| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 127
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Odpravljanje neoliberalistične protireformacije državnega kapitalizma
Viljem Merhar, Viktor Žakelj, Matjaž Mulej, 2014, polemika, diskusijski prispevek, komentar

Opis: Živimo v neoliberalnem kapitalizmu; vladajo globalno monopolna podjetja, ne trg. Ukinjajo konkurenco in omejujejo plače, zaposlovanje in kupno moč 85 % človeštva. Uničujejo tržno gospodarstvo kot družbeno-ekonomski sistem: vodijo ga z etiko enostranskosti in zlorabe vpliva, ne z Smithovo etiko soodvisnosti nevidne roke. Množice tega ne bodo več dolgo prenašale. Nujno bo povezati Smithova, Ricardova, Marxova, Keynesova, Galbraithova in Felberjeva spoznanja ter spoznanja Evropske unije in drugih, ki vidijo pot iz sedanje krize izobilja in bede v novem družbeno-ekonomskem redu: družbeni odgovornosti, integralni zeleni ekonomiji, ekonomiji skupne koristi/blaginje in ekosocializmu, ki zanika državni socializem 20. stoletja.
Ključne besede: kapitalizem, neoliberalizem, globalizacija, monopoli, družbena odgovornost
Objavljeno v DKUM: 06.09.2023; Ogledov: 244; Prenosov: 0

2.
Obvladovanje sistemskih strateških kriz za preprečevanje poslovnih kriz
Igor Vrečko, Matjaž Mulej, 2012, izvirni znanstveni članek

Opis: V prispevku je obravnavana problematika prepoznavanja in razreševanja strateških kriz v poslovnih sistemih. Prepoznavanje strateških kriz je glede na obstoječe opredelitve pogosto stvar subjektivne interpretacije, kar otežuje oblikovanje in izvajanje potrebnih ukrepov za njihovo razreševanje. V prispevku opredeljujemo nova miselna izhodišča za opredelitev strateških kriz in uvajamo pojem sistemske strateške krize. Te pojasnimo in opredelimo kot vzrok za nastanek poslovnih strateških kriz in posledično operativnih kriz. Z opredelitvijo sistemske strateške krize ustvarjamo podlago za uvajanje celovitega pristopa k razreševanju strateških kriz z integracijo strateškega in projektnega menedžmenta, delujočega na konceptih sistemskega razmišljanja in kreativnosti, kar na kratko orišemo v predlaganem dvodimenzionalnem modelu obvladovanja sistemskih strateških kriz.
Ključne besede: krize, finančna kriza, gospodarske krize, poslovni sistemi, krizni management, projektni management
Objavljeno v DKUM: 06.09.2023; Ogledov: 278; Prenosov: 0

3.
Key performance indicators and industry 4.0 - a socially responsible perspective
Simona Šarotar Žižek, Zlatko Nedelko, Matjaž Mulej, Živa Veingerl Čič, 2020, izvirni znanstveni članek

Objavljeno v DKUM: 31.08.2023; Ogledov: 292; Prenosov: 29
.pdf Celotno besedilo (836,23 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

4.
CSR and financial performance - linked by innovative activities
Majda Bastič, Matjaž Mulej, Mira Zore, 2020, izvirni znanstveni članek

Objavljeno v DKUM: 31.08.2023; Ogledov: 208; Prenosov: 4
.pdf Celotno besedilo (792,28 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

5.
The model M method and its contribution to a socially responsible society
Anita Hrast, Matjaž Mulej, 2020, izvirni znanstveni članek

Objavljeno v DKUM: 31.08.2023; Ogledov: 312; Prenosov: 4
.pdf Celotno besedilo (813,58 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

6.
7.
Vloga šolskega pedagoga kot svetovalnega delavca pri razvoju družbene odgovornosti učencev
Maša Kolenko, 2017, magistrsko delo

Opis: Magistrska naloga predstavlja vključenost družbene odgovornosti v šolsko prakso s strani pedagogov šolskih svetovalnih delavcev. Delo šolskih svetovalnih delavcev temelji na zakonih, pravilnikih in smernicah ter sledi sprejetim nacionalnim vrednotam. Ostaja pa vprašanje, v kolikšni meri se delo pedagogov šolskih svetovalnih delavcev sklada s šolsko doktrino in njenim konceptom ter v kolikšni meri je družbena odgovornost vpeta v njihovo delo. Empirično zaključno delo je zasnovano na šestih intervjujih pedagogov šolskih svetovalnih delavcev iz osnovnih in srednjih šol. Namen je bil preučiti pojmovanje družbene odgovornosti pedagogov šolskih svetovalnih delavcev, pomen družbene odgovornosti, kakor jo zaznavajo pedagogi in oceno šolske prakse z vidika družbene odgovornosti. Uporabljena je deskriptivna metoda empiričnega pedagoškega raziskovanja. Raziskava je pokazala, da pedagogi velik poudarek pri družbeni odgovornosti dajejo prenosu vrednot na otroke, uresničujejo pa jo ali sami ali v sodelovanju z drugim svetovalnim delavcem, ravnateljem in s starši. Zavedajo se odgovornosti v svojem delu, vendar ločijo med doprinosom družbene odgovornosti v okviru pristojnosti in lastnim doprinosom. Znatnega pomena so jim tudi človeška solidarnost, zavzemanje za lastno avtonomnost, uporaba lastnih načel, postavljanje mej v sodelovanju z drugimi ter sprejemanje in potrditev njihovega dela. Srečujejo se tudi z neodgovornimi praksami v šoli, ki jih rešujejo dolgoročno, preventivno ali kurativno, kot oviro pa navedejo čas in vladavino prava, ki senči bistvo pedagoškega dela.
Ključne besede: šolski svetovalni delavec, pedagog, vzgoja, družbena odgovornost, osnovna šola, srednja šola
Objavljeno v DKUM: 14.04.2022; Ogledov: 780; Prenosov: 37
.pdf Celotno besedilo (1,70 MB)

8.
Professional languages alone do not suffice for successful and socially responsible internal communication between different cultures
Darja Kukovec, Matjaž Mulej, Simona Šarotar Žižek, 2018, izvirni znanstveni članek

Opis: Successful internal communication in an intercultural environment depends on the organizational culture, business environment, social responsibility, and leaders’ skills. Thus, internal communication and employee adaptation to changing business environments ask what a successful socially responsible internal communication requires. This contribution discusses theoretical foundations of qualitative research, how the organizational culture can define which direction the organization should chose to attain social responsibility, and how internal communication can improve understanding of professional language and be decisive in a working environment. The generated model offers insights into understanding social responsibility and organizational culture to improve internal communication.
Ključne besede: organizational culture, social responsibility, communication, internal communication, business languages
Objavljeno v DKUM: 10.10.2018; Ogledov: 1550; Prenosov: 348
.pdf Celotno besedilo (721,85 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

9.
Determinants of subjective emotional well-being and self-determination of employees : Slovene case
Simona Šarotar Žižek, Matjaž Mulej, Borut Milfelner, 2017, izvirni znanstveni članek

Opis: Work is a crucial part of human life. One should attain employees’ well-being (WB) to support organisational success. In the first phase, the confirmatory factor analysis (CFA) was employed to assess the dimensionality, reliability, and validity of the reflective latent constructs. In the second phase, structural equation modelling was performed to test the research hypotheses. By structural equation modelling we found that physical health (PH) statistically significant negatively affects subjective emotional well-being (SEWB). Positive PH and SEWB were negatively connected. Emotional intelligence (EI) has a statistically significant impact on SEWB. The last relationship in the model—between spiritual intelligence (SI) and self-determination (SD)—was negative, but statistically significant. Therefore, human resource management’s activities (HRM) must concentrate on optimal physical/mental health, emotional (EI) and spiritual (SI) intelligence. Employees’ good health supports their emotional WB. Their emotional balance, based on their EI, enhances their subjective emotional WB and SD. The employees’ SI affects their SD.
Ključne besede: subjective emotional well-being, selfdetermination, spiritual and emotional inteligence, physical health
Objavljeno v DKUM: 03.05.2018; Ogledov: 1142; Prenosov: 213
.pdf Celotno besedilo (830,04 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

10.
Building an Entrepreneurial Society : 25 years of entrepreneurship at FEB UM
Miroslav Rebernik, Barbara Bradač Hojnik, Katja Crnogaj, Jožica Knez-Riedl, Tadej Krošlin, Dijana Močnik, Matjaž Mulej, Ksenja Pušnik, Matej Rus, Karin Širec, Polona Tominc, 2018, znanstvena monografija

Opis: The present scientific monograph was formed on the occasion of the anniversary celebrated in the academic year 2017/2018 by current and former members of the Department of Entrepreneurship and Business Economics, and the members of the Institute of Entrepreneurship and Small Business Management at the University of Maribor. Twenty-five years – a quarter of a century – is a period after which it is worth looking back on the past and summing up the memories of the achievements and milestones that have marked it. The monograph is also an acknowledgment and tribute to the initiator and founder of the first study track for entrepreneurship education, and the head of the Department and Institute, Professor Doctor Miroslav Rebernik. The collection of selected scientific contributions is thus put together in such a way that he is the co-author of all of them, with individual members of the Department. A collection was created that chronologically presents some of the most visible contributions of the 25-year period. We would like to thank all publishing houses that approved the reprint of the contributions.
Objavljeno v DKUM: 18.04.2018; Ogledov: 1556; Prenosov: 45
URL Povezava na datoteko

Iskanje izvedeno v 0.23 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici