| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 508
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
8. posvet o ohranjanju in trajnostni rabi rastlinskih genskih virov : Trajni nasadi, zbornik povzetkov
2025, zbornik

Opis: Zbornik vključuje povzetke prispevkov, ki so bili predstavljeni na 8. Posvetu o ohranjanju in trajnostni rabi rastlinskih genskih virov (RGV), organiziranem s strani Univerze v Mariboru, Fakultete za kmetijstvo in biosistemske vede, v sodelovanju z Ministrstvom za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano. Namen vsakoletnega posveta je ozaveščanje javnosti o pomembnosti ohranjanja RGV v Sloveniji, predstavitev novosti na tem področju, pregled dosežkov ter izmenjava izkušenj med sodelujočimi. Zaradi omejenega obsega razpoložljivih finančnih sredstev so trenutne dejavnosti JSRGB usmerjene predvsem v ohranitev obstoječih zbirk lokalnih genskih virov kmetijskih rastlin, manj pa je aktivnosti na področju sistematičnega ocenjevanja RGV glede uporabne vrednosti, tako v genskih bankah ex situ kot na njihovem naravnem rastišču in situ. Osrednja tema letošnjega posveta so bili trajni nasadi in sicer so bili v prvem sklopu predstavljeni prispevki, ki so obravnavali sadne rastline, v drugem sklopu pa so sledila predavanja na temo trajnih nasadov vinske trte. Ob zaključku so bile podane možnosti vzpostavitve ohranjanja RGV na kmetijah. Poudarjen je bil tudi pomen sistema kakovosti pri vodenju genskih bank.
Ključne besede: vodenje kakovosti, genska banka, trajni nasadi, tradicionalni genotipi sliv, genska banka vinske trte
Objavljeno v DKUM: 20.02.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 6
.pdf Celotno besedilo (1,85 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

3.
Education of refugee children within the INTREF project framework
Maja Kerneža, Dejan Zemljak, Metka Kordigel Aberšek, Boris Aberšek, Polonca Legvart, Helena Konšak, Hakan Sari, Ildikó Hanuliaková, Loreta Huber, Inga Laurusone, Kübra Terzioglu, Metin Kiliç, 2024, izvirni znanstveni članek

Opis: Amidst growing migratory movements and hurdles of assimilation, the INTREF initiative strives to craft a comprehensive strategy for the schooling of refugee children, melding e-learning, emotional and social support, along with adaptable teaching methods. This endeavor learns on principles like linguistic diversity, cross-cultural skills, and customizing the educational journey, crucial for assimilation and triumph within academic settings. Studies indicate the indispensability of bespoke linguistic assistance, cognizance of cultural variances, and personalized educational tactics for the seamless school transition and societal assimilation of children in refuge. The project devised a survey instrument aimed at evaluating the baseline educational scenario in the participating nations and formulating education plans tailored to specific needs. This survey zeroes on four pivotal areas: linguistic proficiency, cross-cultural consciousness, embracing diversity, and pedagogical customization. Feedback from 31 students, 30 teachers and 28 parents revealed a pressing need for augmented linguistic aid in Slovenia, heightened cross-cultural understanding, and classroom method modification to enrich the academic experiences of culturally diverse children. The findings also underscore a discernible discrepancy between the perspectives of educators versus those of parents and children. The insights from this survey lay the groundwork for creating innovative instructional units and resources, finely adapted to the needs of children in refuge. By forging links between theoretical insights and practical application, as well as among various educational stakeholders, INTREF is ready to enrich the discourse and practices surrounding inclusivity, and endeavor made increasingly pertinent by the recent global disruptions, including the migratory dilemma and the COVID-19 outbreak.
Ključne besede: individualization of education, integration practices, intercultural competence, refugee children
Objavljeno v DKUM: 03.12.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 4
.pdf Celotno besedilo (688,55 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

4.
Komunikacijski model književne vzgoje v digitalno podprtih učnih okoljih za prvo vzgojno-izobraževalno obdobje : doktorska disertacija
Polonca Legvart, 2024, doktorska disertacija

Opis: Vpliv učnega okolja na književno vzgojo v začetnih letih šolanja je redkeje obravnavan vidik in še posebej digitalna podpora pri tem postavlja pedagoškemu raziskovanju nova vprašanja. Med njimi je ključno, ali lahko z didaktično uporabo digitalnih učnih pomagal izboljšamo recepcijo književnosti pri učencih. Razlogi za raziskovalno poglobitev v to vprašanje so v razmerah, ko otroci že v polni meri živijo čas digitalne družbe, cilj književne vzgoje pa je, da ta okoliščina ne bi povzročila njihovega odmika od književnosti, pač pa zbližanje z njo, saj jim književnost zagotavlja bistvene kompetence, vire in strategije za soočanje z izzivi kronične krize 21. stoletja. Potrebne so spremembe tradicionalnega pouka književnosti z vidika upoštevanja digitalno podprtega učnega okolja, integriranja tehnologije v pedagoški pristop (TPACK in SAMR), digitalne pismenosti, digitalnega razkoraka in podpiranja »drugega tira« za otroke iz literarno manj spodbudnih okolij. Odločilno oporo nudi uveljavljeni model literarnorecepcijske in didaktične komunikacije pri književni vzgoji, ki ga je mogoče nadgraditi za digitalno podprto učno okolje. Empirična raziskava se je osredotočila na pripravljenost učiteljev kot ključnih dejavnikov didaktičnih sprememb za vključevanje digitalnih tehnologij v izvajanje književne vzgoje. Podan je podrobnejši prikaz priprave, izvedbe in evalvacije primerov didaktičnih enot književne vzgoje v digitalno podprtem učnem okolju prvih treh razredov (1. VIO) s pristopom spojenega (blended) učenja. Glede na kompleksnost obravnavanega pojava književne vzgoje v digitalno podprtem učnem okolju je za preučevanje le-tega izbranih več raziskovalnih metod tako kvantitativnega kot kvalitativnega značaja ter komplementarni način njihovega kombiniranja ter triangulacije. Tako teoretična izhodišča kot praktična pedagoška izkušnja ter kvalitativna in kvantitativna evalvacija le-te potrjujejo, da je komunikacijski model književne vzgoje ob ustreznih prilagoditvah izvedljiv tudi v digitalno podprtem učnem okolju. To se je kljub vsiljeni izvedbi vendarle pokazalo pri izobraževanju na daljavo zaradi epidemije COVID-19, primeri premišljene izvedbe digitalno podprte književne vzgoje v poepidemičnem obdobju pa dokazujejo, da je mogoče na ta način dodatno motivirati učence in poglobiti njihovo recepcijo literarnega dela ter tako uspešno razvijati njihovo recepcijsko zmožnost. Pomen navedenih raziskovalnih dognanj bi lahko vplival na preobrat k pozitivni naravnanosti učiteljev do vključevanja digitalnih tehnologij v pedagoške pristope pri književni vzgoji in nasploh. S tem bi šola prevzela odločilnejšo vlogo pri usmerjanju mladih ljudi glede načinov uporabe novih komunikacijskih tehnologij.
Ključne besede: komunikacijski model književne vzgoje, digitalno podprta učna okolja, digitalna pismenost, prvo vzgojno-izobraževalno obdobje, didaktična enota, spojeno učenje, drugi tir književne vzgoje
Objavljeno v DKUM: 26.11.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 53
.pdf Celotno besedilo (12,24 MB)

5.
Comparison of canine and feline adipose-derived mesenchymal stem cells/medicinal signaling cells with regard to cell surface marker expression, viability, proliferation, and differentiation potential
Metka Voga, Valerija Kovač, Gregor Majdič, 2021, izvirni znanstveni članek

Opis: Remarkable immunomodulatory abilities of mesenchymal stem cells, also called multipotent mesenchymal stromal cells or medicinal signaling cells (MSCs), have entailed significant advances in veterinary regenerative medicine in recent years. Despite positive outcomes from MSC therapies in various diseases in dogs and cats, differences in MSC characteristics between small animal veterinary patients are not well-known. We performed a comparative study of cells' surface marker expression, viability, proliferation, and differentiation capacity of adipose-derived MSCs (ADMSCs) from dogs and domestic cats. The same growth media and methods were used to isolate, characterize, and culture canine and feline ADMSCs. Adipose tissue was collected from 11 dogs and 8 cats of both sexes. The expression of surface markers CD44, CD90, and CD34 was detected by flow cytometry. Viability at passage 3 was measured with the hemocytometer and compared to the viability measured by flow cytometry after 1 day of handling. The proliferation potential of MSCs was measured by calculating cell doubling and cell doubling time from second to eighth passage. Differentiation potential was determined at early and late passages by inducing cells toward adipogenic, osteogenic, and chondrogenic differentiation using commercial media. Our study shows that the percentage of CD44+CD90+ and CD34−/− cells is higher in cells from dogs than in cells from cats. The viability of cells measured by two different methods at passage 3 differed between the species, and finally, canine ADMSCs possess greater proliferation and differentiation potential in comparison to the feline ADMSCs.
Ključne besede: mesenchymal stem cells, dog, cat, comparison, proliferation, differentiation, cell surface marker, viability
Objavljeno v DKUM: 21.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 6
.pdf Celotno besedilo (2,46 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

6.
Isolation of live cells from different mice tissues up to nine days after death
Metka Voga, Ana Pleterski, Gregor Majdič, 2021, izvirni znanstveni članek

Opis: Some limited reports suggest that cells can survive in the cadavers for much longer than it was previously thought. In our study we explored how time after death, tissue type (muscle, brain and adipose tissue), storage temperature of cadavers (4 °C or at room temperature) and form of tissue storage (stored as cadavers or tissue pieces in phosphate buffered saline) affect the success of harvesting live cells from mice after death. Cells were isolated from dead tissues and grown in standard conditions. Some cells were used for RNA extraction and RT² Profiler™ PCR Array for cell lineage identification was performed to establish which lineages the cells obtained from post mortem tissues belong to. Results of our study showed that viable cells can be regularly isolated from muscle and brain tissue 3 days post mortem and with difficulty up to 6 days post mortem. Viable cells from brain tissue can be isolated up to 9 days post mortem. No cells were isolated from adipose tissue except immediately after death. In all instances viable cells were isolated only when tissues were stored at 4 °C. Tissue storage did not affect cell isolation. Isolated cells were progenitors from different germ layers. Our results show that live cells could be obtained from mouse cadavers several days after death.
Ključne besede: mouse, cadaver, stem cells, brain, muscle, adipose tissue
Objavljeno v DKUM: 21.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 4
.pdf Celotno besedilo (1,48 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

7.
Pripovedovalska škatla kot didaktični pripomoček v prvem triletju osnovne šole : magistrsko delo
Eva Vajda, 2024, magistrsko delo

Opis: Teoretični uvod v magistrskem delu na začetku vsebuje podroben opis govornega razvoja. Sledi predstavitev merjenja govornega razvoja. Predstavimo lestvico govornega razvoja in pripovedovanje zgodbe. Osredotočimo se na spodbujanje govornega razvoja in zmožnosti pripovedovanja zgodbe. Zanimal nas je tudi vpliv družinskega okolja na zmožnost pripovedovanja ter merjenje skupnega branja s ček listo. Posvetili smo se še spodbujanju razvoja zmožnosti pripovedovanja zgodbe v komunikacijskem modelu književne vzgoje. Na koncu teoretičnega dela smo podrobneje pogledali didaktične pripomočke za razvijanje zmožnosti pripovedovanja zgodbe, predstavili smo značilnosti pravljice in se osredotočili na Pripovedovalsko škatlo. V nadaljevanju smo naredili raziskavo, v kateri je sodelovalo 12 otrok. V sklopu pravljičnega krožka smo z otroki izvedli šest srečanj in se igrali s Pripovedovalsko škatlo. Želeli smo izvedeti, ali se bo pripovedovanje otrok po uporabi didaktičnega pripomočka Pripovedovalska škatla izboljšalo glede na določene kriterije. Na koncu smo prišli do ugotovitev, da so otroci po uporabi Pripovedovalske škatle povprečno uporabili več besed, več različnih besed, manjšo povprečno dolžino povedi, več enostavčnih povedi ter več priredno in podredno zloženih povedi. Izboljšava po uporabi Pripovedovalske škatle je bila vidna tudi v doseženi stopnji koherentnosti in kohezivnosti. Povprečno večje je bilo tudi število dogodkov in število pravljičnih prvin.
Ključne besede: govorni razvoj, pripovedovanje, koherentnost, kohezivnost, Pripovedovalska škatla
Objavljeno v DKUM: 01.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 39
.pdf Celotno besedilo (1,58 MB)

8.
Empowering educators to teach online reading, learning, and comprehension skills on the example of ecological problems
Maja Kerneža, Metka Kordigel Aberšek, Hakan Sari, Metin Kiliç, Emre Öztürk, Boris Aberšek, Dejan Zemljak, 2023, strokovni članek

Opis: Reading and learning are changing rapidly in today's world, and educational systems sometimes fail to keep pace. To define the needs related to reading in the modern world, the Stavanger Declaration was written, stating that students should be taught online reading and learning strategies. Educators must also adapt to this. As part of the Learning, Teaching, and Training (LTT) activities, participants (21 individuals from different levels of education) were introduced to the Internet reciprocal teaching (IRT) method. The basis of this research was to find out whether we can empower educators to teach online reading, learning, and comprehension skills in a short training session using the ubiquitous topic of ecological problems as an example. We were also interested in whether a short program that empowers educators to use IRT in their classroom can influence teachers to develop students' digital literacy in their pedagogical work. The results show that the ecological issue, with its timeliness and universal presence in our lives, is an appropriate topic for educators to teach digital literacy. The participants were successful in solving the set tasks, and all of them answered that they would use the IRT method in their future pedagogical work.
Ključne besede: digital literacy, ecological problems, internet reciprocal teaching method, problem solving, teacher trening
Objavljeno v DKUM: 18.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 5
URL Povezava na datoteko

9.
Črešnja pri Bistri, novoodkrito kolišče na Ljubljanskem barju
Anton Velušček, Katarina Čufar, Metka Culiberg, Borut Toškan, Janez Dirjec, Vesna Malez, Franc Janžekovič, Marijan Govedič, 2004, izvirni znanstveni članek

Opis: Predstavljamo rezultate interdisciplinarnih raziskav na novoodkriti koliščarski naselbini Črešnja pri Bistri na Ljubljanskem barju, ki jo okvirno datiramo v 36. stoletje pr. Kr. V prispevku obravnavamo stratigrafijo, arheološke najdbe, dendrokronološke raziskave, raziskave makroskopskih rastlinskih ostankov, ostanke sesalske makrofavne, ptičev in rib.
Ključne besede: Bistra (Vrhnika), Ljubljansko barje, kolišča, bakrena doba, datiranje, dendrokronologija, rastlinski ostanki, živalski ostanki, ptice, ribe, arheologija, Slovenija
Objavljeno v DKUM: 18.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 6
URL Povezava na celotno besedilo

10.
Korelacija med družinskim okoljem in količino ter vrsto recepcijskih vlog učencev 2. in 5. razreda
Tjaša Vajda, 2024, magistrsko delo

Opis: Glavni cilj izobraževanja je bralna pismenost, saj je eno izmed glavnih sredstev za učenje. Naučimo se je lahko le z branjem. V praksi opažamo, da učenci nižjih razredov berejo precej več kot učenci višjih razredov. Na to vplivajo številni dejavniki, med drugim tudi literarnoestetsko spodbudno družinsko okolje. Zanimalo me je, ali literarnoestetsko spodbudno družinsko okolje zmanjšuje trend upadanja interesa za branje literature. V ta namen sem izvedla raziskavo. Podatke sem pridobila s polstrukturiranim intervjujem 10 učencev 2. in 10 učencev 5. razreda na izbrani osnovni šoli, oboji pa so izpolnili tudi tedenski dnevnik. Analiza rezultatov je pokazala, da učenci 5. razreda berejo manj kot učenci 2. razreda, na to pa v največji meri vpliva njihov interes, ki je pri drugih stvareh močnejši.
Ključne besede: bralna pismenost, bralna kultura, literarnoestetsko družinsko okolje, bralne navade učencev 2. in 5. razreda
Objavljeno v DKUM: 01.08.2024; Ogledov: 120; Prenosov: 41
.pdf Celotno besedilo (1,37 MB)

Iskanje izvedeno v 0.23 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici