| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 1373
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Zamreženje encimov iz gobe Pleurotus ostreatus
Mihaela Taljan, 2021, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu je opisano gojenje glive Pleurotus ostreatus (P. ostreatus) na gojiščih različne sestave. Gojišča so bila sestavljena iz mešanice pšeničnih otrobov in odpadnih materialov. Spremljali smo prirast glive, glede na različne sestave gojišča. Tako smo ugotovili, da je najugodnejše gojišče za rast glive P. ostreatus, tisto, ki je sestavljeno iz pšeničnih otrobov in slame. Po 8. dneh gojenja P. ostreatus na različnih gojiščih smo ekstrahirali encime iz glivnega micelija P. ostreatus. V pridobljenih encimskih ekstraktih smo določili koncentracijo proteinov, aktivnosti in specifične aktivnosti encimov celulaze, lakaze in α-amilaze. Ugotovili smo, da je za proizvodnjo teh encimov iz glive P. ostreatus, najugodnejši substrat sestavljen iz pšeničnih otrobov in hruške. Magistrsko delo prav tako opisuje imobilizacijo dobljenih encimov v obliki zamreženih encimskih skupkov (CLEAs) in magnetnih zamreženih encimskih skupkov (mCLEAs). Imobilizacijo v obliki m CLEAs smo izvedli na predhodno sintetizirane magnetne nanodelce prevlečene s hitozanom (H) ali dekstranom (CMD). CLEAs in mCLEAs smo določili učinkovitost imobilizacije in preostalo specifično aktivnost. Ugotovili smo, da sta encima celulaza in lakaza bila uspešno imobilizirana v obliki CMD-mCLEAs, ki smo jih pripravili iz encimskega ekstrakta, katerega gojišče je bilo sestavljeno iz pšeničnih otrobov in trave. Imobilizacija α-amilaze pa je bila najuspešnejša v primeru sinteze H-mCLEAs, ki smo jih pripravili iz istega encimskega ekstrakta. Prav tako smo izvedli študijo stabilnosti CLEAs in mCLEAs pri 4 °C. Po 2 tednih skladiščenja pri 4 °C smo določili še preostalo specifično aktivnost CLEAs in mCLEAs. Preostala specifična aktivnost imobiliziranih encimov se je po 2. tednih skladiščenja zmanjša, kar pomeni, da je stabilnost le teh upadla.
Ključne besede: Pleurotus ostreatus, celulaza, lakaza, α-amilaza, CLEAs, mCLEAs, preostala specifična aktivnost
Objavljeno: 09.06.2021; Ogledov: 68; Prenosov: 16
.pdf Celotno besedilo (5,03 MB)

2.
Problemski pouk pri tehniki in tehnologiji v osmem razredu osnovne šole
Andrej Velikonja, 2021, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo z naslovom Problemski pouk pri tehniki in tehnologiji v osmem razredu osnovne šole je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. Teoretični del je razdeljen na dva sklopa. V prvem sklopu so predstavljena izhodišča za sodoben, kakovosten pouk, ki sledi kompetencam vseživljenjskega učenja (kompetencam 21. stoletja). Drugi sklop je posvečen strukturi učnega načrta predmeta Tehnika in tehnologija v osnovni šoli (Učni načrt, 2011). Na podlagi teoretičnih izhodišč smo pri predmetu tehnika in tehnologija v osmem razredu osnovne šole načrtovali didaktične sklope, zasnovali in izvajali vsebine tehnike in tehnologije po predstavljenih izhodiščih, metodah in oblikah na učenca usmerjenega pouka ter opazovali rezultate. Za analizo so bile uporabljene osnovne opisne statistike in kvalitativne metodološke metode (spremljanje dejavnosti, anekdotični zapisi in fotografsko spremljanje dejavnosti). Cilj naloge je bil analizirati naslednje vidike: – didaktični in metodični vidiki načrtovanja in izvedbe nalog z vidika ciljev in kompetenc 21. stoletja, – načrtovanje didaktičnih sklopov, ki zajemajo ustvarjalne vsebine področja tehnike in tehnologije v osmem razredu osnovne šole, – vpliv prostorskih in materialnih pogojev dela na izvedbo zastavljenih nalog, – vrednotenje postopkov dela in rezultatov dela učencev, ki so nastali na podlagi meril, oblikovanih v okviru načrtovanih vsebin pouka.
Ključne besede: osnovna šola, tehnika in tehnologija, problemski pouk, kompetence 21. stoletja
Objavljeno: 25.05.2021; Ogledov: 56; Prenosov: 7
.pdf Celotno besedilo (5,65 MB)

3.
Spalne navade in kakovost življenja odraslih
Ana Kegu, 2021, diplomsko delo

Opis: Spanje je fiziološki proces, ki je pomemben pri vseh starostnih skupinah prebivalstva. Ustrezna kakovost in količina spanja sta ključni za ohranjanje zdravja. Motnje spanja postajajo vse večji problem, velikokrat niso ustrezno zdravljene. Za njihovo zdravljenje lahko uporabljamo farmakološke ali nefarmakološke ukrepe. Kakovost življenja sestavlja več elementov. Namen zaključnega dela je raziskati navade spanja in prisotnost motenj spanja ter ugotoviti kakovost življenja ljudi. Uporabljena je bila presečna opisna raziskava z metodo anketiranja. V raziskavi je bil uporabljen vprašalnik The Pittsburgh sleep quality index – PSQI za oceno kakovosti spanja, ki smo mu dodali vprašanji, ki se nanašata na samooceno zdravja in kakovosti življenja. Raziskovalni vzorec je vključeval 300 oseb, starejših od 18 let. Rezultati so predstavljeni s pomočjo opisne statistike. S svojim zdravjem je zadovoljnih 70 %, nezadovoljnih pa 5 % anketiranih. S spanjem je zadovoljnih 60 % in 14 % je nezadovoljnih. Kakovost življenja ocenjuje kot dobro več kot 70 % anketiranih. V raziskavi smo ugotovili, da so težave s spanjem prisotne pri 30 % odraslih, ki so sodelovali v raziskavi. Najpogosteje navedena težava s spanjem je, da anketirani ne morejo zaspati v 30 minutah. Ugotovili smo, da obstajajo povezave med kakovostjo spanja in kakovostjo življenja ter samooceno zdravja ljudi. V raziskavi so glede na povprečno starost sodelovali večinoma mlajši in srednje odrasli, zato je bilo glede na druge raziskave zaznanih nekoliko manj težav s spanjem, saj kot je znano, se težave s spanjem s starostjo povečujejo. Motnje spanje so velik problem, saj zmanjšujejo kakovost spanja, posledično pa tudi kakovost življenja posameznika, zato je njihovo zgodnje odkrivanje in zdravljenje zelo pomembno.
Ključne besede: spanje, spalne navade, kakovost življenja
Objavljeno: 24.05.2021; Ogledov: 73; Prenosov: 33
.pdf Celotno besedilo (559,55 KB)

4.
Prisotnost stigme o epilepsiji
Anja Škrget, 2021, magistrsko delo

Opis: Izhodišče in namen: Epilepsija spada med najstarejšo človeku poznano bolezen. Je motnja, povezana s pomembnimi psihološkimi posledicami, kot so anksioznost, depresija in slaba samopodoba. Breme teh ljudi predstavljajo nepredvidljivi napadi, socialna izključenost zaradi negativnega odnosa ljudi do te bolezni. Namen raziskave je bil ugotoviti stopnjo razsežnosti stigme epilepsije bolnikov in laikov ter ugotoviti, ali obstajajo statistično pomembne razlike med skupinama. Raziskovalne metode: Raziskovalno delo je temeljilo na kvantitativni metodologiji raziskovanja. Raziskava je potekala od aprila do septembra 2020. Sodelovalo je 326 anketirancev. Podatki so bili analizirani z računalniškim programom IBM SPSS. Za potrditev hipotez sta bila uporabljena testa Mann-Whitney U in Kruskal-Wallis. Rezultati: Ugotovljeno je bilo, da ni razlike v stopnji razsežnosti stigme epilepsije med bolniki in laiki (U = 12505,000, p = 0,668). Obstaja pa razlika v stopnji razsežnosti glede na spol, kjer je bilo ugotovljeno, da je stigma pri moških višja kot pri ženskah (U = 9226,000, p = 0,034). Prav tako je bilo ugotovljeno, da ne prihaja do razlik v stopnji razsežnosti stigme glede na starost (X2(2) = 322, p = 0,508). 86,6 % pacientov in 50 % laikov se strinja, da so osebe z epilepsijo stigmatizirane. Diskusija in zaključek: Epilepsija je ena izmed najbolj pogostih in še vedno stigmatiziranih bolezni, kar škodljivo učinkuje na psihološko in družbeno dobro počutje bolnikov. Bolezen nedvomno vpliva na vsa področja življenja in delovanja.
Ključne besede: kakovost življenja, predsodki, odnos do bolnika, psihosocialne spremembe, omejitve.
Objavljeno: 20.05.2021; Ogledov: 90; Prenosov: 31
.pdf Celotno besedilo (1,19 MB)

5.
Znanje, odnos in veščine za zagotavljanje varnosti pacientov v zdravstveni negi
Valerija Zorčič, 2021, magistrsko delo

Opis: Uvod: Za zagotavljanje kakovostne in varne zdravstvene obravnave sta ključna dejavnika izboljševanje in nadgrajevanje znanja in veščin medicinskih sester ter izboljšanje odnosa do pacientov. V kliničnem okolju je potrebno izvajati nenehno in kontinuirano strokovno izobraževanje medicinskih sester. Naš namen je bil raziskati odnos ter znanje in veščine medicinskih sester za zagotavljanje varnosti pacientov. Metode: Uporabljena je bila kvantitativna metodologija. Podatki v presečno opazovalni raziskavi so bili zbrani s pomočjo standardiziranega anketnega vprašalnika, ki je meril tri področja: odnos, veščine in znanje medicinskih sester za zagotavljanje varnosti. V raziskavi je sodelovalo 172 medicinskih sester. S koeficientom Cronbach alfa je bila ocenjena notranja konsistentnost anketnega vprašalnika. Zbrani podatki so bili analizirani z uporabo deskriptivne in inferenčne statistike, natančneje s Pearsonovim korelacijskim koeficientom. Rezultati: Ugotovljeno je bilo, da imajo medicinske sestre v kliničnem okolju povprečen odnos in znanje ter povprečne veščine za zagotavljanje varnosti pacientov. Samoocena znanja medicinskih sester, odnos in veščine za zagotavljanje kakovosti pacientov niso povezane z delovnimi izkušnjami medicinskih sester v kliničnem okolju. Diskusija in zaključek: Medicinske sestre v kliničnih okoljih izvajajo celostno zdravstveno nego pacientov, kar pomeni, da je njihova prioritetna naloga skrb za varnost pacientov, za kar pa potrebujejo ustrezno znanje, pozitiven odnos in veščine.
Ključne besede: medicinska sestra, znanje, odnos, veščine in varnost pacienta.
Objavljeno: 19.05.2021; Ogledov: 78; Prenosov: 31
.pdf Celotno besedilo (1,12 MB)

6.
Lutkovna zaposlitev v kombiniranem oddelku
Mateja Barat, 2021, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Lutkovna zaposlitev v kombiniranem oddelku smo zajeli teoretičen in praktičen del, vezan na projektno delo. V teoretičnem delu smo predstavili lutke, lutkovno umetnost in z njo povezane lutkovne tehnike, primerne za delo z otroki, metode dela v vrtcu, vezane na lutko, ter simbolno igro, kjer smo izpostavili prednosti otrokovega celostnega razvoja ob igri z lutko. Opisali smo tudi nekatere značilnosti dela v kombiniranem oddelku. Projektno delo smo osnovali glede na namen in cilje diplomskega dela ter pripravili in izvedli projekt lutkovne zaposlitve v kombinirani skupini vrtca in ob tem zadovoljili potrebe vseh otrok, ne glede na njihovo starost. Otroci so se na podlagi ustrezne motivacije in lutkovne predstave vživeli v svet lutk oz. lutkovnega gledališča, poskušali lutkovno zgodbo ponotranjiti, animirati lutke, se zaigrati z lutkami na svoj način, po metodi proste igre. Izdelali so si tudi preproste lutke glede na posamezno tehniko lutk. Velik del projekta smo namenili simbolni igri z lutko oz. ustvarjalni lutkovni dejavnosti. Ob vsem tem pa smo pozitivno vplivali tudi na otrokov celosten razvoj. Ob koncu dela smo prepričani, da otroci različne starosti različno sprejemajo posamezne tehnike lutk oz. da enako tehniko lutk sprejemajo drugače. Mlajše otroke privlačijo lutke, narejene iz mehkega materiala, in jim je pomembno, da so lutke všečne. Starejši otroci pa pozornost usmerjajo že v samo tehniko gibanja lutke. Praktičen del diplomske naloge je predstavljen preko dnevnih priprav ter analizah le teh, ki smo jih izvedli v kombiniranem oddelku vrtca.
Ključne besede: lutka, lutkovne tehnike, animacija lutke, spontana igra z lutko, kombiniran oddelek
Objavljeno: 17.05.2021; Ogledov: 74; Prenosov: 41
.pdf Celotno besedilo (5,76 MB)

7.
Analiza uporabe leseno-steklenih stenskih elementov na primeru lesenega okvirno-panelnega objekta
Luka Sreš, 2021, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo se osredotočili na montažne konstrukcije iz lesa, in sicer na t. i. okvirno panelni sistem. Na primeru večstanovanjskega objekta s tremi etažami in povečanim deležem steklenih površin smo analizirali rešitev, ki za zagotavljanje horizontalne stabilnosti objekta na potresno nevarnem območju predvideva uporabo leseno-steklenih stenskih elementov, pri katerih je steklo uporabljeno kot nosilni material. Izvedli smo dinamično analizo za objekt v prvotni zasnovi, nato pa izračun ponovili še za primer, kjer smo dodali nosilne leseno-steklene stenske elemente, ki dodatno prispevajo k togosti. Izdelali smo dva 3D računska modela, kjer smo stenske elemente modelirali kot palične okvirje s podajno fiktivno diagonalo, ki simulira togost posameznega stenskega elementa. Rezultate smo primerjali in poskušali čim bolje oceniti smiselnost uporabe omenjenih stenskih elementov. Analizirali smo horizontalne pomike obeh računskih modelov, nihajne čase, položaje strižnih središč ter nosilnost oziroma izkoriščenost posameznih stenskih elementov. Izvedena je bila tudi statična analiza, ki je precej standardna in brez posebnosti. V sklopu tega dela predstavimo še leseno gradnjo v kombinaciji s steklom, steklo kot material, leseno steklene kompozite in druge možne rešitve za zagotavljanje stabilnosti lesenih objektov, kar služi predvsem bolj celostnemu razumevanju obravnavane problematike.
Ključne besede: gradbeništvo, lesene gradnje, okvirno-panelna gradnja, nosilno steklo, dinamična analiza
Objavljeno: 14.05.2021; Ogledov: 82; Prenosov: 17
.pdf Celotno besedilo (9,75 MB)

8.
Antimikrobno delovanje granatnega jabolka in asimine
Jerneja Babič, 2021, magistrsko delo

Opis: Magistrska naloga je zajemala preučevanje inhibitornih lastnosti ekstraktov zmletih koščic asimine (Asimina triloba) ter granatnega jabolka (Punica granatum L) na rast različnih mikrobnih kultur. Pripravili smo različne ekstrakte ter preizkušali njihov inhibitorni vpliv na rast različnih mikroorganizmov kot so: Escherichia coli, Pseudomonas fluorescens, Pseudomonas aeruginosa, Staphylococcus aureus, Bacillus cereus, Streptococcus pyogenes, Saccharomyces cerevisiae, Streptomyces platensis, Candida albicans, Aspergillus flavus, Aspergillus brasiliensis, Aspergillus niger, Aspergillus fumigatus, Penicillium cyclopium in Trichoderma viride. V ekstraktih zmletih koščic asimine smo določili tudi vsebnost totalnih fenolov, proantocianidinov ter njihovo antioksidativno aktivnost. Inhibitorno učinkovitost vzorcev smo proučevali z dvema metodama: z disk difuzijsko metodo ter dilucijsko metodo v bujonu. Z disk difuzijsko metodo smo proučili kateri vzorci izkazujejo inhibitorne lastnosti. Vzorce, ki so izkazali inhibitorne lastnosti, smo nato analizirali še z dilucijsko metodo v bujonu. Za to metodo smo uporabili sledeče mikrobne kulture: E. coli, P. fluorescens, P. aeruginosa, S. aureus, B. cereus, S. pyogenes in C. albicans. Tako smo določili minimalno inhibitorno koncentracijo ekstrakta ter stopnjo inhibicije rasti mikrobnih kultur po določeni inkubacijski dobi. Rezultati raziskovalnega dela so pokazali, da ekstrakti zmletih koščic asimine ne izkazujejo dobrih inhibitornih lastnosti. Z dilucijsko metodo smo ugotovili, da vsi testirani ekstrakti granatnega jabolka delujejo inhibitorno na rast vseh testiranih mikroorganizmov. Kot najboljši inhibitor rasti izbranih mikrobnih kultur se je izkazal liofiliziran vodni ekstrakt liofiliziranih lupin granatnega jabolka, ki je uspešno zaviral rast 5 različnih mikrobnih kultur (B. cereus, E. coli, P. fluorescens, P. aeruginosa in S. pyogenes). Najnižjo stopnjo inhibicije rasti pa smo določili za C. albicans.
Ključne besede: asimina, granatno jabolko, inhibicija, dilucijska metoda, MIC, stopnja inhibicije
Objavljeno: 10.05.2021; Ogledov: 128; Prenosov: 24
.pdf Celotno besedilo (4,99 MB)

9.
Elektronska redovalnica z vidika učiteljev, učencev in staršev
Tanja Klobasa, 2021, magistrsko delo

Opis: Živimo v času, ki ga zaznamuje stalni napredek in povečana uporaba informacijsko- komunikacijske tehnologije (IKT) v vsakdanjiku. Življenje brez uporabe IKT si težko predstavljamo. Informatizacija je s svojimi produkti, kot je elektronska redovalnica posegla tudi v šolstvo. Uvedba le te je tako v šole kot v domove prinesla tako pozitivne kot negativne spremembe. V teoretičnem delu magistrske naloge najprej prikazujemo nekatere značilnosti vzgoje v družini. Nato pozornost posvetimo razvoju otrokove odgovornosti in samostojnosti ter prikažemo pomen sodelovanja staršev in šole ter njen vpliv na otrokovo učno uspeš-nost. V nadaljevanju pozornost namenimo informatizaciji in IKT ter spremembam, ki jih le ti prinašata v šolski prostor. Osredotočimo se na elektronsko redovalnico, njen pomen, zgradbo, ponudnike in varnost. V nalogi opozorimo tudi na pasti in negativne spremembe, ki jih informatizacija nosi s seboj in predstavimo nekatere dileme ob upo-rabi elektronske redovalnice. V empiričnem delu naloge nas zanima, kako učitelji, učenci in starši gledajo na uvedbo elektronske redovalnice, ali jo zaznavajo bolj v negativni ali pozitivni luči. Podrobneje nas zanima, kakšna so stališča učencev, učiteljev in staršev o vplivu elektronske redo-valnice na komunikacijo med učitelji in starši; na šolsko uspešnost in delo učencev; na samostojnost in odgovornost otrok ter na odnose med starši in učenci. Rezultati kažejo, da učitelji, učenci in starši v osnovi e-redovalnico zaznavajo kot pozitivno pridobitev. Raziskava tako kaže, da med učitelji glede na delovno dobo, med učenci glede na raz-red, med starši glede na razred otroka obstajajo nekatere statistično pomembne raz-like v pogledih na e-redovalnico.
Ključne besede: vzgoja v družini, odgovornost, samostojnost, intenzivno starševstvo, sodelovanje med šolo in starši, informatizacija, IKT, e-redovalnica, eAsistent, Lo.Polis
Objavljeno: 06.05.2021; Ogledov: 85; Prenosov: 23
.pdf Celotno besedilo (2,22 MB)

10.
Stili vodenja v celjskih dostavnih podjetjih
Lovro Pušnik, 2020, diplomsko delo/naloga

Opis: Kako dobro bo delovalo neko podjetje, kako bodo zaposleni usklajeni in učinkoviti, je v veliki meri odvisno od vodje in njegovega načina vodenja. Uspešni vodja je nekdo, ki se zaveda, da se je potrebno premišljeno lotiti vodenja. Zaposlene usmerjajo, spodbujajo, jih vodijo ter skrbijo zanje. Podjetja se med seboj razlikujejo, prav tako zaposleni med sabo, sama dinamika v podjetju, način dela ter cilji, navsezadnje se tudi vodje razlikujejo, zato je pomembno, da vse dejavnike vključimo pri izboru stila vodenja. Poznamo več stilov vodenja. Anketni vprašalnik, ki je predstavljen v nalogi, je vprašalnik W. J. Reddina, ki je stile vodenja razdelil na: zadržan stil, k odnosom usmerjen stil, stil usmerjen k delovnim ciljem ter k sodelovanju usmerjen stil vodenja. Anketni vprašalnik smo razdelili med zaposlene dostavnih podjetji. S pomočjo rezultatov smo lahko ocenili vodenje vodij. Prišli smo do ugotovitev, da v dostavnih podjetjih prevladuje vodenje, ki je usmerjeno k delovnim ciljem in k sodelovanju. Sicer sta to dve skrajnosti vodenja, a za dostavna podjetja, kot so ta, ki smo jih tudi anketirali, se je kombinacija obeh stilov izkazala za najučinkovitejšo. Vodja pa mora vedeti, kdaj uporabi kakšen stil vodenja. Vodenje, osredotočeno na ljudi, pripomore, da se oblikuje tim, ki med seboj dobro sodeluje. To je zelo pomembno za dostavna podjetja, saj si morajo kurirji med seboj pomagati, da lahko delo steče, predvsem v obdobjih, kjer je dela več, časa pa enako, saj so delovne naloge takšne, ki jih morajo opraviti v enem dnevu. Da delo steče, kot je potrebno in v roku, so pomembna jasna navodila in vodenje, za kar pa je pomembno k delovnim ciljem naravnano vodenje.
Ključne besede: vodenje, stili vodenja, vodja, podjetništvo
Objavljeno: 22.04.2021; Ogledov: 105; Prenosov: 19
.pdf Celotno besedilo (842,87 KB)

Iskanje izvedeno v 0.59 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici