1. Načrtovanje in izdelava resne elektronske igreUroš Rudolf, 2016, magistrsko delo Opis: V magistrski nalogi se dotaknemo fenomena resnih elektronskih iger in njihovega potenciala za učenje. Dotaknemo se njihovega izvora in povezave s komercialnimi igrami. Podrobneje obdelamo vlogo igralca in dejavnike, ki imajo vpliv nanj, vzorce karakteristik resnih učnih iger, načine podajanja vsebine in znanja ter pomen poročanja. Ugotavljamo, ali so video igre primeren medij za podajanje znanja in ali je tekstovna igra primerna oblika igre za učenje.
Obe hipotezi potrdimo z opombo, da je področje zaradi množice nasprotujočih teorij, terminologij in mnenj potrebno bolje raziskati.
Na podlagi ugotovitev empiričnega dela smo izdelali načrt in prototip tekstovne resne zgodovinske igre Galicija XIV/XV. Ključne besede: igra, uporabna igra, resna igra, komercialna igra, učenje z igro Objavljeno v DKUM: 22.09.2016; Ogledov: 1501; Prenosov: 196
Celotno besedilo (11,54 MB) |
2. PRIMERJALNA ANALIZA SITKOMOV NA SLOVENSKI TELEVIZIJISabina Zag, 2016, magistrsko delo Opis: Sitkom, ki se je razvil iz kratkih radijskih oddaj, je v ZDA izredno popularen žanr. Njegov glavni namen je, da nasmeji gledalce, medtem ko obravnava vsakdanje teme, s katerimi se lahko marsikdo poistoveti. Ta kratka serija nudi več kot samo zabavo. S svojo humornostjo se poleg vsakdanjih tem dotakne marsikatere tabu teme, velikokrat pa je prežeta z mnogimi stereotipi. Svojo pot si je utrla tudi na slovensko javno in komercialno televizijo. Porast komercialnih televizij je pomembno vplival na razvoj javne televizije, zato mora ta vložiti več truda v svojo programsko shemo. Tekma za gledalce spodbuja televizije, da izbirajo popularne vsebine in s tem obdržijo ali celo povečajo število gledalcev. Tako smo lahko priča predvajanju popularnega sitkoma Sodobna družina na javni televiziji in mnogih drugih sitkomov na komercialni. Ključne besede: humorno, komično, sitkom, javna televizija, komercialna televizija Objavljeno v DKUM: 19.07.2016; Ogledov: 1544; Prenosov: 130
Celotno besedilo (1,41 MB) |
3. Spajanje žanrov v televizijskih serijah na primeru dramedijePetra Gyergyek, 2016, magistrsko delo Opis: Namen magistrskega dela je raziskati temo žanrov in njihovo spajanje na primeru dramedije. Poskušali bomo opisati, kako se žanri med seboj spajajo in tvorijo nove spojine. Nato bomo raziskali osnovne značilnosti dramedije, ki jih bomo analizirali na primeru prve slovenske dramedije Mamin dan. Izvedli bomo vsebinsko, vizualno in primerjalno analizo dveh tujih dramedij z dramedijo Mamin dan in poskušali ugotoviti, ali je dramedija res nov žanr. Ključne besede: žanri, spajanje, dramedija Objavljeno v DKUM: 19.07.2016; Ogledov: 1466; Prenosov: 113
Celotno besedilo (1,63 MB) |
4. Reprezentacija islama in muslimanov v SlovenijiUrban Hrastnik, 2016, diplomsko delo Opis: Religija islam ter njeni predstavniki so v slovenskih medijih pogosto prisotni, in to kljub dejstvu, da je večina Slovencev katoličanov ter je muslimanov v Sloveniji sorazmerno malo. Islam in muslimani so v medijih reprezentirani na način, ki jih prikazuje v povezavi s stereotipi, kot so nasilje, neenakopravnost žensk, terorizem, nazadnjaškost ter »drugačnost« od naše, zahodne družbe. Ti stereotipi segajo daleč nazaj in so se širili tudi na račun orientalizma. Večina novic z omembo islama ali muslimanov je negativnih ter prikazuje religijo islam in njene vernike v povezavi z negativnimi, nasilnimi dejanji. Pričujoča diplomska naloga preučuje reprezentacijo islama ter muslimanov v novicah spletnih informacijskih portalov. V reprezentaciji islama je moč zaznati trend reciklažnega novinarstva, pri katerem se novinarji zaradi časovne stiske zanašajo na informacijska nadomestila tiskovnih agencij, zaradi česar pa se v veliko novicah ponavljajo identični označevalci religije islam ter muslimanov. Vse to vpliva na način in konotacijo reprezentacije islama, na podlagi katere se pri bralcih oblikuje pogled na religijo islam in na njene predstavnike. Ključne besede: Islam in muslimani, reprezentacija, stereotipi, spletni informacijski portali, orientalizem. Objavljeno v DKUM: 13.04.2016; Ogledov: 2670; Prenosov: 336
Celotno besedilo (4,72 MB) |
5. PARLAMENTARNI KANAL TV SLOVENIJA: PRIMER ORGANIZACIJE NOVINARSKEGA DELATanja Rosandić, 2016, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu je podrobneje predstavljen tretji (parlamentarni) kanal slovenske javne radiotelevizije, ki poleg prenosov in posnetkov plenarnih zasedanj, parlamentarnih sej in sej drugih delovnih teles program dopolnjuje tudi z uredniško oblikovanimi vsebinami. Pri tem ugotavljamo, da tako imenovano klasično novinarstvo počasi izginja, kar je posledica kadrovskih in finančnih omejitev javnega servisa ter tehnoloških novosti.
Poseben poudarek naloga nosi na organizaciji dela tamkajšnjih novinarjev in novinarjev nasploh vključno s trenutnim zadovoljstvom pri delu. Za prikaz vseh novinarskih opravil v dnevu smo izvedli vprašalnik in intervju. Ugotovili smo, da sodoben način novinarskega dela zajema mnogo več opravil v primerjavi s klasičnim novinarstvom, saj ustvarjalci ne sestavljajo zgolj tekstovnih vsebin in poročajo o aktualnih dogodkih, ampak opravljajo še mnoge druge naloge. Ključne besede: tematski kanal, parlamentarni kanal, TV SLO 3, televizijsko novinarstvo, organizacija novinarskega dela Objavljeno v DKUM: 07.03.2016; Ogledov: 1543; Prenosov: 118
Celotno besedilo (1,38 MB) |
6. Televizija v Sloveniji pred uradnim začetkom : med koncem 19. stoletja in letom 1958Melita Zajc, 2008, izvirni znanstveni članek Opis: Leta 2008 RTV Slovenije praznuje 50-letnico televizije, a začetki televizije v Sloveniji segajo v čas pred tem. Avgusta 1956 sodelavci RA Ljubljana že pripravljajo prve TV-oddaje, a televizija se je začela še prej. Leta 1947 je bil v Ljubljani ustanovljen Laboratorij za televizijo. Razvijal je opremo, leta 1954 je pripravil načrt uvajanja televizije kot ustanove, pa tudi prvi javni prikaz delovanja televizije. Tudi ta "izum" ni bil "prvi" - prenos slike na daljavo je leta 1929 v Ljubljani izpeljal baron Anton Codelli v okviru poizkusov na področju mehanske televizije. Množica "prvih" torej terja previdnost pri opredeljevanju "začetkov", z rekonstrukcijo nekaterih pojavov iz zgodnje zgodovine televizije v Sloveniji pa opozarjam tudi na pomen, ki ga ima konceptualizacija tehnologije kot rabe za preučevanje medijev danes. Medij, kot ga poznamo, ni edina možna, temveč le prevladujoča raba medijske tehnologije. Njena uveljavitev poteka postopoma in ne brez zapletov, ki pričajo, da razmerje med družbami in tehnologijami ni enostavno razmerje vzroka in učinka. Razvoj medijskih tehnologij ni določen vnaprej, odvisen je od vsakokratnih razprav o razsežnostih in oblikah družbenega življenja, v katerih sodelujejo vsi člani družbe. Pogled v preteklost je torej tudi vodilo za prihodnost. Kakšni bodo mediji prihodnosti, je odvisno od slehernega od nas. Objavljeno v DKUM: 21.12.2015; Ogledov: 1171; Prenosov: 50
Povezava na celotno besedilo |
7. KONVERGENCA TELEVIZIJE IN INTERNETA – PRIMERA RTV SLO IN ORFJasmin Mešič, 2015, magistrsko delo Opis: Namen diplomske naloge je temeljita predstavitev pojmov konvergenca medijev, televizije in interneta. Prav tako je namen tega dela analiza spletnih strani in televizijskih programov RTV Slovenija in ORF. Rezultati analize nam omogočajo izdelati primerjalno analizo dveh znanih javnih servisov. Temeljito opravljena analiza bo služila kot dokaz prisotnosti konvergence na spletnih straneh in televizijskih programih pri omenjenih servisih. Prav tako nas bo analiza opozorila na morebitne pomanjkljivosti konvergence. Omeniti je potrebno, da pomanjkljivosti lahko predstavljajo možnost nadaljnjega razvoja konvergence pri RTV SLO in ORF. Vendar, ali je konvergenca prisotna povsod? V primeru, da je odgovor pritrdilen, v kolikšni meri in kje lahko najdemo njene pomanjkljivosti? Prav tako si moramo zastaviti naslednja vprašanja, ali se prisotnost konvergence razlikuje od države do države? Ali velikost države vpliva na prisotnost konvergence? Prav tako, ali je konvergenca na spletu bolj prisotna kakor na televiziji? Ključne besede: Media convergence, Television, Internet Objavljeno v DKUM: 24.11.2015; Ogledov: 1795; Prenosov: 174
Celotno besedilo (7,13 MB) |
8. HOLLYWOODSKI RIMEJKI ŠVEDSKIH FILMOVŠpela Gal, 2012, diplomsko delo Opis: Termin globalne kulture povezujemo s prevlado ameriške kulture, ki je razširjena po celotnem svetu. Del te kulture je tudi film. Pri tem pomembno vlogo dobi rimejk, novejša različica že obstoječega dela. Fenomen rimejka dobi svoj prostor predvsem v filmski sferi. Produkcija že obstoječega, na drugačen, nov, publiki primernejši način, postane stalna praksa nacionalnih produkcij. Z uporabo obstoječih in naprej pripravljenih elementov sestavljajo nove izdelke, ki kljub vsemu doživljajo estetske in strokovne uspehe. Rimejk v večini primerov povezujemo s Hollywoodom, ki množično prakticira ustvarjanje rimejkov tujejezičnih (ne-angleških) filmov. Vpliv globalizacije na filmsko produkcijo in pomen logike selekcije je v primeru Dekle z zmajskim tatujem prikazan skozi analizo filmske zgodbe in švedsko filmsko adaptacijo literarnega dela ter hollywoodski rimejk švedskega filma. Ključne besede: globalizacija, globalna kultura, rimejk, književnost, film, švedski film, Hollywood Objavljeno v DKUM: 09.11.2015; Ogledov: 1107; Prenosov: 73
Celotno besedilo (887,92 KB) |
9. Video igra in potopitev igralcaTimotej Draksler, 2014, diplomsko delo Opis: Predstavljeno delo je namenjeno odkrivanju človekove vključenosti z medijem akcije- video igro. Opisani so dejavniki, ključni za imerzijo (potopitev) igralca v video igro. Uporabljene so deskriptivne metode tujih raziskovalcev na danem področju, pojavljajo pa se tudi komparativne metode primerjanja video igre s filmom ali z drugo vrsto igre. Pojavlja se vprašanje o tem, ali sta perspektiva gledanja in stopnja realnosti odločilna faktorja za potopitev. Izkaže se, da temu ni tako in da so za potopitev zadolženi mnogi drugi, od subjekta- igralca odvisni dejavniki. Ključne besede: video igra, igralec, akcija, potopitev Objavljeno v DKUM: 06.11.2015; Ogledov: 1252; Prenosov: 109
Celotno besedilo (600,94 KB) |
10. OGLAŠEVANJE V AVTOINDUSTRIJIBlaž Tomažin, 2014, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu se osredinjamo na oglaševanje in komunikacijo z javnostjo v avtoindustriji skozi različne vire.
Naše vodilo je bilo vprašanje, kako efektivno in kreativno predstaviti nove proizvode in jih z modernim pristopom ter idejami uspešno lansirati v širšo javnost. Pri tem smo primerjali tehnike in pristope, kako se je z leti ta postopek spreminjal in kje so razlike ter kje je prostor za izboljšave.
Za analizo dobre prakse smo izbrali BMW Group. Za to podjetje smo zbrali in analizirali različne pristope oglaševanja ter na podlagi tega izdelali reklamen video za izbrano vozilo. Ključne besede: Oglaševanje, avtoindustrija, produkcija, tehnike Objavljeno v DKUM: 06.11.2015; Ogledov: 953; Prenosov: 66
Celotno besedilo (8,53 MB) |