| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 3 / 3
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
UVAJANJE TEMELJNIH KONCEPTOV O ENERGIJI NA RAZREDNI STOPNJI
Mateja Rubin, 2009, diplomsko delo

Opis: Za potek procesov v naravi je potrebna energijo, ki se pretvarja iz ene oblike v drugo. Če sledimo pretvarjanju energije, ugotovimo, da je Sonce osnovni energijski vir. V diplomski nalogi so predstavljeni posamezni energijski viri, v okviru katerih so izdelani shematski diagrami, ki ponazarjajo pretvarjanje sončne energije v druge oblike energij. Namen diagramov je predstaviti Sonce kot osnovni vir energije. Narejena je tudi količinska primerjava nakopičenosti energije v različnih energijskih virih, kjer so v obliki grafov in preglednic prikazane medsebojne primerjave izkoriščanja energijskih virov. Empirični del naloge zajema raziskavo med šestošolci in študenti razrednega pouka ter tehniške smeri. Ta temelji na posameznih poudarkih, ki zajemajo razumevanje pretvarjanja sončne energije v druge oblike ter količinske predstave o pridobljeni energiji iz posameznih virov. Na konkretnem primeru kroženja vode v naravi se je izkazalo, da se večina anketiranih, predvsem šestošolcev, ne zaveda, da energija vode, ki jo izkoriščamo v hidroelektrarnah, prihaja od Sonca. Rezultati kažejo tudi slabo poznavanje tehnoloških in naravnih načinov pretvarjanja sončne energije v druge oblike. Kar polovica šestošolcev namreč ne pozna naravnega pretvarjanja sončne energije v druge oblike, pri študentih tehnične smeri pa se je izkazalo sicer nekoliko boljše poznavanje tehnoloških načinov pretvarjanja sončne energije v druge oblike. Tako študentje kot učenci šestega razreda se tudi premalo zavedajo, da večino energijskih virov ne bi mogli izkoriščati, če bi Sonce prenehalo svetiti. Prav tako tudi nekoliko podcenjujejo količino električne energije, ki jo lahko pridobimo iz različnih energijskih virov. Še posebej se odražajo slabe količinske predstave o sončni energiji, ki jo prestreže Zemlja.
Ključne besede: Sonce, energija, energijski viri, osnovna šola
Objavljeno: 29.05.2009; Ogledov: 2350; Prenosov: 125
.pdf Celotno besedilo (12,93 MB)

3.
Vzgojni stili staršev in njihove vrednotne usmeritve
Mateja Rubin, 2017, magistrsko delo

Opis: Namen raziskave je bil preučiti vzgojne stile staršev ter njihove vrednotne usmeritve in medsebojne povezave. Preučili smo, kako se vrednote staršev razlikujejo glede na izobrazbo, spol, velikost kraja in religioznost, zanimalo pa nas je tudi, kako starši privzgajajo vrednote in za katere si najbolj prizadevajo, da bi jih privzgojili svojim otrokom. V raziskavi je sodelovalo 78 otrok in 146 njihovih staršev. Na podlagi Vprašalnika starševske avtoritete PAQ in modificirane oblike Muskove lestvice vrednot MLV-M smo ugotovili, da pri starših prevladuje avtoritativen stil vzgajanja, ki ne kaže statistično pomembne povezave z vrednotami Muskove klasifikacije vrednot. Pri permisivnih starših obstaja šibka negativna statistično pomembna povezanost z moralnimi vrednotami, prav tako šibko negativno statistično pomembno se s societalnimi, kulturnimi, ekološkimi, spoznavnimi in izpolnitvenimi vrednotami povezuje tudi avtoritaren vzgojni stil. Ocene pomembnosti vrednot se glede na kraj bivanja staršev in njihovo izobrazbo niso pomembno statistično razlikovale, glede religioznosti pa se je pokazala šibka statistično pomembna pozitivna povezava s tradicionalnimi, religioznimi, patriotskimi, moralnimi in apolonskimi vrednotami. Matere so v svoji vrednotni usmeritvi bolj apolonsko usmerjene v primerjavi z očeti, ki se bolj usmerjajo k dionizičnim vrednotam. Oboji si v največji meri prizadevajo, da bi svojim otrokom preko pogovora ter z zgledom privzgojili vrednoti poštenost in delavnost.
Ključne besede: vrednote staršev, vzgojni stili, MLV-M, Vprašalnik starševske avtoritete PAQ, vzgoja vrednot.
Objavljeno: 24.10.2017; Ogledov: 1044; Prenosov: 364
.pdf Celotno besedilo (1,51 MB)

Iskanje izvedeno v 0.06 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici