihove izobrazbene smeri, v večini niso imeli vpliva. Generacija Z se zaveda pomembnosti ravnovesja med poklicnim in zasebnim življenjem. Povprečno so naklonjeni delu od doma. Velika večina anketirancev v prihodnosti želi postati samostojni podjetnik. Kljub teoretičnim izhodiščem smo s pomočjo analize podatkov pridobljenih z anketo ugotovili, da pripadniki generacije Z raje komunicirajo v živo.
Ključne besede: motivacija, notranja motivacija, zunanja motivacija, generacija Z
Objavljeno v DKUM: 15.11.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 54
.pdf Celotno besedilo (544,32 KB)

3.
Stres na delovnem mestu in njegove posledice na ravni organizacije
Kristina Momčilov, 2024, diplomsko delo

Opis: Stres na delovnem mestu predstavlja resen problem tako z vidika posameznika kot organizacije. Pri pregledu literature smo s pomočjo sekundarnih virov definirali vrste stresa, poiskali najpogostejše simptome in podrobneje opisali vzroke stresa na delovnem mestu, kot so nepošten odnos in pritisk vodstva, nezadostno število virov in časa, prevelika in zahtevna delovna obremenitev, neustrezno plačilo in konflikt med vlogami. Proučili smo poglavitne posledice stresa na delovnem mestu na ravni posameznika in organizacije ter načine spopadanja s stresom. V raziskovalnem delu smo s pomočjo teoretičnih izhodišč preverjali prisotnost stresa na delovnem mestu, njegove ključne dejavnike ter simptome, metode in tehnike obvladovanja stresa posameznika in organizacije. V namen raziskave smo izvedli anketo med zaposlenimi iz različnih organizacij, analiza rezultatov pa je pokazala, v kolikšni meri udeleženci doživljajo stres na delovnem mestu. Razlike med doživljanjem stresa in spolom ter povezanosti med doseženo stopnjo izobrazbe in doživljanjem stresa nismo potrdili zaradi neenakomerne zastopanosti anketirancev. Na podlagi rezultatov smo tudi ugotovili najpogostejše simptome, ki se pojavljajo med udeleženci, prav tako načine, ki pripomorejo k zmanjševanju stresa na ravni posameznika in organizacije. K temu smo podali še različna priporočila in ukrepe, ki so podrobneje opisani v nadaljevanju.
Ključne besede: stres na delovnem mestu, vrste stresa, vzroki in simptomi stresa na delovnem mestu, posledice stresa na delovnem mestu, premagovanje stresa na delovnem mestu
Objavljeno v DKUM: 15.11.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 22
.pdf Celotno besedilo (2,11 MB)

4.
Izzivi širjenja poslovanja družinskih podjetij na mednarodni trg
Anastasiya Nikolaeva Stoyanovich, 2024, magistrsko delo

Opis: Ukvarjali se bomo z družinskimi podjetji iz Republike Srbije, ki širijo svoje poslovanje na mednarodni trg. Zanimajo nas družinska podjetja, njihove družinske vrednote in izkušnje pri poslovanju na mednarodnem trgu. Na podlagi njihovih izkušenj, mnenj in stališč bomo dobili vpogled v to, kako razvijajo svoje poslovanje. Cilj je odkriti družinske vrednote, ki jih gojijo omenjena družinska podjetja, da bi bolje razumeli njihov način dela, položaj na mednarodnem trgu in konkurenčne prednosti, ki jih izpostavljajo. V teoretičnem delu bomo pojasnili pojme, kot sta družinski posel in trg, na katerem poslujejo družinska podjetja, da bi razumeli njihove osnovne značilnosti in posebnosti poslovanja. Nato bomo raziskali proces internacionalizacije družinskih podjetij, motive, prednosti in slabosti samega procesa internacionalizacije, pa tudi izzive, s katerimi se družinska podjetja lahko srečujejo. Prav tako bomo opredelili družinske vrednote, da bi razumeli njihov pomen in vpliv na poslovanje. Poslovanje družinskih podjetij iz Srbije na mednarodnem trgu smo raziskali s pomočjo strukturiranega intervjuja odprtega tipa. V empiričnem delu so prikazani odgovori na intervjuje, ki smo jih izvedli z lastniki in člani družinskih podjetij. Združili smo njihove izkušnje, razmišljanja in stališča ter ugotovili, da se srečujejo z različnimi izzivi pri poslovanju na mednarodnem trgu, kot so plačilna tveganja, pomanjkanje ustreznega obratnega kapitala in jezikovne ovire. Obstoječi stereotipi o družinskih podjetjih, ki poslujejo na mednarodnem trgu zgolj zato, ker prihajajo iz Srbije, so lahko izzivalni in zato dovolj močan motivator za dokazovanje in vztrajnost. Intervjuvana podjetja so podala nasvete za potencialno poslovanje na mednarodnem trgu drugih družinskih podjetij, ki temeljijo na vztrajnosti, doslednosti in poštenosti. S tem raziskovanjem pridobimo vpogled v izzive, s katerimi se družinska podjetja srečujejo, in smernice za tiste, ki bi se pogumno odločili za širjenje poslovanja na mednarodni trg. Delo lahko služi kot ideja za nadaljnje raziskovanje poslovnih tveganj na mednarodnem trgu in metod, ki bi lahko potencialno zmanjšale tveganja in stabilizirale poslovanje.
Ključne besede: družinska podjetja, mednarodni trg, družinske vrednote, kulturne razlike, poslovni izzivi.
Objavljeno v DKUM: 15.11.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 6
.pdf Celotno besedilo (1,40 MB)

5.
Priprava poslovnega načrta za znamko ženskega spodnjega perila
Pia Šoško, 2024, diplomsko delo

Opis: Pripravili smo teoretični ter finančni del. Teoretični obsega en del, ki sodi k poslovnem načrtu, ter enega, ki opisuje teorijo same naloge vse od uvoda, metodologije, teoretičnih osnov, raziskave ter zaključka. Za pisanje naloge s tem naslovom sem se odločila, ker smo se v preteklosti že srečali s podobno izkušnjo ter posledično z željo izboljšanja le te. V mladosti smo namreč začeli s svojo znamko kopalk, takrat brez poslovnega načrta. Z anketo smo potipali trg in raziskali kakšne so potrebe oziroma želje žensk na področju spodnjega perila. Spoznali smo ali bi naši ciljni publiki ugajali naši produkti, katere kvalitete najbolj cenijo in kakšne vrste produktov se jim zdijo najbolj privlačne. Ker me veseli področje podjetništva in v sebi nosim ustvarjalno žilico ter željo, da ustvarim nekaj svojega, sem se odločila da spišem nalogo z izbranim naslovom in jo v bližnji prihodnosti tudi uresničim. Zajema torej področje mode, ustvarjanja ženskega spodnjega perila. Rezultat naloge je pripravljen poslovni načrt za ustanovitev lastne blagovne znamke spodnjega perila, ki bo vodil k uresničitvi sanj ter uspešnemu poslovanju našega podjetja. Ob pisanju smo ugotovili, kako pomembno je napisati v potankosti vse detajle vsakega posameznega dela, s katerim se srečamo na naši poslovni poti. Saj tako lažje predvidimo vse stroške, si olajšamo delo in optimiziramo naše poslovanje. Preverili smo kakšna je naša konkurenca, kakšen je trg ter trenutni trendi.
Ključne besede: Spodnje perilo, ženske, trendi, podjetništvo, poslovno načrtovanje.
Objavljeno v DKUM: 08.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 11
.pdf Celotno besedilo (1,36 MB)

6.
Upravljanje s časom med pripadniki generacije Z
Justyna Karolina Juralewicz, 2024, diplomsko delo

Opis: Generacija Z so osebe, ki počasi vstopajo v »odraslo življenje«, kar pomeni, da se v njihovem življenju pojavlja veliko obremenitev zaradi povečanega števila obveznosti. Naš namen je bil raziskati, kako pripadniki generacije Z upravljajo s časom in ali so pri tem uspešni, ali so uspešni pri določanju prioritet ter kako jih določajo in ali pogosto odlašajo svoje obveznosti. Zanimalo nas je tudi, ali ima lahko slabo upravljanje s časom negativne posledice. Raziskavo smo izvedli tako, da smo zbrali podatke, pridobljene z anketo v obliki spletnega vprašalnika, ki smo ga poslali preko socialnih omrežij in elektronske pošte. Te podatke smo kasneje analizirali in svoje ugotovitve tudi zapisali. Ugotovili smo, da večina anketirancev ve, kaj je upravljanje s časom, pri upravljanju s časom in pri določanju prioritet so dokaj uspešni, vendar pogosto odlašajo svoje obveznosti. Slabo upravljanje s časom pa jim prinaša stres, padec motivacije in produktivnosti, slabo voljo in izgorelost. Za boljše upravljanje s časom je pomembna odstranitev vseh motenj in zmanjšanje odlašanja. To je pomembno predvsem zato, ker ima slabo upravljanje s časom lahko veliko negativnih posledic.
Ključne besede: generacija, pripadniki, čas, upravljanje
Objavljeno v DKUM: 24.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 13
.pdf Celotno besedilo (2,59 MB)

7.
Ženske na vodilnih položajih v Sloveniji
Patricija Lavtižar, 2024, diplomsko delo

Opis: Delež žensk v Sloveniji na vodilnih položajih se z vsakim letom povečuje. Sposobnost, odločnost in prepričanje v zmožnost vodenja so elementi, ki so ključni za vodjo. Ženske organizacijo vodijo na drugačen način, kot jo moški. Razlike so torej občutne, vse pa je odvisno od posameznice, ki je na položaju vodje. Ženske se na poti do vodilnega položaja srečujejo z različnimi ovirami. Nekatere ženske se do vodilnega položaja srečujejo s steklenim stropom in s pomanjkanjem podpore nadrejenih. Ženske, ki imajo družine, težko usklajujejo svoje poklicno in zasebno življenje oziroma osebno življenje. V raziskovalnem delu smo intervjuvali štiri posameznice, ki so na vodilnem položaju. Pridobljene odgovore smo med seboj primerjali in odgovorili na zastavljena raziskovalna vprašanja. Ugotovili smo, s katerimi ovirami se ženske na poti do vodilnega položaja srečujejo in kako se na svojem delovnem mestu počutijo.
Ključne besede: vodenje, vodilni položaj, ženske
Objavljeno v DKUM: 27.08.2024; Ogledov: 93; Prenosov: 52
.pdf Celotno besedilo (1,46 MB)

8.
Vpliv strank na zadovoljstvo zaposlenih v gostinstvu
Anja Milkić, 2024, diplomsko delo

Opis: Zadovoljstvo zaposlenih je eden ključnih dejavnikov v gostinstvu. Na zadovoljstvo zaposlenih vpliva veliko dejavnikov, eden izmed njih so stranke. Stranke so nepogrešljiv del vsakega gostinskega posla in prav njim in njihovemu zadovoljstvu se posveča največ pozornosti. Zaradi tega so zaposleni bolj zapostavljeni, njihovemu zadovoljstvu pri delu se ne posveča toliko pozornosti. Premalo se govori o vplivu strank na zaposlene in njihovo delo. Zato je cilj raziskati vpliv strank na zaposlene v gostinstvu, na njihovo delo in zadovoljstvo pri delu. To smo raziskali s pregledom že obstoječe literature in teorije. Nato smo skozi intervjuje z zaposlenimi v konkretnem gostinskem podjetju dobili odgovore na vprašanja, ki so nam pomagali bolje razumeti odnos med zaposlenimi in strankami. Izvedeli smo, da imajo stranke velik vpliv na zaposlene in da je zadovoljstvo zaposlenih odvisno od tega, ali stranka pristopa k zaposlenemu pozitivno ali negativno.
Ključne besede: zaposleni, stranke, zadovoljstvo, gostinstvo
Objavljeno v DKUM: 01.07.2024; Ogledov: 148; Prenosov: 38
.pdf Celotno besedilo (590,92 KB)

9.
Zadovoljstvo pri delu v državnem nadzornem organu
Kaja Brecelj, 2024, diplomsko delo

Opis: Zadovoljstvo pri delu je ključno za uspeh in produktivnost zaposlenih ter organizacije kot celote. Nanaša se na to, kako zadovoljni so zaposleni s svojim delovnim mestom in vključuje več dejavnikov, kot so delovni pogoji, odnosi med sodelavci, plača, možnosti za napredovanje, stil vodenja vodje in motivacije. Raziskali smo zadovoljstvo pri delu, opredelili ključne dejavnike, ki nanj vplivajo ter podali priporočila za izboljšanje zadovoljstva pri delu. V teoretičnem delu smo s pomočjo sekundarnih virov obravnavali koncept zadovoljstva pri delu, opredelili glavne dejavnike zadovoljstva ter pojasnili njegov pomen. Podrobneje smo opisali dejavnike, kot so plača in nagrade, delovni pogoji, motivacija, položaj v organizaciji, zvestoba zaposlenih, stil vodenja, opolnomočenje, sodelovanje pri odločanju in delovno okolje. V raziskovalnem delu smo preverjali zadovoljstvo pri delu med zaposlenimi v sektorju za nadzor Finančnega urada Kranj. Za potrebno analizo in raziskavo smo med zaposlenimi v sektorju za nadzor izvedli anonimno anketo in opravili intervju z vodjo sektorja. Analiza rezultatov je pokazala, da je večina zaposlenih v sektorju za nadzor zadovoljna s trenutnim delovnim mestom ter da večinoma z veseljem prihajajo na delo. Opazili smo tudi, da so ženske v večji meri bolj zadovoljne v primerjavi z moškimi ter da so mlajši zaposleni bolj zadovoljni kot drugi, prav tako pa tudi tisti, ki so krajši čas zaposleni v FU Kranj. Kot ključne dejavnike, ki vplivajo na njihovo zadovoljstvo pri delu, so izpostavili delovne pogoje, delovno okolje ter medsebojne odnose.
Ključne besede: zadovoljstvo, dejavniki zadovoljstva, zaposleni, delovno okolje
Objavljeno v DKUM: 28.06.2024; Ogledov: 452; Prenosov: 36
.pdf Celotno besedilo (1,60 MB)

10.
Vpliv govoric na kadre znotraj podjetja
Sofija Debeljak, 2024, diplomsko delo

Opis: V sodobnih organizacijskih okoljih je širjenje govoric med kadri postalo pogost pojav, ki lahko pomembno vpliva na delovno okolje, medosebne odnose ter poslovno uspešnost podjetja. Govorice, kot neformalen način komunikacije, lahko izvirajo iz različnih virov in se lahko dotikajo različnih vidikov delovanja podjetja, vključno z organizacijsko kulturo, produktivnostjo, motivacijo kadrov ter delovnim zadovoljstvom. Kljub svoji pogosti prisotnosti in vplivu na organizacijsko dinamiko pa je še vedno relativno malo raziskav, ki bi sistematično proučile ta pojav in njegove posledice znotraj podjetja. Zato je osrednji namen tega raziskovalnega dela temeljito analizirati vpliv govoric na kadre znotraj podjetja ter razumeti, kako različne oblike govoric vplivajo na delovno okolje in medsebojne odnose med kadri. Raziskava se bo osredotočila na identifikacijo različnih vzrokov, ki spodbujajo širjenje govoric, ter njihovih posledic na organizacijsko kulturo, produktivnost, motivacijo kadrov ter delovno zadovoljstvo. S poglobljenim razumevanjem tega fenomena bomo lahko identificirali ključne dejavnike, ki prispevajo k nastanku in širjenju govoric, ter razvili strategije za njihovo obvladovanje in upravljanje z njimi v organizacijskem kontekstu. Ugotovljeno je, da polovica podjetji niti ne izvaja ukrepe za obvladovanje govoric v delovnem okolju in da se premalo ukvarja s preprečevanjem širjenja govorice, ali pa da odziv vodstva podjetja na upravljanje z govoricami ni učinkovit. Rezultati raziskave kažejo, da obstaja prostor za izboljšanje v vlogi vodstva pri obvladovanju in preprečevanju širjenja govoric znotraj podjetja. Občasna proaktivnost vodstva je korak v pravo smer, vendar je treba poudariti, da bi moralo biti prizadevanje za obvladovanje govoric stalno in sistematično. Pomembno je tudi opaziti, da so nejasni komunikacijski kanali prispevali k širjenju govoric, kar kaže na potrebo po izboljšanju transparentnosti in jasnosti komunikacije v podjetju. Z analizo in interpretacijo pridobljenih podatkov želimo prispevati k boljšemu razumevanju tega pomembnega aspekta delovnega življenja ter ponuditi smernice in priporočila za izboljšanje komunikacijskih procesov in delovne klime znotraj podjetij. Naša raziskava bo tako pripomogla k dvigu zavedanja o pomenu učinkovitega upravljanja komunikacije in obvladovanja govoric v sodobnih organizacijskih okoljih ter prispevala k razvoju strategij, ki bodo podpirale vzpostavitev pozitivnega delovnega okolja in spodbujale produktivnost ter dolgoročno uspešnost podjetij.
Ključne besede: govorica, kadri, organizacijska klima, delovna motivacija, management
Objavljeno v DKUM: 18.06.2024; Ogledov: 191; Prenosov: 43
.pdf Celotno besedilo (3,32 MB)

Iskanje izvedeno v 0.23 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici