| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 70
Na začetekNa prejšnjo stran1234567Na naslednjo stranNa konec
1.
Numerično modeliranje lebdečega sloja z uporabo dvofaznega modela na osnovi kinetične teorije granularnega toka
Matija Založnik, 2022, magistrsko delo

Opis: Lebdeči sloj je fizikalni pojav, ki se uporablja v številnih pomembnih industrijskih panogah. Je pojav, pri katerem delci zaradi toka tekočine preko njihove površine preidejo iz stacionarnega v lebdeče stanje. V magistrski nalogi smo se osredotočili na analizo fizikalnega pojava lebdečega sloja, ki smo ga obravnavali s pomočjo eksperimentalne meritve tlačnega padca v laboratorijski napravi za lebdeči sloj. Sam proces je bil nato prenesen v virtualno okolje, kjer smo s pomočjo numerične simulacije ovrednotili tlačne padce v virtualnem sistemu. Dobljene rezultate smo primerjali z rezultati eksperimenta. Validacija numeričnega modela je bila uspešna in zabeležili smo dobro ujemanje med numeričnimi in eksperimentalnimi rezultati. V nadaljevanju se je numerični model uporabil še za analizo vpliva distribucijske plošče na razne parametre. Ugotovili smo, da tudi sama oblika distribucijske plošče močno vpliva na porazdelitve toka zraka po preseku distribucijske plošče, kar nato posledično vpliva tudi na fluidizacijo delcev v lebdečem sloju.
Ključne besede: lebdeči sloj, numerično modeliranje, eksperiment, tlačni padec.
Objavljeno v DKUM: 07.09.2022; Ogledov: 44; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (5,36 MB)

2.
Validacija RDT orodij za hlajenje baterij
Timotej Cebek, 2022, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu sem predstavil validacijo numeričnih orodij za računalniško dinamiko tekočin na primeru hlajenja baterij. Za primerjavo sem uporabil tri programe: SimScale, Ansys in Solidworks. Najprej sem kratko predstavil teoretično ozadje RDT programov in problematiko hlajenja baterij. Nato sem za vse programe opisal geometrijo, robne pogoje, mrežo in nastavitve simulacij ter priložil ustrezne komentarje. Z grafi sem nato prikazal konvergenco ostankov in ustalitev temperatur. Dobljene rezultate sem primerjal z eksperimentalnimi iz članka »Analysis of Cooling Effectiveness and Temperature Uniformity in a Battery Pack for Cylindrical Batteries«. Glavni parameter, ki sem ga spremljal, je temperatura na izbranih točkah v modelu in je tudi merilo za natančnost simulacije. Pri analizi rezultatov je poudarek na vplivu gostote računskih mrež na natančnost simulacije, predstavil in primerjal pa sem tudi izbrane prereze hitrosti in temperatur v modelu. Na koncu sledi še komentar o natančnosti in ustreznosti uporabljenih programov.
Ključne besede: Validacija, računalniška dinamika tekočin, hlajenje baterij, temperatura
Objavljeno v DKUM: 25.04.2022; Ogledov: 352; Prenosov: 84
.pdf Celotno besedilo (2,21 MB)

3.
Možnosti uporabe visokotemperaturne toplotne črpalke za izrabo odpadne toplote : magistrsko delo
Daniel Filjar, 2021, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo želeli pokazati, ali obstaja možnost uporabe visoko–temperaturne toplotne črpalke z namenom izrabe odpadne toplote v postrojenju Leka, d. d., Proizvodnja Lendava. Najpomembnejša parametra, potrebna za to raziskavo, sta vstopna in izstopna temperatura iz visoko–temperaturne toplotne črpalke in delovna snov. V tem primeru je vstopna temperatura visoko–temperaturne toplotne črpalke 60 °C, izstopna temperatura pa 120 °C. Te temperature tudi predstavljajo temperature izhlapevanja in kondenzacije, kar je pomembno za izbiro delovne snovi. Na podlagi preračuna je prikazana analiza faktorja ogrevanja in ekonomske upravičenosti za različne delovne snovi. Najprimernejša se je izkazala delovna snov R1234ze(Z) z faktorom ogrevanja 4,06 in povračilno dobo 55 let.
Ključne besede: visoko-temperaturna toplotna črpalka, odpadna toplota, delovna snov, industrijsko postrojenje, faktor ogrevanja
Objavljeno v DKUM: 08.11.2021; Ogledov: 285; Prenosov: 35
.pdf Celotno besedilo (3,72 MB)

4.
Metoda priprave in parametrizacije 1d cruise m modela z eksperimentalnimi podatki : magistrsko delo
Blaž Kalšek, 2021, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi je opisan pristop priprave in parametrizacije Cruise M model z eksperimentalnimi podatki. Gre za 1,5-litrski bencinski model motorja z notranjim zgorevanjem. Narejena je primerjava dveh zgorevalnih modelov. Rezultati, analiza rezultatov kot tudi celoten model so bili narejeni v programski opremi Cruise M. Simulacija je bila narejena tako za polne kot za delne obremenitve. Meritve, ki so bile pridobljene od podjetja AVL-AST, so mi služile kot referenca za kalibracijo simulacijskega modela.
Ključne besede: motorji z notranjim zgorevanjem, kalibracija 1-D modela, simulacija
Objavljeno v DKUM: 04.10.2021; Ogledov: 335; Prenosov: 27
.pdf Celotno besedilo (3,40 MB)

5.
Preračun toplotnih izgub enostanovanjske hiše in opis ogrevalnega ter prezračevalnega sistema : diplomsko delo
Daša Napast, 2021, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi je predstavljen preračun toplotnih izgub hiše z uporabo standarda SIST EN 12831 in s programskim orodjem Integra CAD Suite za enostanovanjsko hišo energetskega razreda A2. Izdelani so izračuni toplotnih prehodnosti posameznih gradbenih elementov; predstavljeni so tudi ogrevalni in prezračevalni sistem hiše ter energetska izkaznica objekta. Iz toplotnih izgub smo izračunali letno porabo energije za ogrevanje obeh metod in rezultate primerjali z dejansko letno porabo ter s porabo iz energetske izkaznice. Transmisijske toplotne izgube se ujemajo odlično; na 1 %, medtem ko se prezračevalne izgube ujemajo na 16 %. Odstopanja se pojavijo predvsem zaradi razlike v metodologiji izračunavanja.
Ključne besede: prenos toplote, toplotne izgube, ogrevanje, prezračevanje
Objavljeno v DKUM: 24.09.2021; Ogledov: 343; Prenosov: 71
.pdf Celotno besedilo (1,28 MB)

6.
Validacija numeričnih orodij za aerodinamiko poenostavljenega avtomobila : diplomsko delo
Žan Ogorevc, 2021, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu sem predstavil validacijo numeričnih orodij na primeru aerodinamike poenostavljenega vozila. Primerjal sem tri programe za računalniško dinamiko tekočin: Ansys CFX, Simscale in DualSPHysics. Na začetku na kratko predstavim osnovno problematiko aerodinamike vozil in zapišem nekaj osnovnih principov o numeričnih metodah. Nato opišem geometrijo, robne pogoje in nastavitve simulacij v vseh treh programih. Rezultate sem primerjal z eksperimentalnimi rezultati iz članka »Some Salient Features of the Time - Averaged Ground Vehicle Wake«. Analiziral sem natančnost rezultatov v odvisnosti od gostote računskih mrež. Glavni parameter po katerih sem ovrednotil rezultate je bil koeficient upora, poleg tega sem opazoval še hitrostna in tlačna polja.
Ključne besede: Validacija, računalniška dinamika tekočin, aerodinamika, Ahmed body, koeficient upora
Objavljeno v DKUM: 24.09.2021; Ogledov: 288; Prenosov: 33
.pdf Celotno besedilo (2,67 MB)

7.
Projekt strojnih inštalacij in analiza ekonomske upravičenosti projekta na kmetiji Vasle : magistrsko delo
Klemen Vasle, 2021, magistrsko delo

Opis: Tema magistrskega dela je priprava projekta strojnih inštalacij v starejšem gospodarskem objektu na domači kmetiji. V prostore smo umestili inštalacije vodovoda, kanalizacije in ogrevanja. Glavni vir toplote bo obstoječi kotel na biomaso, na katerega bomo povezali celoten sistem ogrevanja prostorov in segrevanja sanitarne vode. Izvedli bomo tehnične izračune in pripravili analizo ekonomske upravičenosti projekta. Pri izdelavi magistrske naloge sem prišel do spoznanja, da je potrebno dobro poznati delovanje naprav, priključenih na celoten sistem ogrevanja.
Ključne besede: strojne inštalacije, hlajenje, ogrevanje, prezračevanje, vodovod, kanalizacija, talno ogrevanje
Objavljeno v DKUM: 06.07.2021; Ogledov: 334; Prenosov: 83
.pdf Celotno besedilo (1,59 MB)

8.
Simulacija gretja, prezračevanja in hlajenja (HVAC) vozil z uporabo 1d metod : diplomsko delo
Tadej Bogdan, 2021, diplomsko delo

Opis: Razvoj najsodobnejših vozil zahteva, napredne tehnike simulacij sistemov ogrevanja, ventilacije in klimatizacije (HVAC) za določanje porabe energije in emisij. Glavni ilj diplomske naloge je bil izboljšati AVL-ov proces razvoja, testiranja in integracije HVAC sistemov v novo razvita vozila. To je bilo doseženo s vzpostavitvijo simulacijskega modela avtomobilske klimatske naprave in simulacijo le-tega v treh različnih 1D simulacijskih orodjih (Cruise M, KULI in GT -Suite), ki se trenutno uporabljajo za modeliranje HVAC sistemov. Na podlagi ovrednotenja rezultatov je bilo ugotovljeno, katero orodje je najbolj primerno za simulacijo HVAC sistemov. Tak sistem je običajno zgrajen iz komponent, ki predstavljajo tipični hladilni krog električnega vozila na današnjem trgu – kompresor, kondenzator, dva termostatska ekspanzijska ventila in dva uparjalnika. En uparjalnik se uporablja za hlajenje kabine vozila, drugi za hlajenje baterije. Zaradi nizkih temperaturnih omejitev strukture Li-ionskih baterij (< 55°C), hlajenje s konvencionalnimi hladilnimi sistemi, ki se uporabljano za motorje z notranjim izgorevanjem, ni možno pri temperaturah okolice nad 30°C. Za hlajenje baterije se v ta namen uporablja parno-kompresijski sistem s hladilnimi sredstvi kot so R134a, R134yf – v tej diplomski nalogi je bil uporabljen R134a. Na začetku diplome je na kratko predstavljeno termodinamično ozadje hladilnih procesov, ki mu sledi opis komponent in njihove vloge v sistemu. Sledi mu definiranje geometrijski in fizikalnih parametrov komponent v vsakem od treh orodij, ter primerjava le-teh med različnimi orodji. Vsaka izmed komponent je bila kalibrirana, da se njeno obnašanje v modelu ujema s podatki proizvajalca oz. dobavitelja same komponente. Odstopanja med obnašanjem posameznih komponentam v vsakem orodju so predstavljena s pomočjo diagramov. Modelom so nato dodane regulacijske tehnike, kot so regulacija hitrosti kompresorja na podlagi vstopnega tlaka v kompresor, ter regulacija pregretja za uparjalnikom s spreminjanjem odprtja termostatskega ekspanzijskega ventila. Simulacija modelov je potekala pri enakih robnih pogojih; temperature okolice 30 °C in relativni vlažnosti zraka 50%. Rezultati vseh treh modelov se primerjajo po kakovosti rezultatov kalibriranja komponent in samega sistema, vrednotenju težavnosti pri modeliranju modela in simulacijskega časa. Na podlagi dobljenih rezultatov je bilo ugotovljeno, da sta orodji KULI in GT-Suite primerni za simulacijo zahtevnejših HVAC sistemov in omogočata vključitev takih HVAC modelov v sistemske simulacije, medtem ko orodje Cruise M mogoča le osnovno simulacijo HVAC sistemov pri konstantnih robnih pogojih.
Ključne besede: HVAC sistemi, 1D simulacijsko orodje, model klimatizacije vozila, primerjava rezultatov, GT-Suite, Cruise M, KULI hvac.
Objavljeno v DKUM: 15.06.2021; Ogledov: 381; Prenosov: 0

9.
Primerjava ogrevalne moči stanovanjskega objekta pri izvedbi z in brez rekuperacije zraka ter ekonomska upravičenost : diplomsko delo
Leon Dragošič, 2020, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo zajema projektiranje prezračevalnega sistema z rekuperacijo toplote v stanovanjskem objektu. V diplomski nalogi je tudi zajeta primerjava med ogrevalno močjo in stroški investicije ter obratovanja pri izvedbi z in brez rekuperacije zraka. Na začetku so najprej na kratko predstavljeni tipi stanovanjskih objektov in smernice za projektiranje prezračevanja v stanovanjskem objektu. Sledi določitev potrebnih podatkov za izračun potrebne ogrevalne moči v primeru z in brez rekuperacijskega sistema in izračun ogrevalne moči. Na osnovi velikosti objekta in potrebne izmenjave zraka v prostorih se izdela projekt prisilnega prezračevanja s prezračevalno napravo z rekuperacijo zraka. Na koncu diplomske naloge je še izvedena primerjava investicijskih in obratovalnih stroškov ter določitev vračilne dobe oz. ekonomske upravičenosti sistema. Iz pridobljenih podatkov smo ugotovili, da je izvedba z rekuperacijo zraka upravičena.
Ključne besede: ogrevalna moč, projektiranje, rekuperacija zraka, ekonomska upravičenost
Objavljeno v DKUM: 04.02.2021; Ogledov: 377; Prenosov: 28
.pdf Celotno besedilo (1,97 MB)

10.
Numerična in eksperimentalna analiza temperaturnih razmer v avtomobilskem led žarometu : diplomsko delo
Lovro Šušek, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je predstavljena primerjava med numerično in eksperimentalno analizo temperaturnih razmer v avtomobilskem LED-žarometu. Meritve smo izvedli s termoelementi, ki smo jih s pomočjo termopaste prilepili na vnaprej določena merilna mesta. Določili smo jih tako, da smo čim bolje zajeli nastalo temperaturno polje znotraj celotnega žarometa. Meritve smo izvedli s pomočjo stojala, na katerega smo z žico obesili merjeno meglenko. To nam je omogočilo, da poteka odvod toplote s površine žarometa z naravno konvekcijo, kar nam je poenostavilo tudi postavitev robnih pogojev pri numerični simulaciji. Numerično simulacijo smo naredili z ANSYS CFX. Eksperimentalne in numerične rezultate smo primerjali in izračunali odstopanja. Za konec smo z numerično simulacijo izvedli analizo občutljivosti na variacijo robnih pogojev in fizikalnega modela simulacije.
Ključne besede: LED-meglenka, temperaturno polje znotraj žarometa, termoelementi
Objavljeno v DKUM: 24.09.2020; Ogledov: 391; Prenosov: 76
.pdf Celotno besedilo (2,34 MB)

Iskanje izvedeno v 0.19 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici