| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 229
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Strateški marketing : Temeljni koncepti, metodologija in uporaba
Matjaž Iršič, 2024

Opis: Strateški način razmišljanja organizacij zahteva tudi na področju marketinga prehod od kratkoročnega načrtovanja, izvajanja in nadzora marketinških aktivnosti k strateški naravnanosti in sprejemanju strateških marketinških odločitev, ki so usmerjene k oblikovanju, ohranjanju in povečevanju trajne konkurenčne prednosti organizacije na njenih trgih. Da bi bile organizacije s svojim strateškim načinom delovanja na področju menedžmenta marketinga uspešne in učinkovite, morajo poskrbeti za to, da bodo našle in izkoristile na stežaj odprta »strateška okna« na trgu, ki se bodo pojavila takrat, ko bodo njene strateške konkurenčne prednosti usklajene s priložnostmi v zunanjem okolju, ob sprejemljivi stopnji tveganja, obvladljivih nevarnostih ter uspešnem zmanjševanju njenih pomanjkljivosti v notranjem okolju. Za uresničevanje tega cilja pa morajo poskrbeti s kontinuiranim sistematičnim spoznavanjem svojega notranjega in zunanjega okolja ter poznavanjem ključnih dejavnikov njihove uspešnosti na posameznih trgih. Ob upoštevanju omejitev, ki izhajajo iz njihovih razpoložljivih resursov, pa naj bi oblikovale takšne strateške cilje marketinga in udejanjale takšne strategije marketinga, ki jim bodo omogočale dolgoročno uspešnost na trgu.
Ključne besede: strateški marketing, strateška analiza in diagnoza, strateško načrtovanje marketinga, generične strategije marketinga, temeljne strategije marketinga, instrumentalne strategije marketinga, strateški marketinški načrt
Objavljeno v DKUM: 27.02.2024; Ogledov: 428; Prenosov: 385
.pdf Celotno besedilo (14,09 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

2.
Prepoznavnost blagovnih znamk in vloga marketinškega komuniciranja v organizaciji x
Jan Ošlak, 2023, magistrsko delo

Opis: Blagovne znamke so postale izredno pomemben dejavnik v moderni družbi in jih lahko zaznamo skoraj na vsakem koraku. Zaradi vpliva, ki ga imajo na naše življenje, jih moramo obravnavati s številnih perspektiv. Prav tako so postale izredno pomemben del premoženja organizacije, saj ji omogočajo oziroma prinašajo dodatne koristi (Kapferer, 2019, str. 7). Zaradi velikega števila blagovnih znamk, ki so v današnjem času prisotne na trgu, so izrednega pomena tudi aktivnosti marketinškega komuniciranja, ki jih izvajajo posamezne blagovne znamke. V zadnjih 10 letih smo na tem področju priča zelo velikim spremembam. Govorimo predvsem o pojavu digitalnega marketinškega komuniciranja, ki je močno spremenil številne marketinške strategije organizacij. Januarja 2021 je bilo na svetu kar 4.66 milijard uporabnikov interneta oz. 59.9 % celotnega prebivalstva (Statista, 2021). Številna podjetja so se v zadnjih letih uspešno transformirala in uspešno digitalizirala svoje notranje okolje, kamor sodi tudi področje marketinškega komuniciranja. Digitalni marketing, katerega del je tudi digitalno marketinško komuniciranje, dokazano spreminja vedenje kupcev, to pa tudi neposredno vpliva na prepoznavnost blagovne znamke, za katero velja, da je eden izmed najpomembnejših dejavnikov pri izgradnji dolgoročne konkurenčne prednosti na trgu (Khwaja et al., 2020). V teoretičnem delu magistrske naloge so podrobneje opisani blagovne znamke in orodja digitalnega marketinškega komuniciranja. Podrobneje smo zajeli orodja, kot so e-poštni marketing, optimizacija SEO, marketing družbenih omrežji in marketing vsebine. Prav tako smo prikazali nekaj primerov uspešnega digitalnega marketinškega komuniciranja. V empiričnem delu smo preučevali razlike v prepoznavnosti med obravnavanimi blagovnimi znamkami. Prav tako smo s pomočjo globinskega intervjuja, ki smo ga izvedli z zaposlenim iz organizacije, ki ima v lastni obravnavane blagovne znamke, ugotovili, kako se je organizacija odzvala na spremembe s področja marketinškega komuniciranja in kakšna je njena vizija digitalnega marketinškega komuniciranja.
Ključne besede: digitalno marketinško komuniciranje, blagovne znamke, družbena omrežja, prepoznavnost blagovne znamke, marketinško komuniciranje
Objavljeno v DKUM: 15.01.2024; Ogledov: 230; Prenosov: 51
.pdf Celotno besedilo (5,44 MB)

3.
Strategije blagovnih znamk v različnih gospodarskih dejavnostih
Tjaša Zulficari, 2022, magistrsko delo

Opis: Današnje ekonomsko, tehnološko in poslovno okolje podjetij se zelo hitro spreminja. Podjetja se poskušajo in prilagoditi in odzvati na te spremembe, da bi lahko zagotovila svoj uspeh in obstoj tudi v prihodnosti. Podjetje si uspešen predor na bodisi domač bodisi tuj trg zagotovi le preko pravilnega razvoja blagovne znamke, ki podjetju omogoča uspešno pozicioniranje na trgu. Strategija blagovne znamke je tista, ki omogoča, da blagovna znamka deluje kot celota, ponuja osrednjo idejo, okoli katere se usmerjajo dejanja, vedenja in komunikacije določene blagovne znamke. Nujna je za vsako podjetje in postavlja temelje za uspešno uvajanje na trg. Odjemalci s pomočjo blagovne znamke zadovoljujejo svoje potrebe in rešujejo svoje probleme. Skrbniki blagovnih znamk v podjetju morajo ustvariti edinstveno zgodbo blagovnih znamk, ki ustreza željam in potrebam odjemalcev. Zaradi tega so skrbniki blagovnih znamk odgovorni za sprejemanje odločitev, na katere lahko vpliva več dejavnikov. Zanimalo nas je, ali obstajajo razlike pri odločanju o strategiji blagovne znamke glede na osnovno dejavnost, v kateri je registrirano podjetje. Po standardni klasifikaciji dejavnosti jih delimo v štiri skupine: primarno, sekundarno, terciarno in kvartarno gospodarsko dejavnost. Osnovne dejavnosti podjetij pa danes ne moremo poenotiti z blagovnimi znamkami in potrebami odjemalcev, ki jih zadovoljujejo s svojimi izdelki. Opazili smo, da registrirane dejavnosti in dejavnosti, za katere podjetja trdijo, da v njih poslujejo s svojimi blagovnimi znamkami, niso poenotene. Po opravljeni raziskavi smo podjetja razvrstili po skupinah, kamor se umeščajo sama z izbrano blagovno znamko, preverjali razlike med pristopi k strategijam blagovne znamke v skupini gospodarskih dejavnosti ter razlike med vrstami strategij podjetij v različnih skupinah gospodarskih dejavnosti. Povezanosti med izbiro vrst strategije in gospodarskih dejavnosti nismo ugotovili, hkrati pa smo zavrnili hipoteze, ki smo jih zastavili na začetku dela. Ugotovili smo, da se soodvisnost posameznih udeležencev v gospodarstvu prepleta in da brez prisotnosti in delovanja vsakega izmed njih gospodarstvo ne deluje. Osnovna dejavnost podjetja zato ni tista, ki določa vrsto strategije blagovne znamke.
Ključne besede: strategija, blagovna znamka, gospodarske dejavnosti, nakupni proces, strateški marketing
Objavljeno v DKUM: 02.12.2022; Ogledov: 692; Prenosov: 105
.pdf Celotno besedilo (1,96 MB)

4.
Analiza procesa prodaje prodajalca a na b2b trgih
Rok Gošnjak, 2022, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi smo analizirali prodajo podjetja A, ki deluje na Business-to-Business trgu. Najprej smo navedli potrebno literaturo, ki je po našem mnenju potrebna za razumevanje prodaje podjetja A. Navedli smo številne avtorje, ki različno opisujejo določeno tematiko. Te tematike so povezane z delovanjem podjetij na Business to Business trgu, kot so na primer trendi na tem področju, iskanje ter segmentiranje strank, razlike med značilnostmi B2B prodaje ter B2C, organiziranosti prodaje ter vrste prodajalcev in strank. Kot naslednje smo povzeli besede prodajalca iz podjetja A, ki nam je odgovoril na naša vprašanja v zvezi s prodajo v podjetju A. Predvsem smo se navezali na tematike, kakšne strategije prodaje ubira podjetje, kakšne so naloge prodajalcev v podjetju ter kako si podjetje izbira in išče potencialne stranke. Na koncu naloge smo primerjali teorijo s prakso iz podjetja A ter podajali svoje mnenje o tematikah iz delovanja prodaje podjetja A. Povsem na koncu dela smo zapisali naš sklep.
Ključne besede: prodaja, B2B trgi, marketing, poslovni marketing, poslovna prodaja
Objavljeno v DKUM: 30.11.2022; Ogledov: 588; Prenosov: 65
.pdf Celotno besedilo (2,99 MB)

5.
Analiza uspešnosti prodaje izdelka FKX - 9000 v podjetju armature d. o. o.
Jure Žvirc, 2022, diplomsko delo

Opis: Armature d.o.o., podjetje za proizvodnjo armatur spada k mednarodni skupini Crane Co. Je srednje veliko, mednarodno usmerjeno in inovativno podjetje, ki razvija, izdeluje in trži raznovrstne proizvode – industrijske armature za kemijsko, ogrevalno in drugo procesno industrijo. Skupaj z družbo Croning livarna, Ravne na Koroškem, ki izdeluje različne ulitke iz nizko in visoko legiranega jekla oziroma iz visoko kakovostne jeklene litine s svojo prisotnostjo na mednarodnem tržišču dokazujeta, da prepletenost kontinuiranega in neustavljivega razvoja in hkrati pa zvestoba temeljnim tradicionalnim vrednotam, vodita do uspeha. Osnovni cilj njihove poslovne politike je, da svojim strankam nudijo najboljše izdelke in storitve. Želijo biti prednostni dobavitelj svojih strank. Podjetje Armature sledi svoji viziji, postati eden vodilnih proizvajalcev industrijskih armatur. Ker sem se že v okviru prakse in počitniškega dela, v času srednješolskega in potem študijskega izobraževanja spoznal z delom v podjetju, sem se tudi za izdelavo diplomske naloge odločil, da jo opravim v podjetju Armature d.o.o.. Namen naloge je analiza uspešnosti točno določenega proizvoda podjetja v določenemu časovnemu obdobju, to je izdelek FKX-9000. Osredotočili smo se na obdobje od leta 2018 do leta 2020. Lastnik podjetja se je odločil, da so določeni podatki poslovna tajnost in jih nismo uspeli uporabiti. Zato smo pri poglavjih analiza prodajnega osebja in analiza zadovoljstva odjemalcev uporabili podatke, ki so nam bili na voljo. Naloga je razdeljena na 4 poglavja. V uvodu smo opisali področje in opredelitev problema, namen, cilje in hipoteze raziskave, predpostavke in omejitve, ter metode raziskovanja. V teoretičnem delu smo analizirali prodajo, osebje, cene, odjemalce, zadovoljstvo le teh, dobičkonosnost ter plačila. V naslednjem delu smo ugotovitve iz prejšnjega dela prenesli v praktični del, to je analiza obsega prodaje izdelka FKX-9000. Zadnje poglavje je sklep, kjer smo razložili rezultate in ugotovitve hipotez, ki smo jih postavili kot bistvo diplomske naloge. Hipoteze, ki smo jih postavili v okviru praktičnega dela niso v celoti potrjene. Prva hipoteza, ki je predvidevala količinsko rast prodaje izdelkov FKX-9000 med letoma 2018 in 2020 za 50% je ovržena. Dvig količinske prodaje je bil za 25,8%. Druga hipoteza, ki predvideva, da se več kot 70% prodaje realizira s prodajo 5 največjim odjemalcem je potrjena. Delno lahko potrdimo hipotezo o več kot 70% realizirani prodaji na tržiščih Amerike in Kitajske, ki je bila samo v letu 2019 nad 70%. Prodajne cene za ocenjevane izdelke so se dvignile za več kot 5%, prav tako se je projektna aktivnost prodajne ekipe med letoma 2018 in 2020 povečala za predvidevan %. Prav tako se tudi odstotek reklamacij in pritožb vsako leto zmanjšuje. V dveh letih se je zmanjšal za okrog 50%, kar je posledica boljšega dela vseh oddelkov v podjetju. Ugotovitve in predlogi, ki bi izboljšali trenutno stanje prodaje FKX-9000 izdelkov: - aktivnosti, ki bi skrajšali roke proizvodnje izdelkov, s tem bi izboljšali tudi terminsko konkurenčnost - zmanjšanje reklamacij in pritožb - večji poudarek pri prodajnih aktivnostih izdelkov FKX-9000, ki so višjega cenovnega razreda
Ključne besede: Analiza uspešnosti prodaje, analiza obsega prodaje, analiza stroškov in dobičkonosnosti, analiza prodajnega osebja, analiza prodajnih cen, analiza zadovoljstva odjemalcev, analiza plačil.
Objavljeno v DKUM: 27.10.2022; Ogledov: 698; Prenosov: 68
.pdf Celotno besedilo (2,42 MB)

6.
Oblikovanje prodajnega načrta za "Balloon box"
Peter Tomaž, 2021, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo vključuje načrtovanje prodaje in oblikovanje prodajnega načrta. V prvem delu je na podlagi literature opredeljena prodaja s posebnim poudarkom na posameznih korakih načrtovanja prodaje in vsebini prodajnega načrta. Teoretično-analitični del diplomskega dela vključuje opredelitev analize obsega prodaje, analize stroškov in dobičkonosnosti, analizo prodajnega osebja, prodajnih cen, plačil in analizo zadovoljstva kupcev. V praktičnem delu je najprej predstavljeno izbrano podjetje ter izdelek, ki je kasneje predmet načrtovanja prodaje in oblikovanje prodajnega načrta. Načrtovanje prodaje je podrobno opisano po korakih ter rezultat načrtovanja prodaje natančno opredeljen prodajni načrt.
Ključne besede: podjetje, prodaja, spletna prodaja, proces načrtovanja prodaje, prodajni načrt.
Objavljeno v DKUM: 09.11.2021; Ogledov: 997; Prenosov: 113
.pdf Celotno besedilo (1,68 MB)

7.
Analiza nakupnih navad potrošnikov izdelkov za dojenčke
Janja Črnko, 2021, diplomsko delo

Opis: Delo diplomskega projekta preučuje nakupne navade potrošnikov izdelkov za dojenčke. Zaradi širokega trga izdelkov za dojenčke se marsikateri starši težko odločijo za »pravilen« izdelek. Tudi nakup v specializiranih trgovinah za otroke ni več samoumeven, saj se je pojavilo mnogo nizkocenovnih in diskontnih trgovin, ki nudijo izdelke za dojenčke po dostopnejših cenah. V teoretičnem delu smo s pomočjo literature predstavili nakupno vedenje, model zadovoljstva potrošnikov, zvestobo potrošnikov, dejavnike, ki vplivajo na proces nakupnega odločanja, ter proces nakupnega odločanja. V empiričnem delu diplomskega projekta so prikazani rezultati raziskave nakupnih navad potrošnikov izdelkov za dojenčke. Ugotovili smo, da so potrošnikom najbolj pomembni dejavniki kakovost izdelkov ter predhodne izkušnje. Cena in blagovna znamka nista tako pomembna dejavnika, saj so starši pripravljeni narediti/kupiti vse, da bi uspešno zadovoljili potrebe svojih otrok. Zvestoba blagovnim znamkam izdelkov za dojenčke ni tako prisotna pri potrošnikih, kot smo pričakovali. Potrošniki še zmeraj v večini nakupujejo izdelke za dojenčke v specializiranih trgovinah zaradi dostopnosti vseh izdelkov na enem mestu, se pa zvišuje delež potrošnikov, ki kupujejo v trgovinah s splošno ponudbo ali pa rabljene izdelke predvsem zaradi nižjih cen.
Ključne besede: potrošnik, nakupne navade, proces nakupnega odločanja, dejavniki, izdelki za dojenčke
Objavljeno v DKUM: 29.10.2021; Ogledov: 1096; Prenosov: 121
.pdf Celotno besedilo (1,11 MB)

8.
Načrtovanje prodaje izdelka Marketplace v podjetju Škoda Avto a. s.
Tine Eržen, 2021, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Načrtovanje prodaje za izdelek Marketplace v organizaciji Škoda Auto a.s. je sestavljen iz teoretičnega ter praktičnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili teorijo, ki pojasnjuje pojme kot so marketing, izdelek, management prodaje, prodaja ter načrtovanje prodaje. V praktičnem delu smo predstavili podjetje Škoda Auto a. s., svetovno znani proizvajalec avtomobilov, ki je že tri desetletja del koncerna Volkswagen. Spoznali smo tudi njihovo strategijo delovanja za prihodnje desetletje ter cilje, ki jih nameravajo doseči. Eden izmed njihovih ciljev je tudi ustvarjanje prihodkov z naslova storitev, ki so tesno povezane z mobilnostjo ter e – mobilnostjo. Podrobneje smo obravnavali izdelek Marketplace, ki ga podjetje Škoda Auto trži kot medij za pospeševanje prodaje partnerskih podjetji svojim voznikom osebnih vozil. Prišli smo do spoznanj, da so bolj uspešni kuponi, ki so povezani s samo vozniško izkušnjo. Sam namen aplikacije Marketplace pa je prav v tem, da podjetje poizkuša voznikom izboljšati samo izkušnjo uporabe njihovih vozil.
Ključne besede: Marketing, izdelek, prodaja, načrtovanje prodaje, Škoda Auto, Marketplace.
Objavljeno v DKUM: 27.10.2021; Ogledov: 1110; Prenosov: 93
.pdf Celotno besedilo (1,05 MB)

9.
Pospeševanje spletne prodaje v podjetju moduli sg d. o. o. na programih šivanje in krojenje
Larisa Merzdovnik, 2021, diplomsko delo

Opis: V diplomskem projektu obravnavam pospeševanje spletne prodaje v izbranem podjetju. V prvem delu diplomskega projekta sem opredelila teoretična izhodišča o orodjih marketinškega komuniciranja in se še posebej osredotočila na opredelitev, razlago ciljev, prednosti in slabosti ter tveganja pospeševanja prodaje. Predstavila sem tudi promocijska orodja spletne prodaje in njene ključne elemente ter orodja. V nadaljevanju sledi tudi predstavitev podjetja. V raziskovalnem delu pa s pomočjo anketnega vprašalnika in izvajanja nagradne igre povzamem ugotovitve in podam sklep na zastavljene hipoteze.
Ključne besede: spletna prodaja, pospeševanje prodaje, šivanje, krojenje, spletna mesta, socialna omrežja.
Objavljeno v DKUM: 26.10.2021; Ogledov: 750; Prenosov: 49
.pdf Celotno besedilo (1,11 MB)

10.
Vpliv covida-19 na nakupne navade potrošnikov
Eva Kovačič Miklavec, 2021, diplomsko delo

Opis: Trenutno se cel svet spopada z eno izmed najhujših kriz v zgodovini. Virus je v roku enega leta po svetu terjal že mnogo žrtev, pustil pa je tudi velik pečat na mnogih panogah, ki si še dolgo ne bodo opomogle. Globalno epidemijo je Svetovna zdravstvena organizacija (WHO) razglasila 11. marca 2020. Vse od takrat se mnogo držav spopada z premnogimi okužbami ter se z uvajanjem mnogih ukrepov trudijo zajeziti širjenje virusa. Zaradi veliko časa preživetega doma, je veliko podjetij oglaševanje svojih izdelkov usmerilo ravno na televizijo in družbena omrežja. Nakupne navade potrošnika so odvisne od njegovih potreb, ki se pa v različnih okoliščinah spreminjajo, na navade pa vplivajo tudi mnogi dejavniki, posledično je virus vplival na nakupne navade mnogih. Z pojmom nakupne navade opredeljujemo razloge, načine in vzorce nakupovanja in zanimanja po določenih izdelkih. Virus je imel pozitiven vpliv na okolje, saj se je zaradi mnogih zaprtih tovarn in manjše uporabe motornih vozil zmanjšal delež toplogrednih plinov v zraku. Nasprotno pa je vplival na družbo, saj so se mnogi ljudje soočali s strahom, paniko in mnogimi duševnimi boleznimi. Veliko ljudi se je v tistem času zatekalo k povečani uporabi družbenih omrežij, povečalo pa se je tudi zanimanje za spletne trgovine. Mnogi ljudje pa so čas doma izkoristili za povezovanje z družino, urejanje doma in skrbi za svoje telo. V uvodu diplomskega projekta bom predstavila cilje, hipoteze, problemsko tematiko in namen raziskave. V drugem poglavju bom predstavila osnovne pojme nakupnih navad, dejavnike, ki nanje vplivajo ter faze nakupnega procesa. Drugo poglavje bo zajemalo še predstavitev nakupnih navad v času Covida-19. V tretjem poglavju se bom posvetila virusu na splošno in predstavila njegove vplive na družbo, gospodarstvo in okolje. V zadnjem, četrtem poglavju bom predstavila lastno raziskavo o vplivu Covida-19 na nakupne navade.
Ključne besede: covid-19, virus, nakupni proces, potrošniki, nakupne navade
Objavljeno v DKUM: 26.10.2021; Ogledov: 1489; Prenosov: 405
.pdf Celotno besedilo (1,14 MB)

Iskanje izvedeno v 1.63 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici